Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת סיוויק היברידית 2007-8


יניר נטל
שימו לב! השרשור הזה בן 5005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב,

 

מתעניין ברכישת סיוויק היברידית ויש לי מספר שאלות לגביה:

 

1. שמירת ערך, לשוק ההיברדיות אין יותר מדי שנות נסיון בארץ, איך הן (והסיוויק ספציפית) מתנהגות בינתיים?

2. טיפולים, איך המוסך המרכזי בלטפל ברכבים הנ"ל, איך התחזוקה של הרכבים עד היום השפיעה על מצבם - יודעים לטפל בהן, עלויות רגילות או שיש עלויות נוספות על תחזוקה של רכב רגיל.

3. ליסינג / פרטי, יש פרטיות? שווה לקחת אותן מליסינג בהנחה שהק"מ לא גבוהה מדי וההנחה מפתה מספיק?

4. ניצולת דלק... שזאת הסיבה בעצם לרכישת היברידית (מבחינתי לפחות כי אין לדעת לאן יגיעו המחירים בעולם המשוגע הזה). רשמית ~1-22 בפועל ראיתי אנשים שמפרסמים 1-14 עד 1-25, בהנחה שסחבק נהג רגוע ולא דוגל בהאצות פתע ומהירויות מטורפות... איזה יחס ניצולת ריאלי אפשר לקבל ממנה?

5.וכן, אני יודע שהפריוס טובה יותר.

 

כל מידע נוסף יתקבל גם כן בברכה,

 

תודה

 

יניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. שמירת ערך, לשוק ההיברדיות אין יותר מדי שנות נסיון בארץ, איך הן (והסיוויק ספציפית) מתנהגות בינתיים?

 

המחיר תלוי מאוד במצב הרכב. אם תסתכל ביד 2 תמצא פיזור מחירים גדול מאוד. ישנם הרכבים מיד 1 פרטית עם קילומטרז' נמוך במצב מעולה והם נמכרים מהר מאוד מעל המחירון. ישנם יוצאי הליסינג עם קילומטרז' גבוה במיוחד וגם מספר ידיים והם נקעים במחירי רצפה לתקופות ממושכות. יש לקחת בחשבון שהמערכת ההיבידית אומנם מאוד אמינה כשלעצמה ולא בכדי יש עליה 8 שנות אחריות, אך היא מאוד רגישה להתערבותם של החפרים המקומיים. מי שניסה לבצע התקנות כאלה ואחרות - אם זה GPS, אם זה דיבורית, והדבר היה כרוך בפתיחת הפאנל - הלך הרכב תרתי משמע. לכן גם אין אמון, ובצדק, ברכבים בעלי היסטוריה מפוקפקת, וכך המחירון בהתאם. ועוד מספר מילים על המחירון. לפני יותר משנתיים רכשתי את הרכב בהנחה של כמעט 20 K ש"ח. אני מאמין שרבים וטובים זכו בהנחות גדולות אף יותר. אז עבורם שמירת הערך הינה מצוינת. אך מי שרכש במחיר מלא הפסיד ערך כאילו מדובר בוולוו. את המשך הסיפור תלוי במחירי הדלק. אם אלה יעלו ולא יהיהו סקנדלים נוספים לגבי הקרינה כביכול - יהיה ביקוש רב לרכב והערך יהיה בהתאם.

 

2. טיפולים, איך המוסך המרכזי בלטפל ברכבים הנ"ל, איך התחזוקה של הרכבים עד היום השפיעה על מצבם - יודעים לטפל בהן, עלויות רגילות או שיש עלויות נוספות על תחזוקה של רכב רגיל.

 

הטיפולים שפוים ברט לטיפול 90000. את המחירון נמצא כאן:

 

http://www.mct.co.il/mehiron/searchtipul.aspx

 

3. ליסינג / פרטי, יש פרטיות? שווה לקחת אותן מליסינג בהנחה שהק"מ לא גבוהה מדי וההנחה מפתה מספיק?

