Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמצום הוצאות. החזרת ליסינג והשארות עם רכב פרטי יחיד ?


Monolitus
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

הי,

 

אשתי ואני רוצים להצטמצם בהוצאות שלנו ולעבור למכונית אחת.

 

היום אני לוקח אוטו בליסינג קבוצה 2 והרכב השני הוא מגאן 2 שנת 2004 שלא מזמן קנינו. המגאן רוב הזמן בחניה משום שאשתי עובדת מהבית ברוב השבוע.

 

אנו נוסעים כ-25K קילומטר בשנה עם רכב הליסינג וההתלבטות העיקרית היא האם להשאיר אותו או להשאר עם המגאן.

 

הרעיון הוא שאם נשאר עם המגאן ננסה לחסוך בקילומטרג' (למשל לעבוד חלק מהזמן בבית) והתכנון הוא של בערך 16K ק"מ בשנה. אנו מתחבטים בשאלה כשבועיים (אני מעדיף להשאיר את הליסינג - לטובת השקט הנפשי והיא את הפרטי לטובת החסכון בעלויות)

 

דעתכם תתקבל בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כלכלית כמעט בטוח שהליסינג יקר יותר. (אני מניח שאתם משלמים הן את הליסינג והן שווי מס). מצד שני הוא גם האופצייה הנוחה ביותר, אין דאגות, רק להניע ולסוע.

המגאן לאומת זאת עולה בחישוב כולל כפי הנראה פחות אך מדובר ברכב בין 7 מיצרן שלא ידוע כאמין ביותר בשוק. האם אתם ערוכים למקרה שהאותו יתקע יום יומיים?

חשוב גם כמה אתם לחוצים כלכלית. אם אתם רוצים לחסוך קצת, תשארו אם הליסינג. אם אתם ממש צריכים לחסוך הרבה תשארו אם רכב אחד שלכם - אבל לא בטוח שהמגאן הוא הרכב המומלץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר שתתחיל לנסות למכור את המגאן, במצב שוק היד 2 של היום הכסף שתפסיד במכירה של המגאן (וזה כנראה יקח לא מעט זמן) יתקזז עם החסכון האפשרי ממעבר לרכב אחד.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המגאן תהיה זולה במעט לאחזקה. חישוב:

 

25000 ק"מ, 1:10 צריכה, מחיר דלק - 7.5 ש"ח (אני מחמיר) 2500 ליטר - סה"כ: 18,750 ש"ח

מקיף - 2000 ש"ח, חובה - 1500, טסט - 1200 ש"ח - סה"כ: 4,700 ש"ח

ירידת ערך: אין לי מושג נעריך כ: 5000 ש"ח

טיפול + צמיגים + בלאי: אין לי מושג נעריך כ: 2000 ש"ח

 

סה"כ: 30,550 - בצד המחמיר ללא תקלות מיוחדות. כל תקלה יכולה לשנות את התמונה.

 

ליסינג: 3000 ש"ח לחדש (הערכה נטו - אתה צריך לחשב כמה זה עולה לך) * 12 חדשים. סה"כ: 36,000

 

לדעתי האישית: בכמות ה-ק"מ של 25K לשנה, הפער הוא קטן ועדיף רכב חדש בליסינג ובלי הפתעות שיכולות לבוא מרכב פרטי.

 

תחבורה ציבורית נוחה וזולה לעבודה, אם יש ובהנחה שרב הנסועה היא לעבודה, יכולה לשנות את התמונה.

 

מיקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי עדיף להישאר עם המגאן, קשה עד בלתי אפשרי למכור היום מגאן במחיר הגיוני, אם הרכב במצב סביר הייתי נשאר איתו.

