Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5411 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שחיקת הסוליה והסדקים של היובש- שתי סיבות להחלפת צמיגים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אם המרחק שעברו הצמיגים נעשה תוך פחות משנתיים, זה הגיוני.

תבדוק גם עומק חריצים, צריך להיות מעל 2mm.

מתחדשת*

פורסם

עומק חריצים הרבה מעל 2mm הצמיג נראה כחדש גם ללא ניקוי.

ה43K נעשו מנובמבר 2008 עד היום.

יש לציין שהרכב חונה בצל כמעט תמיד.

 

פורסם

בנסיעה רגועה אין בעיה לנסוע גם 80 אלף ק"מ על צמיגים מבחינת השחיקה.

לרוב התייבשות מופיעה לפני השחיקה בגלל מזג אויר.

ברכב שחונה רוב הזמן בצל הצמיגים מתייבשים פחות.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הבנתי, לא חודש לי הרבה אבל אני יכול להסיק שאני יכול לעבור על הצמיגים האלו עוד עשירייה לפחות.

רוב הנסיעות הבין עירוניות אני לא עובר את ה100.

 

פורסם

יש מספר קריטריונים לפיהם ניתן לדעת שיש להחליף את הצמיגים: גיל של שלוש שנים, נסועה של 70,000, עומק חריצים של ארבעה מילימטרים ומטה, או כל נזק שיפסול את הצמיג לשימוש (בליטות, עיוותים, קרעים, חתכים וכיוצ"ב). ברגע שהצמיג מתאים לאחד הקריטריונים הללו, יש להחליפו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

כן. הגומי מאבד מתכונותיו עקב החום, אור השמש (בייחוד אולטרה סגול) וכן עקב פעולת החמצן, האוזון, הלחות והמליחות שבאוויר. סביר להניח שבשלב זה תוכל כבר לראות סדקים של יובש בפינות של הצמיג (בייחוד בתוך החריצים בצדדים) שמעידים על כך, אבל גם אם הצמיג נראה חדש - כדאי להחליף.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
יש מספר קריטריונים לפיהם ניתן לדעת שיש להחליף את הצמיגים: גיל של שלוש שנים, נסועה של 70,000, עומק חריצים של ארבעה מילימטרים ומטה, או כל נזק שיפסול את הצמיג לשימוש (בליטות, עיוותים, קרעים, חתכים וכיוצ"ב). ברגע שהצמיג מתאים לאחד הקריטריונים הללו, יש להחליפו.

 

מעולם לא ראיתי אסמכתא לדבריך, יצרני רכב אירופיים שונים מגדירים גיל צמיג שלא יעלה על 6 שנים מתאריך הייצור להתקנה ו-10 שנים מתאריך הייצור להחלפה. אני מניח שבתנאי האקלים בארץ רצוי להחליף צמיג מוקדם יותר, אך גיל של 3 שנים נשמע לי מופרז כקריטריון יחיד. מנסיוני, צמיגים באיכות טובה מחזיקים 4 שנות שימוש בנסועה ממוצעת.

פורסם

אומרים 3 כדי שתחזיק 4 אם יגידו 4 תחזיק 5. "הפשרה של היום היא הנורמה של מחר" מכיר?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

ההגדרות המקובלות גם מדברות על עומק חריצים של 1.6 מילימטרים שהוא סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה! באותו אופן צמיג בן 6 שנים הוא צמיג מסוכן, אפילו שהשימוש בו מותר. תוחלת חיים של 6 שנים מוגדרת כ"חיי מדף" של צמיג, גם כזה שבילה חלק מרובה מהזמן הזה באחסנה בתנאים מיטביים. אני מדבר על "ותק" של שלוש שנים שבמהלכן הצמיג היה מורכב על רכב או לפחות לא אוכסן בתנאים אופטימליים (וזה המצב ברוב התקריות בארץ), וישנם גם התנאים של החום והלחות המרובים בארץ, בעיקר בגוש דן.

 

יתרה מזאת, ההמלצות שאתה מדבר עליהן מדברות על שלמותו של הצמיג ולא על בטיחות אקטיבית בנהיגה. הכוונה היא שצמיג בן 6 שנים מסוכן משום שהגומי שלו עלול להתפורר ולגרום לפיצוץ הצמיג. אבל נהג שקול מחליף צמיגים הרבה יותר מוקדם מכך, כבר כאשר הצמיג מתחיל לאבד את תכונותיו הטובות ואת יכולתו לספק אחיזה גבוהה ומרחקי בלימה קצרים. בהדרכה שעברתי באלטרנתיבי דובר על שלוש שנים ו"רצוי עוד לפני כן" והטענה היתה שמשלב זה הצמיג מאבד 50% מיכולותיו. גם און יעקבסון וליאור לוי (שני אנשים מאוד מכובדים בתחום, לכל הדעות) בחנו בזמנו צמיגים ומצאו הבדלי ביצועים משמעותיים כבר אצל צמיגים בני שנתיים, וההמלצה שלהם היא גם להחליף פעם בשלוש-ארבע שנים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מעולם לא ראיתי אסמכתא לדבריך, יצרני רכב אירופיים שונים מגדירים גיל צמיג שלא יעלה על 6 שנים מתאריך הייצור להתקנה ו-10 שנים מתאריך הייצור להחלפה. אני מניח שבתנאי האקלים בארץ רצוי להחליף צמיג מוקדם יותר, אך גיל של 3 שנים נשמע לי מופרז כקריטריון יחיד. מנסיוני, צמיגים באיכות טובה מחזיקים 4 שנות שימוש בנסועה ממוצעת.

 

מה הבעיה להחליף פעם ב3שנים? 2000שקל לרביעיית צמיגים איכותיים (לא ספורטיבים,נניח) אחת לתקופה כזו לא ישבור אף אחד.

 

נניח שאתה נוסע 300 יום בשנה,תעשה חישוב - לא שווה "לזרוק" 3שקל ביום? :)

 

אני עם 30K והרכב אצלי שנה ושבועיים,ואני כבר מחפש לאיזה חברה\דגם להחליף.

 

בבטיחות לא משחקים,בטח ובטח שלא מושכים יתר על המידה - אבל בארץ,כמו בארץ..כולם יותר חכמים מהאפיפיור :|

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

×
×
  • תוכן חדש...