Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לספורטאים שבינכם:


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5798 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא ממש מבין איך זה מתקשר. אני ממש אשמח לשמוע אם זה עוזר איכשהו ברמת הספורט

 

אני יודע - לפני אימון פחמימות, אחרי - חלבונים

 

רגב, השערה בסיסית, יכול להיות שסאונה משמשת כדרך לאיבוד עוד משקל/נוזלים? אני יודע שלפני קרבות MMA ואיגרוף (לפני שקילה) עושים סאונה כדי להוריד מסת גוף, אך לא שריר.

 

ג'קוזי, אולי קשור להרפיית שרירים?

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

פורסם

סאונה בשילוב מתיחות יעזרו לך להפיק את המיטב מהאימון, זה מגדיל את פוטנציאל הגדילה של השריר.

אבל זה למתאמנים כבדים.

בעיקרון סאונה עוזרת להוציא רעלים מהגוף וג'קוזי עושה סוג של מסאג' ומרפה קצת את השרירים.

אישית, אני לא עושה לא את זה ולא את זה ומסתדר יופי, למי יש זמן לשטויות האלו? :)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

הייתי לפני כשבוע בהולמס פלייס בחיפה ושם כתוב בכניסה לסאונה שאין להיכנס אליה לאחר פעילות גופית מאומצת.

למה? יש לי השערה אך אני לא יודע בוודאות, חכה למומחים שייכנסו לאשכול הזה.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

פורסם
הייתי לפני כשבוע בהולמס פלייס בחיפה ושם כתוב בכניסה לסאונה שאין להיכנס אליה לאחר פעילות גופית מאומצת.

למה? יש לי השערה אך אני לא יודע בוודאות, חכה למומחים שייכנסו לאשכול הזה.

 

 

לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שלא כל גוף יכול לשאת במעמסה / שינויי טמפרטורה קיצוניים .

לא ממליץ ,ובכל מקרה להוועץ עם רופא שמכיר את ההסטוריה שלך .

לא מומחה ולא ספורטאי דגול.

 

בברכה

מוטי

פורסם

איזה שינויי טמפרטורה? כשאתה מתאמן הגוף מתחמם ובסאונה הוא מתחמם עוד קצת. מה קיצוני?

זה לא שעברת מחדר קרור לסאונה.

 

לדעתי ג'קוזי מרפה את השרירים כדי שלא יתפסו אחרי האימון וסאונה מנקה את נקבוביות הזיעה אחרי הזעה בחדר הכושר.

 

אבל שוב, האם יש משמעות למה עושים קודם אחרי האימון?

כמובן שההנחה היא שהבריאות תקינה ושותים כמה שצריך

 

תודה

פורסם

כשאתה עושה ספורט , הגוף מתרגם את את זה בצורת זיעה ,על מנת לקרר אותו, שלא כמו במצב "רגיעה".

כשאתה נכנס למקום עוד יותר חם מהמקום בו שהית וזה בנוסף למצב שהגוף נמצא בפעילות גופנית לפני זמן קצר ,הגוף עלול להגיע לטמפרטורות גבוהות יותר . השתייה תמלא את החוסר בנוזלים כתוצאה מההזעה , ובמקרים מסוימים אסור לשתות כמויות מים מופרזות במכה.

גם אם בריאותך תקינה ,יש דבר שנקרא "סיבולת לב ריאה" ולא רק בנושא אימון גופני , והיא משתנה מאדם לאדם.

ישנן מערכות חשובות לא פחות בגוף ,שעלולות לקרוס חלילה במצבים קיצוניים.

אם אתה לא רוצה ששריריך יתפסו ,הפסק את האימון בהדרגתיות.

רוצה סאונה ?! עדיף כשהגוף במצב "נורמלי".

ושוב אני אומר לך : אני לא מומחה וכדאי שתשאל את הרופא שלך גם אם בריאותך תקינה.

 

בברכה

מוטי

פורסם
הייתי לפני כשבוע בהולמס פלייס בחיפה ושם כתוב בכניסה לסאונה שאין להיכנס אליה לאחר פעילות גופית מאומצת.

למה? יש לי השערה אך אני לא יודע בוודאות, חכה למומחים שייכנסו לאשכול הזה.

סיבה פשוטה: מיד אחרי אימון הגוף עדיין צריך לשחרר את עודפי החום שנצברו בו, זו גם הסיבה שאינני מתקלח מיד בסוף האימון אלא ממתין להתקררות הגוף.

במצב הזה, כשנכנסים לסאונה אין לגוף אפשרות להתקרר דבר שעלול לגרום לסיכון בריאותי.

פורסם

DORKI, מסכים איתך שאין להתקלח מיד אחרי פעילות גופנית. פשוט כי הגוף ממשיף להזיע והבגדים נספגים זיעה מיד אחרי שמתלבשים. 10-15 דקות להתקרר ואז להתקלח.

פורסם

בתור אחד שעושה הרבה ספורט והיה מכור לסאונה, ממה שאני מצאתי וחקרתי בנושא הגעתי לכמה מסקנות.

 

בסאונה הדופק והלחץ דם עולים בגלל החום, אחרי אימון זה לא מה שאתה צריך, הגוף עבד מספיק קשה.

סאונה יבשה לפי כל מה שמצאתי באינטרנט כולל מידע מרופא עור לא מנקה רעלים, זה מיתוס. זה פשוט זיעה, כמו שמזיעים בחדר כושר כמו שמזיעים שהולכים עכשיו 200 מטר ברחוב.

תלוי באימון שאתה עושה, אבל לאבד אחרי או לפני אימון המון נוזלים מהגוף זה לא הכי בריא.

 

הסיבה שסאונה יבשה כל כך פופולרית (בעיקר במדינות סקנדינביה) כי שם היא קטע חברתי (גם בארץ אבל הזוי מה שהולך שם), נכנסים יושבים רבע שעה בלי לפתוח ולסגור את הדלת כל שניה ומדברים.

סיבה נוספת שנהנים היא שהשילוב של החום, והעלייה בלחץ דם ופעילות הלב מפרישים הורמונים שגורמים להנאה.

 

בקיצור, אם אתה רוצה להגביר יעילות ספורטיבית תנסה להשקיע יותר מתיחות וחימום. סאונה זה כיף אחרי בריכה בחורף אבל אין לה ערך מוסף. ממה שכן מצאתי בריכת קרח אחרי אימון כן תורמת אבל מסיבות שקשורות יותר למרימי משקולות מקצועיים וזה לא מוכח בוודאות ולא זמין בארצנו.

×
×
  • תוכן חדש...