Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5634 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אותי מאוד מפליא שממשיכים ללמוד על ידני למרות שהרוב המכריע של המכוניות המשפחתיות נמכרות כאוטומט.

זה מתאים לשנות ה-80 כשרק מבוגרים היו לומדים על אוטומט.

 

נהיגה ברכב אוטומטי, לחסרי ניסיון בנהיגה, קלה הרבה יותר מנהיגה בידני. רוב השיעורים בידני "מתבזבזים" כדי להבין איך להתנהג עם האוטו.

 

שכירת רכב באירופה זה אחד מ"תרחישי האימה" שמגבילים אותך. בפועל מי שלא חובב רכב (כמונו) נוהג שנים באוטומט ובסוף גם לא שוכר ידני באירופה פשוט כי "שכח" לנהוג בידני.

 

אני לא מבין את הטעון של "מגביל אותך" גם רשיון לרכב פרטי מגביל אותך. אז לכו לעשות רישיון על משאית עד 15 טון "למקרה שתרצה להיות נהג אמבולנס מתנדב" או למקרה שתקבל משאית F350 מהעבודה.

 

אני אגב מתנגד להשתלטות המוחלטת של האוטומט על שוק המכוניות רק שלא מבין אם כבר השתלט למה ללמוד על ידני.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני אישית נהגתי פעם אחת על אוטומט ולא יכולתי לסבול את זה, לא סובל אוטומט אין חוויות נהיגה בידני שולטים טוב על הרכב וגם זה יותר זול וחסכוני, אבל לפי הטיעונים שלך לך על אוטומט כי זה לא ממש מעניין אותך (חוץ מהיותר זול ויותר חסכוני) ומה שיותר חשוב זה שתעשה מה שאתה רוצה, לדעתי עדיף שתעשה על ידני אבל זאת בחירה שלך.

פורסם
אותי מאוד מפליא שממשיכים ללמוד על ידני למרות שהרוב המכריע של המכוניות המשפחתיות נמכרות כאוטומט.

זה מתאים לשנות ה-80 כשרק מבוגרים היו לומדים על אוטומט.

 

נהיגה ברכב אוטומטי, לחסרי ניסיון בנהיגה, קלה הרבה יותר מנהיגה בידני. רוב השיעורים בידני "מתבזבזים" כדי להבין איך להתנהג עם האוטו.

 

שכירת רכב באירופה זה אחד מ"תרחישי האימה" שמגבילים אותך. בפועל מי שלא חובב רכב (כמונו) נוהג שנים באוטומט ובסוף גם לא שוכר ידני באירופה פשוט כי "שכח" לנהוג בידני.

 

אני לא מבין את הטעון של "מגביל אותך" גם רשיון לרכב פרטי מגביל אותך. אז לכו לעשות רישיון על משאית עד 15 טון "למקרה שתרצה להיות נהג אמבולנס מתנדב" או למקרה שתקבל משאית F350 מהעבודה.

 

אני אגב מתנגד להשתלטות המוחלטת של האוטומט על שוק המכוניות רק שלא מבין אם כבר השתלט למה ללמוד על ידני.

 

טיעוניך חסרי בסיס:

1. כפי הזכיר יואב - סגמנט המכוניות הקטנות מבוסס על תיבות הילוכים ידניות. תיבות אוטומטיות, על אבדן הכוח שלהן, אינן מתאימות לחלק נכבד מהדגמים.

2. שכירת רכב באירופה אינה תרחיש חריג. להפך - מדובר בעניין שגרתי לחלוטין. מה לעשות - באירופה רכב אוטומטי נדיר מאוד חוץ מאשר בסכמנטים הגבוהים. אם אתה רוצה לשכור רכב במחיר שפוי אין ל ברירה אלא לשכור ידני. אני מרחם עליך אם אינך שוכר רכב באירופה כיון ש"שכחת" כיצד נוהגים על רכב ידני, אתה מפסיד הן חוויית נהיגה והן את האפשרות להגיע בנוחיות לאתרים שהתחבורה הציבורית אליהם דלילה.