 

יש מלא פרטיות. הייתי נזהר מליסינג בכל מקרה, כל שכן כאשר מדובר ברכב מורכב שמחלותיו טרם ידועות. הפתגם "החמדן משלם פעמיים" עלול להיות בקרה הנדון נכון שבעתיים.

 

4. ניצולת דלק... שזאת הסיבה בעצם לרכישת היברידית (מבחינתי לפחות כי אין לדעת לאן יגיעו המחירים בעולם המשוגע הזה). רשמית ~1-22 בפועל ראיתי אנשים שמפרסמים 1-14 עד 1-25, בהנחה שסחבק נהג רגוע ולא דוגל בהאצות פתע ומהירויות מטורפות... איזה יחס ניצולת ריאלי אפשר לקבל ממנה?

 

בשנה הראשונה של הבעלות על הרכב ל"ז הנסיעות שלי היה בשעות הפנויות של הצהריים. הצריכה הממוצעת הייתה מעל 20 קמ לליטר. אך לאחר מכן לא אהבו את העובדה שהכל דבש ודחפו לי ל"ז כזה שכל נסיעה עמדתי בשיא הפקקים וביליתי שם 3 שעות כל יום. הצריכה הממוצעת ירדה ל-16 קמ לליטר. מערכת IMA של הונדה תלויה מאוד בסיגנון הנהיגה. נהג רגוע שמרבה להשתמש בבקרת שיוט מגיע לתוצאות יוצאות דופן. אבל אם לא מרחמים על דבשת הגז הצריכה תהיה כמו בכל רכב משפחתי ממוצע. כך שאם אינך מוכן להיסתגל לסיגנון הנהיגה ההיברידי - עדיף שתעבור הלה.

 

5.וכן, אני יודע שהפריוס טובה יותר.

 

לפריוס ישנן היתרונות והחיסרונות. בצפון אמריקה פריוס אף זולה יותר מהונדה הסקרים מחמאים לה פחות. אך בארץ הרי אצל טויוטה המילה "הנחה" נשמעת כמו קללה גסה, לכן גם המחירון של פריוסים גבוה יותר. בניגוד להונדה הפריוס לא יתן להשתולל עם דבשת הגז. תעשה קיק-דאונים כמה שאתה רוצה - הפריוס חיי את החיים משלו. בעיר ובפקקים הקצרים כל עוד המצבר מלא - פריוס definitely יותר חיסכוני מהונדה. אך בכביש עם בקרת השיוט הונדה עלולה להיות חיסכונית קצת יותר. גם בפקקים הארוכים יהיה טיקו. לזכות הונדה ניתן לייחס תא נוסעים נעים בהרבה, האיבזור העדיף והתנהגות כביש עדיפה בהחלט ובמיוחד יש לציין את בידוד הרעשים מהטובים בקטגוריה, בזכות ההרכבה היפנית. כך שלא הייתי קובע שפריוס טובה יותר. לכל אחת ישנן היתרונות והחיסרונות משלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. "המחיר תלוי מאוד במצב הרכב. אם תסתכל ביד 2 תמצא פיזור מחירים גדול מאוד. ישנם הרכבים מיד 1 פרטית עם קילומטרז' נמוך במצב מעולה והם נמכרים מהר מאוד מעל המחירון. ישנם יוצאי הליסינג עם קילומטרז' גבוה במיוחד וגם מספר ידיים והם נקעים במחירי רצפה לתקופות ממושכות. יש לקחת בחשבון שהמערכת ההיבידית אומנם מאוד אמינה כשלעצמה ולא בכדי יש עליה 8 שנות אחריות, אך היא מאוד רגישה להתערבותם של החפרים המקומיים. מי שניסה לבצע התקנות כאלה ואחרות - אם זה GPS, אם זה דיבורית, והדבר היה כרוך בפתיחת הפאנל - הלך הרכב תרתי משמע. לכן גם אין אמון, ובצדק, ברכבים בעלי היסטוריה מפוקפקת, וכך המחירון בהתאם. ועוד מספר מילים על המחירון. לפני יותר משנתיים רכשתי את הרכב בהנחה של כמעט 20 K ש"ח. אני מאמין שרבים וטובים זכו בהנחות גדולות אף יותר. אז עבורם שמירת הערך הינה מצוינת. אך מי שרכש במחיר מלא הפסיד ערך כאילו מדובר בוולוו. את המשך הסיפור תלוי במחירי הדלק. אם אלה יעלו ולא יהיהו סקנדלים נוספים לגבי הקרינה כביכול - יהיה ביקוש רב לרכב והערך יהיה בהתאם. "