 

ממוצע ההורדה היום מהברוטו בליסינג 3-3.5K פלוס שווי שימוש של 1200 ש"ח לחודש מהנטו. בתוספת אובדן תנאים סוציאליים תגיע ברוב המקרים לסביבות 4K לחודש עלות אמיתית מהנטו וזה לוקסוס שמעט מאוד אנשים לדעתי יכולים להרשות לעצמם, אלא אם אין להם ברירה - למשל נסועה גבוהה מאוד או שהרכב משמש אותם לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור שתי התגובות שמעליי אני הייתי משאיר את המגאן, אפילו בנסועה של 25K לשנה.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנו נוסעים כ-25K קילומטר בשנה עם רכב הליסינג

הרעיון הוא שאם נשאר עם המגאן ננסה לחסוך בקילומטרג' (למשל לעבוד חלק מהזמן בבית) והתכנון הוא של בערך 16K ק"מ בשנה.

דעתכם תתקבל בברכה.

 

אגב, הכנות שלך ממחישה את מה שטענתי בדיון אחר בפורום לפני מספר חודשים: ברכב ליסינג אנשים נוהגים הרבה יותר לעומת רכב פרטי, אפילו אם מדובר באותו בנאדם בדיוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממוצע ההורדה היום מהברוטו בליסינג 3-3.5K פלוס שווי שימוש של 1200 ש"ח לחודש מהנטו. בתוספת אובדן תנאים סוציאליים תגיע ברוב המקרים לסביבות 4K לחודש עלות אמיתית מהנטו וזה לוקסוס שמעט מאוד אנשים לדעתי יכולים להרשות לעצמם, אלא אם אין להם ברירה - למשל נסועה גבוהה מאוד או שהרכב משמש אותם לעבודה.

 

לידיעתך, אחזקת רכב פרטי חדש עולה בערך סכום זהה, וזאת ללא היתרונות של הליסינג.

 

ניקח לדוגמה רכב משפחתי שעולה 120K כחדש.

 

ירידת ערך 50% בשלוש שנים = 20K בשנה (לפחות. בשוק של היום זה עשוי להיות גם יותר)

 

ביטוח = 4.5K בשנה

 

טסט = 1.5K בשנה

 

דלק = 18K בשנה (לפי 25K ק"מ בשנה)

 

טיפולים ותיקונים = 4K בשנה

 

סה"כ = 4K נטו בחודש!

 

וזה עשוי לעלות במקרה של אירוע לא צפוי. אין לי ספק שעדיף ליסינג למול רכב חדש.

 

במקרה של רכב משומש שכבר איבד את רוב ערכו (כדוגמת המגאן 2004), אין ספק שיותר זול להחזיק את הרכב המשומש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחזקת רכב פרטי חדש עולה הרבה פחות ממה שציינת.

קודם כל הבנאדם ציין שבליסינג הוא נוסע 25K, אבל בפרטי הוא מתכוון לנסוע 16K, ככה שבסעיף של הדלק תוריד 40%.

 

יש מעט מאוד רכבים שב3 שנים מאבדים 50 אחוז מערכם כיד פרטית.

מחירה של מאדה 3 ביולי 2008 היה 111 אלף ש"ח.

מחירה היום לפי מחירון יד 2 = 80 אלף ש"ח - פרטית, יד ראשונה, 50 אלף ק"מ, עליה לכביש ביולי 2008

כלומר ירידת הערך ב 3 שנים היא 27 אחוז, רחוק מאוד ממה שציינת. גם אם תמכור פחות ממחירון זה עדיין לא יגיע ל 50 אחוז.

 

בנוסף טיפולים ותיקונים 4K לשנה זה מופרך, אני מחזיק רכב חדש מינואר 2010 וכל העלות שלי עד כה 400 ש"ח לטיפול שנתי, אפילו נורה שרופה לא החלפתי.

 

נניח ששאר הפרמטרים נכונים, העלות האמיתית היא 2,500 ש"ח לחודש. מי שמשלם 4,000 ש"ח לחודש מהנטו ותנאים סוציאליים על ליסינג מפסיד בתחשיב הזה 1,500 מידי חודש מהנטו, 18 אלף לשנה ו54 אלף ב3 שנים. וזה ביחס לרכב חדש, לא למגאן 2004.

