Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

לפני שבועיים רכשתי יונדאי i10 אוטומטית, מנוע 1250 , שנת 2009.

לרגל הרכישה רציתי לבדוק את צריכת הדלק של הרכב. ביצעתי בדיקה, והייתי רוצה לבדוק איתכם האם התוצאה הגיונית.

לפני שבוע ויום נסעתי עד שנדלקה נורית הדלק. מילאתי דלק עד שהידית קפצה (27.80 ליטרים).

נסעתי איתה עד היום, כאשר נדלקה שוב הנורית, לאחר 299 ק"מ. מילאתי דלק שוב עד שהידית קפצה (באותה תחנת דלק) . הפעם נכנסו למיכל הדלק 29.93 ליטרים.

299 ק"מ / 29.93 ל' = 9.98 ק"מ לליטר.

1. האם החישוב שעשיתי הוא נכון ?

 

2. אסביר את סוג הנסיעה שלי. כל בוקר, אני נוסע מראשון לציון לתל אביב (השלום) בחצי שעה של פקק, ואותו דבר בערב. פעם אחת השבוע נסעתי מתל אביב להרצליה וחזרה, ומדי פעם עשינו גיחות קטנות בתוך ראשון. מעבר לזה, אקום ואודה שאני עוד בודק את יכולותיו של הרכב החדש ונהנה מדי פעם מעקיפה יפה, לא עושה רייסים אבל בהחלט נהנה מהרכב ומבדיקת יכולותיו.

האם בהתאם לכל מה שתיארתי בפסקה האחרונה, ובעיקר נהיגה שמאופיינת בעמידה בפקקים, מדובר בצריכה טובה ?

אשמח לשמוע את דעתכם.

פורסם
שלום לכולם

 

לפני שבועיים רכשתי יונדאי i10 אוטומטית, מנוע 1250 , שנת 2009.

לרגל הרכישה רציתי לבדוק את צריכת הדלק של הרכב. ביצעתי בדיקה, והייתי רוצה לבדוק איתכם האם התוצאה הגיונית.

לפני שבוע ויום נסעתי עד שנדלקה נורית הדלק. מילאתי דלק עד שהידית קפצה (27.80 ליטרים).

נסעתי איתה עד היום, כאשר נדלקה שוב הנורית, לאחר 299 ק"מ. מילאתי דלק שוב עד שהידית קפצה (באותה תחנת דלק) . הפעם נכנסו למיכל הדלק 29.93 ליטרים.

299 ק"מ / 29.93 ל' = 9.98 ק"מ לליטר.

1. האם החישוב שעשיתי הוא נכון ?

 

2. אסביר את סוג הנסיעה שלי. כל בוקר, אני נוסע מראשון לציון לתל אביב (השלום) בחצי שעה של פקק, ואותו דבר בערב. פעם אחת השבוע נסעתי מתל אביב להרצליה וחזרה, ומדי פעם עשינו גיחות קטנות בתוך ראשון. מעבר לזה, אקום ואודה שאני עוד בודק את יכולותיו של הרכב החדש ונהנה מדי פעם מעקיפה יפה, לא עושה רייסים אבל בהחלט נהנה מהרכב ומבדיקת יכולותיו.

האם בהתאם לכל מה שתיארתי בפסקה האחרונה, ובעיקר נהיגה שמאופיינת בעמידה בפקקים, מדובר בצריכה טובה ?

אשמח לשמוע את דעתכם.

החישוב נכון התוצאה מאכזבת

פורסם

צפויה ?

לא יודע..

בכל זאת, אוטו קטן, מנוע קטן... ציפיתי למשהו אחר. בוא נאמר שידעתי שהנסיעה שלי תהיה כזו (בעיקר פקקים).

עד כה נסעתי על דייהו רייסר 95, מנוע 1500, והצריכה שלה לא הייתה גרועה בהרבה..

פורסם

בהתאם לתנאים שציינת צריכת הדלק הגיונית בהחלט. אין מה לעשות, שום רכב לא הצליח לנצח את חוקי הפיזיקה עד היום, גם לא רכבי המיני.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בהתאם לתנאים שציינת צריכת הדלק הגיונית בהחלט. אין מה לעשות, שום רכב לא הצליח לנצח את חוקי הפיזיקה עד היום, גם לא רכבי המיני.

 

איתמר.

 

לא מדדתי....אבל יכול להגיד שאחרי חודשיים כמעט עם I10 מבחינת דרך בין עירונית מהירות 90 קמ"ש (1250 אוטומטית) צריכת הדלק חסכונית בטירוף

הבדל של שמיים וארץ

HU-Pioneer 4250SD, Comp- Morel Tempo 6, Sub- ES200, AMP- Hertz HE4

פורסם

בהחלט, וזה יבוא לידי ביטוי בכל רכב.

ב 90 קמ"ש מהירות קבועה כמעט כל רכב יניב צריכת דלק שתפתיע את בעליו.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מסכים, אבל חשבתי שהכול יחסי, ז"א שאם אתה קונה רכב שנחשב חסכוני בטירוף,

הוא לא יישאר חסכוני בפקקים, אבל עדיין יצרוך פחות ממכוניות גדולות ו"לא חסכוניות"..

 

ז"א שכדי ליהנות מהחיסכון בדלק שהרכבים הללו מציעים, אתה חייב לנסוע כל הזמן על 90 ?

בסופו של יום, אני יכול לחיות עם הצריכת דלק שלו בפקקים (בקרוב כמות הנסיעה שלי אמורה גם לרדת קצת).

אבל לא בטוח שאהנה מרכב שעכשיו קניתי אם אצטרך גם באיילון לנהוג עליו 90 כל הדרך..

