Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7880 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קראתי בקטלוג של SIMMOTA שמשאבת מים מכנית, מה שיש ברוב הרכבים,גורעת מהמנוע כ 20 כ"ס,

אם מתקינים משאבת מים חשמלית אז גם מרוויחים את ה כ"ס בחזרה וגם מקבלים משאבה יותר חזקה, האם זה נכון? האם זה עד כדיי כך משמעותי?

 

http://www.projecttransam.com/projects9.asp

 

http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/TechInfo/WPTech.html

פורסם

לי זה נשמע כמו אחלה פירסומת לסימוטה...

שים משאבת מים חשמלית שלנו, ותזכה לשיפור עצום בכוח! יותר טוב מצ'יפ, יותר טוב מפילטר פתוח!

בטל את משאבת המים המכנית שהיצרן תכנן ועמל קשות עליה! שים משאבה חשמלית!

 

בקיצר,

לא.

כמובן שהיא גוזלת כוח מהמנוע מאחר והמנוע מפעיל גם אותה, אבל לא 20 כ"ס...

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
קראתי בקטלוג של SIMMOTA שמשאבת מים מכנית, מה שיש ברוב הרכבים,גורעת מהמנוע כ 20 כ"ס,

אם מתקינים משאבת מים חשמלית אז גם מרוויחים את ה כ"ס בחזרה וגם מקבלים משאבה יותר חזקה, האם זה נכון? האם זה עד כדיי כך משמעותי?

 

http://www.projecttransam.com/projects9.asp

 

http://www.holley.com/HiOctn/TechServ/TechInfo/WPTech.html

קישקוש.

הפולי של המשאבת מים הינו קטן והמשאבה גוזלת מעט מאוד כח מהמנוע (אפסי למדי).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בהנחה והמשאבה באמת גורעת כ"כ הרבה כוח מנוע:

 

הרי המשאבה צריכה כמות כזו של כוח ע"מ לעבוד בצורה טובה, נכון?

לכן, אתה צריך כמות עצומה של חשמל ע"מ להפעילה, מה שלבסוף גם כן גורע כוח מהמנוע..

 

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
קישקוש.

הפולי של המשאבת מים הינו קטן והמשאבה גוזלת מעט מאוד כח מהמנוע (אפסי למדי).

 

איציק

הערה לתיקון: ככל שקוטר הפולי קטן יותר - כך הוא מעמיס יותר.

תנו חיוך, הכל לטובה.

פורסם
הערה לתיקון: ככל שקוטר הפולי קטן יותר - כך הוא מעמיס יותר.
אין מה להעיר ואין מה לתקן, הנ"ל ידוע ונאמר במכוון (ראה סעיף הסקת מסקנות).

 

הסקת מסקנות: מאחר והמשאבה לא צורכת הרבה כח ודורשת הרבה סיבובי מנוע, כן ניתן להפעילה בצורה כזו מבלי שתיגרע מהביצועים (20 כ"ס ? נו באמת...).

כמו כן לדעתי אין ויכוח בנושא, משאבת מים צריכה להיות מחוברת למנוע הרכב ברצועה ולא ע"י מנוע חשמלי (ולו רק בגלל הסיכוי הקטן והקלוש שמנוע חשמלי כן יכול להתקלקל - ואז אתה בבעיה באמצע הדרך - והרכבת רצועת גומי הינה פשוטה ואם תחזיק אחת רזרבית בתא המטען, גם לא תיתקע על שטות כזו).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אין מה להעיר ואין מה לתקן, הנ"ל ידוע ונאמר במכוון (ראה סעיף הסקת מסקנות).

 

הסקת מסקנות: מאחר והמשאבה לא צורכת הרבה כח ודורשת הרבה סיבובי מנוע, כן ניתן להפעילה בצורה כזו מבלי שתיגרע מהביצועים (20 כ"ס ? נו באמת...).

כמו כן לדעתי אין ויכוח בנושא, משאבת מים צריכה להיות מחוברת למנוע הרכב ברצועה ולא ע"י מנוע חשמלי (ולו רק בגלל הסיכוי הקטן והקלוש שמנוע חשמלי כן יכול להתקלקל - ואז אתה בבעיה באמצע הדרך - והרכבת רצועת גומי הינה פשוטה ואם תחזיק אחת רזרבית בתא המטען, גם לא תיתקע על שטות כזו).

 

איציק

ומה הדין לגבי משאבות המונעות ע"י רצועת התזמון (ויש לא מעט כאלה)? מן הסתם "קצת" יותר בעייתי להחלפה (מבלי להכנס לעובי הקורה כגון - אם המשאבה מתפרקת, וגורמת נזק לרצועה, וההמשך ידוע.....).

משאבת מים חשמלית היא דווקא רעיון לא רע (עובדה - ב מ וו מתחילים להשתמש בה במנוע ה 3.0 ל' החדש, אם אינני טועה).

כפועל יוצא - יהיה יותר כח לאוטו (20 כ"ס? "קצת" מוגזם.....).

עוד נקודה - סדנאות השיפור לרכבים ישנים (בפורד אסקורט MK1 אני זוכר זאת בבירור) היו מבטלות את המאוורר המיכני (המופעל ע"י רצועה, עם ובלי קלאץ') ומתקינות במקומו מאוורר חשמלי.

השיפור היה (לטענת המהנדסים) בין 2 ל 3 כ"ס.

כך שאינני יודע מה הדין לגבי משאבת המים (שגוזלת יותר כח ממאוורר מיכני), אבל קצת קשה לשלול על הסף את העיניין הנ"ל.

 

שבת שלום,

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

×
×
  • תוכן חדש...