Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4308 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פולני, לא פולניה.

 

ובכל זאת נכנס לקטגוריית ההזוי.

 

אולי בערב אעשה סשן פיינטיונינג קטן ואקח צילומי מסך של לפני אחרי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חזרתי עכשיו מסשן כוונים עדינים למערכת וכרגע פשוט אסכם את זה כאחת החוויות האישיות היותר מדהימות שהיו לי לאורך השנים בתחביב הזה, הרבה דברים שהתחברו יחדיו ופועלים היטב כאשר מיישמים אותם, יש גם תמונות למה שנקרא טיון בלוג.

 

מחר אעלה את כל המידע לכאן, גם לגבי רושם מוצק יותר לגבי הסאב החדש ובעיקר כלפי כוון המערכת הנוכחי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

בלוג כוון מערכת – איזון ספקטרלי

 

המערכת סה"כ מכוונת כבר במובנים הבאים:

כוון גיין.

בדיקת עיוותים עם סקופ ודרך הפרוססור עצמו שעושה בקרת עיוות –

THD.

איזון הנחתות והספקים בכדי שכל רמקול יגיע לאוזן באותה עוצמה.

כווני פאזות חשמליות ואקוסטיות.

כווני TC

 

אז בעצם מה רציתי לעשות בסשן כוונים הנוכחי?

קודם כל – רציתי להפיק קצת יותר תפוקה מהסאב וופר – היתה לי תחושה שהוא מסוגל לתת פעימה (מכה – פאנצ') חזקה יותר ומדוייקת יותר.

לאחר מכן – מאז שעברתי לתצורת סט שני חלקים ולרמקולים בגובה הדש – ישנו תדר שממש כואב לי באוזן ימין וזה די משגע אותי אבל לא היה לי זמן לגשת לזה.

ובסופו של דבר לבדוק האם באמת לאחר שעשיתי כווני פאזות אקוסטיות והשהיית זמנים מחדש – האם באמת המערכת שמרה על האיזון שלה או יצאה ממנו לחלוטין.

 

אז מה התבצע?

 

התחלתי באמת בסאב וופר – קודם כל כוונתי לו את הטיים קורקשן מחדש בכדי שאצליח ללכוד אותו כמה שיותר בשמשה הקדמית, תיקון קטן וזהו.

לאחר מכן פתחתי את הגיין במגבר, לדעתי אולי קצת יותר מידי אבל סה"כ אין עיוות שמיע.

בשלב הזה הסאב וופר נותן מכת פטיש מטמטמת!

בשרי מאוד, חי, מהדהד נכון, מקדמת הרכב אבל בנמוכים בגלל שהוא חזק מעל המערכת קצת מושך אחורה – צפוי אתייחס לזה אח"כ.

 

טוב, סיימנו כרגע לגעת בסאב וופר ועכשיו החלטתי לעבור לטפל בנושא התדרים המצלצלים ברכב – אלה שכואבים לי באזניים – הגיע הזמן לגלות מה הם.

ההחלטה שלי היתה לכוון את האקולייזר לכל ערוץ בנפרד – במצב הרגיל הביט1 עושה את אותה איקולציה בין ימין לשמאל לכל זוג רמקולים, ביטלתי את הקשר בין צד ימין לצד שמאל בכוונים ועברתי למצב אקספרט בעצם בו כל ערוץ עצמאי לחלוטין בכוונים שלו – קרוס אובר נפרד לכל ערוץ ואקולייזר נפרד לכל ערוץ והנחתה נפרדת לכל ערוץ.

עכשיו בעצם מתחיל התהליך של הבאת המערכת לאיזון ספקטרלי – השאלה שרבים בוודאי שואלים היא – מה זה איזון ספקטרלי?

הכוונה היא בעצם לאיזון ספקטרום התדרים (תחום התדר) וההספקים בין כל רכיבי המערכת כך שהם ישמעו לינאריים (עיקביים) בכל ווליום.

