Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ אחרי בדיקה - פיאט גרנדה פונטו 2008


shlomi808
שימו לב! השרשור הזה בן 4126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

לקחתי היום את הרכב (פיאט גרנדה פונטו 2008, רובוטי, DYNAMIC) מטרייד-מוביל בראשל"צ לבדיקה במעבדה לרכב בחולון. תוצאות הבדיקה מצורפות, מצטער על איכות הצילום - זה מה שיש לי כרגע.

הרכב כנראה עבר תאונה או שתיים, הוחלף פגוש ועוד כמה דברים, אבל אין פגיעת שלדה.

הבוחן שדיבר איתי לאחר הבדיקה הסביר שהמנוע והגיר בסדר, מלבד נקישות בהילוכים, ושכנראה עדכון תוכנה יפתור את זה. כמובן שהם לא פירקו את הגיר אז אי אפשר לדעת באמת מה מצבו.

לגבי המנוע: הוא הסביר שהמנוע בסדר מבחינת הספק (אלו היו מילותיו), אבל כשאני מביט בתוצאות הבדיקה, ואנוכי הדיוט גמור, אני רואה 44 כ"ס. זה הגיוני? אני די חושש מזה.

מלבד זאת, הכל בבדיקה סביר, לא? הרכב עבר 68,500. הם טוענים שיבצעו את התיקונים הנדרשים - יחליפו מצבר מקורי שדי גמור (ומשום מה נרשם בבדיקה כתקין לגמרי), צמיגים אחוריים גמורים, פתיחת דלת תא המטען, אנטנה חיצונית שחסרה, בורג חסר בפילטר אוויר ועוד כמה דברים קטנים.

את הצמיגים אעדיף לרכוש בעצמי ולא להסתמך על הצמיגים הזולים מפירוקיה שהם ירכיבו לי. מצבר - הם הבטיחו שהם "עובדים רק עם שנפ". נקווה שכך יהיה.

הבוחן אמר שאוכל לחזור לבדיקה נוספת חינם לאחר התיקונים כדי לראות שאכן בוצעו.

 

מה דעתכם? המחירון המשוקלל 47K, סיכמנו על 42,500 בהנחה שמתבצעים כל התיקונים וללא צמיגים, לאחר מיקוח קשה. אמרתי שאני צריך עוד התייעצות אחרונה ושמחר אתן תשובה סופית לעיסקה.

1.jpg

2.jpg

IMG026.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איזה מיקוח קשה יש כאן. הורדת 10% ממחיר המחירון. הם הורידו 40% כשהם קנו את הרכב.

 

בכל מקרה הרכב עבר לא מעט בחייו הקצרים, ממליץ לבדוק שגרת טיפולים במוסך המורשה של פיאט.

 

לא יודע לגבי בדיקת המנוע - לגבי כל היתר - ראיתי בדיקות טובות יותר בימי חיי. לא מרגיש כמו הרכב הכי שמור בשכונה, אבל אם זה מתאים לך מבחינת מראה הרכב והתקציב, אז למה לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, ד"ר. טוב, אולי הגזמתי במילים "מיקוח קשה", אבל חשבתי שזה מחיר סביר. אין ספק שהרכב לא ממש חדש, אבל אם הכל תוקן ונראה טוב והשלדה נקייה, זה משנה הרבה? אני עכשיו מתלבט קשות, לא יודע מה לעשות...

 

לגבי היסטוריית הטיפולים, ראיתי אותה אתמול במחשב במוסך שמשון פיאט ביהוד. שם מופיע הטיפול הגדול האחרון ב-60K ק"מ, עוד כמה טיפולים והתיקונים לאחר התאונה שהייתה כנראה. מפער שקיים אני מניח שהוא טופל מתישהו בעברו גם מחוץ למוסך מורשה. לא יכולתי לקבל העתק לידיי מכיוון שאני לא בעל הרכב. האם טרייד-מוביל לא מחויבים לספק לי היסטוריית טיפולים מלאה ממוסך פיאט מורשה?