 

לסיכום לגילות נאות לפחות תספר לנו באיזו חברת ליסינג אתה עובד :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק של היום בעל מזדה 2008 יכול לחלום על לקבל קרוב ל-70. זו המציאות.

 

דוגמה אישית: אני רכשתי פוקוס 2007 לפני שנה וקצת. המחירון היה 83, עכשיו הוא 60 (30%!!! בשנה). אל תגיד לי שרכב חדש ספג פחות מזה בשנה האחרונה. כמו כן באותו זמן גם רכשתי לנסר 2007 במעט פחות מ-60K (וזה היה דיל לא רע לזמנו) - היום אני רואה שאפשר להשיג אחת כזו ב- 40 (30%!!!). שוק היד שניה מצוי בהתרסקות וזה משנה את כל התחשיבים המלומדים שמבוססים על ירידת ערך לא ריאלית בעליל של 10-15%. ירידת ערך צנועה זו היתה נכונה ללפני שנה. מאז הדברים השתנו באופן מהותי.

 

לגבי עלות טיפולים - גם אם תחתוך בחצי ותגיע ל-2000 בשנה (מה, לא מחליפים מצבר, בלמים צמיגים ועוד דברים קטנים מדי פעם? טיפול שנתי לא עולה איזה אלפייה לפחות?) עדיין זה לא משנה את התמונה הכללית. עיקר העלות זה ירידת ערך ודלק.

 

בשביל פער צנוע של 500 ש"ח הפרש בחודש אני מעדיף רכב ליסינג ולישון בשקט. מספיק תקלה רצינית ברכב הפרטי וכל התמונה משתנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזדה 3 פרטית יכול לקבל מחירון, גם טויוטה קורולה דור קודם נחטפת כמו לחמניות,

אבל כן, רוב הרכבים בשוק יכולים לחלום על מחירון, במיוחד רכבים כמו מגאן שיש להם אפס דרישה בשוק יד ה2.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, גם אם נניח שיש כמה רכבים שיכולים לקבל מחירון, והמחירון שלהם נשאר גבוה, עדיין יוצא שלרוב האנשים עדיף לקחת רכב בליסינג, בהנחה שהם נוסעים באזור 15K+ בשנה.

 

shlomub - אי אפשר לתלות את כל התיאוריה וכל החישוב שלך על כך שמזדה 3 (בתיאוריה, האם זה באמת כך במציאות? יש 1700 מזדה 3 שנת 2008 למכירה ביד 2 שחלקן הגדול מוצע למכירה בפחות מ-70K) שומרת על ערכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק של היום בעל מזדה 2008 יכול לחלום על לקבל קרוב ל-70. זו המציאות.

 

דוגמה אישית: אני רכשתי פוקוס 2007 לפני שנה וקצת. המחירון היה 83, עכשיו הוא 60 (30%!!! בשנה). אל תגיד לי שרכב חדש ספג פחות מזה בשנה האחרונה. כמו כן באותו זמן גם רכשתי לנסר 2007 במעט פחות מ-60K (וזה היה דיל לא רע לזמנו) - היום אני רואה שאפשר להשיג אחת כזו ב- 40 (30%!!!). שוק היד שניה מצוי בהתרסקות וזה משנה את כל התחשיבים המלומדים שמבוססים על ירידת ערך לא ריאלית בעליל של 10-15%. ירידת ערך צנועה זו היתה נכונה ללפני שנה. מאז הדברים השתנו באופן מהותי.

 

לגבי עלות טיפולים - גם אם תחתוך בחצי ותגיע ל-2000 בשנה (מה, לא מחליפים מצבר, בלמים צמיגים ועוד דברים קטנים מדי פעם? טיפול שנתי לא עולה איזה אלפייה לפחות?) עדיין זה לא משנה את התמונה הכללית. עיקר העלות זה ירידת ערך ודלק.