3. לעולם אינך יכול לנחש מה הכיוון של התפתחות הטכנולוגיה. כעת הכיוון הוא של תיבות רובוטיות, שהן בעצם שדרוג של התיבות הידניות. היכרות מעמיקה עם התיבה הידנית תאפשר לך לנצל את תכונות התיבה הרובוטית הרבה יותר טוב מאשר אם תלמד רק על אוטומטי. חשוב על מצב שכיח ביותר: זינוק בעליה. הזינוק ברכב רובוטי מצריך את הזריזות והקואורדינציה הנלמדת ברכב ידני (מינוס שחרור המצמד), אם תלמד על אוטומטי סביר שבתחילה תתקשה לזנק בלי להדרדר (או שתהיה מוגבל לרכישת רכב עם תיבת הילוכים הכוללת מנגנון המונע הדרדרות).

 

לדעתי לימוד נהיגה ברכב אוטמטי מוצדק רק במקרה אחד - כאשר יש מגבלה בריאותית. עצלנות אינה תירוץ מספק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חלק מהאנשים פה לא מבינים שרוב האנשים הם אנשים פשוטים שהנהיגה היא לא המקצוע שלהם ולא העניין שלהם אלא הם משתמשים ברכב כדי להגיע ממקום X למקום Y ובטח שלא צריכים את ההתעסקות עם ההילוכים. רכב זה כלי שימוש, בדיוק כמו טלויזיה, והוא אמור להיות פשוט למשתמש, ככל כלי שימוש. יש אנשים שזה התחום שלהם, ועבור רוב האנשים זה לא התחום. כבר היום אין בארץ כמעט מכוניות ידניות, הידניות הן משהו מאוד נדיר, זו עובדה ולהתווכח איתה זה להתווכח שזה 1+1=2. בעולם אמנם יש מקומות שהידני יותר רווח, אך מצד שני השאיפה היא בדיוק הפוכה- לעשות את הכל אוטומטי, וככל שיצליחו לפתח מערכת שתוכל למנוע מהנהג התעסקות והיא תהיה מספיק יעילה, ככה יותר מהר הידני ייעלם.

שורה תחתונה, וזוהי דעתי, תלמד על ידני, אם מעניינת אותך נהיגה על ידני. אם לא, אני לא רואה סיבה. יש מספיק דברים שיסבו את תשומת לבך על הכביש בכלל ובטסט בפרט, וידקדקו איתך על כל דבר קטן. אתה לא צריך את הידית והדושה הזו להתעסק איתה כדי להסיח את דעתך. אולי לנהג שנוהג שנים זה לא הכי משפיע, מה שלדעתי לא נכון, זה משפיע בתת-מודע לדעתי, אבל לנהג מתחיל זה בוודאי ובוודאי משפיע, ופשוט במכלול השיקולים לדעתי לא כדאי אם אין צורך כזה.

