Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(חוו"ד על) סקודה אוקטביה tour טורבו דיזל


Doc Slow
שימו לב! השרשור הזה בן 4123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי לבטים ובירורים רבים, החלטנו לוותר על מכונית מסגמנט B (סופרמיני) משום שזה פשוט לא יעבוד עם כל המשפחה בפנים, במיוחד בטיולים ונסיעות סופי שבוע בכלל.

עברנו לחפש מכונית מסגמנט C והכנסנו אופציה של מכוניות דיזל.

עלתה הצעה של סקודה טורבודיזל ידנית ממודל יחסית מתקדם, קילומטרז' גבוה, אבל מהדגם הישן (tour) - המחיר המבוקש בהתאם, אין תלונות בעניין הזה.

 

המכונית מבוססת על פלטפורמה יחסית ישנה (גולף הרביעית מ-98 ) והאבזור לא משהו. הבנתי שצריכת הדלק מרשימה והאמינות לא פחות. מה שחשוב לי זה נושא הבטיחות במכונית מתכנון ישן כל-כך ועניין המרווח הפנימי ל-2 מבוגרים+2 כיסות בטיחות (ואולי נוסע נוסף מדי פעם).

חוו"ד ממי שמכיר את המכונית הנ"ל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שהצלחתי להבין ממחקר עד כאן --

מדובר במתיחת פנים לרכב שהוצג עוד ב-1996 (!)

צפופה בפנים עם תא מטען עצום (נסעתי באוקטביות כאלו בתור נוסע והצפיפות לא כזה נוראה - מקבלת מבחינתי ציון עובר בסעיף זה).

מנוע וותיק 100 כ"ס עם גיר ארוך וביצועים פושרים, צריכת דלק ממה שהבנתי 16-18 לליטר משולבת.

איבזור בטיחות פסיבית דל - 2 כריות אוויר, אולם ציון של 4 כוכבים (לציין המבחן לפני הרבה שנים).

אבזור בטיחות אקטיבי - ABS וחלוקת בלימה, אולם לא הצלחתי להבין אם דגם 2008 כולל ESP (האוטו נמצא רחוק ממקום המגורים שלי ונבדק על ידי קרוב משפחה אמין עם ניסיון במכוניות דיזל - אבל פריט מידע זה לא הצלחתי לקבל ממנו).

איבזור נוסף - בערך כלום ושום דבר, חלונות חשמל, מראות וזהו בערך. לא קריטי.

 

דברים שאני צריך לברר מבעלי ניסיון ולא מצאתי בחיפושים בפורום זה ואחרים --

* אמינות ועלות תחזוקה שוטפת ותיקונים.

* ביטוח.

* התאמת המכונית ביום-יום לשימוש של נסיעות של אשתי לעבודה ובערבים ובסופ"ש כמשפחתי סטנדרטי (נדיר מאוד שמכוניות כאלו נמכרו לאנשים פרטיים - כמעט כל המכוניות האלו נמכרו כמוניות, זאת ספציפית היא מליסינג וכנראה לא בשימוש של איש היי-טק שנסע מכ"ס להרצליה).

* שאר מחשבות והגיגים על הרכב ממי שחווה אותו מאחורי ההגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות - טובה.

עלות טיפולים - לא זולה, אך לא זוועתית.

עלות ביטוח - גבוהה - יש לבדוק גם דרישות מיגון לפני הרכישה

 

בסה"כ אוקטביה היא רכב משפחתי נחמד.

 

אין בקרת יציבות ברמת הגימור הפשוטה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לבדוק את העבר של הרכב.

האוקטביה טור נמכרה בעיקר למוניות וידוע לי על ניידות של "שיטור משולב" שגם היו עם האוקטביה טור.

 

בכל אופן גם אם זה היה רכב מליסינג, מדובר ברכב דיזל בסיסי, מה שאומר שהרכב מאוד חרוש.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ארוחות חינם...

הרכב אמור היום או מחר לעלות על הליפט - אם הוא קרוע כמובן שהעסקה נופלת.

המחיר מאוד מפתה ביחס לשנתון (כאמור 08 ) וכך גם החיסכון המופלג בדלק.

הביטוח הוא לבני זוג בני 30+ עם עבר כמעט נקי, בהצעה און-ליין של 555 הם רשמו 3000 ש"ח למקיף בלבד, אולם כפוף למיגון (כנראה איתורן), בלי מיגון המחיר עולה ל-4500. לצין שעל הטויוטה 98 שלי שלמתי עד לפני שנה 1300-1500 מקיף+ג לשנה בלי מיגון ובלי נעליים...

