Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8153 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום בצהריים נסעתי לחבר להתכונן לבחינה.. התקדמתי במהירות סבירה - 40 קמ"ש +-, בעיר, ברחוב די עמוס בד"כ... צפוי במקום הזה שקופצות חיות, מכוניות עוצרות וגורמות לאחרות לעקוף אותן בנתיב הנגדי ויש גם הרבה אוטובוסים.. בזמנו, בשיעור נהיגה אוטובוס פרץ לי לנתיב שלי, וכמעט שעשינו חזיתית, ואני בחיים בנס... לכן אני יודע שהמקום מסוכן, ומה המהירות המתאימה.. אך דווקא בשבת בצהריים, בתנאי ראות טובים, הרשתי לעצמי להעלות עוד 10 קמ"ש (ועדיין להישאר בגבול המהירות החוקית, יותר נכון, למטה מזה).

בקיצור, ברגע מסוים מצאתי את עצמי במצב הבא - מימיני מכוניות חונות לצד המדרכה, ממול באות מכוניות, ואני נמצא בנתיב צר יחסית... מלפניי רוכב אופניים, ילד... אני מתקדם, מרגיש את הצפיפות, מוריד את הרגל מהגז.... הילדון על האופניים לא נוסע ממש ישר, מה שהדליק אצלי נורה אדומה ועקבתי אחריו... הוא מתקרב למעבר חציה, ובלי להסתכל אחורה, בפתאומיות מוחלטת מחליט - וואלה! מעבר חציה.. אז מה שאני נוסע בנתיב תנועה? בוא נחתוך ונחצה את הכביש! והוא דופק לי פניה חדה שמאלה במקום....

באותו רגע אפילו לא חלמתי שאני אספיק לעצור... כבר נדרסתי פעמיים, וכבר פגע בי רוכב אופניים פעם ברכב, ואני מכיר את ההרגשה.. רעש המכה הדהד באוזניי וכבר ראיתי אותו מתעופף לי מול העיניים, אבל משום מה (כנראה הרדפיקות החדשות) הספקתי לעצור כאשר אני דוחף קלות את האופניים.. ההגה שלו פשוט הסתובב וזהו..

כולם ברחוב קפאו, הבטתי לתוך העיניים של הילד.. בד"כ אני לא מספיק אפילו להיכנס להלם כשיש משהו פתאומי על הכביש, כמו חיה או רכב שיוצא מחניה בלי לסמן.. אבל הפעם, דווקא כשהייתי דרוך - נכנסתי פשוט להלם... הסתכלתי לתוך עיניו והוא גימגם "סליחה, סליחה!" אפילו לא הצלחתי לקלל... "אתה בסדר?!" והוא ממשיך "סליחה!!! סליחה סליחה..." דפקתי יריקה מהחלון ופשוט המשכתי הלאה...

ואז חשבתי - מה היה קורה אילו הייתי נכנס בו... הוא היה על מעבר חציה, עקרונית, כבר יש לי הרשעה קודמת על אי מתן זכות קדימה להולכי רגל תחת נסיבות מחמירות, אני נהג חדש... לאף אחד לא יזיז שאני בכלל לא אשם בזה.. ודבר כזה לבטח יהרוס לי את החיים, או לכל בן אדם שייקלע למצב כמו שלי.. אז אין גבול לטמטום, והדביל הקטן בטח ימשיך לרכב ככה גם מחר... כיצד אנחנו, הנהגים, יכולים להגן על עצמינו אם כך? מה באמת יכול היה לקרות אילו הייתי חלילה דורס אותו?

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

איך להגן?

שמור מרחק מאופניים.. לא מטר.. לא 2.. 5 לפחות.. במיוחד כאשר זה ילד שנוסע בזיגזגים..

 

אם היית דורס?

נערך: כנראה לא קשור... :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

ל

DISCOVER

ההודעה שלך ממש לא מובנת לי...ונשמעת לי ממש לא נכונה (שלא להגיד מטופשת).

 

לשמור מרחק? 2 מטר? 5 מטר?

תחשוב על זה ככה...האופניים נוסעים במהירות של..הממ..נגיד 15 קמש?

אם הוא ישמור על 5 מטר, הוא צריך לנסוע על 15 קמש קבוע כדיי לא לעקוף אותו. זה נשמע לך הגיוני? לי לא....

ואם התכוונת שהוא ישמור 5 מטר מהצד שלו ולא מהתחת שלו, אז זה לא היה עוזר לי כי ברגע שהוא היה חותך שמאלה הוא היה נכנס בו.

 

זה דבר ראשון.

 

דבר שני - מה הקשר של המתאבד לכל הסיפור?

Back to the original - NC again.

פורסם

אם הוא נוסע מאחוריו.. אז לשמור מרחק של 5 מטר - מאחוריו..

אם האופניים נוסעים על 15 קמ"ש אז כן.. לנסוע 15 קמ"ש..

ברחוב צר כאשר יש תנועה נגדית ואתה לא יכול לעקוף את האופניים.. מה תעשה? תעלה עליהם?

