Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקור במסלול של Exotics Racing בלאס-וגאס


NMP
שימו לב! השרשור הזה בן 3682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הבנתי מה אתם רוצים מ-kingikra, הוא סה"כ אמר שהוא רוצה רכב חזק משמעותית משלו, מבין אותו לגמרי.

מזה יעזור לו אם הוא יקח 1M למסלול הזה? אז היא תתנהג מדהים, אבל בא לו משהו שיעיף לו את הפוני.

לפותח השרשור,

זאת בדיוק הבחירה שהייתי עושה מכל הרשימה שם: הכי מעניינת לנהיגה ה-458, אחריה למבו בגלל הברוטליות

ואחרונה חביבה ה-GTR בגלל הטכנולוגיה. שלושה רכבים שונים לגמרי.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...אבל בא לו משהו שיעיף לו את הפוני.

 

ואני בכלל קרח :lol:

 

חן,

 

למה אתה אומר שאני שם דגש על כוח? כתבתי שהקאיימן מהנה לנהיגה עם עיקולים בהרבה מהרכב שלי ואני שם דגש גם על זה. עדיין, יש גם ישורות במסלול ואני רוצה להנות מתאוצה חזקה יותר ממה שאני מכיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה שלא קישרתי את המונח המעורפל "מהנה לנהיגה" עם ביצועים בעיקולים. דווקא המכוניות שהכי מהירות בעיקול, היינו מכוניות מירוץ, הן בדרך כלל אלו שהכי פחות "מהנות" לטעמם של מרבית הנהגים: קשוחות, נוטות לתת-היגוי חזק שעשוי להפוך בהרף עין להיגוי יתר בלתי נשלט, שדה ראיה בעייתי, הגה כבד מאוד ותחושות יחסית מעורפלות בקרבת המגבלות ובעיקר - מחייבות אותך להיכנס במהירות מ-פ-ח-י-ד-ה ולנהוג בעיקול כאילו אתה נוסע על קרח.

 

אני מסכים שרכב צריך להיות חזק, אבל סדר העדיפויות בבחירת רכב למסלול או בבנית רכב כזה הוא: בטיחות - התנהגות כביש - אחיזת כביש - יכולות בלימה - הספק מנוע, והבחירה צריכה גם להתאים ליכולות הנהג. לטעמי, נכון עשה ניר שבמקום לקפוץ מעל הפופיק התחיל ברכב חלש יותר והתקדם לרכבים חזקים (לא רק בהיבט כוח המנוע) בהמשך.

 

נ.ב. גם לאופי המסלול יש קשר לאיזון הדרוש בין מרכיב ההספק למרכיבי האחיזה וההתנהגות בעיקולים. מסלול עם מעט עיקולים, עיקולים מהירים יחסית וישורות ארוכות - הוא מסלול שבו יש עדיפות לכוח מנוע רב וגם קוי הנהיגה מותאמים לכך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. ל 458 יש הרבה יותר כוח מלפורשה קאיימן ואני לא זוכר שג'רמי קלארקסון אמר משהו לגבי עודף כוח בעיקולים.

יכול להיות שמה שאתה אומר נכון לגבי מכוניות ספציפיות שהן מאוד חזקות אבל לא בנויות למסלול כמו שצריך ואז עודף הכוח הוא חיסרון. זה לא מה שאני יודע על ה 458.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראה, אם אתה מוצא רכב חזק שהוא לא חזק "מדי" עבור היכולות שלך ועבור תוואי המסלול וההיכרות שלך איתו, אז הכל טוב ויפה. בכל זאת, אני טוען שכדי שלא תטעה במשוואה הזו, אתה נדרש לבחון קודם כל את כל שאר הפרמטרים, לרבות יכולתך כנהג, היכרותך עם המסלול, תוואי המסלול, התקני הבטיחות ברכב, קלות הניהוג שלו, התנהגות הכביש שלו, אחיזתו בדרך ויכולת הבלימה שלו ורק אחר כך להתייחס לנתון ההספק.

