Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4313 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנחנו משפחה צעירה שגרה הרחק מהמרכז ומחפשת לקנות רכב.

בגלל המרחקים הגדולים שאנחנו עושים עם הרכב, חשבנו שאופציית ההיברידית המשומשת היא הגיונית עבורינו.

התקציב הוא סביב ה-60 אלף.

האם זה מהלך הגיוני?

בנוסף, בזמנו היו הרבה דיבורים על פליטת קרינה גבוהה מאוד בהיברידיות. האם משהו השתנה מאז? האם זה דבר מסוכן?

 

ולגבי שתיהן - אנחנו נוהגים כרגע ביאריס קטנטנה. האם אכן נקבל שדרוג בכל הנוגע לגודל תא מטען ומושב אחורי או ששתיהן קטנות?

פורסם

מה הנסועה השנתית שלך? האם גיר ידני בא בחשבון?

התא מטען של הפריוס גדול מהיארסי מבחינת נפח אבל המבנה שלו קצת שונה ממכוניות רגילות, הוא גבוהה ועמוק.

ב-60K ש"ח תכנס לך פריוס מהדור הישן עם למעלה מ-150K ק"מ. אומנם הרכב מאוד אמין אבל אין לדעת עוד כמה זמן יחזיקו הסוללות שעלות החלפתם כ-5K ש"ח.

אם אתה מחפש חסכון בדלק אז הייתי בודק גם מחפש רנו פלואנס דיזל ידנית (רובוטית לא תכנס בתקציב). הדגמים הראשונים נסחרים באזור ה-70K ש"ח ואני חושב שכדאי לעשות את המאמץ.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

נסיעה שנתית באזור ה-20 אלף ק"מ.

ראיתי שהפריוס יקרה מהסיוויק. יש סיבה?

ומה לגבי כל ענייני הקרינה המדוברים?

פורסם

20 אלף קילומטרים זה לא קילומטראז' מאוד גבוה.

לכמה נוסעים הרכב מיועד? מה הדרישות ממנו?

 

אפשר לקבל צריכת דלק לא רעה גם במיקרוואנים כמו הונדה ג'אז או סיטרואן C3 פיקאסו דיזל.

פורסם

ייתכן שאני טועה וזה יהיה יותר.

כרגע מדובר בשלושה נוסעים אבל בקרוב ארבעה. חשוב תא מטען גדול ככה שג'אז לא נשמע לי כמו רעיון.

פורסם

אני עדיין מציע לבדוק את ה-C3 פיקאסו אבל אסייג ואומר שהגיר האוטומטי שם הוא רובוטי חד מצמדי והוא לא נעים במיוחד לשימוש.

אפשרות היברידית נוספת - הונדה אינסייט. היברדית זולה יחסית אך לעומת הסיויק. מצד שני תא הנוסעים מרגיש דיי זול, הבידוד לא מצטיין ונוחות הנסיעה לא טובה במיוחד.

 

ידני בא בחשבון?

פורסם
אנחנו משפחה צעירה שגרה הרחק מהמרכז ומחפשת לקנות רכב.

בגלל המרחקים הגדולים שאנחנו עושים עם הרכב, חשבנו שאופציית ההיברידית המשומשת היא הגיונית עבורינו.

התקציב הוא סביב ה-60 אלף.

האם זה מהלך הגיוני?

בנוסף, בזמנו היו הרבה דיבורים על פליטת קרינה גבוהה מאוד בהיברידיות. האם משהו השתנה מאז? האם זה דבר מסוכן?

 

ולגבי שתיהן - אנחנו נוהגים כרגע ביאריס קטנטנה. האם אכן נקבל שדרוג בכל הנוגע לגודל תא מטען ומושב אחורי או ששתיהן קטנות?

 

מקווה שתשתדרג מבחינת הבטיחות כי זה אותו בלי "תחת", כל נגיעה זה ישר שסי

ולדעתי לא מתאים למשפחה עם ילדים קטנים

פורסם

מנושא הקרינה הייתי מודאג פחות. ראשית לא הוכח שיש בזה סיכון של ממש. שנית, לא הוכח שבפריוס יש יותר מברכב רגיל. למעשה, אישית, אני צמוד כל היום למחשבים, סמארטפון, אוכל מזונות שמכילים כימיקלים ולא נראה לי שהרכב ההיברידי זה מה שיהרוג אותי. אם כבר, פליטת המזהמים של מנוע רגיל גבוהה יותר. אני לא רואה שום סיבה שמנוע חשמלי או סוללה יפיקו קרינה אלקטרומגנטית מזיקה במיוחד ומה שכן נפלט אמור להתפזר במרחב כל כך טוב שבמושב כבר לא יהיה כלום.