 

אז אם אני מבין נכון לא לגעת ברכב הנ"ל אם הותקנה בו דיבורית? איזה עוד נקודות חשודות צריך לזהות בבדיקה של רכב מסוג זה?

 

3. רכישה מליסינג טומנת בחובה יתרון משמעותי של קניה באחוז הנחה גדול ומכירה באחוז דומה, איזה חברות החזיקו בציי הליסינג שלהן רכבי סיוויק היברדיים? יש חברות שטיפלו בהם בצורה טובה יותר או פחות מאחרות?

 

בנוסף הבנתי מבירורים שהרכבים הנ"ל אמורים לעשות יותר קילומטראז' מרכבים רגילים, אז למה בעצם להזהר מק"מ גבוהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל ההתקנות נעשות בצורה חאפרית ולא כולן מחייבות את פתיחת הפאנל ומשחקים עם החוטים. קל מאוד לבדוק האים המערכת ההיברידית מתפקדת היטב. צריך לקחת את הרכב לסיבוב. המנוע חייב לדומם ברמזור השני או השלישי. בכל בלימה אפילו הקלה ביותר יהיה ניתן לצפות בקווים הירוקים בחצי התחתון של הסקאלה ההיברידית משמאל ממד הסל"ד, משמע המצבר נטען. כל לחיצה ואילו הקלה ביותר על הגז חייבת לגרום להופעה של הקווים הירוקים בחלק העליון של הסקאלה ההיברידית, משמע המנוע החשמלי נכנס לפעולה. המצבר חייב להיות מלא רוב הזמן, הסקאלה נמצאת מימין ממד מהסל"ד. אם וכאשר המצבר איננו מלא רוב זמן או מתרוקן בחדות, אם המערכת ההיברידית לא מגיבה ללחיצות הקלות, אם המנוע לא דומם בעצירות לאחר דקה של נסיעה - משמע ישנה בעיה חמורה ואין לגעת ברכב הנבדק. בדגמים החל מאמצע 2007 המזגן איננו משפיע על פעילות המערכת ההיברידית. לכן רצוי לבדוק את רכבים החל מ-2008 והלה כאשר המזגן פועל. תופעות של קילקול המערכת ההיברידית הינן נדירות, אך כפי שאמרתי החאפר המקומי מצליח לגרום להן בקלות יתרה ואז לאיש לא יהיה פתרון של ממש. רכב כזה הוא פשוט גרוטאה - מנוע פיצפון על מישקל לא קטן. אגב, כאשר הרכב תקין הוא חיי וזריז מאוד במהירויות הנמוכות. כאשר ישנה ההרגשה של כבדות, כאשר הסל"ד קופץ מעל 2500 בתחילת הנסיעה מבלי שנעשה קיק-דאון - אין לגעת ברכב.

