Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול, אם חבר עולה חדש רוכש רכב חדש עם הנחת עולה חדש, האם חבר אחר (שבעצם מעוניין ברכב) יכול להשתמש בו ביום יום?

בעבר קראתי פה על כל מיני הגבלות שקיימות, האם יש עדכונים לסיפור?

מי יכול לנהוג ברכב ואחרי כמה זמן מותר למכור אותו?

 

תודה רבה!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לפי מה שאני זוכר, רק בעל הרכב ובן זוגו יכולים לנהוג ברכב.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם

נכון.

 

רק בעל הרכב ואישתו/בעלת הרכב ובעלה יכולים לנהוג.

 

זה רשום ברישיון הרכב, בסעיף היתרים והגבלות : ינהג בעל הרכב או בן זוגו בלבד.

 

ילדים שלהם יכולים לקבל הייתר נהיגה, אם הם עומדים בתנאים מסויימים.

 

אף אחד אחר, גם אם הוא קרוב משפחה, לא רשאי לנהוג.

 

ההגבלה הזאת בדיוק נועדה למנוע תרגילים, שחברים שלך רוצים לעשות.

 

אם בכל זאת מישהו אחר נוהג - מקבלים על זה דו"ח בגין "שימוש ברכב שלא על פי רישיונו", לא יודע מה הקנס העדכני להיום.

 

לגבי מכירה -

במשך 5 שנים מיום הרכישה אפשר למכור או לעולה חדש אחר בעל זכויות (הוא "מבזבז" בכך את הזכות שלו ברכישת רכב יד שניה),

או למכור לאזרח רגיל, ואז צריך להחזיר למדינה את החלק היחסי של המסים, שלא שולמו במועד הרכישה. כנראה שזה לא משתלם, לא שמעתי שמישהו אי פעם עשה את זה.

לאחר 5 שנים כל ההגבלות מסתיימות, כל אחד רשאי לנהוג, ואפשר למכור כמו כל רכב רגיל.

 

 

פורסם
לאחר 5 שנים כל ההגבלות מסתיימות, כל אחד רשאי לנהוג, ואפשר למכור כמו כל רכב רגיל.

ההגבלות לא מסתיימות אוטומטית והן ישארו רשומות ברשיון גם 20 שנה.

כדי להסיר את ההגבלות יש צורך לפנות לרשות המיסים ולבקש מהם להסיר את המגבלה.

כל עוד לא הונפק רשיון חדש ללא מגבלה - המגבלה נשארת בתוקף (גם אם להלכה איבדה מהרלוונטיות שלה).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

שאלה קטנה...

אם הורה נמצא כבר בארץ (לא עולה חדש) ואחד מילדיו (עולה חדש) קונה רכב עם הזכויות, ההורה יכול לנהוג?

תודה.

PIT-STOP, מובילים את הספורט המוטורי בישראל.

פורסם

ההגיון אומר שהתשובה היא לא.

ככלל, לבן אסור לנהוג ברכב ההורים וכדי לקבל היתר לכך נדרשת בחינה פרטנית של המקרה ובין היתר נבדק עד כמה הבן עדיין סמוך על שולחן הוריו.

ניתן להניח שאם ההורים והבן יגורו באותה יחידת דיור, הבן תומך בהם כלכלית, אולי נכות כלשהי וכד', אולי בנסיבות הענין, ההורים יקבלו אישור.

 

אם להוציא אישור לצורך נהיגת בן ברכב הוריו מדובר ביוצא מן הכלל, הרי שכאן נראה שמדובר ביוצא מן הכלל של יוצא מן הכלל ולכן סביר שיהיה עוד יותר קשה לקבל את האישור, אם בכלל.

היות ומדובר בהורים שכבר אינם עולים חדשים, הסבירות לקבלת אישור שכזה נראית עוד יותר חריגה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

×
×
  • תוכן חדש...