ובכל מקרה אתה כבר נוסע מאחוריהם.. אז מה זה משנה אם תשמור 2 מטר או 5 מטר..

הן במרחק הזה והן במרחק הזה בסופו של דבר תסע באותה מהירות כדי לשמור על המרחק הזה.. :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

אני לא מביע דעה על המקרה, אבל אני יודע שיש חוק שאומר שהאופניים הם כלי רכב ואסור להם לנסוע על המדרכה. לכן, אין לרוכב האופניים מה לעשות על מעבר החצייה ומזה יוצא שלא צריך לתת לו זכות קדימה לעבור.

אני יודע, שהחוק קצת לא הגיוני ובכלל לא מיושם, אבל הוא קיים.

 

 

*וסתם לידע כללי.

יש חוק מאוד ישן, אבל עדיין קיים המחייב לרשום את האופניים בערייה ולקבל מהם מספר רישוי (כמו של רכב) ולתלות אותו על האופניים. :)

פורסם
אני לא מביע דעה על המקרה, אבל אני יודע שיש חוק שאומר שהאופניים הם כלי רכב ואסור להם לנסוע על המדרכה. לכן, אין לרוכב האופניים מה לעשות על מעבר החצייה ומזה יוצא שלא צריך לתת לו זכות קדימה לעבור.

אני יודע, שהחוק קצת לא הגיוני ובכלל לא מיושם, אבל הוא קיים.

 

 

*וסתם לידע כללי.

יש חוק מאוד ישן, אבל עדיין קיים המחייב לרשום את האופניים בערייה ולקבל מהם מספר רישוי (כמו של רכב) ולתלות אותו על האופניים. :)

 

ראשית אופניים הם לא כלי רכב :idea:

לכלי רכב יש צורך באישור של משרד התחבורה או משרד העבודה במקרה של רכב תפעולי(מלגזות וכד').

לאופניים כן מותר לרכב על המדרכה והעיריות המהדרות שביהן מקצות לכך גם מסלולים מיוחדים.

החוק הישן אותו הזכרת כבר מזמן פסח לו מן העולם.

 

ולנושא העיקרי שלשמו התכנסו פה - במידה והיית פוגע ברוכב היית אשם בכל חומרת העבירה.

מה עוד שעמדו לפני עיניך ומחשבותיך כל הסממנים של רוכב שאינו שולט באופנייו.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

לי היה יותר מפחיד ... נסעתי בבני ברק על 30 (כבר רגיל ...) לפני 2 ילדים על אופניים אחד יושב על הכיסא , אחד מדווש , אני צופר , זה שיושב מסתכל עלי , והם ממשיכים באמצע הכביש... בכל אופן משהו כמו כמה שניות אח"כ הילד שישב על הכיסא התחיל לזוז ... ואחרי עוד כמה שניות הוא פשוט נפל , והתגלגל... אני כמובן ישר נתתי ברקס ועצרתי בערך מטר וחצי ממנו

 

ואני לא מתבייש להודות שכאשר הוא בא אלי לחלון ואמר לי "בואנה תראה איך אתה נוסע כמעט דרסת אותי" הורדתי לו כפה שהוא לא ישכח הרבהההה זמן ...

פורסם

 

ואני לא מתבייש להודות שכאשר הוא בא אלי לחלון ואמר לי "בואנה תראה איך אתה נוסע כמעט דרסת אותי" הורדתי לו כפה שהוא לא ישכח הרבהההה זמן ...

 

הצדק איתך, לפחות לדעתי.

אין ספק שעוללים שכאלה שמתרוצצים על הכביש ועושים ככל העולה על רוחם,

צריכים לקבל יחס בלתי אוהב בעליל.

 

אני זוכר איך פעם איזה בחור בגיל 19 פתאום רץ לי לכביש בלי

להסתכל ימינה או שמאלה.

עצרתי ממש בתוך הברכיים שלו.

הוא כ"כ הרגיז אותי, שיצאתי מהאוטו והתחלתי לצעוק עליו,

כי אם ההיתי פוגע בו חס וחלילה וגורם לו לפציעה חמורה,

החיים שלי היו נדפקים רק בגלל שהוא אידיוט.

אני לא בחור שמתחמם בקלות, אבל אם אני מתרגז... זה כמעט נגמר במכות...

 

 

תחשוב על זה ככה...האופניים נוסעים במהירות של..הממ..נגיד 15 קמש?

אחמד ידידי, רואים שלא רכבת זה זמן מה (אם בכלל) על אופניים.

אופניים מסוגלות לסגור גם 90 קמ"ש ובמהירות שיוט הן מגיעות

בקלות ל40 קמ"ש במישור, עם דיווש בניחותא.

 

ושמירת מרחק כדיוע לשתי הניצים פה,

אינה פרמטר קבוע, כי אם משתנה בהתאם למהירות הנסיעה.

