Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[דיון] הרכבים החדשים לא משהו או שזה רק אני?


EmptySoul
שימו לב! השרשור הזה בן 4973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא ידעתי איפה לפתוח את הנושא אבל תמיד יהיו כאלה שיחלקו עליי.

לדעתי הרכבים החדשים שיוצאים היום לא עושים את זה,יותר מסובכים וכבר אי אפשר לטפל ברכב בבית צריך סורק תקלות ובלה בלה בלה...הכל אקטרוני עדין ומעצבן...מה שגם הרכבים היום מיוצרים לגג 5-6 שנים והמכוניות הישנות מחזיקות עד היום.

ברשותי 2 סיטרואן AX וכמה שהן פשוטות ככה יותר כיף ואני גם נהנה מכל רגע מתחת למכסה מנוע.

על אחת לקחתי פרוייקט ועשיתי לה אוברול היא ממש שמורה קוסמטית (מכנית קצת פחות )

הAX השנייה טיפה אנסו אותה כיאה לרכב ספורט חחח בכל מקרה היא עפה לגריטה ואני נשאר עם הGT השמורה ;]

אני רואה את הפיג'ו 406 שיש לנו הכל ממוחשב והנסיעה משעממת על אוטומט בצורות מדהימות,גם לא מרגישים את המנוע.

בכל מקרה אני די מאוכזב מהרכבים החדשים שגם כל יצרן מעתיק את הצורה מהיצרן השני קחו לדוגמא מאזדה 2 וסיאט איביזה החדשה

נראות דומה להפליא.

אני לבד בקטע הזה או שיש עוד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי איפה לפתוח את הנושא אבל תמיד יהיו כאלה שיחלקו עליי.

לדעתי הרכבים החדשים שיוצאים היום לא עושים את זה,יותר מסובכים וכבר אי אפשר לטפל ברכב בבית צריך סורק תקלות ובלה בלה בלה...הכל אקטרוני עדין ומעצבן...מה שגם הרכבים היום מיוצרים לגג 5-6 שנים והמכוניות הישנות מחזיקות עד היום.

ברשותי 2 סיטרואן AX וכמה שהן פשוטות ככה יותר כיף ואני גם נהנה מכל רגע מתחת למכסה מנוע.

על אחת לקחתי פרוייקט ועשיתי לה אוברול היא ממש שמורה קוסמטית (מכנית קצת פחות )

הAX השנייה טיפה אנסו אותה כיאה לרכב ספורט חחח בכל מקרה היא עפה לגריטה ואני נשאר עם הGT השמורה ;]

אני רואה את הפיג'ו 406 שיש לנו הכל ממוחשב והנסיעה משעממת על אוטומט בצורות מדהימות,גם לא מרגישים את המנוע.

בכל מקרה אני די מאוכזב מהרכבים החדשים שגם כל יצרן מעתיק את הצורה מהיצרן השני קחו לדוגמא מאזדה 2 וסיאט איביזה החדשה

נראות דומה להפליא.

אני לבד בקטע הזה או שיש עוד?

 

 

אני איתך! :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים היום אכן משעממים להחריד.

 

כמובן שהיצרנים מעתיקים אחד מהשני (ויש עשרות דוגמאות) יש ממש מלחמה של העתקת דגמים אחד מהשני.

חלק מהיצרנים עושים שיתופי פעולה ומפעלים משותפים מה שיוצר דגמים זהים עם סמל שונה.

 

בקיצור הרכבים היום הם פשוט משעממים להחריד, מסובכים בצורה איומה, ולי אין ספק שהרכבים שמיוצרים היום יגיעו גג עד גיל 20 (אולי בהגזמה גיל 25-30) אבל לבטח לא ישרדו כמו הרכבים שיוצרו פעם.

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מעדיף רכבים ישנים לשימוש יום יומי! (חברים שלי תמיד חושבים שיש לי איזה שריטה שאני מעדיף לנסוע ברכב ישן ולא בחדש!)

ואני שונא את הפחיות השימורים האלה שעם ישראל אוהב! כגון מאזדה,טיוטה ,פוקוס, יונדאי, שברולט תוצרת קוריאה וכו'

 

דווקא הפיג'ו 406 היא אחת המכוניות ה"חדישות" האהובות אליי! (אני חולה בכלל על צרפתיות "מנהלים")

 

אחד הדברים שאני ממש שונא ברכבים חדשים שהכל שם פלסטיק!!!!

