Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פנדה מול 107 מול i10 חדשות מול מושמשות ב60אלף


eitanm
שימו לב! השרשור הזה בן 4449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום שוב.

מתלבט לגבי רכב קטן. למעשה כבר מבולבל :)

כבר פירסמתי פה שאני מחפש רכב ב60K ש"ח.

חשוב לי חיסכון בדלק (עושה 16 אלף ק"מ בשנה). שיהיה קומפקטי- בגלל חניה בת"א וידני מבחינתי זה לא חיסרון.

חשובה לי גם שמירת ערך, אבל מה לעשות, גם איך הרכב נראה.

 

ראיתי פנדה חדשה- ממש סבבה בנסיעה, אבל המראה סביר- לא מעבר. להערכתי אפשר להוציא מהסוכנות חדשה ב64K כולל צבע מטאלי ומרימי חלונות. עוד מעט יוצא גם דגם חדש, אבל אני לא אחכה לו- סביר להניח שגם יהיה מעבר לתקציב.

 

לעומתה הפ'גו 107 חמודה בטירוף, אבל אני חושש מירידת ערך רצינית- האוטו הזה מרגיש כמו צעצוע. מישהו מכר/ קנה כזו כדי לנחש אולי מה יקרה איתה מבחינת שוק? (יודע שזה הימור, אבל בכ"ז: נניח אם אמכור עוד שנתיים- שלוש).

 

יש גם i10. יכול לרכוש אותה כעת במבצע חבר ב59K. שמעתי עליה כמעט רק דברים טובים, אבל היא נראית כמו. אהה... קופסא של פנסיונרים?

במשומשות חשבתי על פנדה בת שנה. חושב שאפשר למצא טובה ב50 אלף שח וקצת. -אבל צריך לחפש. מישהו יכול ללמד אותי משהו עליה בתור משומשת- בשוק של היום?

הציעו לי מהשכרה פייסטה אוטומטית 2010 עם 80 אלף ק"מ. אני מאד אוהב את המראה של הרכב הזה. יש לו עוד שנה אחריות יצרן ועוד שנה אחריות של אוטו סנטר. אפשר להוציא אותה להערכתי ב60K ש"ח. מעניין אותי במיוחד כמה דלק היא שותה והאם יש לה שוק. וכמה זה נורא לקנות רכב עם קילומטרז גבוה.

אם אני משתמש במשבון הזה:

www_savetax_co.il/CarCostsCalculator.aspx

)

יוצא שכולן דיי דומות - מחינת העלות הכוללת (מימון, ירידת ערך, דלק ותחזוקה) למעט הפייסטה שאחזקתה יקרה יותר.

צריך את עזרתכם לגבי השאלות ששאלתי ובעיקר, אם יש אזהרות או NOGO רציני :evil: לגבי מישהי מהן.

תודה:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקניית רכב משומש בן שנה שנתיים,אתה קונה רכב שהוא עדיין חדש אבל המוכר כבר ספג את ירידת הערך הגדולה,מצד שני אתה מפסיד חווית קניה של רכב חדש,והידיעה שאתה היד 1 של הרכב.

 

הפנדה נמכרת מ2004 פה,והוכיחה את עצמה בתור רכב די אמין,חסכונית,זולה לתחזוקה.אגב יש לך גם את האלטו באזור ה 58. אישית הייתי ממליץ לך במחירים של רכבי החדשים ללכת ה I10 ב58 זה מחיר מצוין. אבל אם היא מכוערת לדעתך אז אין על מה לדבר.

 

לגבי 107,אין סיבה היא תצלול במחירון בעוד שאר רכבי המיני יחזיקו מחיר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקניית רכב משומש בן שנה שנתיים,אתה קונה רכב שהוא עדיין חדש אבל המוכר כבר ספג את ירידת הערך הגדולה,מצד שני אתה מפסיד חווית קניה של רכב חדש,והידיעה שאתה היד 1 של הרכב.

 

הפנדה נמכרת מ2004 פה,והוכיחה את עצמה בתור רכב די אמין,חסכונית,זולה לתחזוקה.אגב יש לך גם את האלטו באזור ה 58. אישית הייתי ממליץ לך במחירים של רכבי החדשים ללכת ה I10 ב58 זה מחיר מצוין. אבל אם היא מכוערת לדעתך אז אין על מה לדבר.

 

לגבי 107,אין סיבה היא תצלול במחירון בעוד שאר רכבי המיני יחזיקו מחיר.

 

התכוונת שאין סיבה לקנות?

או שאין סיבה שהיא תצלול?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתן שלום,

מבין הרכבים לגביהם אתה מתלבט כחדשים נשמע שה - I10 תיתן לך את התמורה אותה אתה מבקש:

חיסכון בדלק, קומפקטיות וסחירות ביד שנייה.

ככל הנראה שמבין 3 ה"פיינליסטיות" שלך ה - I10 גם תדרוש מעט מאוד - דלק וטיפולים סדירים.