פורסם
מסכים, אבל חשבתי שהכול יחסי, ז"א שאם אתה קונה רכב שנחשב חסכוני בטירוף,

הוא לא יישאר חסכוני בפקקים, אבל עדיין יצרוך פחות ממכוניות גדולות ו"לא חסכוניות"..

 

ז"א שכדי ליהנות מהחיסכון בדלק שהרכבים הללו מציעים, אתה חייב לנסוע כל הזמן על 90 ?

בסופו של יום, אני יכול לחיות עם הצריכת דלק שלו בפקקים (בקרוב כמות הנסיעה שלי אמורה גם לרדת קצת).

אבל לא בטוח שאהנה מרכב שעכשיו קניתי אם אצטרך גם באיילון לנהוג עליו 90 כל הדרך..

 

שאלת על צריכת הדלק וקיבלת תשובה לגבי צריכת הדלק. מין הסתם אף אחד לא נוסע 90 באיילון ולכן גם אף אחד לא מקבל את הצריכה האידאלית שרכבו מסוגל להציע. אין מה לעשות, מהירות דורשת יותר כוח שמופק באמצעות שריפת יותר דלק.

 

בנסיעה חסכונית ונכונה תקבל מספרים יפים יותר גם אם אופי נסיעותיך לא ישתנה. אני מציע שתקרא את המדריך הזה, חסכון מובטח כבר מהתדלוק הראשון.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

זה כיף לראות איך שיווק נכון יכול ליצור "הייפ" שגוי סביב קטגוריית מוצר.



 

רכבי המיני הם רכבים שיש להם ייעוד מאוד מסוים - TOWN CAR!

 

אלו הם רכבי עיר!

 

המטרה לה הם נועדו, תוכננו היא להיות רכב שמנווט בקלות בתוך מרחב עירוני, רכב שקל מאוד להחנות אותו, רכב שיש לו שדה ראייה נהדר ותא מטען שמתאים לצרכי קניות בסיסיות ולא יציאה משפחתית לקמפינג :-P

 

היות והרכב קטן הוא גם ישתמש במנוע קטן - הרי אין צורך ליותר מזה בכדי לקבל תאוצה סבירה בתוך עיר.

 

היתרון של הרכבים האלה הם החסכון בדלק.

 

אם תבדקו קצת את ההיסטוריה אתם תגלו שקטגוריית המיני כמעט ונעלמה מהעולם בגלל רכבי סופר מיני.

 

המקומות היחידיים בהם רכבי מיני נשארו הם כנראה בערים צפופות באירופה (איטליה למשל תהווה דוגמא נהדרת) ומקומות בהם ישנם כבישים צרים מאוד גם כן (שוב, איטליה בתור דוגמא נהדרת).

 

משבר הדלק הקודם בשנות ה70 הוליד את קטגוריית ה1.6 ליטר שיצרה מהפכה

 

עכשיו זה קורה שוב!

 

רק שדוחפים לכם רכבים עירוניים במטרה לחסוך דלק בכל נסיעה - כשזה לא ממש נכון, כי אף רכב לא יהיה ממש חסכוני בפקקים צפופים.

 

ויותר גרוע מזה - המנועים הקטנים האלה לא מיועדים לעבוד בעומס נסיעה גדול וגם ככל שנפח המנוע קטן יותר, אורך החיים שלו מבחינת קילומטרז' באופן סטטיסטי גם כן קטן יותר, אז, אם אתם קונים רכב כזה בגלל נסועה גדולה - רצוי שתיפטרו ממנו איפשהו באזור ה150KKM :wink:

 

עכשיו גם תכניסו למשוואה הזו גיר רובוטי או גיר ידני שצריך להחליף להם קלאץ'?

יש רצועת טיימינג? (במנוע של טויוטה אני מאמין שלא יהיה אבל לא בדקתי)

 

אני בפירוש לא הייתי קונה רכב עיר לנסיעות בין עירוניות - הייתי מחפש סופר מיני טורבו דיזל או אפילו רכב משפחתי טורבו דיזל במקום. אולי הנעת גפ"מ גם היתה נלקחת בחשבון.

 

 

בסוף אתם תגלו שלרכוש רכב משפחתי או אפילו רכב יד 2 משפחתי 2 ליטר - בלי רצועת טיימינג, רכב שטופל כהלכה ואתם יודעים את היסטוריית הטיפולים שלו - בגיל של אזור ה4 עד 6 שנים על הכביש, יהיה אמין לא פחות ואולי אף זול יותר לאורך זמן למרות מחירי הדלק.

 

וזה יהיה נכון בעיקר לנסיעות בפקקים אבל אם אתם נוסעים ממש הרבה בכבישים פתוחים כל שנה - אני נוטה להאמין שמנוע גדול יותר יהיה הרבה יותר עמיד לאורך זמן וזה בסופו של דבר יגמד את עלויות הדלק עד לרמה שבשבילה לא שווה לסבול קופסאת שימורים.

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

רק מעדכן..

לאחר כל התגובות, התחלתי כמובן במדידה נוספת..

המסלול נשאר אותו מסלול, מהבית לעבודה וחזרה עם גיחות

קטנות בתוך העיר, בקיצור - הנהיגה הכי בעייתית שיש מבחינת צריכה.

 

אבל!

אני לא בטוח אם זה בגלל המדריך שאיתמר שלח, או שפשוט הפנמתי משהו (למשל להשתדל להישאר

על 90), הפעם הצריכה טובה בהרבה - 12.2 לליטר!

 

עכשיו אני בעיצומה של מדידה שלישית, מקווה שסופסוף ייזדמן לי לבדוק אותה בנסיעה רצופה

יותר, בינעירונית, ולא רק פקקים...

×
×
  • תוכן חדש...