 

מישהו מכם יכול להסביר לי קצת על תוצאות בדיקת הבלמים וההגה? מופיע שם כמה פעמים "לקוי" ו"חלש", אני באמת לא מבין בזה.

ולגבי המנוע - הגיוני שנרשם הספק של 44 כ"ס?

 

עוד חוו"ד? המלצות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא יכול אף פעם לקבל עותק, אבל אני תמיד מסתכל איזה טיפול עבר ומתי.

 

איזו סיבה יש לפער בטיפולים במוסך מורשה? האם הרכב היה בעברו ליסינג? אני לא מכיר בעלים של רכב חדש שיעיז לטפל במוסך רגיל ברכב שנקנה בכסף מלא והוא עדיין חדש.

 

מה עוד, שאמורים להיות לך שם רק טיפולים שוטפים, כל 30 אלף או שנה.

 

בקיצור - זו לא עסקת המאה, מצד שני זה הדגם הכי מאובזר. לשיקולך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. יש לא מעט ליקויים (חופש בהגה למשל) שצריך לטפל בהם

2. לגבי ההספק - מדובר בבדיקה גרועה, הם מודדים הספק בגלגלים בלבד כאשר נתוני יצרן מדברים על הספק במנוע. יש חשיבות להילוך שבו בודקים, ועוד כל מיני איבודים כאלה ואחרים.

3. לגבי הגיר - הם כותבים חופש בגיר. אני חייב לתהות איך הם יכולים לבדוק חופש בגיר כשאין להם שום גישה אליו. מדובר על כסת"ח בלבד.

 

לגבי הגיר - צריך לבדוק במוסך מורשה את מצבו, כלומר מתי אם החליפו קלאצ', מה הלחץ שהמשאבה יוצרת, מתי אם בכלל החליפו נוזל וכו'. מדובר על גיר מורכב ובמכון בדיקה לא בודקים אותו בכלל בגלל זה.

 

אם הם נותנים לך אחריות במוסך מורשה יבואן - זה דיל טוב.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא יכול אף פעם לקבל עותק, אבל אני תמיד מסתכל איזה טיפול עבר ומתי.

 

איזו סיבה יש לפער בטיפולים במוסך מורשה? האם הרכב היה בעברו ליסינג? אני לא מכיר בעלים של רכב חדש שיעיז לטפל במוסך רגיל ברכב שנקנה בכסף מלא והוא עדיין חדש.

 

מה עוד, שאמורים להיות לך שם רק טיפולים שוטפים, כל 30 אלף או שנה.

 

בקיצור - זו לא עסקת המאה, מצד שני זה הדגם הכי מאובזר. לשיקולך.

 

 

אני יודע שזה לא הכי מוסרי מצידי, ואני מקווה שלא תסגירו אותי לידי נציגי פיאט, אבל אני חושב שזכותי לדעת הכל על הרכב שאני קונה וכשהייתי במוסך השגתי צילום זריז של מסך המחשב שהציג את היסטוריית הטיפולים.

השנה האחרונה חסרה כי המסך לא גדול מספיק ולא הספקתי לגלול למעלה, אבל כמה דקות לפני כן הוא הראה לי את הטיפול האחרון שנעשה בסוף 2011, טיפול גדול של 60K.

כפי שאתם רואים, לאחר 17K הרכב עשה תאונה בחזית, והשורה של "קורת רוחב קדמית" ישר הקפיצה אותי. גם הבחור משמשון וגם הבוחן במעבדה לרכב הסבירו לי שזה לא נחשב לפגיעה בשלדה כי ברכב הזה זה מחובר עם ברגים ולא מולחם לשלדה אם הבנתי נכון. הבחור משמשון גם הוריד אותי מתחת לרכב והראה לי איך זה נראה.

 

והרכב לא מליסינג, הוא מיד ראשונה פרטית.