איך אפשר לדעת אם הרכב היה ליסינג בשימוש של משטרה/ממשלה/קיבוץ? כי אם הרכב היה כזה המחיר כבר לא כל-כך מדהים...

 

האמת שהתיאבון שלי לעסקה הזאת די ירד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשפחה יש מעל 10 שנים אוקטביה מדגם המדובר, עוד לפני שהיא ניראה TOUR, אבל זה אותו מרכב ואותו רכב סך הכל.

הרכב שלנו בנזין, אבל יש הרבה משותף בין הרכבים בכל זאת, יותר מזה אני מכיר טוב מנועי דיזל האלו מנהגי מוניות.

 

מנוע דיזל הוא 1.9TDI, בדור הראשון היה 90 סוסים - מנוע הכי אמין והכי מוצלח מבין מנועי הדיזל שהיו באוקטביה. מנוע שמורכב בדגמי TOUR לפחות בשנתונים אחרים עבר שינויים ומפיק כ105 סוסים, הוא עדיין מנוע מוצלח ואמין, אבל נהגי מוניות נתקלו בכל מיני חלקים שדורשים החלפה יותר מבמנוע המקורי (כמה שאני יודע לא טורבו ולא משאבת סולר, אלא שמעתי על מספר מקרים של קמשפטים אחרי כחצי מיליון קילומטר). בעיקרון מנוע כזה לדורותיו שטיפלו בו טוב לעיתים מחזיק מעל 700K ק"מ. הדגם הראשון מיליון+.

 

הרכב לא צפוף, עבור נהג ונוסע קדמי הרכב מרווח יותר מפסאט (הדגם שנמכר החל מ2006 בגלל תכנון לקוי של תא הנוסעים ברכב הזה). מרווח סביר והרכב לא צפוף, לא מרצדס אומנם, אבל יש מספיק מקום. מאחורה טיפה צפוף למבוגרים, אבל לילדים יש מספיק מקום. יש תא מטען פשוט ענק - מאוד נוח ופרקטי למשפחה.

 

סאלון מחומרים איכותיים, כך שאם אנשים שהרכב היה בבעלותם לא התעללו בו ולא עשו את צרכיהם בסאלון, סאלון יראה מצויין גם אחרי 400K ק"מ ויותר.

 

Doc Slow, הגיר לא ארוך, יחסי העברה בדיוק כאלה כמו שמנוע הזה צריך. ביצועים לא פושרים, אלא טובים למדי - מנוע הזה סוחב נהדר החל מסיבובי סרק בזכות המומנט. זה לא רכב דראג או מירוצי רמזורים, זה רכב שסוחב טוב ומאפשר לבצע עקיפות בטוחות. להבדל מבנזין מנוע נותן את הכוח כשצריך ולא בצ'קים דחויים כמו מנוע בנזין.

צריך להבין שבדיזל ובנזין נוהגים שונה, מחליפים דיסקט בראש ואז פתאום הרכב סוחב יותר טוב מבנזין וגם חסכוני מאוד.

 

שקודה אוקטביה רכב מצויין. מנועי דיזל של VAG באותם שנים מוצלחים, בגלל שיש רכב הזה הרבה במונית, לכן החלפים זמינים ופחות יקרים מדגמים אחרים.

 

פלטפורמה של גולף דור 4 היא פלטפורמה טובה מאוד לזמנה וגם עכשיו הרבה רכבים אסיאתיים היו חולמים על פלטפורמה כזאת.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

מפאת ריבוי סמני שאלה אני כנראה יורד מהעסקה הזאת (אלא אם המוכר יסכים לרדת משמעותית במחיר - לא יותר מ-37K), החשד שלי הוא שהליסינג היה משטרה/קיבוץ וכד' (המוכר משום מה "לא יודע") - במקרה כזה עדיף אפילו מונית לשעבר (לפחות הבעלים של מונית תלוי בה לפרנסתו ויש לו אינטרס לשמור עליה).

גם רמת הבטיחות מאוד לא מרשימה (שתי כריות אוויר בלבד, ללא ESP).

 

אין לי בעיה עם נהיגה בדיזל, במיוחד שאני ואשתי נוהגים באופן מאוד מתון. אם הסתדרתי בנסיעה לאילת ובחזרה עם מכונית הדיזל האיטית ביקום (רנו קנגו ללא טורבו), כנראה שאסתדר גם עם האוקטביה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...