 

הפריוס שלי היא מהדור האחרון שנמצא מחוץ לתקציב שלך אבל אני מניח שתאי המטען דומים. הוא מספק מאוד, אני מכניס אגלת תינוק בקלות והייתי יכול להכניס 2 כאלה. העברתי בתא המטען הזה לא מעט דברים גדולים כגון מדיח כלים או אקווריום באורך מטר ושידה תואמת. זה שהוא גבוהה ועם רצפה ישרה רק עוזר כיוון שלא צריך להרים דברים בשביל להוציא אותם החוצה. מתחת לרצפה יש עוד תא גדול ונחמד ובכלל הרווח גדול ומרווח מאוד בהשוואה ליאריס לדוגמה.

ההיברידיות של טויוטה טובות משמעותית מאלה של הונדה, הטכנולוגיה שונה ולמיטב ידיעתי צריכת הדלק והביצועים בטויוטה עדיפים. אני ממליץ לעשות מאמץ ולקחת מהדגם החדש יותר כמו שעשיתי (רכשתי בהרבה מחוץ לתקציב שלכם ושלי, אבל במצב טוב, פרטית ועם קילומטרז' נמוך שיאפשר לי להשתמש בנסועה של 20K ק"מ שנתיים גם כן במשך מספר שנים קדימה) וקרוב לודאי שלא לדאוג מהסוללה (בעלות של 300 ש"ח אחת ל-15K ק"מ או שנה אפשר לקבל אחריות עליה).

אני מאוד מרוצה מהרכב ומצריכת הדלק, אבל אם לא הייתה לי אפשרות לרכוש אותו ייתכן בהחלט שהייתי בוחר בפלואנס דיזל או באיביזה FLOW/ פאביה SPACE עם מנוע 1.4 וגיר ידני.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

האמת ששמעתי משהו עם ה-300 ש"ח עבור אחריות על הסוללה. מדובר על תשלום חודשי כביטוח עליה או שנתי? זה לא המון כסף שקצת מתקזז על החיסכון על הדלק (אם מדובר על חודשי)?

 

ו-ieceo - מה ההתרשמות שלך מהרכב, בכל מה שציינתי - למשל תא מטען, בטיחות וכ'ו? אם הבנתי את טל זילברמן הוא אומר שבטיחותית היא לא כ"כ טובה למרות שאם אני זוכר נכון היא קיבלה 5 כוכבים בריסוק.

 

וכמה קילומטרז' יש לך עליה? האם בגלל שהיא היברידית זה אומר שגם רכב עם קילומטרז' גבוה יהיה בסדר?

פורסם

אוקיי מס הבהרות :

 

1.הביטוח על הסוללה במקרה של גמר אחריות מטעם היצרן , כלומר עד 2008- 160,000 קילומטר או 10 שנים

מ-2009 עד 100,000 קילומטר או 5 שנים , לאחר מכן מכניסים את הרכב לבדיקת סוללה אצל מוסך מורשה טויוטה בלבד, אם הבדיקות סוללה תקינות , אתה משלם 300 ש״ח לשנה ומקבל אחריות מלאה לשנה , אם לא תקינה , אתה לא משלם כלום ואין אחריות כמובן במקרה זה .

 

2. אני עם 3 קטנטנים באוטו, 3 כיסאות תינוק ברכב , 2 עגלות בבאגאז׳ , והוא גדול , המראה הקטן שלו מטעה מאוד כי יש גם את כל הגובה עד לגג זכוכית , נסענו איתו לצפון מפוצץ בתיקים והיה אחלה .

3. אנחנו מאוד מרוצים מהקנייה , בעיקר בפן החיסכון בדלק, עולם אחר !

 

הרכב שקט מאוד , בנוגע לבטיחות כמדומני יש לו 6 כריות אויר והוא נחשב בטיחותי , בטח במושגים של 2008 .

 

בקיצור , אחלה קניה , שימשיך כך ! לעוד שאלות אתה מוזמן , אני רכשתי את הרכב עם 162k קילומטר עכשיו אני עם 167 אחרי כמה חודשים .