 

מה לגבי המנוע, ההגה והבלמים? מישהו יכול לפענח?

 

עריכה: Arilou, ראיתי את תגובתך רק לאחר כתיבת ההודעה.

1. חופש בהגה - בסוכנות אמרו שלאחר שאשים את הצמיגים שלי הם יעשו כיוון פרונט ויטפלו בחופש בהגה.

2. לגבי ההספק - ב"בדיקה גרועה" אתה מתכוון לתוצאות גרועות או סוג בדיקה גרוע?

3. הנחתי שזה כסת"ח. הבנתי שגם בגירים אוטומטיים רגילים לא פותחים כדי לבדוק, לא רק ברובוטי המורכב. הלכתי כבר לבדיקה ראשונית בשמשון ולבדיקה ממוחשבת במעבדה בחולון, אתה אומר לקחת שוב לפיאט שמשון שיבדקו את הגיר?

 

לגבי האחריות, הם נותנים שישה חודשי אחריות, לא ביררתי איפה.

IMG021.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הם יטפלו - אז אחלה. קצת קשה לי להאמין שחופש בהגה נובע מצמיגים, כי חופש בהגה אמורים לבדוק כשהגלגלים באוויר.

 

לגבי ההספק - צורת המדידה גרועה ולא אומרת הרבה על מצבו של המנוע בפועל. יותר מעניין זה בדיקת קומפרסיה (אמיתית, לא על זרם של הסטארטר) ובדיקת דליפה של קומפרסיה.

אולי במוסך יהיו מוכנים לעשות את זה

 

לגבי הגיר, אלא אם יש נקישה אמיתית במעבר של אחד ההילוכים (מה שלא סביר) מספיק להתחבר למחשב של הגיר ולבדוק תקלות שנרשמו ואת פעולת המשאבה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההפסק המקורי של הרכב הוא 77 כ"ס הפרש של 20% (למטה) בשל מדידת ההספק בגלגלים סביר.

 

הפרש של למעלה מ-30% אומר שמערכת ההצתה/דלק צריכה טיפול/כיוון/ניקוי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד בעניין ההספק:

חשוב לזכור ששיאו מתקבל בסל"ד מסוים. אם הבוחן לא הביא את המנוע לסל"ד הזה, מן הסתם הוא לעולם לא יצליח להגיע לנתון של היצרן.

זה מבלי לחזור שוב על דבריו הנכונים של Arilou בנוגע למקום ביצוע הבדיקה - על גל הארכובה (כפי שעושה היצרן) או בגלגל (כפי שעושה המכון).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך לאוטו דיל יש שם מבחר הרבה יותר יפה , תוכל לראות אותו באתר אינטרנט . אגב במחיר הזה אתה יכול להביא evo שזה דגם הרבה יותר יפה.

פורד פיאסטה שנת 97 מנוע - יוטה 1.3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם על התגובות.

 

אז מה אתם מייעצים? לוותר? לנסות להוריד אותם עוד במחיר? על התיקונים אני לא אתפשר, הם יסדרו הכל ואדאג שהעסקה תהיה כפופה לזה. הם לא הותירו עלי רושם ממש חיובי, לא הפגינו שקיפות ואמינות, תמיד נותנים הרגשה שהם מסתירים משהו, לא מספקים שום מידע אלא רק אחרי שאתה מגלה אותו בעצמך. לא עשו שום מאמץ לספק לי היסטוריית טיפולים מפורטת והייתי צריך ממש "לגנוב" אותה מהמוסך, לא ציינו שום תאונה, לא ציינו שאין אנטנה לרדיו וכשהגעתי הרדיו אפילו היה נעול בקוד, כנראה כדי שלא אשים לב. זה מרגיז אותי, אבל אני מניח (גם מניסיון אישי) שכמעט כולם ככה בארץ, זה כנראה עניין תרבותי.

