Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4548 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

כבר יצא לי לפתוח שרשור על העתיד שאני מתכנן לי ועל לימודי ההנדסה בתחום הרכב בגרמניה (תואר B.Eng בתור התחלה)

 

כחלק מהלבטים שאני עומד בפניהם (באיזה חברת רכב לעבור את תהליך הלימודים-עבודה) יש גם את ההתלבטות במקצוע ובהתמחות.

אני אסביר:

בגרמניה ישנו מסלול משולב לימודים ועבודה שמאפשר בסוף התקופה לקבל תואר שמורכב מידע תאורטי ומעשי, העבודה היא חלק מהתואר והתואר הוא אקדמאי לכל דבר (לא לימודי תעודה/מקצוע, אלא לימודים אוניברסיטאים רגילים למי שתוהה).

שלא כנהוג (עד כמה שידוע לי נהוג הפוך מהנ"ל) בחירת ההתמחות עצמה ותחום העיסוק מתבצעת לפני תחילת הלימודים ויש לה חשיבות מכיוון שגם הלימודים עצמם עוסקים בנושא הנבחר וגם בעבודה ההכשרה המקצועית תעסוק בנושא הנבחר.

 

בכל מקרה, בתקווה שיש פה מי שמכיר את התחום ויודע, אני מתלבט באיזה נושא/מקצוע לבחור.

הייתי מעלה פה רשימה של הנושאים הקיימים אך הכל בגרמנית ואף על פי שאני פחות או יותר מבין מה שכתוב שם קצת קשה לי לתרגם את זה.

בעקרון אני מחפש משהו שעוסק בעיצוב הרכב או בהנדסת האנוש שלו. יש בי צד שמתעניין גם בהנדסת המנוע אך פחות.

יש שם למקצוע כזה בתוך התחום הענק שנקרא "הנדסת רכב"?

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

יהיה קצת קשה להעביר לך עד כמה הנושא של "הנדסת רכב" סבוך, אין סיכוי להסביר את זה על גבי הפורום. זה כמו שתשאל בחורה איזה רכב יש לה והיא תענה לך שיש לה רכב לבן.

גם בתחום שאתה קורא לו "הנדסת מנוע" יש מאות תחומים שאתה יכול להתמחות בהם, לדוגמא: מערכות שימון, חיכוך, תיעול אוויר, קירור, תהליכי שריפה, הפחתת/ניהול פליטות מזהמים, מערכות תזמון, אביזרים וכו'.

אין דבר כזה מהנדס שמתכנן מנוע קומפלט, כל מנוע חדש שיוצא לשוק עובר תחת הידיים של מאות אם לא אלפי מהנדסים, כל אחד מומחה בתחום שלו.

לדוגמא אחד המרצים אצלי במכללה התמחה בכל התחום של שיטות הזרקה ודלקים חלופיים, וגם עבד בתחום בגרמניה וארה"ב.

 

אל תתפוס אותי במילה אבל אני חושב שכל התחום של עיצוב והנדסת אנוש הוא תחת מחלקת עיצוב ופחות קשור לתחום ההנדסה. אם תרצה לחקור קצת את הנושא חפש את הערך H POINT.

 

הכיוון של לימודים בחו"ל הוא הכיוון הנכון. אם אתה מכוון לגרמניה כדאי שתתחיל ללמוד את השפה בצורה רצינית, לפחות חצי שנה עד שנה לפני שאתה עובר לשם. למרות שתהיה בסביבה אקדמית שכמעט כל האנשים שם מדברים אנגלית, בגרמניה עצמה אין יותר מדיי אנשים שיודעים אנגלית, בעיקר אצל אנשים מבוגרים.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

גם אני חושב, שאם אתה מתעניין בעיצוב הרכב, הכיוון צריך להיות יותר על מקומות שמלמדים עיצוב. משהו בסגנון שנקר. כנס לפורומים באירופה ותראה מה כותבים שם.

פורסם

מצטער על ההקפצה. אני אגיב.

 

לגבי הגרמנית. אני לומד on and off כמה שנים. כרגע אני ברמה של קריאת עיתונים חדשות וכד'. אכנס לזה יותר חזק אחרי השחרור אבל אני כבר מסוגל לפתח שיחה ארוכה, כך שזה גם ברור וגם פחות מדאיג אותי.

 

לגבי הלימודים והמוסד. עיצוב רכב של ממש לומדים בגרמניה בpforzheim, יש שם פקולטה ידועה. הבעיה היא שהיא לא עובדת עם שום חברת רכב וזה מקצוע חופשי לכל דבר. כלומר, אחרי כן אצטרך לחפש עבודה. זה לא המסלול שאני מכוון אליו.

המסלול שעליו דיברתי הוא מסלול שצמוד לחברת רכב מסויימת ומבטיח קריירה בסיום התואר (מכיוון שאני למעשה נכנס לחברה כעובד עוד מתחילת התואר. כשאסיים אותו לאחר 4-5 שנים כבר אחשב עובד החברה במשך 4-5 שנים).

 

השאלה היא איפה אני מוצא מידע מכוון שיעזור לי להנעל על איזשהו כיוון פחות או יותר מדויק של מה אפשרי ומה ארצה לעשות.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אל תדאג לסטודנטים של פורצהיים, לפני 6-7 שנים חקרתי את הנוסע, את התואר סיימו בערך 15 איש אם לא פחות.

אני מכיר בחור שלומד/למד שם (לא בקשר), אבל לא היו המון פרוטקציות, כשהוא סיים תיכון הוא נכנס ל internship אצל BMW ומאז אני יודע שהוא היה שוב אצלהם וגם אצל מרצדס במשך חצי שנה.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
אל תדאג לסטודנטים של פורצהיים, לפני 6-7 שנים חקרתי את הנוסע, את התואר סיימו בערך 15 איש אם לא פחות.

אני מכיר בחור שלומד/למד שם (לא בקשר), אבל לא היו המון פרוטקציות, כשהוא סיים תיכון הוא נכנס ל internship אצל BMW ומאז אני יודע שהוא היה שוב אצלהם וגם אצל מרצדס במשך חצי שנה.

 

כמובן שאני לא דואג לאף אחד. אבל לבחור בלי דרכון אירופאי שצריך לעבוד מאוד קשה בשביל הכסף למחיה שם זה לא מצב אידיאלי

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

יש לי חבר שסיים לפני כשנה לימודים באנגליה motorsport engineering,

וכרגע עובד בחברה שמפתחת סוללות לרכבים חשמליים,אם אתה מעוניין אני יכול לברר איתו פרטים על הלימודים.

Vw Polo GTI

פורסם

אני יותר נוטה לכיוון של תוכנית הלימודים dual study שנהוגה בעיקר בגרמניה. לימודים אקדמאיים "רגילים" פחות קורצים לי כרגע

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

אתה מודע למחיר שנת הלימודים בחו"ל למישהו בלי דרכון אירופאי?

כשבדקתי לפני שנה המחיר(הנדסה בהונגריה) היה קרוב ל-10K יורו לשנה.:shock:

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

באזור ה700 יורו לסמסטר. חלק מזה מסובסד ע"י פולקסווגן.

בשטוטגרט (מרצדס) הלימודים חינם.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

זה היה לדני.

המחיר הרשמי הוא חינם אבל אכן מסתכם בכמה מאות יורו אחרי מנהלות וקישקושים כאלו ואחרים.

הנקודה היא שכל מדינה שונה - בגרמניה המחיר הוא חינם.

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...