Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5966 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי סיאט איביזה שנת 2008 ידנית 1400

 

יש לי 3 שאלות

 

1.למה הכוונה במושג "לשרוף קלאץ'"

הרבה פעמים אמרו לי שאני שורף קלאץ ואני לא יודע למה מתכוונים, אני פשוט נותן גז כדי שלא יתכבה האוטו, מה אני יכול לעשות כדי לא לשרוף קלאץ'? ומה הגורם לשריפת הקלאץ'?

 

2.איך אני יכול לדעת מה מצב הקלאץ שלי? ומה הכוונה למפריד גבוה?

אני יודע שאני מרים בערך חצי קלאץ' האוטו מתחיל לזוז קצת האם זה בסדר?

ואיזה שיטות יש לבדוק את הקלאץ'?

 

3.עד כמה זה מזיק לאוטו כשזורקים קלאץ'? הכוונה היא לעלות תורים או להוסיף קלאץ באמצע נסיעה תוך כדי לחיצה חזקה על הגז.

 

תודה רבה מראש,

תומר.

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

פורסם

1.למה הכוונה במושג "לשרוף קלאץ'"

הרבה פעמים אמרו לי שאני שורף קלאץ ואני לא יודע למה מתכוונים, אני פשוט נותן גז כדי שלא יתכבה האוטו, מה אני יכול לעשות כדי לא לשרוף קלאץ'? ומה הגורם לשריפת הקלאץ'?

 

2.איך אני יכול לדעת מה מצב הקלאץ שלי? ומה הכוונה למפריד גבוה?

אני יודע שאני מרים בערך חצי קלאץ' האוטו מתחיל לזוז קצת האם זה בסדר?

ואיזה שיטות יש לבדוק את הקלאץ'?

 

3.עד כמה זה מזיק לאוטו כשזורקים קלאץ'? הכוונה היא לעלות תורים או להוסיף קלאץ באמצע נסיעה תוך כדי לחיצה חזקה על הגז.

 

 

בעצם עניתה לעצמך על חצי מהשאלות:

1.לשרוף קלאץ' הכוונה שאתה עושה פעולות שמקצרות את אורך חיי הקלאץ' כמו זריקת קלאץ' (שזה גם אי נוחות בנסיעה)וגם כשאתה מעלה טורים גבוהים שהקלאץ' לחוץ (אל תיגע בקלאץ' כשהרגל על הגז)

כניראה אמרו לך שאתה שורף קלאץ' כי אתה נותן גז לפניי שאתה בכלל מרים אותו וזה לא בריא,יש לך רכב חדש וכדאי שתשמור עליו.לא צריך להיות לך חשש שיתכבה הרכב,תרים קלאץ' עד לנקודת ההפרדה (נקודה בה הרכב רוצה לזוז)תוסיף לו מעט גז והרכב יתחיל לסוע,ובעדינות תמשיך להרים את שאר הדוושה מנקודת ההפרדה ותיתן יותר גז,בהילוך ראשון חשוב מאוד להיות עדינים עם הקלאץ' כי קל מאוד לרכב להכבות.עם הזמן אתה תצבור מיומנות ותתרגל לזה.

רשמתי לך מה גורם לשרפת קלאץ' ואיך להימנע מזה.

2.אני מאמין שמצב הקלאץ' אצלך בסדר כי הרכב חדש,אלא אם כן הספקתה לגרום לו נזק,כל עוד הוא עובד בסדר אין מקום לדאגה.מפריד גבוהה הכוונה שאתה צריך להרים את הדוושה לקראת הסוף שלה עד שהרכב מגיב,אבל אתה אומר שאצלך ההפרדה באמצע כך שזה תקין לדעתי.

שיטות לבדוק קלאץ'?-מוסך שמבין.

3.כשאתה זורק קלאץ' אתה יוצר בלאי גדול מאוד לקלאץ' ומקצר את חייו,אל תזרוק קלאץ' אין לך לאן למהר ואני גם מאמין שאתה לא נהג מרוצים עם קלאץ' קרמי מחוזק שאפשר לזרוק אותו "לפתיחות-סגירות"

כמו שכבר הזכרתי,אם הרגל לוחצת על הקלאץ' אין שום סיבה שתיגע בגז,אלא אך ורק אחרי הרמת הקלאץ' עד לנקודת ההפרדה.

 

מקווה שעזרתי,בהצלחה.

פורסם

היה לי קצץ' קצר ברכב הקודם והייתי מחוייב לתת גז לפני הרמת הקלץ' אני חולק על דעתך בקטע הזה .

