Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשותי מאזדה לאנטיס שנת 2002 מנוע 1840 אוטומט. הרכב עשה 200 אלף ק''מ, עשיתי לו טיפול גדול, טיימינג, רצועות מנוע, שמנים, פילטרים, הכל. החלטי שאני מחליף גם, שמן ופילטר לגיר. ומאז התחילו לי נקישות בין המעברים בהילוכים, לא יודע מה לעשות נכנסתי לבאסה של החיים.

שמתי שמן דקסרון 3 של חברת דלק ופילטר מקורי

אני חדש כאן והבנתי שיש מומחים גדולים אשמח לקבל חוות דעת והמלצות לתיקון הבעיה

תודה מראש

פורסם

השתמשת בשמש לא נכון לפי היצרן-ברכב הזה לא משתמשים בדקסרון,אלא בשמן המומלץ ע"י מאזדה M-5 מקורי בלבד.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
השתמשת בשמש לא נכון לפי היצרן-ברכב הזה לא משתמשים בדקסרון,אלא בשמן המומלץ ע"י מאזדה M-5 מקורי בלבד.

זה מתאים למאזדה המכונאי שלי אמר שכולם משמשים בזה

 

תחליף שמן ואל תתעקש על מקורי.

אתה משלם הרבה יותר כסף על אריזה.

כל שמן DEXRON3 יעשה את העבודה כמו השמן המקורי.

''ציטוט מספי בעל מכון גירים''

 

*עוד פרט חשוב זה היה לפני חודשיים ועכשיו מתחילות הבעיות

*איפוס מחשב הרכב יכול לעזור?

פורסם

אצלי במורשה שמים ללנטיס דקסרון 3,

אני אישית מחליף לבד ל M5, לא מסתכן.

 

לפני החלפת השמן הגיר עבד טוב?

כמה זמן ו ק"מ הרכב אצלך?

אם לא הקפדת\הקפידו על החלפת שמנים לתיבת ההילוכים כל 60000 ק"מ וביצעת החלפה על "עיוור"

יכול להיות שהגיר "לא יקבל טוב" את השמן החדש (השחיקה של הגיר "התרגלה" לשמן הסמיך הישן)

 

שי.

פורסם

הרכב אצלי שנתיים לפני לא יודע מה היה לפני יודע שעד 100 אלף היה מטופל בחברה

עשיתי איתו 30 אלף ק''מ ואחרי ההחלפה 5 אלף ק''מ

לא היו בעיות עד היום לא יודע מה קרה

מבאס לחשוב עכשיו על החלפת גיר עשיתי עכשיו טיפול ענק ב-3500אלף שקל יישור קו רציני

פורסם

פותח הנושא,אל תקח ללב,בעיקרון,החלפת שמן למקורי יכולה להציל את הגיר או שלא.

יכול להיות,שברכב לא הוחלף זמן רב מידי שמן גיר,התיבה התרגלה כבר לשמן הישן ועכשיו כאשר קיבלה שמן חדש התחילו הבעיות.

חוץ מזה,שפחות או יותר זה הק"מ בו הגיר ברכב הזה מתחיל לעשות בעיות.

לפני כעשור הייתה לנו מאזדה כזו רק עם מנוע 1600 וב- 160,000 ק"מ,הגיר התחיל לעשות בעיות (אעפ"י שהרכב טופל במורשה)

ומכרנו את הרכב (הודענו למוכר מראש על התקלה) ב 5K פחות ממחירון.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

הילוך ראשון עובר חלק שני מכה שלישי נקישה רביעי חלק העברות מ-D ל-R חלק ללא מכות וללא נקישות

מישהו אמר לי אולי התושבת לא תקינה איך אני יכול לבדוק?

או שצאיך לאפס מחשב רכב ולעשות עדכון תוכנה בחברה

מה דעתכם?

פורסם

מאחר ולא השתמשתה בנוזל ממסרה מתאים בתקן M-3 M-5 של מאזדה , והחלפתה הרבה מהנוזל ממסרה (כולל פילטר פנימי )

אולי זו הסיבה לבעיות ולאי הצמדות טובה בממסרה.

אפשר להוסיף משפר הצמדות לנוזל הממסרה , ואולי זה יעזור (בזהירות - לרוקן קצת מהנוזל מהממסרה כ 300CC ולמלא )

לבדוק קודם במדיוק את גובה הנוזל בממסרה , אולי חסר קצת ולא צריך לרוקן .

 

מצורף תשובות קודמות , אפשר כי יעזרו .

1 . - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=472515&highlight=%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8

2 . - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=440707&highlight=%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8

3 . - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=439872&highlight=%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%A8

 

נוזלי ממסרה טובים העומדים בתקן -מיצובישי קאיה יונדאי מאזדה , הונדה .

א - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7...ATF-3-78L.html

ב - http://www.autostore.co.il/151426/%D...93%D7%95%D7%9D

ג - http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

ד - http://www.delkol.co.il/userFiles/fi...7%98%D7%99.pdf

 

 

בלנטיס עם 105.000 ק"מ ביצעתי החלפה והכל היה בסדר , בתנאי שאין כרגע בעיות רציניות בממסרה .

אם יש בעיה כדאי לקבל אבחון ממוסך מבין .