פורסם

ההתעסקות עם ההילוכים אינה שונה בהרבה מההתעסקות עם ההגה, עם הדוושות, עם הווינקרים או כל פעולה אחרת הקשורה בנהיגה. מוזר לי הסרט שאנשים (לרבות קרובים אלי ביותר - אשתי כדוגמא טובה) עושים מנהיגה על ידני. לי, למשל, היה קשה הרבה יותר להתרגל לאוטומט ולהפסיק לבעוט ברצפה בכל עצירה. בקיצור - אין פה סיבוך אלא אם משכנעים את עצמכם שיש כזה. מי שלא אוהב להתעסק בדברים בזמן שהוא, כפי רצונו, מגיע מ-A ל-B, שייקח מונית. ההילוכים הידניים לא שונים מכל דבר אחר. איך נטפלו דווקא להילוכים בשאיפה (המובנת וההגיונית) לאוטומציה - לה' הפתרונים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
חלק מהאנשים פה לא מבינים שרוב האנשים הם אנשים פשוטים שהנהיגה היא לא המקצוע שלהם ולא העניין שלהם אלא הם משתמשים ברכב כדי להגיע ממקום X למקום Y ובטח שלא צריכים את ההתעסקות עם ההילוכים. רכב זה כלי שימוש, בדיוק כמו טלויזיה, והוא אמור להיות פשוט למשתמש, ככל כלי שימוש. יש אנשים שזה התחום שלהם, ועבור רוב האנשים זה לא התחום. כבר היום אין בארץ כמעט מכוניות ידניות, הידניות הן משהו מאוד נדיר, זו עובדה ולהתווכח איתה זה להתווכח שזה 1+1=2. בעולם אמנם יש מקומות שהידני יותר רווח, אך מצד שני השאיפה היא בדיוק הפוכה- לעשות את הכל אוטומטי, וככל שיצליחו לפתח מערכת שתוכל למנוע מהנהג התעסקות והיא תהיה מספיק יעילה, ככה יותר מהר הידני ייעלם.

שורה תחתונה, וזוהי דעתי, תלמד על ידני, אם מעניינת אותך נהיגה על ידני. אם לא, אני לא רואה סיבה. יש מספיק דברים שיסבו את תשומת לבך על הכביש בכלל ובטסט בפרט, וידקדקו איתך על כל דבר קטן. אתה לא צריך את הידית והדושה הזו להתעסק איתה כדי להסיח את דעתך. אולי לנהג שנוהג שנים זה לא הכי משפיע, מה שלדעתי לא נכון, זה משפיע בתת-מודע לדעתי, אבל לנהג מתחיל זה בוודאי ובוודאי משפיע, ופשוט במכלול השיקולים לדעתי לא כדאי אם אין צורך כזה.

 

לפי ההגיון שלך גם לא היו מופיעים סמארטפונים, שהרי הרבה יותר קל לתפעל מוטרולה אלפא send-end. ובכל זאת אנשים מעדיפים מכשירים משוכללים שנותנים להם יותר אפשרויות. כך גם לימוד הנהיגה עם הילוכים ידניים - פותחת לך אפשרויות נוספות כאשר מסיבה כלשהי לא תעמוד לרשותך משפחתומטית סטנדרטית. אני נאלץ ללעוס שוב א ת שני המצבים הבולטים לאחרונה (גם בשרשורים בפורום זה): רכישת מכוניות קטנות וזולות ונהיגה באירופה.

אני נהגתי על ידנית הרבה יותר מ-20 שנה, ובנסיעות לאירופה אני נוהג על ידניות אלפי קילומטרים בשנה. ברור לי גם שאילו לא ידעתי לנהוג על ידנית לא הייתי מגיע להרבה מקומות מדהימים, כיון שהתחבורה הציבורית אליהם דלילה או לא קיימת, ועלות שכירת רכב אוטומטי הופכת אותה לכמעט בלתי סבירה. בהתאם לכך גם הבנים שלי למדו לנהוג על רכב ידני. אמנם מאז הטסט הם נוהגים רק על אוטומטיות, אבל ברור לי שבעת הצורך רענון של 30-60 דקות יספיק כדי להחזירם למוטב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אם אין לך תוכניות על רכב ספציפי שמגיע רק בידני או סיבה ממש טובה אחרת תלמד אוטומט בשקט. נכון שיש מכוניות שלא תוכל לנהוג עליהן, מצד שני אם תעשה רשיון על ידני וא"כ תנהג שנתיים על אוטומט כבר לא תנהג יותר על ידני (ב95% לערך). בקשר לטיול באירופה - דיה צרה בשעתה, תמיד אפשר במקום לטוס לארה"ב שם אין בעיה למצוא רכב אוטומטי להשכרה.

