Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5974 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שב איתי על זה באחד המפגשים ונדבר:)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אפשר להסביר קצת את הנושא הזה של פאזות ומרכוז במה לעומת TA ומרכוז במה.

 

מה שקורה זה שהTA מתקן לך את ה"מיקום" שלך ברכב כך שאתה תרגיש כאילו שאתה יושב בסוויט ספוט - נקודת המרכז בין שני רמקולים שמכוונים את מרכז האלומה שלהם לאותה הנקודה.

 

כשאין לך TA האפקט הזה שאתה קורא לו מרכוז הוא בעצם שם שגוי... אתה מדבר על פוקוס - לא על מרכוז.

 

בפאזות ישרות או בוא נקרא לזה פאזות נכונות לסביבה בה אתה נמצא אתה תקבל פוקוס יותר טוב או רזולציה יותר חדה וטובה של הסאונד אבל היות והסאונד יותר חד אתה גם מאבד אפקט בו הבאס מאבד את העומק שלו היות והוא... יותר חד.

 

את הבעיה הזו פותרים בעזרת הסאב וופר - ובעזרת זה שלא יהיה לך אפקט של ביטול (שעליו דיברתי רבות) בינו לבין המידבאסים - במקרה בו המידבאסים שלך מפוקסים (אני בכוונה לא אומר ממורכזים כי זה לא נכון) אתה צריך לשחק עם הסאב בכדי שהוא יגיע לקדמת הרכב בתזמון טיפה שונה מהמידבאסים והנה פתרת לך את בעיית הבאס.

 

בפאזות הפוכות או אולי צריך לאמר פאזות לא נכונות לסביבה שלך - הצליל יאבד פוקוס ויהיה ברוב המקרים מרוח ועמום יותר מה שגורם לך את התחושה הזו של העומק שאתה מדבר עליה - אבל גם זה לא נכון כי לא מדובר בעומק אלא מדובר ברוחב היות והצלילים מתפזרים - עומק דווקא נובע מפוקוס היות ואתה מסוגל להבחין בין אלמנטים (זמר, כלים, באס, זרימת אוויר) יותר בקלות.

 

כשיש לך TA -

 

גם בפאזות ישרות וגם בפאזות הפוכות הבמה תהיה ממורכזת - אבל בצורה אחת הבמה תהיה מאוד ברורה, עמוקה (העומק נובע מזה שאתה מצליח להבדיל במיקום של כל דבר היות ולכל דבר יש פוקוס) , חדה וכל שאר הירקות ושבע הפרות השמנות מהחלום של יוסף - אבל אתה תצטרך לכוון את הסאב והמידבאסים שיעבדו יחד ולא אחד נגד השני.

 

בפאזות הפוכות (לא נכונות) אתה תקבל במה ממורכזת עדיין - אבל הדבר היחידי שאתה תוכל להבין בבירור זה את מרכז הבמה, כל השאר יהיה סלט אחד גדול ומרוח - אבל לפחות יהיה לך באס פתוח ורחב :-D

 

אני מקווה שזה שופך קצת אור על הנושא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני חושב שאתה קצת טועה אדי ( לא בקטע של תקיפה או משהו כמובן אלא לפי איך שאני הבנתי את העסק )

יש המון דברים שרשמת שפשוט לא מדוייקים ומתארים מצבים לא נכונים

קראת את הפוסט שהבאתי מקודם?

כתב אותו אנדי שהוא לצורך העניין אחד המפתחים של הjbl ms-8 ואחד האנשים היותר מבינים בdiyma

 

לפי מיטב הבנתי אתה כן צריך שהם יהיו בפאזה ולא יתבצע ביטול

את השאר אתה פשוט מתקן עם t/a

כמובן שזה תיקון כללי מידי כי יש פיקים ודיפים שלא קשורים לזה שחייבים תיקון עם eq וכו'

 

הכל נובע מPLD , ובגלל זה כשהמידים בקיקים לדוגמא זה מצריך שימוש מופחת בT/A כי אין כל כך הבדלי מרחק בין הדרייברים

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

TA כמובן יכול לתקן אפקט של ביטול גם כן.

 

אבל לא תמיד יש TA לסאב או שבהרבה מקרים הסאב והוופרים יושבים על אותה יציאה בHU -

 

TA במצב שכזה לא יהיה בר השפעה, רק פאזות.

