Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4868 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום..! :)

אני מעוניין לקנות קומפננט בתקציב של + -1000 שקל..

 

השאלה מה כדי.. 2 סטים של מורל טמפו..

(כל סט יקבל 50RMS)

 

או

 

במה קדמית FOCAL 165V2

( יקבלו 50RMS )

 

או

 

מורל דוטק אוביישן

(יקבלו 125RMS בגישור )

 

 

 

אם למישהו יש הצעה אחרת פתוח להצעות...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מהאופציות שמנית המורל דוטק או הפוקאל-, זה עניין של טעם-

תקשיב לשניהם אם יש לך הזדמנות, המורל נחשבים יותר "רכים" ועדינים לעומת הפוקאל שיותר חדים ומפורטים, אני אישית מעדיף את המורל.

125 וואט משודכים למורל זה נראה לי שילוב טוב.

 

אגב, יש סיבה למה רשמת את שהפוקאל יקבלו 50 וואט ולא 125 גם בגישור?

פורסם
מהאופציות שמנית המורל דוטק או הפוקאל-, זה עניין של טעם-

תקשיב לשניהם אם יש לך הזדמנות, המורל נחשבים יותר "רכים" ועדינים לעומת הפוקאל שיותר חדים ומפורטים, אני אישית מעדיף את המורל.

125 וואט משודכים למורל זה נראה לי שילוב טוב.

 

אגב, יש סיבה למה רשמת את שהפוקאל יקבלו 50 וואט ולא 125 גם בגישור?

 

אומנם אני לא מבין גדול באודיו לרכב אבל לדעתי 125RMS לרמקול שמוצהר שיכול לספוג רק 75RMS זה קצת מוגזם...

 

ובקשר לסט אחד יקר מול שני סטים זולים?!?

אני מבין מהתשובה שלך שעם לא התייחסת אליהם מבחינתך לפחות במה אחורית בדומה למערכות סטריאו ביתיות לא ממש נחוצה...

 

בקשר ללשמוע את הרמקולים שמעתי את שני הסטים על מגברים שונים ואני דיי נוטה לכיוון החדות של הפוקל... ההתלבטות העיקרית שלי זה בעיקר בנושא ההגברה..

כי בסופו של דבר המורל מסוגלים לספוג יותר ויש לי מספיק כוח לדחוף אותם והם נשמעים ממש לא רע...

מצד שני יש את הפוקל שבעיקרון יותר "מעניינים" אבל הם פחות RMS ככה שההגיון שלי אומר שהם יהיו פחות עוצמתיים מהמורל...

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הממממ, תכלס אין בעיה לחבר 125 וואט לרמקול שמוצהר 75- אם תשמע בווליום נורמלי אין סיבה שמשהו ייקרה, במקרה שלך הרמקול הוא הצרכן והמגבר הוא הבאר ממנה הוא שותה- כל עוד אתה לא מגביר אות DC, הכל יהיה בסדר.

אם אני הייתי אתה כנראה שהייתי הולך על הפוקאל, ובשלב מאוחר יותר מחבר את 4 הערוצים בצורה אקטיבית (2 לטוויטר ו2 לוופר).

לא ראיתי שיש לך אופציה כזו במגבר אז תצטרך בשביל זה קרוסאובר אקטיבי או פרוססור.

בכל מקרה זה לא שאני ממליץ על הפוקאל, אני לא מכיר אותם יותר מידי, חכה להמלצות של אחרים לרמקולים חדים \ מפורטים שיהיו לטעמך.

פורסם

כל עוד האות שהסט מקבל נקי וללא קליפינג לתת לסט או לסאב קצת יותר זה חא נורא בכלל ולעיתים אפילו רצוי.

לגבי המלצה לסט זה נטו עניין של טעם, ואני ממליץ לשמוע במפגשים לפני.

 

ועדיף להתמקד בסט אחד קדמי, אין צורך בסט קומפוננט אחורי.

SCANSPEAK

פורסם
כל עוד האות שהסט מקבל נקי וללא קליפינג לתת לסט או לסאב קצת יותר זה חא נורא בכלל ולעיתים אפילו רצוי.

לגבי המלצה לסט זה נטו עניין של טעם, ואני ממליץ לשמוע במפגשים לפני.

 

ועדיף להתמקד בסט אחד קדמי, אין צורך בסט קומפוננט אחורי.

 

ניראה לי שגיבשתי דעה בקשר לפוקל בגישור...

שאתה אומר שאין צורך בסט אחורי זה נכון לגבי כל סט? כיאלו אין צורך בשום רמקול מאוחרה?

השאלה אם סתם רמקול שמוגבר מהרדיו דיסק מאחורה יזיק או יוסיף.. (אין שום קשר להשקעה כספית פשוט לקחת את הרמקולים שאני מפרק מקדימה ולשים אותם מאוחרה)

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לרוב מי שמחבר רמקולים מאחורה זה אנשים שלא משתמשים במגבר ומצד שני כואב להם הלב להשאיר 2 ערוצים של הHU בלי שהם ינצלו אותם עד הסוף (בכל זאת, מדובר בישראלים).

או שהם משתמשים בסראונד דיסקרטי כמוני :-)

למי שרוצה לשמוע במה קדמית כמו שצריך באיכות הכי טובה ובלי התאבכות הורסת ושלל מרעין בישין- מומלץ לוותר על הרמקולים האחוריים.

פורסם
ניראה לי שגיבשתי דעה בקשר לפוקל בגישור...

