Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין סוגי שמן גיר GL-4, GL-5


sasa_204
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3858 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכם

 

מה ההבדל בין סוגי שמן גיר GL-4, GL-5

והאם הרכב שלי מיועד לו GL-4 לפי הוראות היצרן ואני שמתי GL-5 האם יהיה נזק כלשהו?

 

ראיתי שמן כתוב עליו שתיהן איך זה יכול להיות?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שמן גיר מכיל בתוכו גופרית שהיא זולה וידועה ביכולת שלה למנוע שחיקה של מתכות שנגרמת מחיכוך. גופרית תוקפת נחושת וGL-4 הוא תקן שמבטיח רמה מסויימת של גופרית בשמן. סתם לדוגמא בחיפושית הסינכרונים בגיר מכילים נחושת ולכן שמן שלא עומד בתקן עלול לפגוע בהם.

מבחינת שמנים שעומדים בשני התקנים זה הגיוני וקיים - התקנים עצמם לא סותרים אחד את השני.

הנזק שיכול להגרם הוא כמובן לא מיידי אבל כן יורגש בטווח הארוך במידה ויש מנגנונים קריטיים שעשויים מנחושת. הדעות בכל הנושא הזה חלוקות ויש חלק שאומרים שזה בסדר וחלק שלא, בכל מקרה אני הייתי הולך עם המלצת היצרן

'06 Daihatsu Sirion > '72 1302 VW Beetle > '94 Renault Twingo > '02 Fiat Punto HGT > '14 Suzuki Alto > '74 1300 VW Beetle + '15 Citroen C4 Cactus

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב gl5 כמות הגופרית יכולה לגרום נזק לסינכרונים שחלקם בנוי מנחושת .

בגירים חדשים כמות הנחושת מזערית ולא יגרם נזק .

בגירים בהם יש כמות גדולה של נחושת צריך להשתמש ב gl4 .

במקרה הזה חובה לעקוב אחרי המלצת היצרן כדי שלא יגרם נזק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...