 

ולגבי העתק זה לא דבר חדש! תמיד היו רכבים שדומים אחד לשני!

לדוגמא פיאט רגטה דומה לסיאט מלגה או סובארו R2 דומה לפיאט 500 (ישנה) או סובארו DL דומה לדייהטסו שרמנט או פיג'ו 404 שדומה לאוסטין הזאת משנות ה60 ששכחתי את שמה! וכו'

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה אני לא כל מבין אני רק מעלה השערות.

היום עושים את הבלוק מנוע מאלומיניום זה בגלל שאלומיניום מתקרר ומתחמם מהר?

מה עדיף בלוק ברזל או אלומיניום?

ראיתי מלא בלוקים אלומיניום שנסדקו...זה עד כדי כך גרוע בלוק אלומיניום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלוק אלומינים מגיע ל טמ"פ עבודה מהר יותר, וגם מתקרר בצורה יעילה יותר. מה שמוריד את הצריכה של הדלק ומשפר את נצילות המנוע. הרכב קל ביותר, בהתחשב בזה שמשקלו הסגולי של האלומיניום הוא כשליש מפלדה. אז כל הגוש הזה שיושב בפרונט קל יותר. וזה משמעותי. ככל שהמשקל נמוך יותר, הרכב מתאמץ פחות. את המשקל שנחסך ניתן להמיר לטובת בטיחות (ע"י חיזוקים) או לביצועים.

וכן, גם אני לא אוהב מכוניות חדשות. נכון , זה נוח יותר, ועם מזגן. גם האמינות טובה (אם זה רכב חדש יחסית). אבל, עלות תיקונים גבוהה, ואי אפשר לתקן לבד. גם לא מתקנים כלום אלא, מחליפים. בקיצור גם תחום המכונאות מתנוון. הכל מתוחכם יותר ומפונק יותר. לא מתעסקים עם מנועים, מחליפים אותם.

בקיצור, על הפנים.

לי תמיד יהיה רכב ישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלוק אלומינים מגיע ל טמ"פ עבודה מהר יותר, וגם מתקרר בצורה יעילה יותר. מה שמוריד את הצריכה של הדלק ומשפר את נצילות המנוע. הרכב קל ביותר, בהתחשב בזה שמשקלו הסגולי של האלומיניום הוא כשליש מפלדה. אז כל הגוש הזה שיושב בפרונט קל יותר. וזה משמעותי. ככל שהמשקל נמוך יותר, הרכב מתאמץ פחות. את המשקל שנחסך ניתן להמיר לטובת בטיחות (ע"י חיזוקים) או לביצועים.

וכן, גם אני לא אוהב מכוניות חדשות. נכון , זה נוח יותר, ועם מזגן. גם האמינות טובה (אם זה רכב חדש יחסית). אבל, עלות תיקונים גבוהה, ואי אפשר לתקן לבד. גם לא מתקנים כלום אלא, מחליפים. בקיצור גם תחום המכונאות מתנוון. הכל מתוחכם יותר ומפונק יותר. לא מתעסקים עם מנועים, מחליפים אותם.

בקיצור, על הפנים.

לי תמיד יהיה רכב ישן.

 

אהה הבנתי תודה על ההסבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו בפורום אספנות וברור שסובייקטיבית ליבנו עם הקלאסיות... ברור גם שנסיעה ובעיקר נהיגה ברכב קלאסי מהנה ומעוררת התרגשות.

 

אבל צריך להיות גם קצת אובייקטיביים.

 

מישהו באמת רוצה לעמוד בפקק ביום קיץ חם עם רכב ידני שלו גיר שאינו מסונכרן,רועד,מרעיש,ללא מזגן ושכל החום מתא המנוע מוקרן לתא הנוסעים,ללחוץ עשרות פעמים בשעה על קלאץ שמצריך כוחות רבים?

 

מישהו באמת רוצה לתמרן ולחפש חניה עם רכב גדול,כבד ללא הגה כח,ללא מזגן וללא בלמים מתוגברים?

 

מישהו רוצה לעלות ביום קיץ חם את כביש ערד דום עם רכב שיחס המשקל וההספק הוא רבע מהמקובל היום? ללא מאוורר חשמלי לרדיאטור,ללא מערכת קירור סגורה?

