Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כמה שטויות שתהיו בריאים :shock:

 

כמו שאמרו לפני, רובם המוחלט של המגיבים לא החזיק צרפתייה.

אתם מבינים כמה מגוחכת העובדה שאתם חווים דעה על מוצר שלא החזקתם על סמך דעתם של ״מקורבים״ כאלה ואחרים?

 

לקחת רכב כמו הc4-5 ולשים אותו באותה מעטפת ציפיות (בנוגע לאמינות כן?) של פחנוע כמו טיוטה קורולה או איזו מאדה 3 זאת פשוט התעלמות מההגיון הפשוט.

 

הצרפתיות פשוט מתקדמות הרבה יותר ועל קדמה ( כמו שכל בעל vagית מהשנים האחרונות יעיד) משלמים.

 

אמינות יותר מיפניות הן לא, אבל הן בטוח לא פחות אמינות מאירופאיות אחרות... אצלי הc5 מראה אמינות מושלמת! טיפולים ( בזמן כן? ) וסע לשלום!

בכמעט 3 שנים הלך מצבר ,באמת טרגדיה כלכלית :?

1. מכוניות יפניות/קוראניות/אינדונזיות או בשם הקיבוצי "מזרחיות", אינן מתקדמות פחות או יותר מאלו הצרפתיות/איטלקיות/גרמניות/אנגליות, מה שתרצה. כמובן כל עוד מדובר בקטגורית מחיר וגודל דומים.

2. בנובע הן גם לא מתקלקלות יותר או פחות, מחלידות יותר או פחות, עמידות בתאונה יותר או פחות, אפילו לא נוחות יותר או פחות, מאובזרות יותר או פחות וכך הלאה. החלוקה כיום היא כאמור לקבוצות גודל ומחיר ותכונות כל מכונית אינן תוצר של מוצא, גזע או שייכות אתנית, אלא של מכלול התכונות שבחר בעבורה היצרן, בלי קשר לשאלה איפה נולד. גם השיוך הזה של אלו המייצרים אותן בפועל, אינו ממש רלבנטי, אלא אם אתה טוען שרובוט יפני מועד לשגיאות פחות מאחיו הגרמני.

3. נערכו, גם כאן בפורום, לא מעט דיונים מקיפים בדיוק בענין הזה ומי שיש לו ענין יכול לערוך חיפוש ולקרוא. מכל מקום הואיל ומדובר בסטיגמה ושרושה של כזו היא מלאכה לא פשוטה, אפילו חסרת תוחלת, אז לפחות מבחינתי הענין הזה מיותר.

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מעדיף את העיצוב של אלמרה דור ראשון על הג'וק/טידה/פרימרה/קשקאי של היום



 

תסכים איתי שהעיצוב של הג'וק, בתור דוגמא, פתח בפני עצמו כמה ארנקים (גם אם לא את שלך ), אי אפשר להתבלבל לגבי השינוי המובהק בגישה של ניסאן

 

פורסם

ברשותי סיטרואן C4 2006 כבר כמעט שלוש שנים.

אני רק רוצה להודות לאלו שמזינים את הסטיגמות על הרכבים הצרפתיים - בזכותכם, אני יכול לרכוש רכב מאובזר מאוד, נוח מאוד, חזק מאוד וחסכוני מאוד במחיר מצחיק.

פורסם

שלום

אכתוב את התגובה שלי בכמה נקודות:

א. אין שום בעיה עם הסטיגמה שתשאר ככה אני אקנה מכוניות משפחתיות צרפתיות במחיר זול נותנות חווית נהיגה כמו מכוניות מנהלים יפניות או קוראניות.

ב. לרכב שלי יש מערכת גפ"מ ואני קצת מבין בנושא ולידעתכם הרנו שלי מגיעה מוכנה מהחברה להסבה למערכת גפ"מ כולל נורה מקורית הלוח השעונים. (מי שירצה אני אוכיח לו).

ג. הרכב שלי מטופל במוסך שלא מתמחה בצרפתיות אבל לבקשתי הוא מטופל רק בחלקים מקוריים או איכותיים ועד עכשיו אין שום בעיות.

