Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה הופיעו טיפות על המצבר מדובר באלקטרוליט (חומצת המצבר).

בדקתי מתח עם פלוק.

מראה 12.1 בערך כשהרכב כבוי

14.9 כשהמנוע עובד.

 

האם מתח כזה נחשב לטעינת יתר ברכב כשלי?

האם זה אכן הגורם לאותן טיפות על החלק העליון של המצבר?

 

מה עושים במקרה כזה?

 

דורש תיקון אלטרנטור כולו \ חלקו?

 

 

 

תודה רבה!!

פורסם

בעיקרון מתח טעינה ברוב הרכבים נעה בין 13.8-14.5 תלוי בייצרן הרכב. בל נשכח שמתח הטעינה תלוי בטמפ' של ווסת המתח שמושפע גם מהטמפ' החיצונית.

 

בהרבה רכבים יפניים/קוריאנים מתח הטעינה בדרך כלל יותר גבוה ויכול לנוע בין 14.2-14.8 בטמפ' של 25 מעלות צלזיוס והדבר נחשב תקין.

 

במידה והבדיקה בוצעה כאשר האלטרנטור חם אזי מתח הטעינה הינו גבוה ומומלץ לבצע בדיקות נוספות.

 

את הבדיקות הבאות יש לבצע כאשר המצבר טעון ומתח הקטבים כאשר המצבר מנותק מהרכב הינו 12.5-12.7 וולט.

 

תעלה את סל"ד המנוע ל-1500-2000 סיבובים לדקה ובדוק מהו מתח הטעינה (אל תפעיל צרכנים נוספים). בשלב שני תפעיל את המזגן+אורות גבוהים ומדוד שוב פעם את המתח באותו סל"ד.

 

הופעת בועות או נוזל על המצבר מצביעות בדרך כלל על טעינת ייתר.

האם מנורות נשרפות לך בקצב גבוה ?

האם מילאת מים מזוקקים מעבר לסימן MAX ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מתח המצבר שנמדד יצא נמוך מעט ואם אתה חושד בטעינת יתר כדאי שתבצע בדיקה עם רב מודד נוסף תחילה, כי אני חושש שהנוכחי של מזייף, ומתח הטעינה שלך הוא גבוה מ 15 וולט.

 

אפשרות נוספת היא למצבר מקוצר, מה שגורם למתח הטעינה להיות גבוה מידי עקב התנגדותנמוכה מאוד של המצבר. אם יש לך אפשרות לבדוק טעינה על מצבר אחר, ידוע כתקין, כדאי.

פורסם

חבר'ה הרבה תודה על הזריזות!

 

נורות לא נשרפות לי בכלל בינתיים.

וטרם בדקתי את קו הנוזל במצבר מכיוון שהוא חדש בן שבועיים.

 

יצאתי שוב למדוד.

כשהמצבר מנותק לחלוטין- 12.7V

אציין שזה מצבר שנפ חדש בן שבועיים בערך.

גם כשמחברים את המצבר המתח נשאר זהה.

 

לאחר התנעה והגעה לחום עבודה- 14.9V

בסל"ד סרק ולמעשה בכל סלד נשאר זהה.

 

הפעלתי אורות- יורד ל 13.9 גם הסלד יורד.

אם מעלה את הסלד ל 1000 ומעלה המתח שוב 14.9

 

הפעלתי גם מזגן בנוסף- יורד ל 13.7 ואם מעלים את הסלד ל 1500 ומעלה המתח עולה ל 14.5 בערך.

 

 

מכיוון שיש לי רק רב מודד אחד, מהזולים (לבושתי!).

במידה והוא מזייף ומראה למשל 0.5 וולט כלפי מעלה- אין לי טעינת יתר.. (נישמע יותר הגיוני כי המצבר מנותק היה 12.7)

אם המצב הפוך- אני בצרות.

 

 

איך אני מתקדם מכאן?

 

שוב, תודה רבה!

פורסם

אל תתרגש כי לא נראה שיש בעיה כלשהי למרות שאני מציע שתבצע בדיקה עם פלוק אמיתי ולא חיקוי.

בדוק מים במצבר, יכול להיות יש יותר מידי ואז אפשר עם מזרק לרוקן ולהגיע למפלס תקין, שהמים מכסים מעט את הלוחות וזהו.