 

אינני יודע אילו חברות הליסינג מטפלות ברכבים בצורה טובה ואילו לאו. כעיקרון הן מעונייות להחזיק ברכבים שנתיים-שלוש במינימום עלויות ואז להעיף. מי יכול היות ערב לכך שנעשה שימוש בשמנים ע"פ הוראות יצרן ובחלקים המקוריים? (הדברים תקפים לכל רכב ליסינג באשר הוא, ולאו דווקא בהיברידי). מי יודע איך נהגי הליסינג התעללו ברכב? המערכת ההיברידית אומנם יותר אמינה ופשוטה ממערכת הבעירה הפנימית, אך איננו יודעים איך הנהיגה האגרסיבית של ליסינג משפיע על חיי המצבר. מי יודע למה גורמת ההתקנה וההורדה של הדלקן וכו כו... (אגב, המצבר הוא חלק לא זול. יש להתכונן לסכום 5 ספרתי). בקיצור, הייתי בודק רכב יוצא ליסינג בשבע עיניים, כולל בירור תוקף האחריות למערכת ההיברידית ל-8 שנים אצל היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות הענייניות,

 

לגבי איכות ומצב המצבר,

גם היברידי מבעלות פרטית ובפרט עם קילומטראז' נמוך מועד היה לנהיגה פרועה (ויתכן שהנהג הפרוע התאכזב מביצועי ההיברידי בשל הנהיגה הפרועה שהביאה לסירוס המערכת ההיברידית) הנקודה שלי היא שמכיוון שגם רכב פרטי וגם רכב ליסינג מועדים ל"התעללות" במצבר, האם ישנו מכשור במכוני הבדיקה שמסוגל לתת חיווי לגבי מצב המערכת ההיברידית כולה מעבר לבדיקות הרגילות שנעשות במכונים?

האם יש מכונים ספציפיים שמסוגלים לערוך בדיקות כנ"ל?

האם המוסך המורשה מחזיק מידע לגבי איכות המערכת בכל רכב ורכב?

האם היבואן מסוגל לבצע בדיקה שכזו?

אני חושב שהבנת לאן אני חותר פה... איך בעצם בודקים את החתול בשק?

 

תודה,

 

יניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויתכן שהנהג הפרוע התאכזב מביצועי ההיברידי בשל הנהיגה הפרועה שהביאה לסירוס המערכת ההיברידית

 

התרחיש הינו די דמיוני. די צפוי למצוא רכב ביצועים שעבר התעללויות, כי הרי רובם נרכשים לצורך זה. אך מי שבחר להוציא 130-150 K ש"ח על רכב היברידי הרי ידע מה הוא עושה ומהן סגולתיו של הרכב. יתרה מכך, בדרך כלל מדובר בפרופיל פסיכולוגי מסוים של הבעלים. כך שדווקא רוב רובם של האקזמפלרים מידיים פרטיות נשמרים בקנאות. יש גם לזכור שלמראות הבעיתיות לכאורה של המערכת ההיברידית שתיארתי לעיל, היא בסך הכל יותר אמינה ונתונה לבלאי פחות ביחס למערכת הבעירה הפנימית ושאר מכלוליו של הרכב. כך שהתעללויות אמורות להשפיע על אלו האחרונים יותר.

 

האם ישנו מכשור במכוני הבדיקה שמסוגל לתת חיווי לגבי מצב המערכת ההיברידית כולה מעבר לבדיקות הרגילות שנעשות במכונים?

האם יש מכונים ספציפיים שמסוגלים לערוך בדיקות כנ"ל?

האם המוסך המורשה מחזיק מידע לגבי איכות המערכת בכל רכב ורכב?

האם היבואן מסוגל לבצע בדיקה שכזו?

 

סביר להניח שהמכונים אינם יודעים לבדוק את המערכת ההיברידית, אך בכל אופן יש לבדוק את שאר המכלוליו של הרכב. לא שמעתי על מוסכים המורשים שמתמחים בהיברידים. בסה"כ מקרי התקלות הינם בודדים בין יותר מאלף רכבים שמסתובבים ביום בכבישים ולרובם היו סיבות: התאונות, ההתקנות וכדומה. אני מאמין שהמקרים יוצאי הדופן מעוברים ליצרן. יש לזכור שבקרת האיכות בהונדה בסה"כ שונה מזה של VW למשל. אך כמובן אינני מיחאל לאיש להתקל בבעיה ברכב כו מורכב כמו סיוויק הייבריד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...