 

הדבר היחיד שאני יכול אולי באמת (וזה לא קשור לנושא של השרשור) לחובת הרכב שלי זה המחירים של היבואן אבל אין לי מחירים של יבואני אחרים.

 

תודה לכל יוצרי הסטיגמות המשיכו בעבודתכם הנאמנה

פורסם
1. מכוניות יפניות/קוראניות/אינדונזיות או בשם הקיבוצי "מזרחיות", אינן מתקדמות פחות או יותר מאלו הצרפתיות/איטלקיות/גרמניות/אנגליות, מה שתרצה. כמובן כל עוד מדובר בקטגורית מחיר וגודל דומים.

2. בנובע הן גם לא מתקלקלות יותר או פחות, מחלידות יותר או פחות, עמידות בתאונה יותר או פחות, אפילו לא נוחות יותר או פחות, מאובזרות יותר או פחות וכך הלאה. החלוקה כיום היא כאמור לקבוצות גודל ומחיר ותכונות כל מכונית אינן תוצר של מוצא, גזע או שייכות אתנית, אלא של מכלול התכונות שבחר בעבורה היצרן, בלי קשר לשאלה איפה נולד. גם השיוך הזה של אלו המייצרים אותן בפועל, אינו ממש רלבנטי, אלא אם אתה טוען שרובוט יפני מועד לשגיאות פחות מאחיו הגרמני.

3. נערכו, גם כאן בפורום, לא מעט דיונים מקיפים בדיוק בענין הזה ומי שיש לו ענין יכול לערוך חיפוש ולקרוא. מכל מקום הואיל ומדובר בסטיגמה ושרושה של כזו היא מלאכה לא פשוטה, אפילו חסרת תוחלת, אז לפחות מבחינתי הענין הזה מיותר.

 

כל מה שאמרת טוב ויפה אך גם כללי מדי, סטיגמות זה לא דבר שמגיע ביום אחד או יומיים (אנשים עדיין קונים מתוצרת vag :lol: ) ולכן כשאומרים ״צרפתיות לא אמינות״ כנראה שלא מדובר בc5 מבציר 2012.

כשאתה אומר שהקוראניות (לדוגמא) לא פחות מתקדמות מהצרפתיות זו אולי עובדה נכונה היום אבל לך עשר שנים אחורה והעובדה הזאת היא פשוט לא נכונה ולא משנה באיזה רמת מחיר אתה רוצה לבדוק זאת.

 

אני כמו רוב רוכשי הצרפתיות המשומשות דווקא בעד הסטיגמה, בסה״כ אני יכול לקנות רכב סופר מפנק ומתקדם במחירי רצפה.

אני מניח שבעשור הבא תחליף תוצרת vag את הצרפתיות ונוכל להנות מאיכות ״גרמנית״ במחיר של 2 קילו אבטיח :wink:

2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

פורסם
ברשותי סיטרואן C4 2006 כבר כמעט שלוש שנים.

אני רק רוצה להודות לאלו שמזינים את הסטיגמות על הרכבים הצרפתיים - בזכותכם, אני יכול לרכוש רכב מאובזר מאוד, נוח מאוד, חזק מאוד וחסכוני מאוד במחיר מצחיק.

 

הרכב מאובזר יותר מהתחרות?

נוח יותר?

ח ז ק יותר?

חזק?!

 

...?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

2 הסנט שלי:

א. באמת לצרפתיות יש יותר בעיות חשמל מליפניות. מערכת החשמל שם זה כמו עזה, איפה שאתה נוגע, יש פיצוץ....

וברצינות, איכות החיווט לא משהו, והחוטים נמסים ומקצרים בכל מקום אפשרי ולך תחפש איפה בדיוק. מי שניסה יודע.

ב. היגיון ההרכבה וסוגי הברגים, כן כן, סוגי הברגים והגודל השונה שלהם, מבריח הרבה מוסכניקים מלטפל בצרפתיות.

