Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חישוב צריכת חשמל של תנור


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6134 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש בבית תנור ואני רוצה לדעת איך מחשבים את העלות שלו לשעת עבודה.

 

איזה נתונים אני צריך ומה הנוסחה לחישוב שעת עודה שלו?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אם אני לא טועה {יעני, קח את תשובתי בעירבון מוגבל}

 

אתה צריך לדעת את:

  • ההספק החשמלי של התנור ביחידות של וואט או קילווואט.
  • המחיר אותו גובה חברת החשמל עבור קילוואט-שעה
  • משך הזמן בו פועל התנור

אני לא סגור כמה זה מדוייק אבל אם קילוואט-שעה עולה 1 ש"ח, וצריכת החשמל של התנור היא 1000 וואט (1 קילוואט) אז יעלה לך 1 ש"ח להפעיל אותו למשך שעה. זה בערך העיקרון.

פורסם

הנתונים שאתה רואה על מנורה/תנור/טוסטר/טלוויזיה וכד' הם נתוני הספק לשעת עבודה.

מנורה שכתוב עליה 100 וואט = 100 וואט לשעה.

תנור שכתוב עליו 1500 וואט = 1500 וואט לשעה.

 

1000 וואט = 1 קילווואט.

 

תנור של 1500 וואט שדולק במשך שעה אחת = מנורה של 100 וואט שדולקת במשך 15 שעות.

על פי אתר חברת החשמל מחירו של 1 קילווט לצרכן הביתי הוא 51.41 אג' כולל מע"מ.

 

אם אין לך על התנור תווית המציינת מה הספקו, תצטרך לחשב זאת באמצעות מדידת התנגדות גוף החימום, או מדידת הזרם העובר דרכו, ולשם כך תצטרך מכשירי מדידה.

אפשרות שניה לבדיקה היא לנתק את כל מכשירי החשמל בבית ולחבר רק את התנור למשך שעה רצופה ולראות בכמה השתנתה הקריאה.

אפשרות שלישית היא לספור סיבובי שעון למשך זמן קצוב (דקה/שתי דקות) ולחשב מכפלות בהתאמה לשעת עבודה.

יש שעונים שכתוב עליהם מה ההספק הנצרך בכל סיבוב.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

הגיוני שההספק מקסימום יהיה 3500 וואט? נשמע לי הזוי משהו בשביל תנור.

 

לפי האתר של חברת חשמל תנור לוקח מקסימום 2.2 קוט"ש

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

עוד פרט אחד קטן: לרוב התנורים (לא ציינת איזה) יש תרמוסטט, וכתוצאה ממנו גוף החימום מופעל לסרוגין. גוף חימום של 3500 וואט שפועל לסרוגין 50% מהזמן יצרוך כמו גוף חימום 1750 וואט שפועל רצוף.

:turn-l:
פורסם
עוד פרט אחד קטן: לרוב התנורים (לא ציינת איזה) יש תרמוסטט, וכתוצאה ממנו גוף החימום מופעל לסרוגין. גוף חימום של 3500 וואט שפועל לסרוגין 50% מהזמן יצרוך כמו גוף חימום 1750 וואט שפועל רצוף.

נכון, ולכן קשה לחשב מה צריכת החשמל של תנור ביתי. ככל שהטמפרטורה הדרושה עולה כך זמן הפעולה של גוף החימום מתארך על חשבון זמן ההמתנה והצריכה הממוצעת גדלה ויחד איתה גם החשבון.

 

כנראה שהנתון שבאתר חברת החשמל הוא ממוצע כלשהוא שלוקח בחשבון שימוש ממוצע בתנור ממוצע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לא מבין מה כ"כ קשה

 

חכה שאמא תעשה עוגה או עוף או משהו שלוקח שעה.

 

סתכל על המונה - הוא יגיד משהו כמו 45809

 

תרשום את המספר

 

אחרי שעה בדיוק תסתכל שוב - הוא יגיד משהו בסגנון של 45811

 

תחסר, ותדע שהתנור לוקח לך 2 קילוואט לשעה (שקל ועשרים אגורות)

:D

פורסם

בנתיים רק תזכור לכבות לה את האור במטבח ולנתק את המחשב גם מהפורום כדי שהמדדיה תהיה מדוייקת

וזה לפני שאמרנו לנתק את המקרר.

להסתכל על השעון זה מאוד לא מדוייק.

 

לקחת בחשבון ממוצע של 2 קוטש לשעה לתנור זה הגיוני, או בקיצור 1.1 ש"ח לשעה עם חריגה של 10% לפה או לפה סביב טמפרטורה של 180 נשמע הגיוני לגמרי.

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

המדידה דיי מדוייקת, כיון שכל המוצרים האלו דולקים באופן תמידי בכל מקרה (ה 18W של המנורה לא יטה את הכף בצורה רצינית מדי)

 

המחשב דלוק תמיד, וכך גם המקרר.

 

זה נותן הערכה טובה.

 

אני מעריך את המזגן ב כ 5.5-6.5 ש"ח ללילה לדוגמא.

פורסם

אז אתה צריך להגיד שאתה צריך קודם למדוד שעה בלי תנור, ואחרי זה שעה עם תנור, ואז להחסיר מהשעה של התנור את השעה בלי התנור, יכול לעבוד אבל המקרר יכול לדפוק את כל החישוב

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

למדוד על השעון נראה לי הזוי משהו ויותר מדוייק יהיה לעשות ממוצע כמו של דרור.

 

תודה לכולם

some people need a high five

in the face

with a chair

×
×
  • תוכן חדש...