Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6378 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההבדל בין הFR לWRX הוא: שהסובארו מקשקשת בישבן אתה מחייך, כשהאיביזה עושה זאת אתה מחייג (לסוכן הביטוח...)

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

Benj לא הבנתי אותך נכון.

בכל מקרה, לכותב ההשאלה,

יש לי את הקופרה בדיוק שבוע ורצה אלוהים ויצא שמקרצפים עכשיו את כל הכביש בצפון כפ"ס.לצערי הרב אני יכול להעיד שאני מרגיש בדיוק איפה המשאית קירצפה יותר עמוק ואיפה פחות ובאיזו זווית. לאחר שעברתי פה על הפורום לפני הקניה השתמע, כי אם מחליפים בולמים זה מיטיב עם האוטו והדיסקים בגב. אני כאמור עם כל הכאב יותר ממאושר מהאוטו במצבו הסטנדרטי (היתרון בכביש מקורצף שאחריו בא אספלט חדש חדש).

 

בהצלחה.

אברה קדברה

פורסם

לא הבנתי מה רצית להגיד בזה שציטטת כתב בעיתון רכב וחיברת את זה כלינק לפרופיל שלי?על איזה רכב מדובר?

על איזה נסיון אתה מדבר, כמה זמן כבר נהגת על האוטו, איזה בדיוק מבחן משמעותי עשית בין הקופרה לFR שאתה קובע על הבדל מטורף בינהם?ואתה מחזק מאוד את מה שאמרתי על הניזונות של מידע מכל מיני מקומות, אם כל הכבוד למגזין אוטו ויש לי המון, אני מבטיח לך שנסיון רצוף זמן והכרה מלאה של כלי רכב ומגבולותיו שווה הרבה יותר.

לגבי נושא השרשור,

לרגע אין ויכוח על כך שההתנהגות של האיביזה לוקה בחסר, ועל כך שנוחות הנסיעה מבחינת בולמים וקפיצים לא מהנוחות שיש אם נוחה בכלל, מי שמחפש נוחות קרוב למדאי שיצטרך למצוא רכב אחר, אני מנסיעה על הFR שלי ועל אותו רכב עם בולמים וקפיצים חדשים יכול להגיד שההתנהגות השתפרה(מה גם שהיא היתה יותר משופרת משלי) אבל ההרגשה על הכביש לא היתה חלקה יותר בהרבה עם בכלל,כמובן מצב דומה גם בגב.

ההתייחסות שלי הייתה לנושא ההחלפה המהירה שעושים נהגים שזה עתה רכשו את הרכב ושמעו שזה שיפור מומלץ, הצפיות שלהם בשמיים ויומיים אח"כ הרכב מחליף יד כי זה לא משהם חשבו.

 

במידה ובעל הרכב יתאים את צפיותיו למה שהרכב מספק ולא ינסה להוציא משהו שלא קיים חייו יהיו קלים יותר, האיביזה לעולם לא תעמוד בהתנהגות של הWRX אבל בהחלט ניתן לטפל בנושא, רק לאחר שאתה מכיר את הרכב ומבין במה אתה רוצה לטפל ולא כי אתה ניזון ממידע כזה או אחר

 

אגב אני היום, לאחר היכרות עם הרכב שוקל את צעדיי בתחום הטיפול בהתנהגות שלו , אם בכלל, וזאת לאחר היכרות של 3 שנים ושיפור ראשון רק לאחר שנה וחצי

 

פותח השרשור לא התעניין בשיפור ההרגשה על הכביש והחזרת עמוד השידרה שלו לקדמותו, הוא דיבר על שיפורים בהתנהגות הרכב בנסיעה שאינה קו ישר

 

דעתי עומדת על כך, שבמידה והרכב בהספק המקורי שלו ולא הולך לתחרויות ג'מייקנה על בסיס קבוע לא בטוח שיהיה צורך להחליף את הבולמים והקפיצים, דעה אישית בלבד .

מסכים מאוד עם רוני בנושא של התאמת צפיות למה שאתה מבקש להשיג מהרכב, אם התנהגות פרופר ללא פשרות היא האג'נדה שלך האיביזה לא בשבילך, אם נוחות כביש היא האג'נדה שלך- חתך נמוך, הקשחת מתלים וכו' לא רלוונטיים ועדיף ללכת לכיוון אחר.