היגיון ההנדסה וההרכבה של החלקים באוטו הוא כמו לגרד אוזן שמאל ביד ימין. סיבובים סיבובים, לפרק חצי אוטו כדי להגיע לאיזה בורג מסכן. דבר נוסף, ביפניות רב גדלי הברגים והאלנים הולכים לפי מספר זוגי, (לא עשיתי מחקר מדעי, אבל בכל זאת) כלומר גדלי 10,12,14,18,20,22, וכדומה. יש את גודל 11 שגם נפוץ ביפניות, אבל הוא מוכר.

בצרפתיות הגדלים הנפוצים הם לפי מספרים אי זוגיים, כמו 9,11,13,15,17 וכדומה.

איזה עצבים זה להכין סט כלים לטיפול באוטו, ופתאום יש בורג, ואז לא, זה לא זה, ולא זה ולא זה, ואווווף הצרפתים האלו איך הם בונים מכוניות... ועכשיו תכין לעצמך סט כלים חדש.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
פורסם

עד לקטע האחרון מסכים איתך, לא הבנתי את ההתבכיינות השטותית על מידות הברגים,

ממתי מוכרים סט כלים מילימטרי במידות איזוגיות או זוגיות :?:

פורסם

פג'ו 306 94. היה.

רנו מגאן קופה 2000. היה.

סיטרואן C5 2002 של אבא.

 

סה"כ מאוד מרוצה מהרכבים נוחים בטירוף, מאמין שאם הייתי מקבל רכב חדש מהחברה הייתי פחות מתעסק עם המוסכים כי אני אחד ששומר על רכוש.

 

הבעלים הקודמים פשוט ז**נו את הרכבים...

 

ואין מה לעשות אם זה, פשוט לתקן לסדר ובנוסף בגלל השנים נוצר בלאי.

 

מקס.

פורסם

נסכם את השירשור בזה ש:

צפרתיות לא אמינות

יפניות לא נוחות

אמרקאיות זללניות

וגרמניות - ? לא יודע מה עם הגרמניות אולי מפוארות?

 

יש סטיגמות ששכחתי?

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם
^ בעניין הזה הגרמנים דווקא אלופים.

לכל חוט ובורג יש מקום מסודר ומאורגן, כמו שהגרמנים אוהבים.

תא המנוע נראה כמו בית מרקחת, וטוב שכך ! 8)

אתה מאוד אופטימי שאתה מכליל. מה שמעל כיסויי הפלסטיק וניראה לעין ממש קל ונוח לגישה וטיפול. מתחת לכיסויים סורר בדיוק אותו בלאגן כמו בצרפתיות ושאר יצרנים שרוצים לבנות רכב משוכלל. כן, גם בפולקסווגן לא חפים מזה.

למעשה אין הרבה מה לעשות, כאשר מכניסים המון טכנולוגייה על מנת לעמוד במירוץ עם יצרנים אחרים, לא לכל דבר קל למצוא מקום מסודר מתחת למכסה מנוע ואז מכניסים את זה לאן שאפשר.

גם יצרנים גדולים ומכובדים לא חפים מכשלים בתכנון בדגמים מסויימים.

 

יש סטיגמות ששכחתי?

שכחת אלפות מחלידות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
שלום , איך בשנים של עכשיו עם כל הטכנולוגיה המכוניות הצרפתיות עדיין נחשבות ל לא אמינות ? , או שזה קורה בגלל תחזוקה לא נכונה בארץ ?

הרי שלושת היצרנים הצרפתיים לא קיימים 10 שנים, אמור להיות להם ניסיון .

תודה

 

המכוניות הצרפתיות של שנות ה 70' וה 80' היו אמינות מאד, למעט מכוניות סיטרואן, שלרוב סבלו מבעיות שנבעו מתחזוקה מרושלת.

לא מדויק. בתחילת שנות ה 80 סוברו מכרה כמות אדירה של מכוניות משפחתיות של אז (לא היו יפנים אחרים) למרות שלא היו זולות במיוחד, והסיבה היתה אותה סיבה שבגללה גם כיום השוק מעדיף מכוניות יפניות.