כפי שאני מבין, אתה שוקל לרכוש רכב יד שנייה.

במקרה כזה, כדאי יהיה לך לשקול את הפולו - גם היא תיתן לך תמורה מצוינת ומענה לדרישותיך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי נסיעות מבחן בשישי האחרון אני מתחיל להתכנס:

המשומשות כנראה ירדו: ברור לי שכלכלית הן עסקה טובה, אבל אין לי ממש יכולת לחפש ביעילות בלי שזה יבזבז לי שעות ע"ח עבודה ואני לא מכיר אף אחד "מבפנים" (כלומר מאיזו סוכנות מכוניות משומשות)

הפנדה ירדה- משיקולי צבעים זמינים ועלות (יקרה ב5-7 אלף ש"ח).

I10: אוטו מוצלח מאד. מדהים בכמה מעט כסף הציחו להכניס "ממש אוטו". הפלסטיקים בפנים אפורים ומשעממים- אבל הכל מרגיש בנוי טוב. יש הפעלה לחלון נוסע מצד הנהג ועוד שקע מצית בין המושבים. אפילו הדלת עושה רעש "של אוטו" שסוגרים אותה. קצת צפופה בכתפיים לנהג- לא משהו קריטי. במבצע חבר כעת עולה 58K ואפילו מקבלים קודנית ועוד שלט.

לגבי נהיגה: גיר סבבה. מרגישה בסדר על הכביש לא מעבר. חסר כח בהילוכים רביעי- חמישי. המשמעות: כל עקיפה הכי קטנה- חייבים לרדת לשלישי בכביש המהיר וזה לא להיט.

מה שכן, נראית גמלונית ולא משהו מבחוץ. החזית לא רעה אבל משהו בכללי משאיר רושם מאד מאד לא סקסי. ואם אני משאיר 60K על מוצר, אז אני לפחות הייתי רוצה שיהיה גם אסתטי- או לפחות חמוד.

107: חמודה במחוץ ואפילו סקסית וזו הנקודה הכי חזקה שלה. זמינה כעת בכל צבע כמעט. מבפנים מדובר בבדיחה/צעצוע משנות השמונים. אני חושב שפורד קורטינה שנסעתי עליה בתור ילד היתה יותר מפוארת. עולה אלפיים ש"ח יותר (אם מחשיבים את מבצע חבר על יונדאי).

בתכלס גם הביטוח שלה מעט יותר יקר משום מה. ואני משוכנע שתאבד ערך יותר מהר. בעיקר אני חושש שעוד שנתיים- שלוש יצאו לשוק המשומשות מלא 107 ובנוסף גם אחותה - הטויוטה התאומה (אייגו- אם אני לא טועה בשם) שכבר תשווק בארץ. ודיי ברור לי מה השוק יעדיף- אפילו שזה אותו אוטו.

אמורה להיות יותר חסכונית בדלק. ואולי גם אפשר להוציא מהסוכנות שנה רביעית של אחריות על המכלולים העיקריים.

על הכביש : יותר כיפית לנהיגה מהיונדאי. ההילוכים גבוהים גם חלשים (זה מה יש עם המנועים הקטנים) אבל בכ"ז מרגישה קצת יותר זריזה. הגה קצת יותר טוב מיונדאי. גיר קצת מאכזב (אולי זה ספציפי לרכב המבחן שנראה כאילו עבר התעללות).

שורה תחתונה: המח אומר יונדאי. הלב אומר פג'ו (כי אוטו זה קצת כמו בגד- אני לא אוהב להסתובב בבגדים לא יפים- אפילו אם הם עמידים/ זולים יותר).

אם אני נכניס את הנתונים לטבלה (כולל ירידת ערך משוערת) הפג'ו תעלה כנראה עוד- נהמר- :2000 ש"ח לשנה. נניח 150 עד 200 ש"ח לחודש.

אני חייב להחליט בכל מקרה תוך יומיים כי לפי ההתנפלות בשישי האחרון בסוכנות יונדאי- אני לא בטוח שנשארו שם בכלל I10 במשלח הקרוב.

אם מישהו יכול לספר לי על צריכת דלק אמיתית בשתי המכוניות הללו- אני אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיג'ו תהייה חסכונית בהרבה. קח את זה בחשבון.

 

עם זאת - אני מציע שתשקול שוב את עניין הפנדה.

 

אסביר לך את ההיגיון שלי (אתה ממש לא חייב להסכים):

 

1. ה-107 לא מאובזרת בפתח איוורור מרכזי. אתה פשוט תמות בקיץ. תמות. לא יהיה אוויר קר על הפנים שלך, רק מהצד.

אתה באמת רוצה לחכות שכל הרכב יתקרר ורק אז תקבל הרגשה נחמדה?

מבחינתי זה יהרג ובל יעבור.