מחבר את המיקרופון במושב הקדמי ועובר עם הלפטופ למושב הנוסע, שם את אזניות המטווחים על האזניים כי מרגע זה אין לי צורך באזניים שלי! בשלב הזה הכל מתבצע על בסיס שמיעת מכשירים!

עושה מיוט (משתיק) את צד שמאל ומריץ סוויפ אחד מ40 עד 400 הרץ, הבא מ400 עד 4 קילו הרץ ואז מ4 קילו הרץ עד 20 וכל פעם רואה איפה יש לי פיקים.

עושה מיוט עכשיו לצד ימין ומפעיל את שמאל ועושה את אותה הבדיקה.

 

מה הממצאים?

פיק ענק בשני תדרי נושא – 5 קילו הרץ ו1 קילו הרץ

מדובר בשני תדרים סופר כואבים לאוזן כאשר אני נדהם לגלות שבזמן שאוזן ימין היא זו שמרגישה את זה הכי חזק – עיקר הרעש מגיע דווקא מצד שמאל של הרכב ולכן, אני סובל מאוד מהחזרים בתדרים האלו.

 

שם ביחידת הראש לי – טאבלט נקסוס 7 – טרק של רעש וורוד ומפעיל חזרה על הטרק הזה ללא הפסק ומתחיל לכוון כל צד בנפרד.

תהליך הכוון

 

פשוט אלווה שלב שלב לפי התמונות –

 

צד ימין של הרכב בלבד – מסומן בצבע אדום (סליחה על חוסר הרגישות)

 

בתמונה הראשונה היא תמונת הלפני אתם רואים בבירור את נקודת החיתוך ב1.2 קילוהרץ בין הוופרים למיד-טוויטרים ואתם גם יכולים לראות כי המיד טוויטרים מונחתים יתר על המידה.

 

תמונת הלפני:

 

01-left-side-before.JPG

 

קודם כל הגברתי (פחות הנחתה) את המיד טוויטר הימני בכ2 דציבל – כאן אתם יכולים לראות את מצב הביניים בתמונה השניה לאחר הגברת האלמנט:

 

תמונת הביניים:

 

02-leftside-normalized.JPG

 

ולבסוף לאחר שעשיתי איקולציה נרחבת לטוויטר ימין ומידבאס ימין הנה לפניכם התוצאה הסופית של צד ימין ברכב.

 

תמונת האחרי:

 

03-let-side-balanced.JPG

 

עכשיו צד ימין הולך לישון וצד שמאל מתעורר:

 

הארה\הערה – בזמן בו אני בודק את תוצאות המדידות אני לוחץ על הסטופ ביחידת הראש – רעש וורוד ובייחוד סוויפים מהווים עומס רציני, סוג של מבחן עינוי לרמקולים ולמגבר היות והם מנגנים אות רציפה ובלתי פוסקת – לא רציתי להכביד על רכיבי המערכת ובייחוד על מערכת החשמל של הרכב שכן הרכב עומד בסיבובי סרק כל הזמן ותפוקת החשמל במינימום והכל מושלם ע"י המצבר.

 

או קיי – אותו תהליך לצד ימין רק שהפעם דילגתי על התמונה של שלב איזון ההנחתות –בצד שמאל דווקא הגברתי את המיד טוויטר בכ3 דציבל לעומת 2 בצד ימין והסיבה לכך היא שידעתי שהאיקולציה שם תהיה ה-ר-ב-ה יותר אגרסיבית מאשר בצד ימין ואכן כך היה.

 

תמונת הלפני:

 

04-right-side-before.JPG

 

תמונת האחרי:

 

05-right-side-after.JPG

 

ובסופו של דבר עשיתי MUTE לכל הסט הקדמי והפעלתי רק את הסאב והנחתתי אותו חזק בתדר 100 הרץ וגם קצת ב80 הרץ – אלו תדרים שאני ממש לא מעוניין שהוא ינגן חזק.