רוב הרכבים הצרפתים היו לא טובים גם אז.

לעומת זאת, בשנות ה 60 ותחילת ה 70 פיז'ו מכרה דגם מאוד מוצלח ואמין (יחסית לתקופה) שנקרא 404.

images?q=tbn:ANd9GcS7GeIyfKeOReY3o23hr07gP1IYHvGGCyf_nIwyfIEEAWn4WBhh

עם זאת, הרכב היה מחליד ביותר ובחורף הוא פשוט לא רצה להניע בבוקר. (חלודה ובעיות התנעה היו אז תופעות די רגילות אבל הרכב הזה הגדיל ראש בנושא).

באותם השנים גם הרנו 4 הקטנה היתה טובה ונפוצה.

images?q=tbn:ANd9GcQB56SLbQAaV6uVYfHGeSCkaCrsjyru8xkftn6L8XzLFdMSzaNG

אבל רוב הרכבים הצרפתים נחשבו גם אז כלא אמינים.

 

חלק גדול מהיצור (לא רק של רכבים) באירופה וצפון אמריקה עבר למזרח, ולא תמיד בגלל עלות העבודה. הניהול ביפן טוב יותר והם ממוקדים בכך שלקונה הרכב יהיה מוצר איכותי וזול.

מומלץ לקרוא את הספר "דרכה של טויוטה" ולהבין איך הם עובדים. (באופן אירוני כנראה שבשנים האחרונות טויוטה סטתה מהדרך הזו).

התעשיה במערב מאופינת ב:

-בד"כ יש מגע לא טוב בין היצור ובין ההנדסה באותו המפעל, וכתוצאה כל צד מקלל את הצד השני וזה לא עוזר

-בוחרים ספקי משנה גרועים בגלל המחיר ואוכלים אותה בסוף באיכות

-מנהלי המפעלים במערב היו פעם מהנדסים או אנשי יצור אבל כבר זמן רב שהם אנשי כספים או שיווק וכמובן שהעבודה סובלת

- מעריכים יותר מדי את המנהלים ופחות מדי את אנשי המקצוע וכתוצאה מתקבלות החלטות שגויות.

- פגמים ו"מחלות" נגררים למודל הבא במקום לפתור אותם ולהישאר עם אותו מודל בשיפורים קטנים.

 

לא תמיד התעשיה במערב היתה כך. ה"חיפושית" של פולקסווגן היתה סמל האמינות עד אמצע שנות ה 70 , אבל בראשיתה , בתחילת שנות ה 50 היו לה בעיות אלא שאנשי פולקסווגן לא עברו לדגם חדש אלא התרכזו בלפתור את הבעיות בדגם הזה (הדגם היחיד שהם יצרו) עד שהגיעו לאמינות מופתית וגם יצור זול.

images?q=tbn:ANd9GcQG-Q0degnrXNtP9lEECH3HqL7J1tNwCXRjeoF69iONaX4si9XC8Q

מענין לציין שכאשר הנאצים פלשו לרוסיה (שזלזלו בה) ב 1941 הם נתקלו בטנק הסוביטי המעולה T34 וקיבלו הלם כשהם לא יכלו להתמודד איתו. גנרל גודריאן, מר שריון הנאצי, דחף ליצור טנק דומה אך טוב יותר, אך לקח להם כ 2 שנים עד שהגיע הטנק הזה, ה"פנתר" לחזית. בגדול הפנתר היה טוב יותר אך היה מסובך ליצור (כלומר בכמות שעות עבודה נתונה יוצרו מעט טנקים) ולא אמין. הסוביטים לעומת זאת, שיפרו כל הזמן את הT34 שלהם כך שנעשה טוב, אמין ופשוט יותר ליצור (כלומר במעט שעות עבודה יצרו הרבה T34).

בחלק מהמובנים זה מזכיר את התעשיה המערבית והיפנים.

 

יהודה


×
×
  • תוכן חדש...