 

2. הפנדה חסכונית ב-20% יותר מהיונדאי. ביונדאי תוכל להגיע לצריכת דלק של 1:13 בערך, בעוד בפנדה תגיע בקלות ל-1:16, וכמובן מדובר במנוע חזק בהרבה (69 כ"ס מול 60 ביונדאי).

 

בנסיעה של 16 אלף ק"מ בשנה, מדובר על חיסכון של 230 ליטרים בשנה, סביבות 1500 ש"ח הפרש.

חוצמזה היא נמכרת במבצע של "ישראל היום" במחיר של 58K כך שאני לא מבין איך היא יקרה יותר.

 

 

מסכים איתך על דבר אחד - היונדאי I10 נראית הרבה יותר אוטו ליד כל מכוניות המיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיג'ו תהייה חסכונית בהרבה. קח את זה בחשבון.

 

עם זאת - אני מציע שתשקול שוב את עניין הפנדה.

 

אסביר לך את ההיגיון שלי (אתה ממש לא חייב להסכים):

 

1. ה-107 לא מאובזרת בפתח איוורור מרכזי. אתה פשוט תמות בקיץ. תמות. לא יהיה אוויר קר על הפנים שלך, רק מהצד.

אתה באמת רוצה לחכות שכל הרכב יתקרר ורק אז תקבל הרגשה נחמדה?

מבחינתי זה יהרג ובל יעבור.

 

2. הפנדה חסכונית ב-20% יותר מהיונדאי. ביונדאי תוכל להגיע לצריכת דלק של 1:13 בערך, בעוד בפנדה תגיע בקלות ל-1:16, וכמובן מדובר במנוע חזק בהרבה (69 כ"ס מול 60 ביונדאי).

 

בנסיעה של 16 אלף ק"מ בשנה, מדובר על חיסכון של 230 ליטרים בשנה, סביבות 1500 ש"ח הפרש.

חוצמזה היא נמכרת במבצע של "ישראל היום" במחיר של 58K כך שאני לא מבין איך היא יקרה יותר.

 

 

מסכים איתך על דבר אחד - היונדאי I10 נראית הרבה יותר אוטו ליד כל מכוניות המיני.

 

לגבי הפנדה: המבצע של ישראל היום הסתיים בסוף שנה (2011).

מחיר מחירון של הפנדה כעת הוא 67K לפני אגרת רישוי ולפני צבע מטאלי. מביקור רציני בסוכנות לפני שבוע הציעו לי הנחה קטנה על מזומן ואני מאמין שאפשר היה להגיע למחיר של 66K כולל אגרה וצבע מטאלי. אולי 65 אבל זה הכי נמוך להערכתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 107 היא פשוט צעצוע, לדעתי תעשה טעות אם תקנה אותה אלא אם כן הנסיעות שלך מסתכמות בנסיעות בתוך העיר בלבד. המנוע קטן, האבזור דל מאוד ופתח המיזוג המרכזי פשוט זוועה. עשיתי עליה נסיעת מבחן באוגוסט וזה לא היה כיף. לך על ה i10 ואם יש לך סבלנות ועוד כמה אלפים, על הפנדה. שתיהן מכוניות רציניות יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שכחו לציין פה את החסרון המהותי של הפנדה על הI10 - הפן הבטיחותי.

הפנדה מאוד מיושנת בתחום הנ"ל, 2 כריות אוויר ו3 כוכבים במבחני הריסוק זה לא להיט,

נכון שהI10 לא זכתה ב5 כוכבים במבחני הריסוק ולא כוללת 10 כריות אוויר,

אבל יש לה 4 כריות אוויר ו4 כוכבים במבחני הריסוק שזה ללא ספק מעמיד אותה בנקודת פתיחה טובה יותר.

 

 

והמנוע של הI10 הוא לא 60 כ"ס למי שכתב כך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים שכחו לציין פה את החסרון המהותי של הפנדה על הI10 - הפן הבטיחותי.

הפנדה מאוד מיושנת בתחום הנ"ל, 2 כריות אוויר ו3 כוכבים במבחני הריסוק זה לא להיט,

נכון שהI10 לא זכתה ב5 כוכבים במבחני הריסוק ולא כוללת 10 כריות אוויר,

אבל יש לה 4 כריות אוויר ו4 כוכבים במבחני הריסוק שזה ללא ספק מעמיד אותה בנקודת פתיחה טובה יותר.

 

 

והמנוע של הI10 הוא לא 60 כ"ס למי שכתב כך.

 

 

חפש בפורום יש מלא דיונים על בטיחות הפנדה. היא נבדקה עם כרית אויר אחת ובלי ESP כך שעם האבזור היום היתה מקבלת כנראה 4. חוץ מזה, רכב כל כל קטן אף פעם לא יהיה מאוד בטיחותי. אין ספק שהיונדאי חדשה יותר וגם עברה מיני מתיחת פנים וכנראה שזה לזכותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...