שאתה אומר שאין צורך בסט אחורי זה נכון לגבי כל סט? כיאלו אין צורך בשום רמקול מאוחרה?

השאלה אם סתם רמקול שמוגבר מהרדיו דיסק מאחורה יזיק או יוסיף.. (אין שום קשר להשקעה כספית פשוט לקחת את הרמקולים שאני מפרק מקדימה ולשים אותם מאוחרה)

 

לא הייתי רץ לגשר קומפוננט, הגישור הורס וזה שמיע, עדיף לתת פחות rms לא בגישור, מאשר יותר כוח אבל בגישור.

 

בגדול למי שמחפש איכות אין למה להרכיב רמקולים אחוריים, אם אתה מחליף את הסט הקדמי, אין למה לשים אותו מאחורה.

SCANSPEAK

פורסם

עכשיו אני קצת מבולבל..

לחבר אותם ל50RMS?

לחבר אותם בגישור ל125RMS?

לנסות לקנות קרוס אקטיבי או משהו בסגנון ולחבר את הטוויטרים ליציאות משלהם ואת הוופרים לשלהם?

פורסם

הלכת רחוק מאוד ולכיוון דווקא מסובך במקום לפתור בעיות בקלות, במקום קרוס אקטיבי תחפש hu תומך קרוס אקטיבי 3 חלקים (יש מלא בפורום יד 2 במחירים מצחיקים), או לחילופין (ועדיף יחד) תחליף למגבר רציני.

בדרכי הקיצור שציינת רק תגרע מהתוצאה הסופית.

פורסם
הלכת רחוק מאוד ולכיוון דווקא מסובך במקום לפתור בעיות בקלות, במקום קרוס אקטיבי תחפש hu תומך קרוס אקטיבי 3 חלקים (יש מלא בפורום יד 2 במחירים מצחיקים), או לחילופין (ועדיף יחד) תחליף למגבר רציני.

בדרכי הקיצור שציינת רק תגרע מהתוצאה הסופית.

 

מגבר בידיוק רכשתי XETEC V350.6 ככה שאני לא מוצא טעם להחליף...

מצאתי סט קומפננט BIAMP של מורל היברד.... אני השבוע יסע לשמוע אותו אם ישמע טוב אני חושב שמצאתי את הסט המתאים...

פורסם

אני ינסה להעביר לך ממה שגדולים מימני בתחום לימדו אותי!

דבר ראשון אל תזלזל ב 50 RMS ה RMS לא הכל במערכת צריך לדעת היכן למקם ובאילו תנאים להשים את הרמקול והדבר הלא פחות חשוב הוא לדעת לכוון את המערכת ככה שתוכל לנצל את האלמנטים שלך.

כמו שאתה רואה בחתימה שלי מותקן אצלי מגבר שנותן 50 RMS ביציאה אומנם מחובר אליו דוטק ולא הייבריד אבל מבחינת עוצמה לא חסר לי בכלל ואני עדיין לא מתקרב ללנצל את הדוטק (זה בשלבים) באמת שה RMS זה לא הנתון היחיד!

למרות שאני עובד אקטיבי עכשיו אבל גם שהייתי עובד פאסיבי לא היה חסר לי עוצמה שוב הכל עיניין של מיקום ותנאים של הרמקול ואיך הוא מכוון.

פורסם

rms לא מתבטא אך ורק בעוצמה שבה הרמקול יישמע וזה מה שאנשים פה לא מבינים.

תתחדש על המגבר, לא שמעתי אותו אבל אני מכיר מקרוב את אחיו הגדולים ואני משוכנע שהוא מצויין כי הגיע מבית טוב.

אבל, כשקונים עושים חישוב כללי של כל המרכיבים של המערכת ומתכננים, ככה מגיעים למערכת טובה במינימום מחיר, כי אם כל פעם תקנה משהו אז תצטרך להתאים אותו למוצר אחר אתה תמצא את עצמך במשחק בלתי פוסק של קנייה ומכירה.

 

אם זה המצב אני אמליץ לך מראש לא ללכת על סטים של מוראל כי הם דורשים הרבה כח! וממש הרבה.

חפש אפילו סטים שעובדים ב2 אוהם, זה יהיה מצויין בשבילך.(לדוגמא k2p כמו שלי).

ושוב כמו שאמרתי חפש hu עם קרוס אקטיבי כך תוכל לנצל את כל הכח של המגבר ישירות לאלמנטים (בקרוס מתבזבז הספק רב).

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מוסיף להודעה שמעלי-

יצא לי ליסוע בערך שבוע עם אודיסון SRX שמוצהר על 60 וואט לערוץ.

אחריו החלפתי (על אותו סטאפ) לנקמיצ'י PA504 שמוצהר 50 וואט לערוץ-

ההבדל היה שמים וארץ - לטובת הנקמיצ'י! גם מבחינת הצליל וגם מבחינת הכח.

הצליל היה הרבה יותר מדוייק, מפורט בלי לצרום, נשמע טוב גם בווליום גבוה וכולי.

האמת שהייתי בהלם כי בכל זאת לא מדובר בהשוואה למגבר סיני עלום- אלא פאקינג אודיסון (אמנם בדרגת הפתיחה שלהם), כך שלא הייתי מבטל את הזטק הזה על הסף...

אגב, את הנקמיצ'י הזה קניתי יד שניה- חדש בקופסה, אחת מהקניות היותר מוצלחות שעשיתי בחיים שלי :)

×
×
  • תוכן חדש...