 

בשביל פער צנוע של 500 ש"ח הפרש בחודש אני מעדיף רכב ליסינג ולישון בשקט. מספיק תקלה רצינית ברכב הפרטי וכל התמונה משתנה.

 

חמש הערות :

1. בתקלה רצינית ברכב פרטי חדש יטפלו האחריות או הביטוח.

2. הוצאות אחזקה של רכב פרטי חדש הן נמוכות ומסתכמות בלא יותר מכמה מאות שקלים לשנה. הוצאה עודפת או חריגה תכנס לאמור בסעיף 1.. מצבר וצמיגים לא מחליפים כל שנה אלא אחת למספר שנים. גם עיסקאות הליסינג השונות לא יכסו החלפה של יותר מפעם אחת למשך שלוש שנות החכירה, של אלו.

3. במרבית החברות מי שאינו נכנס לעסקת ליסינג זכאי להוצאות רכב ונסיעה, בחלקן גם אגרת רישוי וביטוח מוחזרים לעובד שמעדיף את רכבו הפרטי.

4. בחלק לא מבוטל מעיסקאות הליסינג מרכיב הדלק בעיסקה הוא קבוע. בחלק אחר מוגבל הקילומטראז'. ואצל ה"רשעים" באמת שני הדברים גם יחד.

5. שקט נפשי או אובדן זמן יקר הם מרכיבים שמאוד קשה לאמוד בכסף ואלו בהחלט מהוים שיקול נכבד לטובת הליסינג. אלא שנראה שברשות המיסים יושבים פקידים עתירי רגש ולכן המרכיב הזה הופך אצלם להטבה שלא תסולא בפז. מכל בחינה אחרת, כזו שאפשר להפוך לנתון מספרי, עיסקת ליסינג תפסיד כסף יחסית לרכב פרטי. וכל זה עוד בטרם נכנסנו לעובדה שמחיר הליסינג ייגזר ממחיר המחירון הרשמי של הרכב, זה שמנותץ אחת ליומיים במבצעי מכירות לקונים הפרטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב שלך, עדיף להישאר עם המגאן.

 

שווי הערך הכספי שלה הוא וירטואלי, היא מכונית מרווחת מאוד ונוחה, ואיבוד הערך כבר לא רלוונטי במחירים האלו.

 

למרות מה שאדון "ETAA" חושב, גם אם תקנה רכב חדש ותאבד 50% מערכו אחרי 3 שנים, ותיקח בחשבון נסועה של 25K ק"מ בשנה, הגעת ל 3600-3700 שח בחודש - שריאלית זה יהיה פחות אם תיסע פחות וכמובן ירידת הערך במקרה של רכב יפאני תהיה רחוקה מאוד ממה שהוא מציג. בנוסף, לא תהיה לך פגיעה בתנאים הסוציאליים ויוצא שבחודש (רכב חדש כולל ירידת ערך) תוציא 3000 שח אבל תרוויח תנאים סוציאליים שתדע להעריך רק עוד כמה עשרות שנים, כשתהיה גמלאי. המגאן תעלה לך פחות מ 2000 שקל בחודש ואין לך את החשש כמה תקבל במכירה, כי שוויה כקליפת השום גם ככה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזדה 3 פרטית יכול לקבל מחירון, גם טויוטה קורולה דור קודם נחטפת כמו לחמניות,

אבל כן, רוב הרכבים בשוק יכולים לחלום על מחירון, במיוחד רכבים כמו מגאן שיש להם אפס דרישה בשוק יד ה2.

 

הצחקת אותי עם 2 הדוגמאות.

כאשר מאזדה 3 יוצאת ליסינג נמכרת היום ב 55K עם מימון מלא , מעטים אם בכלל ישלמו 80K לרכב פרטי שמור ככל שיהיה , כנ"ל לגבי הקורולה.

סיפורי הקורולה וה 3 שומרות המחירון מזמן לא תופסים מים, אנשים אשר רכשו רכבים אשר משמשים ציי ליסינג אכלו אותה בגדול, והמחירון הפך להיות המלצה בלבד.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...