מאחר ולא החליפו 100.000 ק"מ - הייתי מבצע החלפה חלקית של נוזל הממסרה ומוסיף את המייצב שרשמתי

http://www.petrotech.co.il/%D7%AA%D7...D7%AA-ATC-PLUS

תכשיר לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC Plusyellowitem_top_left.gifcatnum_right.gifBG 310catnum_left.gif653_9e62a23eedaac39bf2a78a6bc5adb37e.jpg

 

התכשיר מכיל את כל מגוון המרכיבים הנדרשים לשיפור יכולות של שמני ממסרה אוטומטים, מקטין חיכוך, משפר את עמידות השמן בפני התחמצנות, מנוע הקצפת השמן, מייצב את הגומיות ועוד.

התוצאה: העברת הילוכים חלקה יותר, והגדלת ביצועי המנוע והממסרה.

 

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

כל פעם מחדש עניין החלפת שמן בגירים אוטומטיים מעורר לא מעט מחלוקות ולבטים קשים האם להחליף? כמה להחליף? המסקנה שאני מגיע אליה כל פעם מחדש היא שכל עוד השמן גיר ניראה עדיין בציבעו הטבעי והגיר מתפקד הייטב אני לא מעיז להחליף גם אם השמן הזה 200 אלף ק"מ באותה תיבה. וכמובן שיהיו פה שיחלקו עליי. :)

פורסם

המסקנות שלך מוזרות מאוד וסותרות כל הגיון טכני בריא

יש הוראות יצרן מתי מחליפים ואיזה סוג שמן שמים ואם דבקים בזה הסיכוי לבעיות קטן מאוד

פורסם

הבעיה תמיד מופיעה אחרי שמעולם לא החליפו שמן גיר ורק אחריאיזה 180 אלף קמ נזכרים שכדאי להחליף שמן גיר פה כבר מאוחר מידי.

כל עוד השמן גיר ניראה נקי וטוב ניתן להחליף שמן גיר ללא חשש, אבל כשהשמן שחור משבבים פה הסיכון להחליף שמן גיר.

 

התוסף לדעתי לא יעזור, משום שיש לי איתו ניסיון של כמה עשרות גירים שלקוחות ביקשו אותו ממני, ואף פעם הוא לא עזר במשהו.

 

לגבי השמן גיר חובה להשתמש בשמן גיר העונה לדרישות היצרן.

 

ברכב הזה למשל בהתחלה הייתה דרישה לשמן דקסרון3 אך גילו שישנם דפיקות בין מעבר ההילוכים ובמורשים קיבלו הוראה לעבור לשמן גיר m5.

פורסם

תוסף לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC Plus - לא עוזר לממסרה לא תקינה .

 

בתנאי ישראל רצוי להחליף נוזל ממסרה כל כ 3-4 שנים עד 50.000 ק"מ - גם אם רשום ממסרה ללא החלפת נוזל .

להחליף רק החלפה חלקית , כמחצית מהנוזל בממסרה ( אגן הממסרה) - ונוזל ממסרה בתקן היצרן .

כדאי לבדוק במוסך המתמחה בממסרות לרכב - עלות התוסף כ 80-100 ש"ח - אם לא יעזור הממסרה הייתה כבר לא תקינה .

 

התוסף עוזר במצבים הנ"ל .

 

1 - הממסרה הייתה תקינה , החלפנו נוזל ממסרה וכעת יש החלקות - הוספת התוסף בד"כ עוזרת להסמיך נוזל ולצמידות .

 

2 - הממסרה הייתה תקינה והחלו החלקות הצמדות לא טובה , ונוזל הממסרה לא הוחלף הרבה זמן מעל 100.00 ק"מ .

-- החלפה חלקית של נוזל הממסרה בנוזל מתאים חדש + התוסף אפשר כי יעזור .

--- ( אם ההחלפה תקינה לבצע החלפה חלקית נוספת כעבור כ חודש , וכך יוחלף כ 75% מנוזל הממסרה )

 

3 - בטעות מלאו נוזל ממסרה לא בתקן הנדרש - הוספת התוסף משפרת צמיגות וצמידות בתנאים קשים .

-- רצוי להחליף בהזדמנות ראשונה כמחצית מהנוזל ממסרה, לנוזל בתקן הנכון - ושוב עם תוסף ,

--- ואח"כ להמשיך רגיל החלפות כל 3-4 שנים עד 50.000 ק"מ.

 

את התוסף אפשר להשיג בכל חנות חלפי רכב גדולה , או להתקשר ליבואן ולשאול על חנויות באזורכם .

http://www.petrotech.co.il/%D7%AA%D7...D7%AA-ATC-PLUS

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
המסקנות שלך מוזרות מאוד וסותרות כל הגיון טכני בריא

יש הוראות יצרן מתי מחליפים ואיזה סוג שמן שמים ואם דבקים בזה הסיכוי לבעיות קטן מאוד

כמו שאמרתי - יהיו פה שיחלקו עליי.

אני גם הייתי בדיעה שכזו דנידין, שחובה להחליף שמן גיר על פי הוראות יצרן אך לא יודע למה נישמעים יותר מידי סיפורים על גירים שנהרסים מהחלפה של שמן לעומת גירים שלא מוחלפים בהם שמן בכלל. אולי השמנים שפה גם המקוריים לא באמת איכותיים? יש לאישתי יונדאי גטס וקניתי מיונדאי שופ 4 ליטר של שמן גיר שהייתי אמור להחליף לה לפני 20 אלף ק"מ אך לאור כל מה שאני קורא והסיפורים אני עדיין ממתין עם זה והגיר מתפקד באמת יפה. הרכב גמע 110 אלף ק"מ. אני באמת כבר לא יודע מה לחשוב והרבה מיתלבט בעניין הספציפי הזה.

×
×
  • תוכן חדש...