 

כשאני מנסה להתעלם מהעצבים שבני האדם מזן זה גורמים לי, הרכב בסך הכל עשה עליי רושם טוב, גם אם הוא עבר דבר או שניים בחייו, וזה בדיוק הדגם המדויק שחיפשתי. הייתי כבר באוטו דיל ובכל המגרשים האחרים וחיפשתי באתרי האינטרנט, גם מידיים פרטיות, לא מצאתי עד כה משהו שהשביע את רצוני.

 

במידה ואוותר על העסקה, אני מקווה שלא ינסה לחלט לי את 1,000 השקלים שנתתי לשריון הרכב. אמנם דאגתי לקבל חוזה כתוב והבטיחו לי מספר פעמים בע"פ, אבל תמיד יש הפתעות עם סוחרים כאלה.

 

עצות והמלצות אחרונות? עוד חוו"ד על הבדיקה? תודה, אתם עוזרים מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שאתה צריך "לרדת" מהרכב. בסה"כ אין פה משהו שאי אשפר לתקן - וכבר בזבת לא מעט זמן בחיפוש ובדיקה.

 

הדבר החשוב הוא - שתדע בדיוק מה אתה קונה ולאיזה מיטה אתה נכנס.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינו שאין אנטנה לרדיו וכשהגעתי הרדיו אפילו היה נעול בקוד, כנראה כדי שלא אשים לב.

אין קשר בין הדברים. אי אפשר לנעול את הרדיו באופן יזום, הוא ננעל באופן עצמי בד"כ לאחר החלפת מצבר או כאשר המצבר חלש.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין הדברים. אי אפשר לנעול את הרדיו באופן יזום, הוא ננעל באופן עצמי בד"כ לאחר החלפת מצבר או כאשר המצבר חלש.

 

אוקיי, כנראה שבמקרה זה חשדתי בכשרים. אני מתנצל בפניהם שלא בנוכחותם.

 

 

ההפסק המקורי של הרכב הוא 77 כ"ס הפרש של 20% (למטה) בשל מדידת ההספק בגלגלים סביר.

 

הפרש של למעלה מ-30% אומר שמערכת ההצתה/דלק צריכה טיפול/כיוון/ניקוי.

 

אז מה אתה אומר? להוסיף להם לתיקונים טיפול וניקוי של מערכת הדלק?

ובהנחה שכל הליקויים מתוקנים, האם זו בסך הכל עסקה טובה ב-42.5K? אולי אנסה להוריד עוד 500-1,000 ש"ח, גם על זה שהטסט בעוד חודשיים, אבל הם מאוד קשים, לא מאמין שאצליח.

 

אני מתלבט קשות, שוקל אולי לראות רכב דומה בלובינסקי באשדוד עם קילומטראז' נמוך יותר, ולפי טענת הסוכן גם שמור מאוד ובלי תאונות. הם מוכנים להביא אותו לסניף בירושלים תמורת תשלום מקדמה של 1,000 ש"ח שתוחזר לי במידה ולא ארצה את הרכב. מצד שני, כבר השקעתי זמן וכסף ברכב הנ"ל. אני צריך להחליט מחר לגביו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: ירדתי מהעסקה עם טרייד מוביל, הם עשו הכל כדי לתת לי הרגשה רעה ותחושה שלא ניתן לסמוך עליהם. מעבר לזה, לא הייתי שקט לגבי מצבו של הרכב ואני מעדיף לבדוק עוד רכב עוד שניים. תודה על הזמן שהקדשתם ועל העזרה.

 

יש לי שאלה לגבי המקדמה ששילמתי: הם הבטיחו שיחזירו לי את 1,000 השקלים ששילמתי כדי לשריין את הרכב, אבל הם דורשים שאגיע לשם כדי לבטל את העסקה ולקבל את הכסף חזרה (הסניף בראשון ואני מירושלים). זה הגיוני? חוקי? אני לא יכול לדרוש שיזכו אותי מבלי להגיע לסניף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...