 

נהוג לשמור מרחק לפי שיטת שתי השניות.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

הלו אנשים - מה אתם חיות ??

 

מה זה "נתתי לו כפה" ??

 

מה זה משנה למי יאמינו וכמה הרשעות יש לך קודם ?

 

מדובר בחיי אדם, וזה ממש לא משנה מי אשם, איפה זה קורה, למה, כמה, איך, מתי וכן הלאה !!

 

בתאונה של רוכב אופניים ורכב - תמיד, אבל תמיד רוכב האופניים יפסיד. לכן, זו לא חוכמה להיות גיבור על חלשים מכם (יושבים לכם בתוך קופסת הפח), אלא תנסו להיות הגדולים שדואגים לביטחונם של החלשים - רוכבי האופניים !

אז נכון, שלא מעט מהם נוהגים בצורה רשלנית ואף מסוכנת, אבל הכח הוא בידכם !

 

פרט נוסף שכדאי לדעת הוא :

ההבדל במרחק העצירה של הרכב בין 40 ל- 50 קמ"ש - הוא .............

 

כמעט פי 2 !!!!

 

כך שלנסוע עוד 10 קמ"ש, זה נורא קל, אבל אם יקרה משהו תצטרכו פי 2 מרחק בשביל לעצור / למנוע את התאונה.

 

מי שלא מאמין שזה כך, מוזמן לבוא למגרש הדרכה שלנו, לבדוק ולהיווכח בעצמו בתנאים סטריליים.

 

דני.

פורסם
בקיצור, ברגע מסוים מצאתי את עצמי במצב הבא - מימיני מכוניות חונות לצד המדרכה, ממול באות מכוניות, ואני נמצא בנתיב צר יחסית... מלפניי רוכב אופניים, ילד... אני מתקדם, מרגיש את הצפיפות, מוריד את הרגל מהגז.... הילדון על האופניים לא נוסע ממש ישר, מה שהדליק אצלי נורה אדומה ועקבתי אחריו...

 

באותו רגע אפילו לא חלמתי שאני אספיק לעצור...

 

כביש צר, מכוניות חונות בצד הכביש, תנועה בנתיב ממול, ילדים בקרבת הכביש (או עליו)...

40 קמ"ש פלוס (או חמישים קמ"ש מינוס) לא נשמעים כמו מהירות סבירה לתנאים שציינת. הסכנה שמשהו (ילד, כלב, זקנה, כדור) עלול לקפוץ לך לכביש אמורה להילקח בחשבון כל הזמן.

אם לא חלמת שתעצור... משתמע מכך שלא חשבת שאתה עלול להיקלע לסיטואציה כזו.

וזה לא משנה אם רוכב האופניים סטה, או ילד בן 4 קפץ לכביש.

המהירות נקבעת לפי תנאי דרך ולא לפי חוק יבש של 50 קמ"ש בעיר.

לכן אני לא מסכים לכך שאתה לא אשם בסיכון שנגרם. אמנם רוכב האופניים לא נהג נכון, אבל גם אתה לא התחשבת בתנאי הדרך.מבין שניכם, הוא כנראה היחידי שיפגע.

איך נגן על עצמינו מפני מקרים כאלה??? ננסה לצפות אותם מראש.

 

יניב

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם
אני לא מביע דעה על המקרה, אבל אני יודע שיש חוק שאומר שהאופניים הם כלי רכב ואסור להם לנסוע על המדרכה. לכן, אין לרוכב האופניים מה לעשות על מעבר החצייה ומזה יוצא שלא צריך לתת לו זכות קדימה לעבור.

אני יודע, שהחוק קצת לא הגיוני ובכלל לא מיושם, אבל הוא קיים.

 

 

*וסתם לידע כללי.

יש חוק מאוד ישן, אבל עדיין קיים המחייב לרשום את האופניים בערייה ולקבל מהם מספר רישוי (כמו של רכב) ולתלות אותו על האופניים. :)

 

ראשית אופניים הם לא כלי רכב :idea:

לכלי רכב יש צורך באישור של משרד התחבורה או משרד העבודה במקרה של רכב תפעולי(מלגזות וכד').

לאופניים כן מותר לרכב על המדרכה והעיריות המהדרות שביהן מקצות לכך גם מסלולים מיוחדים.

החוק הישן אותו הזכרת כבר מזמן פסח לו מן העולם.

 

ולנושא העיקרי שלשמו התכנסו פה - במידה והיית פוגע ברוכב היית אשם בכל חומרת העבירה.

מה עוד שעמדו לפני עיניך ומחשבותיך כל הסממנים של רוכב שאינו שולט באופנייו.

 

עמית

 

 

עמית, פעם ראיתי כתבה עם כל מיני חוקים ישנים על מעמד החוקי של האופניים,שיכולים להצדיק את דברי , אבל לא זוכר איפה ולא מצאתי את הלינק.

למרות זאת מצאתי לינק אחר, אולי הוא יעזור בוויכוח:

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=652&art_id=405

 

דימה

×
×
  • תוכן חדש...