Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מד שמן מראה תקלה 106 S16


oferal
שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

רכשתי לא מזמן את הפיג'ו הספורטיבית הראשונה שלי 106 S16.

ואיך לא, כמו כל צרפתייה טובה, מאז הרכישה היא לא מפסיקה להפתיע.

 

אתמול בבוקר, אני מסובב סוויץ' על מנת להניע, מחכה כמה שניות ומבחין כי מד השמן (מצד ימין) מקבל רקע של פס כתום-אדום.

אני מצרף תמונה.

יש למישהו מושג מה זה אומר?

אני קצת חושש להניע ולנסוע למוסך...

 

במקביל (אין לי מושג אם יש קשר) קולות כמו של איתות מהיר נשמעים קצת ונפסקים - משהו די מוזר.

 

תודה לכל הקוראים/מגיבים,

עופר

106-oil-gauge.JPG

If you wanna turn, turn, don't brake

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

רכשתי לא מזמן את הפיג'ו הספורטיבית הראשונה שלי 106 S16.

ואיך לא, כמו כל צרפתייה טובה, מאז הרכישה היא לא מפסיקה להפתיע.

 

אתמול בבוקר, אני מסובב סוויץ' על מנת להניע, מחכה כמה שניות ומבחין כי מד השמן (מצד ימין) מקבל רקע של פס כתום-אדום.

אני מצרף תמונה.

יש למישהו מושג מה זה אומר?

אני קצת חושש להניע ולנסוע למוסך...

 

במקביל (אין לי מושג אם יש קשר) קולות כמו של איתות מהיר נשמעים קצת ונפסקים - משהו די מוזר.

 

תודה לכל הקוראים/מגיבים,

עופר

 

מדובר על מד כמות שמן.

אחרי הנעה זה יחזור לתפקד כרגיל.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי פיקטוגרמות על השעון ניתן לראות שלשעון הזה שני תפקידים -

 

1. מראה מפלס שמן מנוע, מפלס שמן מנוע מוצג למשך כ 20 שניות אחרי פתיחת סוויץ

2. לאחר התנעה ובמשך כל הנסיעה השעון מראה את טמפרטורת השמן.

 

לגבי הפס האדום/כתום - הפס הזה למייטב הבנתי צריך להיות מואר כשהשעון עבר מתצוגת המפלס לתצוגת הטמפרטורה, כלומר הוא אמור להיות מואר כל הזמן, למעט השניות הראשונות שלאחר פתיחת סוויץ'.

 

עריכה -לאחר שהסתכלתי שוב בתמונה - אני לא בטוח לגבי הפסקה האחרונה. יתכן והפס האדום/כתום מואר כל הזמן, אחת הנורות בלוח שעונים שלך לא עבדה ועכשיו היא כן החליטה לעבוד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורת צ'ק אנג'ין נכבית לאחר התנעה.

 

מד השמן מראה שכמות השמן נמצאת בערך סנטימטר מעל המקסימום.

נראה לי שמלאו גלון מלא בהחלפה האחרונה.

האם זה תקין?

האם יכול לגרום לעודף לחץ שמן ולנזק כלשהו?

 

בנוסף, שמתי לב שלאחר נסיעה, מדיד השמן מתרומם קצת, יוצא ממקומו סנטימטר כלפי מעלה, וצינור הנשם יוצא ממקומו.

בנוסף שמתי לב שיש קרע בצינור הגמיש שמחבר בין קופסת הפילטר אוויר וסעפת היניקה, ממש קרוב לחיבור לסעפת היניקה.

 

האם יש קשר בין כל התסמינים האלה?

האם יכול להסביר תחושה של ירידה בביצועי המנוע? בכוח/הספק שמורגש מהמנוע בעת נסיעה חזקה?

If you wanna turn, turn, don't brake

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עודף שמן במנוע = מצב לא תקין. צריך להוסיף או למלא עד המקסימום במדיד ולא יותר. ייתכנו גם נזקים (שאולי מי מבעלי המקצוע/ידע יוכלו לפרט).

אינני יודע אם התופעות שתיארת קשורות לעודף השמן, אבל בכל מקרה יש לגשת למוסך ולרוקן את העודפים (וגם הייתי מעיר לו על כך !)

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש לכם המלצה למוסך ספציפי שמתמחה במכוניות או במנועים מן הסוג הזה שכדאי לגשת אליו לבירור של סימפטומים כאלה.

אני מאזור הצפון ומעדיף מוסך באזור, אך אם אין ברירה אני מוכן להגיע גם למרכז.

כרגע כפי שאתם מבינים אני לא מאד מרוצה מהמוסך הנוכחי...

If you wanna turn, turn, don't brake

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי כמות השמן ס"מ מעל המקסימום לא הכי מומלץ אבל גם לא אסון. מה גם ששמתי לב לא מעט פעמים שזה קורה במוסכים, שפשוט ממלאים מעל המקסימום. תופעה שהחלה להיות שכיחה וזה כבר מתחיל להרגיז!! לא הכי בריא למחזירי השמן שנוצא עליהם לחץ ועם הזמן בעתיד הרחוק הם עלולים להיסדק ולהיקרע ומשם לנזילות שמן הדרך קצרה מאוד.

לגבי התופעה של המדיד שזז ממקומו למעלה וצינור הנשם שקופץ אחוצה - בדוק שצינור הנשם אינו סתום כי תפקידו הוא לשחרר לחץ שנוצר במערכת השימון כתוצאה מהקומפרסייה שיוצרות הבוכנות שעבודת המנוע. אם צינור הנשם אינו מתפקד כראוי וסתום בהחלט שיחרור הלחץ יכול לעבור למקומות אחרים כמו פתח המדיד. אם צינור הנשם לא סתום אפשר לבצע בדיקת לחצים במוסך כי מה שאתה מתאר זהו מצב לא תקין כל עוד הכל מהודק כראוי.

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4700 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...