אם יש לך פשרות(וגם אחרי כל שיפורי ההתנהגות שיעשו פלאות)- האיביזה היא תמורה מלאה וטובה לכספך, מה גם שניתן לטפל בחלק מהבעיות, לפחות באופן חלקי

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם
לא הבנתי מה רצית להגיד בזה שציטטת כתב בעיתון רכב וחיברת את זה כלינק לפרופיל שלי?על איזה רכב מדובר?

המבחן הוא לגבי סיאט איביזה קופרה ,וההשואה שנעשתה הייתה מול FR

פורסם

הבנתי שמגזין אוטו ביצע השוואה, הוא ביצע הרבה השוואות שאני יכול לא להסכים איתם או כן להסכים איתם, איך זה קשור לפרופיל שלי .

פותח השרשור התעניין בFR, הקופרה מכויילת טיפה אחרת,מסכים שהיא טיפה קשיחה יותר , אבל לא בצורה משמעותית כמו שציירת את זה, גם בקופרה המפגש בין הכביש לגב לא נעים בדיוק כמו בFR(ואף יותר) וגם שם ההתנהגות לוקה בחסר

 

ההבדל בין הקופרה לFR, הוא לא גדול, וזאת אני אומר לאחר 3 שנים של נסיון וטחינת הנושא, וגם זה לא יותר מידי.

 

אתה טוען שההבדל ענק, אני מעוניין לשמוע מפיך מהו ההבדל ולא ממגזין אוטו

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

חס וחלילה, אני בהחלט מסתפק במה שיש לי, איביזה FR ללא בולמים קפיצים(או כל שיפור התנהגות אחר) כרגע, אני מכיר את מגבלות הרכב ומתאים את הצפיות שלי אליו בהתאם, נהנה ממנו בכל יום ולא מחפש לעשות ממנו מה שהוא לא

 

אני לא שולל שיפור בהתנהגות בהמשך שיכלול בין היתר החלפה של קפיצים ובולמים.

 

אני חושב שלקחת את כל העניין של " חיים בשקר" צעד אחד קדימה, אני רק חושב שבהרים שבנית על הקופרה בהשוואתה לעומת הFR אתה הוא זה שחי בשקר

 

בכל מקרה גם הקופרה הוא רכב שאני מאוד אוהב ואינני מעוניין להיכנס איתך לויכוח בנושא, עושה רושם שאתה מבסוט מהרכב וזה מה שחשוב , אבל אל תטעה לרגע הרכב שלך אינו שונה בהרבה מהFR כמו שאתה מאוד רוצה שהוא יהיה(משום מה, כאילו שזה משנה למישהו)

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

יש הבדל "טיפה" יותר גדול מהתפרים האדומה בין FR ל CUPRA

הגאנטים במידה 17 במקום 16, קופרה עם אינטרקולר חזיתי גדול יותר מול אינטרקולר צדדי ב FR,

דיסקים גדולים יותר בקופרה, מוט מייצב טיפה עבה יותר, כיול מתלים טיפה שונה וטורבו K03S במקום k03.

נכון שלא הבדלים של שמיים וארץ אבל גם ההבדל במחירים הוא לא שמים והארץ סה"כ בחירה של הקונה, ובדיעבד

אני יכול להגיד אך ורק עלי שאני מרוצה מהבחירה שביצעתי.

פורסם

א. הטורבו בFR הוא KO3S - תבדוק.

ב. גודל הג'אנט לאו דווקא תורם בביצועים ולפעמים אף גורע- הוא משפר בעיקר את מראה העין (בדומה לתפרים)

ג. האינטר בקופרה אומנם נמצא בחזית אך הוא עדין קטנטן ואם תרצה שיפור אמיתי בשניהן תצטרף להחליף לאינטר חזית נורמלי.