Audi A4 2002 2.4 V6

פשוט כי הגיע הזמן להתקדם ! 8)

206CC לעולם נזכור :-D

פורסם

אין דבר כזה,יש קלאץ' שעומד למות זה לא אומר שהוא קצר באופן קבוע,בכל מיקרה זה שנתתה גז לפניי ההרמה שלו הרס אותו עוד יותר,גם אצלי הרכב עם קלאץ' קצר מאוד (סיאט איביזה) ואני מרים את הקלאץ' ורק אחרי זה נותן גז ואין שום בעיות הרכב מעולם לא נכבה.

פורסם

בעלייה אני מרים קלאץ' עד לנקודת ההפרדה מבלי לעזוב את הבלמים (ברקסים) ברגע שאני מגיע לנקודת ההפרדה אני עוזב את הבלם ומיד שולח את הרגל בעדינות לגז(אני מרגיש פה כמו איזה מורה נהיגה שאני צריך להגיד לך את זה),ותאמין לי עליתי ככה לא מעט עליות,הרכב מעולם לא קירטע במצבים כאלו למרות שהקלאץ' אצלי בעייתי מאוד ולא חדש,ואני לא זוכר מצב בשנה האחרונה שהרכב שלי ניכבה!(טפו טפו טפו)

פורסם

אתה בעצמך הורס את הקלץ' ולפי התשובות שלך אתה רק מוכיח את זה .

בוא אני יאמר לך זאת ככה לא בריא לרכב להרגיש קרטוע או קפיצות לפני התחלת נסיעה זה לא דיזל זה בנזין ויש הבדל בין השניים .

ואם אתה מרגיש מורה נהיגה אז היית צריך לדעת את זה .

 

וכדי להבהיר זאת אני לא אומר שצריך להביא את הגז לרמה של 4 או 5 אלף סל''ד אבל לתת קצת גז לפני תחילת נסיעה זה יותר טוב ואף מומלץ .

Audi A4 2002 2.4 V6

פשוט כי הגיע הזמן להתקדם ! 8)

206CC לעולם נזכור :-D

פורסם

על איזה קירטוע אתה מדבר?:shock:שום קירטוע איזה שטויות.

אוקי,אם זה מה שאתה חושב סע איך שנוח לך,אני יסע איך שנוח לי,מעניין כמה הקלאץ' אצלך יחזיק במצב שאתה משתמש בו כמו שאתה מתאר וכמה יחזיק אצלי :-P

פורסם
אין דבר כזה,יש קלאץ' שעומד למות זה לא אומר שהוא קצר באופן קבוע,בכל מיקרה זה שנתתה גז לפניי ההרמה שלו הרס אותו עוד יותר,גם אצלי הרכב עם קלאץ' קצר מאוד (סיאט איביזה) ואני מרים את הקלאץ' ורק אחרי זה נותן גז ואין שום בעיות הרכב מעולם לא נכבה.

 

קודם כל, יש דבר כזה קלאץ' קצר. קלאצ'ים שונים מגיבים בדרגות רגישות (וקושי) שונות. ואם אין דבר כזה, למה אתה טוען שיש לך קלאץ' קצר מאוד?

 

שנית, הצורה שבה אתה נוהג היא מתכון בטוח לסיום מהיר של חייו של הקלאץ'. רצוי להמנע ככל האפשר מהזחילות הללו, על חצי קלאץ', כמו שרוב מורי הנהיגה מלמדים. הסיבה לכך פשוטה: זה יותר קל, ובמכוניות דיזל זאת פרוצדורה מקובלת ואפשרית. אני, מנגד, למדתי על רכב בנזין, ואותי לימדו להמנע ממשחקים כאלה.

 

מצב "נקודת ההפרדה", בכל מצב, שוחק את הקלאץ' מהר יותר. אין שום בעיה בעלייה לכ-2,000 סל"ד ועזיבה הדרגתית ומדודה של הקלאץ' - זאת לא "פתיחה" והיא שוחקת את הקלאץ' פחות מדגירה על נקודת החיכוך. במנועי דיזל מדובר בסיפור שונה.

פורסם

עכשיו זה כבר 3 על 1 יש לך אולי עוד איזה משהו שאתה חושב שאנו טועים בנוגע לקלץ' ?

Audi A4 2002 2.4 V6

פשוט כי הגיע הזמן להתקדם ! 8)

206CC לעולם נזכור :-D

×
×
  • תוכן חדש...