 

סאב לפני:

 

06-subwoofer-before.JPG

 

סאב אחרי:

 

07-sub-woofer-after.JPG

 

סיכום ותוצאות

לאחר שסיימתי מיד עברתי למוזיקת הרפרנס שלי והתחלתי בגברת נורה גו'נס – במילה אחת?

וואו!!!

היא נשמעת בול כפי שהיא צריכה להשמע! בחורה צעירה, רזה, יפה! במרכז הבמה.

הקלידים של הפסנתר לא מתפוצצים בתוך אוזן ימין!

גיטרת הבאס מדוייקת, ברורה ונכונה.

ואז עברתי למוזיקות עם תופים וכלי באס קלאסיים ואלקטרוניים – הסאב וופר פשוט עובד מדהים ביחד עם המידבאסים, סשן של תופים שנשמע כמו הופעה חיה אמיתית, לא להאמין שדבר כזה יוצא משמונה אינטש.

דרך הDRC אני פשוט מנמיך את הסאב וופר בכ3 עד 4 דציבל ואז במקום מערכת FUN אני מקבל מערכת SQ טהורה עם באס לינארי שנמצא בקדמת השמשה הקדמית כאילו והיה מושתל בתוכה סאב וופר – פשוט כיף!

הפשרה בין מערכת עם SPL מורגש לבין מערכת SQ נופל על הנחתה של הסאב וופר בכ1.5 דציבל – כמה קליקים עם האצבע ואני הולך לכאן או לשם – תענוג!

ואז עברתי לטרק המוכר של שבעת התופים – שבעה מיקומים ברורים אם כי עדיין לא רחב מספיק בעיקר בקצה השמאלי אבל הנה משהו שמעולם עוד לא שמעתי ועכשיו הוא ברור כאור יום –

כאשר התוף נותן מכה – יש הדהוד, יש לו אקו ברור – לכל אחד ואחד מהם! – מעולם לא הצלחתי לשמוע זאת ברכב ועכשיו זה פשוט מודגש – האקסטנשן של התוף כל כך חד וברור, הלסת נפלה.

 

מה נשאר לי לעשות?

לדעתי לנסות לשחק קצת עם האיקולציה של הסאב באזור ה30 הרץ – לא בטוח עד כמה אני רוצה שהוא יהדהד שם כל כך חזק אבל כן רוצה שהוא ינגן שם ולכן לא משנה את נקודת החיתוך יותר.

לנסות עוד קצת לשחק עם הTC יתכן ונתתי שם קליק אחד יותר מידי לצד שמאל.

 

בתגובה הבאה אני אעלה את התמונות של איך הכוונים נראים מבחינת הביט1

שאלות, תגובות – חופשי, תהנו!

אדי

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ועכשיו נוסיף את תמונות הכוונים בפרוססור עצמו -

 

טוויטר שמאל:

 

LeftTweeter.JPG

 

טוויטר ימין:

 

RightTweeter.JPG

 

מידבאס שמאל:

 

LeftWoofer.JPG

 

מידבאס ימין:

 

RightWoofer.JPG

 

סאב וופר:

 

Subwoofer.JPG

 

הנחתות:

 

ChannelAttenuation.JPG

 

תשימו לב להבדלים המהותיים בין צד שמאל לצד ימין בין כל אלמנט לאלמנט מקביל

בתמונת ההנחתות טוויטר ימין היה מונחת שני דציבל יותר במקור וטוויטר שמאל היה מונחת שלושה דציבל יותר במקור.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, נראה שאנחנו הולכים לכוון של ניסוי כלים משולב

 

מעשה בשלוש תיבות

 

1. תיבה סתמית שקניתי אצל יוני סטריאו ללא שום קשר לנתוני הסאב וופר רק בכדי שאוכל להשתמש בו ולחוות דעה ראשונית.

2. תיבה אטומה קטנה בנפח כולל 10.6 ליטר מתוכננת ע"י רונן נאור. תיבה מתוכננת להיענות שטוחה לחלוטין SQ.