פורסם

1. בכדי לבדוק האם מד-המתח שלך מזייף ובכמה פשוט בדוק את המתח של סוללה פשוטה של 1.5 וולט וגם של 9 וולט (לא נטענות וחדשות).

 

2. מצבר שמחובר למערכת החשמל ברכב גם אם לא הדלקת שום צרכן תמיד קיימת צריכת זרם כול עוד המפתח בסוו'יץ במצב ON/ACC של כמה אמפר בורב הרכבים המודרנים דבר שגורם לירידת מתח הקטבים ל-12.2-12.1 וולט. לכן כתבתי לבדוק את המתח כאשר כבל המינוס מנותק.

 

3. אני הייתי בודק בדיקה נטספת כאשר האלטרנטור קר אחרי דקה או שתיים.

 

התוצאות עד עכשיו מצביעות על אלטרנטור תקין.

 

האם האלטרנטור שופץ לאחרונה ?

איזה כייף לי :)

פורסם

בדקתי מפלס נוזל- נראה תקין (מצבר חדש כאמור).

 

מדדתי סוללה 1.5 חדשה.

המד הראה 1.83 וולט.

כלומר שהוא לא מזייף בהרבה אבל הקריאה במד המתח גבוהה מהקיים בפועל- זה טוב במקרה שלנו.

 

כפי שכתבתי, ביצעתי מדידה של המצבר מנותק, לאחר לילה שלם ברכב שבחניה.

והמתח היה 12.7

 

כבר כשהנעתי את הרכב (קר) היה 14.9 אולי טיפה פחות עד שהטורים התייצבו.

 

 

לדעתכם אפשר להתחיל להרגע?

 

 

עדיין אין לי הסבר לטיפות הללו שעל המצבר.

אגב, שכחתי לציין זאת קודם, לדעתי גם על המצבר הקודם היתה הזעה שכזו.

בנוסף, לדעתי חלל המנוע חם ייחסית בסמוראי בהשוואה לרכבים אחרים.

האוטו עצמו אגב לא מתחמם או משהו.

יתכן והחום גורם לנ"ל?

 

 

הרבה תודה על העזרה!!!!

פורסם

מתח הדקים של סוללה מסוג ניקל קדמיום חדשה הינו 1.5-1.6 וולט מכאן ניתן להסיק שמד-המתח שברשותך לא מדייק.

 

מצבר בטכנולוגיה יישנה ללא תוספת של קלציום או סגסוגת של כסף אכן מאבד יותר אלקטרוליט ובמיוחד כאשר טמפ' תא המנוע הינה גבוהה.

 

אני מנחש שיש לך מצבר של שנפ או וולתא.

איזה כייף לי :)

פורסם

שנפ.... שנפ... לבושתי.

 

 

אני אתארגן בכל מקרה על פלוק נורמאלי ואמדוד שוב.

ואשים עין על המצבר לראות שהתופעה לא מחריפה.

 

תודה רבה חברים!!!

 

עצותיכם שוות לנו הרבה.

 

שבוע טוב!

פורסם

אכן אני גם בדעה של מרק -שנפ זה זבל של מצברים!!

הם כנראה באמת מיוצרים בטכנולוגיה ישנה.. כבר מצבר שני שמאבד מים אך לא קריטי , בדקתי טעינה והיא תקינה .

מנסיון של כמה מצברים אלה שאחרי 05' בערך הם מחזיקים שנה וחצי שנתיים לא יותר.

בקיה היה לי מצבר של שנפ משנת 05' שעכשיו עובד במרצדס אבל היה מאבד מים ומתחמם ועכשיו הכל בסדר איתו ולא מאבד טיפה מים. אולי זה מזל ואולי זה מצבר מהסדרה הטובה , מה שבטוח זה שמצבר חדש אני לא יקנה שנפ.

יש לי מצבר בחיפושית של נשיונל שקיבלתי באחריות של וולטא והוא נפרק לי כבר יותר מפעמיים ולאחר הטענה עם מטען הוא עדיין עובד כמו גדול לאחר שבוע בלי הנעה ובלי לאבד טיפת מים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

×
×
  • תוכן חדש...