 

הכל בהתאם לנסיבות וליכולות שלך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון - ג'ימפרתי את הקרוס יש שם

DIRECT

PROTECT

-2

0

+2

יש 2 ג'מפרים אחד על פרוטקט והורדתי מ 0 ל -2 נשמע הרבה יותר טוב

עכשיו יש שם אופציה של SLOP עם 2 ג'מפרים

עוד אופציה

בקלריון שלי יש אופציה של Q FREQ ו GAIN מה המצב האופטימלי שצריך להיות.

MX 22

תודה על העזרה.

Alpine 9887 | Morel Hybrid @ Genesis ST100 | MT22 @ Genesis ST60 Active | Morel Ultimo @ Hifonics Brutus 1206

פורסם

איגור, לא רוצה לבאס או משהו, הבור תדרים היה ללא ספק בגלל כיוונים ממש לא נכונים בP.EQ

היה לך הנחתה של -10 די.בי על 250 הרץ. זה תדר חשוב, שמיע מאוד שבכלל המידבסים מנגנים (שאיתם אין לך בעיה), ביטלתי כמובן את השטות הזאת ששיחקתי לך שם בHU, אח"כ אמרת לי שהיה שיפור גדול.

עוד ראיתי שם הנחותות חזקות ב12KHZ וב4K - זה כמובן הנחתה של הטויטרים שצרחו לך אבל לא בצורה נכונה (יוצר גבעות ועמקים בתגובת התדר שלהם)

 

מה שעוד נשאר לך סה"כ לעשות זה להנחית את הטויטרים ולסובב אותם בצורה כזאת שתשמע אותם ONAXIS או ב-30-45 מעלות, אבל לא החזרים מהזכוכית (כמו שהם היו מכוונים כשהייתי אצלך ברכב), אתה יכול לנסות לשחק עם הסלופ בקרוס, לא חושב שתשמע את ההבדל בין 6 ל12, מה שכן הייתי מעביר את הג'מפר של הטויטרים אצלך ל-4 די.בי. מסובב קצת את הטויטרים אליך ונהנה (אגב על איזה PROTECT/DIRECT אתה מדבר בקרוס MX22!? פרוטקט זה במגבר בכלל).

 

אין דבר כזה "מצב אופטימלי" בP.EQ. מכוונים את הEQ כדי לפתור בעיות/לעשות frequency response correction, בגדול אני ממליץ לך להנחית את הטויטרים כמו שכתבתי, ולכבות את הP.EQ לגמרי - אצלך הוא רק גרם לבעיות.

פורסם

עידו - הוא לא טעה , בקרוס של היהריד בדגמים החדשים אכן יש אופציה שכזאת (PROTECT\DIRECT) , אבל אין BI AMP :-)

Head : Alpine IXA - W407 + PXA H701

Spk : Mt22 | L3 | Hertz Ml 1600 | HDX 300 D

Amp : Nakamichi PA2100 | PA4100 | Audison Lrx 1.1 K

פורסם

אם אני מכבה את ה P.EQ הטוויטרים שוב צועקים עלי

בקרוס החדש יש אופציה של PROTECT ו DIRECT וקפיצות של 2 0 2-

כרגע זה על 2- ו פרוטקט נשמע הרבה יותר טוב

יש השפעה של סלופ ?

6 או 12 ?

אני חייב עזרה עם ההנחתות ב P.EQ.

רומם אם אני מבטל את הP.EQ הטוויטרים שוב צועקים.

הטווטרים באון אקסיס אלי אני מדגיש עידו חל שיפור אבל עדיין הטווטרים יותר

דומננטיים.

חייב את עזרתכם בהנחתות.

Alpine 9887 | Morel Hybrid @ Genesis ST100 | MT22 @ Genesis ST60 Active | Morel Ultimo @ Hifonics Brutus 1206

פורסם

או במקום כל זה -

 

ויוסיף נגד לפני כל טוויטר וינחית את ראס אמו.

 

וירא כי טוב...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

את הנגד לפני הקבל שחותך את הטויטר.

אחרת אתה משנה את ההתנגדות של מה שאחרי הקבל ונק' החיתוך משתנה.

נראה לי...

מתחדשת*

פורסם

תלוי איך אתה מחבר את הנגד אם אני לא טועה - צריך לקרוא קצת על משהו שנקרא "מעגל ז'ובל".

 

זה קשור להטעיה של המגבר לחשוב שהוא עובד מול התנגדות קבועה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...