ד.מחלת "הגירים" התאפיינה בעיקר בקופרות ופחות בFR

ה. בכיף שיהיה לכולם- כל אחד שיהנה

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם
זה לא אומר כלום עדיין על מי יותר טובה, זה נורא עניין אינדיוודואלי אבל בהסתכלות הכוללת ניתן להגיד שכדי להגיע עם האיביזה לאותה התנהגות ואחיזה כמו האימפרזה (לא במצב הסטנדרטי), יידרש בעל הרכב להוציא יותר כספים.

 

אבי.

 

אתה מתכוון - אי אפשר להגיע עם האיביזה לאותה התנהגות ואחיזה כמו האימפרזה - ולו מכיוון שלאימפרזה יש הנעה לעוד שני גלגלים...

 

 

באשר לקופרה מול FR - מתחושותיי האישיות (בלי קשר להיותי כתב של אוטו) - ההבדל מורגש בהחלט לטובת הקופרה. אבל גם הקופרה היא בפירוש לא קליאו ספורט...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

benj, אחרי מה שרשום לך בחתימה הייתי מצפה שתבין טיפה יותר...:wink:

 

הFR הוא כלי חמוד,ושקלתי לקנות אחת בזמנו(לפני חודשיים).בסוף הלכתי על קופרה,ואני לא סובל לרגע(חוץ מהבורות).להגיד שהמרחק לא גדול - אולי זה נכון בלחיצה.יהיה 2-3 רכבים הפרש לטובת קופרה שנמחקים בתוספת צ'יפס לFR.אבל - וזה אבל גדול - קח קופרה,קח FR,ותבחן אותם באותו מסלול,אותה נסיעה,מבחינת התנהגות,מבחינת כוח ומבחינת הרגשה, ותגיע להרבה מאד הבדלים.הקופרה יותר זמינה,יותר חזקה,ומרגישה הרבה יותר טוב מאשר הFR. הFR זה כמו הגרסאות ספורט של מכוניות סדאן - אוטו רגיל שדחפו לו מנוע חזק.

כשאני התלבטתי,וחקרתי לעומק, גיליתי שהמכלולים של FR דומים לכל הדגמים של האיביזה,וחלקם של קופרה.הקופרה לעומת זאת שונה בהרבה מאד דברים משאר הדגמים.

פותח השרשור שאל מה יש לו לעשות כדי לשפר התנהגות בסיבובים.אל תפסול לפני שהתקנת בעצמך,כמו שאתה פוסל אחרים שלא התקינו.זה לא הולך רק לכיוון אחד. הבולמים משנים הכל באוטו,גם אחיזה בסיבובים,וגם הרגשה של הנהג.אז להגיד שהם לא משנים בכלל זה לא נכון.אבל אם תתן לי אלטרנטיבה מכאנית,כלומר לא שינוי בנהג(קורס נהיגה\ללמוד את הרכב) אלא שינוי במרכיב מכאני באוטו שייתן את אותו אפקט כמו בולמים+קפיצים\קוילים,אז אני אמחל מכבודי ואגיד שאתה צודק.עד אז, אתה נלחם בעצמך ולא בנו,כי מה שאתה אומר הוא לא נכון.

 

ודרך אגב - הדוגמה שנתתי עם האימפרזה,ועידן הבהיר באיזו צורה התכוונתי לאימפרזה, היא שאם מחפשים אוטו למטרה מסוימת,עדיף לקנות אחד כזה מראש,ולא לשנות אוטו שהוא לא כזה.כמו שמי שרוצה אוטו מהיר,עדיף שיקנה אוטו יפני,שקל לשפר אותו(או X1/9...),מי שרוצה אוטו לסיבובים שיקנה צרפתיה של פעם, וכדו'.

פורסם

רוני- לא חבל לשים אפודים בשעה שכזו ולהיכנס לחפירות.

גם לדעתי לקופרה יש יתרון אני פשוט חושב שהוא לא גדול.

מי שירצה לתקוף פניות ולהשתתף בג'מאיקנות בכל מקרה יצטרך לשפר את שתיהן וזוהי הנק' שלי.

אם זאת, מי שלא מעוניין בדברים הנ"ל, יכול להישאר על הסט הקיים.