 

מצד שני מישהו באמת רוצה לנסוע ביום חורף קר וגשום ללא מערכת ABS או אפילו מערכת יעילה להפשרת האדים מהשמשה הקדמית?

 

מישהו כאן עוד זוכר שנסיעה מתל אביב לחיפה היתה פרוייקט? שהיו לוקחים סנדוויצ'ים ושתיה לדרך ועושים תחנות?

 

מישהו זוכר בכלל שיש עליה כלשהי בכביש חיפה תל אביב? (נהגי שנות השישים והשבעים זוכרים זאת..).

 

מישהו זוכר את שריקות ההתפעלות שהיו נשרקות כשמישהו היה מספר שנסע עם רכבו לאילת וחזרה מבלי שיתקע? מישהו זוכר שרבים היו מכניסים את הרכב למוסך לפני נסיעה שכזו כדי לבדוק אם הוא כשיר לה? מישהו זוכר כמה זמן היתה לוקחת נסיעה כזו?

 

אם כבר קורית תאונה מישהו מעדיף לשבת ברכב משנות השישים או השבעים על פני רכב חדש?

 

אם עומדים בפקק,מישהו באמת מעדיף לנשום את מה שרכבי העבר פלטו מהאגזוז?

 

חברים יקרים,מכוניות ישנות זה כיף,כיף גדול אבל הכי כיף כשיש גם רכב חדש בבית.

 

צריך להודות,הרכבים החדשים חסכוניים ויעילים מאד,נוחים ומצויידים באביזרים שקשה מאד לוותר עליהם,חזקים ומהירים,בטוחים ללא שום פרופורציה למה שהיה מקובל בעבר,אמינים מאד (וגם אלו שאנו לא מחשיבים כאמינים מאד הם אמינים פי כמה וכמה מרוב הקלאסיות שהיו מסתובבות כאן לפני עשרות שנים) ואין בכלל מקום להשוואה.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיעון של פותח השרשור נשמע בכל דור ודור. למעשה, כמו שכתב ספידרמן, אין בו אלא נוסטלגיה לשמה.

 

המכוניות של היום עדיפות בהרבה, בטוחות בהרבה, אמינות בהרבה, נוחות בהרבה, חסכוניות בהרבה ומבצעות טוב יותר כל מטלת נהיגה ונסיעה באשר היא. הטיעון האמיתי והנכון היחיד כנגדן הוא שקשה בהרבה לטפל בהן מתחת לבית בלא כלים ייעודיים (לרבות סורקים, מחשבים וכיו"ב).

 

יצרנים העתיקו האחד מהשני כל הזמן, ועדיין עושים זאת. רכבים כל הזמן היו דומים האחד לשני, בכל תקופה נתונה, כמו שבכל תקופה היו יוצאי הדופן. גם הפתרונות הטכנולוגיים היו דומים - ככה הדברים עובדים.

 

הטענה שרכבים ישנים שורדים שנים רבות היא פיקציה - הם שורדים בעיקר אצל אספנים שמשקיעים בכך הון עצום (כספי ואנושי כאחד).

אין בזה שום פסול, שלא יובן אחרת, אבל חשוב להבין את הדברים כהווייתם.

 

עם כל האהבה לרכבי אספנות (יום יבוא :wink: ), באמת צריך להיות אובייקטיביים. הזמן אינו עומד מלכת וגם לא יעמוד.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליומיום רכב חדש, לסופ"ש- איטלקיה רועמת משנות השבעים.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיעון של פותח השרשור נשמע בכל דור ודור. למעשה, כמו שכתב ספידרמן, אין בו אלא נוסטלגיה לשמה.

 

המכוניות של היום עדיפות בהרבה, בטוחות בהרבה, אמינות בהרבה, נוחות בהרבה, חסכוניות בהרבה ומבצעות טוב יותר כל מטלת נהיגה ונסיעה באשר היא. הטיעון האמיתי והנכון היחיד כנגדן הוא שקשה בהרבה לטפל בהן מתחת לבית בלא כלים ייעודיים (לרבות סורקים, מחשבים וכיו"ב).

 

יצרנים העתיקו האחד מהשני כל הזמן, ועדיין עושים זאת. רכבים כל הזמן היו דומים האחד לשני, בכל תקופה נתונה, כמו שבכל תקופה היו יוצאי הדופן. גם הפתרונות הטכנולוגיים היו דומים - ככה הדברים עובדים.