פורסם
אוקיי מס הבהרות :

 

1.הביטוח על הסוללה במקרה של גמר אחריות מטעם היצרן , כלומר עד 2008- 160,000 קילומטר או 10 שנים

מ-2009 עד 100,000 קילומטר או 5 שנים , לאחר מכן מכניסים את הרכב לבדיקת סוללה אצל מוסך מורשה טויוטה בלבד, אם הבדיקות סוללה תקינות , אתה משלם 300 ש״ח לשנה ומקבל אחריות מלאה לשנה , אם לא תקינה , אתה לא משלם כלום ואין אחריות כמובן במקרה זה .

 

שכחת את החלק הכי חשוב של הסיפור.

אז המוסכניק אומר לך משפט בסגנון, "חייך אכלת אותה" או "תתקשר למנהל הבנק ותבקש הלוואה של 5K שח".

 

ד"א, שלא תבין מכל הסיפור הנ"ל שאני לא ממליץ על הרכב. חמי רכש לאחרונה בהמלצתי פריוס 2012. פשוט צריך להגיד את כל האמת ולא חצי.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

ממה שקראתי בפורום, ראיתי שדיברו לא מעט על כך שיש מספר משפחתיות דיזל שיכולות להשיג נתוני צריכת דלק טובים (לא כממו הפריוס, אבל קרוב).

מיהן והאם ניתן למצוא כאלה סביב ה-40 אלף ש"ח?

פורסם

אני אנסה לקצר במילים -

 

דיזל במחיר הזה עם קילומטרז' נמוך יהיה קשה מאוד למצוא. לדרישות שלכם הייתי מחפש סקודה אוקטביה או אולי רומסטר.

 

הפריוס נחשבת לבטיחותית, 5 כוכבי NCAP וציונים גבוהים גם ב-NHTSA האמריקאי המחמיר יותר.

 

אם בבדיקת הסוללה תתגלה בעיה (חוסר יציבות מתח או הפרש גדול בין התאים) זו אכן תהיה נפילה. ע"פ האתרים בחו"ל רוב הסוללות מחזיקות יותר מ-7 שנים ולמעלה מ-200K ק"מ כך שאני מקווה לטוב בתחום הזה, מה גם שהאחריות במקרה של תקלה בין בדיקה לבדיקה בכל זאת תקפה.

 

הרכב לא מתאים לכל אחד, זו חוויה קצת ביזארית בהשוואה לשאר הרכבים שהיו לי. יש לי מספר תלונות ולא הכל מושלם שם. יחד עם זאת, הוא מהרכבים היותר אהובים מאלה שהיו ברשותי ויש משהו כמו 15 כאלה (שהיו אצלי לפחות חודש).

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם
שכחת את החלק הכי חשוב של הסיפור.

אז המוסכניק אומר לך משפט בסגנון, "חייך אכלת אותה" או "תתקשר למנהל הבנק ותבקש הלוואה של 5K שח".

 

ד"א, שלא תבין מכל הסיפור הנ"ל שאני לא ממליץ על הרכב. חמי רכש לאחרונה בהמלצתי פריוס 2012. פשוט צריך להגיד את כל האמת ולא חצי.

 

 

אם בבדיקת הסוללה תתגלה בעיה (חוסר יציבות מתח או הפרש גדול בין התאים) זו אכן תהיה נפילה. ע"פ האתרים בחו"ל רוב הסוללות מחזיקות יותר מ-7 שנים ולמעלה מ-200K ק"מ כך שאני מקווה לטוב בתחום הזה, מה גם שהאחריות במקרה של תקלה בין בדיקה לבדיקה בכל זאת תקפה.

 

הרכב לא מתאים לכל אחד, זו חוויה קצת ביזארית בהשוואה לשאר הרכבים שהיו לי. יש לי מספר תלונות ולא הכל מושלם שם. יחד עם זאת, הוא מהרכבים היותר אהובים מאלה שהיו ברשותי ויש משהו כמו 15 כאלה (שהיו אצלי לפחות חודש).

 

על איזה נפילה שניכם מדברים , לא הבנתי ?? אסביר שוב .

 

כך אני עשיתי ויצא טוב ! קודם בודקים סוללה של ההיברידי , יצא תקין? ממשיכים הלאה למכון בדיקה ,יצאה טוב ? קונים , יש ?

×
×
  • תוכן חדש...