ד.א אם התפתחות תיבות רובוטיות קטנות ואמינות יותר אנו נראה יותר ויותר רכבים קטנים ואוטומטיים

 

יש לך ספק, תרשם לביה"ס המאפשר את שני האפשרויות ונסה 2-3 שעורים על זה ו2-3 על זה. באמת יש אנשים שהידני לא מהווה עבורם שום בעייה ואז לך על זה למה לא. במידה ויש קושי חבל על הזמן והכסף שלך עבור לאוטומטי וסע לאט.

 

בהצלחה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לפותח השרשור:

מאז שעברתי טסט לא נהגתי ברכב ידני - 4 שנים רק על אוטומט. רק לפני שנה כשהתחלתי לעבוד בעבודה שבה רוב הרכבים ידניים התרגלתי לזה מחדש, ותאמין לי, נהיגה על רכב ידני היא ממש ממש יותר כיפית ומעניינת (ואני בסך הכל נוהג על טרנספורטרים וברלינגואים, לא איזה משהו מעניין) לעומת האוטומט! עכשיו אני לפעמים מצטער על זה שקניתי לעצמי רכב אוטומטי...

שווה מאד ללמוד על ידני, ו"אין לי כח" זו סתם גישה שתמנע ממך הרבה דברים בחיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אני לא מבין את הטעון של "מגביל אותך" גם רשיון לרכב פרטי מגביל אותך. אז לכו לעשות רישיון על משאית עד 15 טון "למקרה שתרצה להיות נהג אמבולנס מתנדב" או למקרה שתקבל משאית F350 מהעבודה.

.

המקרה אינו דומה.

הוא מוציא רשיון נהיגה לדרגה B אשר יש בה אפשרות לתיבה אוטומטית או רגילה, ולא דרגת רשיון שונה.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

ההבדל הוא במינוח בלבד!

אין צורך בוותק, והרשיון מקנה מגוון רחב יותר של אפשרויות (בדומה לידני) רק הגבלת הגיל מחמירה יותר.

בעבר היו כאלה שלמדו לרשיון הראשון שלהם "עד 15 טון" מהסיבות שמניתי.

פורסם

רק אני לא מבין איך אפשר לשכוח לנהוג על ידני???

כמו אופניים, יש 2 דוושות שצריך לתאם ביניהם... אפילו בלי עניין שיווי משקל :)

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

בעבר היו כאלה שלמדו לרשיון הראשון שלהם "עד 15 טון" מהסיבות שמניתי.

 

רכישת רשיון למשאית עלולה לגרום לסינג'ור רציני במילואים. מאוד לא מומלץ למי שיאנו מתכוון להתפרנס מנהיגת משאית או רכב אחר המחייב רשיון כזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לדעתי, אם אתה עשיר ובטוח במאה אחוז שאף פעם לא תקנה/תשכור רכב ידני, תלך על לימודי אוטומט, אחרת זה טיפשי מכל הסיבות שצוינו פה כבר (חסכון בעלויות אחזקה, אפשרות לרכוש רכב קטן וזול ושישאר גם זריז יחסית, השכרה בחו"ל וכו)..

פורסם

המגמה בארץ היא להפוך את לימוד הנהיגה השכיח ללימוד על רכב בעל תיבה אוטומטית.

לימוד על רכב ידני גוזל לא מעט זמן ומשאבים מתלמיד ממוצע לטובת תיפעול הרכב.

כל מי שחושב שלימוד התפעול על רכב ידני הוא עניין של מספר שיעורים בודד, לא יודע על מה הוא סח- התירגול ופיתוח מיומנות סבירה דורש מספר שיעורים לא מבוטל.

לימוד על רכב אוטומטי יקל על רוב לומדי הנהיגה (וגם על המורים), שבסופו של יום, גם כך סביר להניח ינהגו על תיבה אוטומטית.

 

לגבי אלה שירצו בעתיד גיר ידני, ניתן יהיה לעבור קורס תפעול רכב ידני בנפרד. העולם מתקדם...(לצערנו)


×
×
  • תוכן חדש...