 

שוב, עניין ההספק הוא עניין של מיומנות נהיגה ומה שנחשב "עודף כוח בעיקולים" בשביל קלרקסון זה לא מה שנחשב ל"עודף כוח" בשבילך ולא מה שנחשב ל"עודף כוח" בשבילי. לא מדובר על "בעיה" או תכונה של רכב כזה או אחר, אלא על הפער בין מגבלות מעטפת הביצועים של הרכב לבין זו של הנוהג בו.

 

זו אמרת כנף מוכרת בעולם הנהיגה המתקדמת-ספורטיבית: "ככל שהרכב מהיר יותר, הנהג אטי יותר." אם תעלה על מכונית פורמולה 1, סביר שתהיה אטי יותר מאשר על כל אחת מהמכוניות שצוינו בשרשור, למרות ביצועיהן הטובים יותר.

 

נ.ב. אם אתה רק בעניין החווייתי, אז אפשר להבין טוב יותר את הבצע שלך לרכב חזק וזה בסדר, אבל לדעתי אם מישהו כבר נוהג על מסלול אספלט מקצועי על העלויות הגבוהות הכרוכות בכך, כדאי שזו תהיה חוויה בעלת ערך מוסף לימודי, ולו קטן, וזה מושג על ידי בניה הדרגתית של היכולת ולא קפיצה ישר למים העמוקים עם חיית מסלולים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הדיון שהתפתח, השאלה מה רוצים להשיג.

רוב האנשים שילכו לשם יתמקדו בקטע של המקום - נהיגה על רכבי על (כאילו דא 8)). התנסות על משהו קיצוני, יוצא דופן שרחוק מהחוויה היומיומית ואולי גם מימוש חלום לא מושג.

במובן הזה ברור לגמרי שהקיימן אפילו לא שייכת לשם בכלל (בטח למישהו שמחזיק ברכב מאותו אזור חיוג מבחינת כח/מחיר כמו ה-a45).

אצלי חלק נוסף פה זה הזדמנות לנהוג על מסלול ולעבוד על נהיגת מסלול ולכן גם "התפרעתי" עם הרבה רכבים, גם בשביל להרגיש מבחר מהרכבים האלה אבל גם בשביל הזמן מסלול (אם רק מסלול היה לי בראש אז היה יותר יעיל וזול לקחת רכב אחד ולטחון הקפות רק עליו או בכלל למצוא מסלול אחר עם רכבים ארציים וזולים יותר אבל כפי שאמרתי מדובר בשילוב).

ברגע שלוקחים 3-4-5 רכבים יש מקום להכניס גם רכב אחד חלש וכביכול לא שייך אבל מסקרן מאוד (אותי בכל מקרה) במסגרת המקצה הראשון שגם כך ישמש ללמידת המסלול והקווים (ברמה מסויימת רכב חזק מאוד על ההתחלה היה קצת "מתבזבז". אם לוקחים רק רכב אחד אז כמובן אין ברירה אבל אצלי המצב היה שונה).

 

לגבי התחושות, גם אני חשבתי בין השאר שצריך גם לחוות רכב "שיעיף לי את הפוני" ורציתי גם להרגיש רכבים עם תאוצה חזקה שאני לא מכיר אבל דווקא זה על המסלול בפועל היה עבורי פחות מורגש/מרגש, לא יודע למה (למרות רכבים של פחות מ-3 שניות למאה בזמן שאני רגיל לרכב עם זמן כפול).

זה כנראה קשור לאופי המסלול, כי הקיימן בהחלט הרגישה חלשה על המסלול כבר בסשן הראשון, לפני שחוויתי את הרכבים החזקים. כנראה עניין של ישורות ומרחקים גדולים בין הפניות, מה שיותר התאים לרכבים החזקים שמרכיבים את הצי שלהם.

מה שיותר תרם לריגושים, לפחות אצלי, היה ההתנהגות בפניות, החדות, הצורך בתיקון והמעורבות הנדרשת מהנהג (למשל האיטליה שהייתה הרבה יותר מהנה מהאוונטדור למרות מהירות נמוכה יותר בפניות (לפחות בידיים שלי)).

 

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...