מיותר לציין- את הרכב הזה מומלץ להכיר היטב משום שהוא עוקץ.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם
benj, אחרי מה שרשום לך בחתימה הייתי מצפה שתבין טיפה יותר...:wink:

 

ודרך אגב - הדוגמה שנתתי עם האימפרזה,ועידן הבהיר באיזו צורה התכוונתי לאימפרזה, היא שאם מחפשים אוטו למטרה מסוימת,עדיף לקנות אחד כזה מראש,ולא לשנות אוטו שהוא לא כזה.כמו שמי שרוצה אוטו מהיר,עדיף שיקנה אוטו יפני,שקל לשפר אותו(או X1/9...),מי שרוצה אוטו לסיבובים שיקנה צרפתיה של פעם, וכדו'.

 

בארט, אני לא אתווכח איתך לגבי טענתך בהקשר להבדלים בין הקופרה לFR, לפחות הטענה שלך בעיניי מאוד משכנעת, אם כי לטעמי טיפה מוגזמת, מנסיון שלי, הקופרה יותר זמינה, היא לא מרגישה חזקה בהרבה ולא הרגישה לי בהרבה יותר טוב לא בהרבה ולא כמו שאתה מציין

 

אינני פוסל אנשים שהתקינו בולמים וקפיצים או כל שיפורי התנהגות כאלו ואחרים ולהפך אני בעד(מצטער עם מדבריי השתמע ההפך), אני פוסל אנשים שקונים אוטו ללא ציפייה מוגדרת נורמאלית ומחוברת למציאות(להלן איביזה ) , כהם שומעים על שיפור שנשמע טוב, ללא בחינה אמיתית ומספיק זמן על הרכב(להלן בולמים/קפיצים), הם מבצעים אותו בצורה עיוורת, השיפור נותן תוצאות אבל לא בהכרח כמו שרצו ושניה אח"כ מפרסמים את הרכב למכירה, לאחר מכן הם ימשיכו להמליץ על אותו שיפור ללא שום אמת מקצועית אמיתית אלה על סמך מה ששמעו, או שממליצים על כך בדרך אגב כי כך שמעו.

 

אגב לא רשמתי לרגע שהם אינם עושים שינוי, אבל ההיגוי ישאר פחות טוב והשלדה לא תשתנה והבעיות תמיד יהיו שם, לא יקרא פלה כפי שהרבה חברה מצפים שיהיה

 

חס וחלילה אינני נלחם באף אחד, ואף מצדד בשיפור מרכיבי ההתנהגות באיביזה (שיפור שאני עומד בהתלבטות לגביו ברגע זה), אבל לא בצורה עיוורת כי מישהו כתב כך, אלה מהבנה אמיתי כי זה מה שחסר לך באוטו, אני יכול גם להגיד שבעלי איביזות סטנדרטיות,שלא תוקפים ג'מייקנות או מתחרים לא יצטרכו את השיפור הנ"ל, השד לא נורה כל כך כל עוד אתה מכיר את הרכב הזה(ואת זה שום מרכיב מכאני לא יוכל ללמד אותך), אני אישית מודה שעוד לא תמיד יש לי פתרון נכון ואני מכיר את הרכב הרבה זמן.

 

מחזק מאוד את הציטוט מעלה ולרגע לא התווכחתי איתו, ואם תשים לב התייחסתי לכך באחת מתגובותיי ואחזור על כך שוב, מי שמעוניין בהתנהגות פרופר, האיביזה FR או קופרה לא רלוונטית לגביו

 

מסכים שהקופרה טובה בכל פרט במעט מהFR, אבל לא ברמה שאתה חושב , שתיהן בנויות על שילדה לא טובה, בשניהן ההיגוי לא להיט ובשניהן יש צורך בשיפור התנהגות כזה או אחר במידה והרכב עולה בהספקים.

 

רוני-זה רק מה שהיה חסר להכניס את הקליאו לעניין, אומנם התכוונת לעקוץ אבל הדבר בתכליתו נכון, בשניהם במידה ויהיה עניין בהתנהגות יותר טובה יצטרכו שינויים.

 

לגבי מה שחשבת, מדובר על קפה שחור לבנים:wink:

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?

×
×
  • תוכן חדש...