 

הטענה שרכבים ישנים שורדים שנים רבות היא פיקציה - הם שורדים בעיקר אצל אספנים שמשקיעים בכך הון עצום (כספי ואנושי כאחד).

אין בזה שום פסול, שלא יובן אחרת, אבל חשוב להבין את הדברים כהווייתם.

 

עם כל האהבה לרכבי אספנות (יום יבוא :wink: ), באמת צריך להיות אובייקטיביים. הזמן אינו עומד מלכת וגם לא יעמוד.

 

 

מסכים ומחזק.

 

להשוות רכב בן 40 שעבר שיפוץ לרכב מוזנח בן 10 זה דבילי.

 

אני משפץ רכב מודרני (91) יש המון מערכות ממוחשבות אבל מצד שני הרכב מאוד אמין ונסיעה של 1000 ק"מ היא משהו שאני עושה בלי לחשוב פעמיים.

 

השאלה שלי מה הופך רכב לחדש? למודרני? האם זה האבזור? השנתון?

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו חשב בכלל בשנות ה 80 שסובארו תוכל לשרוד 30 שנה? כולם אמרו שהמכונית היא זבל ובכל זאת הן נוסעות ונוסעות. מה שחשוב זה שיש מלאי חלקים זמין וגם מזדה 3 תוכל לנסוע בעוד 30 שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו בפורום אספנות וברור שסובייקטיבית ליבנו עם הקלאסיות... ברור גם שנסיעה ובעיקר נהיגה ברכב קלאסי מהנה ומעוררת התרגשות.

 

אבל צריך להיות גם קצת אובייקטיביים.

 

מישהו באמת רוצה לעמוד בפקק ביום קיץ חם עם רכב ידני שלו גיר שאינו מסונכרן,רועד,מרעיש,ללא מזגן ושכל החום מתא המנוע מוקרן לתא הנוסעים,ללחוץ עשרות פעמים בשעה על קלאץ שמצריך כוחות רבים?

 

מישהו באמת רוצה לתמרן ולחפש חניה עם רכב גדול,כבד ללא הגה כח,ללא מזגן וללא בלמים מתוגברים?

 

מישהו רוצה לעלות ביום קיץ חם את כביש ערד דום עם רכב שיחס המשקל וההספק הוא רבע מהמקובל היום? ללא מאוורר חשמלי לרדיאטור,ללא מערכת קירור סגורה?

 

מצד שני מישהו באמת רוצה לנסוע ביום חורף קר וגשום ללא מערכת ABS או אפילו מערכת יעילה להפשרת האדים מהשמשה הקדמית?

 

מישהו כאן עוד זוכר שנסיעה מתל אביב לחיפה היתה פרוייקט? שהיו לוקחים סנדוויצ'ים ושתיה לדרך ועושים תחנות?

 

מישהו זוכר בכלל שיש עליה כלשהי בכביש חיפה תל אביב? (נהגי שנות השישים והשבעים זוכרים זאת..).

 

מישהו זוכר את שריקות ההתפעלות שהיו נשרקות כשמישהו היה מספר שנסע עם רכבו לאילת וחזרה מבלי שיתקע? מישהו זוכר שרבים היו מכניסים את הרכב למוסך לפני נסיעה שכזו כדי לבדוק אם הוא כשיר לה? מישהו זוכר כמה זמן היתה לוקחת נסיעה כזו?

 

אם כבר קורית תאונה מישהו מעדיף לשבת ברכב משנות השישים או השבעים על פני רכב חדש?

 

אם עומדים בפקק,מישהו באמת מעדיף לנשום את מה שרכבי העבר פלטו מהאגזוז?

 

חברים יקרים,מכוניות ישנות זה כיף,כיף גדול אבל הכי כיף כשיש גם רכב חדש בבית.

 

צריך להודות,הרכבים החדשים חסכוניים ויעילים מאד,נוחים ומצויידים באביזרים שקשה מאד לוותר עליהם,חזקים ומהירים,בטוחים ללא שום פרופורציה למה שהיה מקובל בעבר,אמינים מאד (וגם אלו שאנו לא מחשיבים כאמינים מאד הם אמינים פי כמה וכמה מרוב הקלאסיות שהיו מסתובבות כאן לפני עשרות שנים) ואין בכלל מקום להשוואה.

 

כל מילה בסלע :wink:

עדי גולדנברג 13399

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...