3. תיבה פורטד ג-ד-ו-ל-ה בנפח כולל 30.2 מתוכננת ע"י רונן נאור. תיבה מתוכננת לפיק ב40 הרץ ב124 דיבי (בתיבה ללא התחשבות בקאבין גיין)

 

כרגע אני יכול לחוות דיעה על השתיים הראשונות -

 

הראשונה - כמו שאתם יכולים לראות בגרף - יש הגבר מטורף לאורך כל התחום בין 20 ל50 הרץ כאשר הפיק העיקרי נמדד באזור ה35 הרץ

 

התיבה הזו היא לא תיבה טונאלית במיוחד למרות שהסאב פשוט מעולה.

 

הבאס הוא כיפי מאוד, דרמתי מאוד אבל הוא לא נשמע "נכון" רק שגם בווליום הכי שקט יש באס פשוט - מטורף בתוך הרכב.

 

 

מעבר לתיבה האטומה הקטנה - כרגע בתוך תא המטען

 

הבאס הרבה יותר חלש, אין ספק - אבל לא חסר באס, הוא לא באמת חלש אלא פשוט מדוייק, טונאלי ושטוח הרבה יותר - זו באמת תיבה לSQ וזה באמת סאב נהדר לSQ

 

אמדוד היום בערב גרף לתיבה הזו בתוך תא המטען ולאחר מכן בתוך הקבינה ואעדכן.

 

הסאב וופר בתיבה הזו פשוט "שקוף" לחלוטין למערכת - סאב פנטסטי בסכום שפוי עם תוצאה מאוד יפה.

 

לגבי התיבה השלישית זה יקח קצת זמן כי אין לי כרגע טרמינל פנוי או זמן פנוי וגם צריך להרחיב קצת את הקדח לסאב וופר אבל אני מתאר לעצמי שיהיה לי ממנה "בום" עצום באזור ה40 הרץ ותוך כדי אני אמור לקבל תגובה חלקה ויפה מאוד בשאר תדרים - כך היא תוכננה להשמע.

 

לקנה מידה - משבצות הרצפה הן 30*30

photo 2.jpg

photo 1.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

העברתי אתמול את הסאב וופר מתא המטען לקבינה - המדידות בRTA ברעש וורוד נראות כמעט ללא שינוי כלל אבל אני בטוח שבמידה והייתי מריץ מדידת מפל - REVERB ו גם RINGING הייתי רואה באמת מה ההשפעה על גל הקול של הסאב וופר כאשר הוא צריך לפלוש לתוך הקבינה מאשר הוא מנגן מתוכה.

 

ההבדלים הם לא בעלי פער גדול במיוחד, לאחר ביצוע TC מחדש זה פשוט נשמע עם יותר נוכחות, יותר נפח - תוצאה יפה מאוד!

 

זה SQ פאר אקסלנס.

 

בשביל אדם שהוא כבר בוגר, עם משפחה - רכב עם תא מטען גדול וריק - לנסיעות משפחתיות זה פשוט - ווווססאאאההההה :-D

 

תתחילו לראות בערך מדקה לאחר ההתחלה

 

 

הנה תוצאות המדידה בתא מטען משום מה התוצאות של הקבינה לא יצאו בתמונה אבל, זה נראה כמעט אותו דבר אז למי איכפת :-P

ScreenHunter_001.gif

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון קטן - לצערי\שמחתי אני לא אוכל להשלים את ניסוי הכלים המשולב כאן לגבי התיבה הגדולה יותר היות והסאב וופר כבר לא נמצא ברשותי ועברתי לסאב וופר אחר, אחד שמבחינתי סוגר לי את הפינה במערכת פרישה שלי ונמצא אחד לפני אחרון ברשימת הפריטים אותם אני רוצה בכדי להגדיר סופית את אותה המערכת.

 

בקרוב תדעו על מה מדובר - שרשור נפרד :twisted:

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4308 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...