Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה שאסי ועוד??


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8174 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דניאל צודק, אבל אפשר גם להוסיף קצת יותר:

 

שאסי היא אכן מילה אחרת לשלדה של הרכב, לכל רכב יש שילדה, כמובן. המונח "שאסי" בעגת השוק (תרתי משמע...) מתייחס לתאונות שהיו ברכב ושגרמו לעיוות כלשהו בשלדה שלו, עיוות שדרש תיקון פחחות שנועד ליישר אותה (או יותר גרוע - מקרים שבהם השלדה נוסרה והורכבו עליו חלקים מרכב אחר).

 

לדוגמא - תאונה ששברה את הפגוש אבל לא גרמה לשום נזק לקורות הרוחב והאורך של הרכב היא תאונה ללא שאסי.

תאונה שעיקמה את קורת הרוחב של הרכב (זו שהכי קרובה לפגוש, נקרא גם גשר עליון/תחתון וכולי) היא לרוב תאונת "קצה שלדה" והתיקון שלה פשוט ורוב הסיכויים שאם בוצע במקצועיות הוא אינו פוגע בהתנהגות ובטיחות הרכב. (אלא רק מוריד במחיר השוק שלה בעת המכירה)

 

תאונה קשה שפגעה בקורות האורך של הרכב, בקורות A,B,C (אלו הקורות בצידי הרכב שמגיעות לגג ) וכולי - זו תאונה שבה פגיעה שלדה מדרגה גבוהה, ובמקרה הזה בהחלט כדאי להמנע מקניית הרכב.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

האם רצוי להמנע מרכישת רכב בגלל:

א) התנהגות (קשיחות פחותה בסיבובים, אני משער)

ב) בטיחות (הרכב באופן טבעי יהיה פחות חזק)

ג) שתיהם.

 

אם המדובר פה הוא על א' בלבד, האם למשל אמא שלי שנוסעת לאט לאט

בכל סיבוב שיש, יכולה להנות מהמחיר הזול של רכב עם שאסי???

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

אמא שלך בהחלט יכולה להנות מהמחיר הזול של רכב עם פגיעת קצה שלדה בעברו.

 

אם יישרו את הגשר הקדמי העליון, או תיקנו את קורת הרוחב האחורית, או יש שפשופים בתחתית הרכב אבל הכל חוץ מזה תקין - אין שום סיבה שלא להוריד במחיר ולהנות מהרכב, כאשר אתה יודע כי גם במכירה שלו תאלץ להתפשר כספית.

 

אם הרכב עבר פגיעה קשה - בהחלט יש חשש בטיחותי. (וכן יכול מאוד להיות שהוא יסע כמו סרטן :wink: ). במקרה הזה רצוי מאוד להמנע.

 

לרוב מכוני הבדיקה מקלים עליך את הבחינה בין שני אלו, כאשר הם כותבים "ליקויים בעלי משמעות נמוכה" ו"ליקויים בעלי משמעות גבוהה" בסעיף המרכב והשלדה. הראשון מתאר לרוב פגיעות קצה שלדה וכאלו שאינן פוגעות בבטיחות או בהתנהגות, האחרון מתאר ריצה היסטרית שלך (הקונה) אל מחוץ למכון תוך צרחות "הצילו!!"

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ורכב עם פגיעה בעלת משמעות נמוכה,

יהיה מספיק טוב גם בשביל מי שאוהב צרחות צמיגים בסיבוב?

או שיפגע בהתנהגות?

 

תודה על לפני ועל אחרי... :wink:

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

זה כבר תלוי מאוד באופי הפגיעה. לרוב בשביל לדעת את זה צריך קצת יותר מבדיקה במכון בדיקה רגיל. צריך להיות בטוחים שהפגיעה לא הגיעה לקורות האורך של הרכב, ולא עברה את אזור הגלגלים. ברגע שהיא הגיעה גם למכלולי ההנעה (כלומר חיבורי הגלגלים לרכב, ציריות וכולי) - יכול מאוד להיות שמשהו זז שם ואי אפשר לדעת אם הוא תוקן כמו שצריך.

 

אני לא אהיה מוכן לקחת את הסיכון הזה ברכב שאני קונה, ולכן אני אשלם יותר אבל אהיה יותר רגוע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
ורכב עם פגיעה בעלת משמעות נמוכה,

יהיה מספיק טוב גם בשביל מי שאוהב צרחות צמיגים בסיבוב?

או שיפגע בהתנהגות?

 

תודה על לפני ועל אחרי... :wink:

 

בשביל צרחות בסיבובים שים ספריי צמיגים של טרטל.

 

מה שאולי יקל למציאת מידע באינטרנט: שאסי = chassis

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם
עוד שאלה מה זה שסתום פריקה??

 

שסתום פריקה מורכב במגדשי טורבו, ופורק לחץ מהטורבו ברגע שמורידים את הרגל מהגז. למה זה טוב ??? הטורבו הרי דוחס אויר למנוע, וברגע שמורידים את הרגל מהגז, סעפת היניקה נסגרת, ככה שהלחץ שהטורבו דחס חוזר אליו, ואם הוא לא ישוחרר, יגרם לטורבו נזק. שסתום הפריקה פורק את עודף הלחץ כאשר עוזבים את דוושת הגז, ובכך מונע מהטורבו להשמיד את עצמו.

פורסם

בפורום הזה (אספנות) פרסמתי תמונת וויליס לשיפוץ.

קל לראות את קורות השסי הסרן הקדמי והמרכב...

תתעלמו ממצב הרכב!

:evil:

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם
עוד שאלה מה זה שסתום פריקה??

 

שסתום פריקה מורכב במגדשי טורבו, ופורק לחץ מהטורבו ברגע שמורידים את הרגל מהגז. למה זה טוב ??? הטורבו הרי דוחס אויר למנוע, וברגע שמורידים את הרגל מהגז, סעפת היניקה נסגרת, ככה שהלחץ שהטורבו דחס חוזר אליו, ואם הוא לא ישוחרר, יגרם לטורבו נזק. שסתום הפריקה פורק את עודף הלחץ כאשר עוזבים את דוושת הגז, ובכך מונע מהטורבו להשמיד את עצמו.

 

אם שסתום פריקה כל כך הכרחי, למה הוא לא מורכב על כל טורבו ויש לרכוש אותו בנפרד?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
בפורום הזה (אספנות) פרסמתי תמונת וויליס לשיפוץ.

קל לראות את קורות השסי הסרן הקדמי והמרכב...

תתעלמו ממצב הרכב!

:evil:

בוויליס , כמו כל מכונית ישנה , יש שלדת סולם.

ברוב המכוניות היום השלדה היא חלק המהרכב כולו , ונקראת שילדה אחודה. :idea:

×
×
  • תוכן חדש...