Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6488 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אקח מנוע (לא משנה איזה), ואגדיל את רדיוס הקרנק ב2 מ"מ נניח - הנפח ויחס הדחיסה יעלו?

ואם אגדיל את רדיוס הקרנק ב2 מ"מ ואאריך את הטלטל ב2 מ"מ - יחס הדחיסה יעלה?

Most people drive to work.

Others work to DRIVE

פורסם
אם אקח מנוע (לא משנה איזה), ואגדיל את רדיוס הקרנק ב2 מ"מ נניח - הנפח ויחס הדחיסה יעלו?

ואם אגדיל את רדיוס הקרנק ב2 מ"מ ואאריך את הטלטל ב2 מ"מ - יחס הדחיסה יעלה?

יחס הדחיסה, הוא כמה פעמים, נכנס שטח חלל תא השריפה, בתוך חלל הצילינדר.

מי נ.מ.ת לנ.מ.ע, זאת אומרת, מי נקודה מתה תחתונה (כאשר הבוכנה סיימה את הירידה ) לנקודה מתה עליונה (כאשר סימה הבוכנה את מהלכה למעלה)

לכן, אולי כדאי וזול יותר לשייף כצת את הראש מנוע, זה ישנה קצת את יחס הדחיסה ויגדיל אותו. מכיוון שתא השריפה יקטן. תא השריפה זה היתרה שנישארה בחלל הצילינדר, מי נ.מ.ע עד לסוף הראש.

מקווה שעזרתי.

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

פורסם
1. הנפח לא ישתנה בכל אחת מן האפשרויות.

2. מה שאתה עושה בעצם תיאורטית זה מקטין את תא השריפה.

אמת,

הנפח לא ישתנה (אפילו יקטן קצת)

אבל כאן מדובר ביחס דחיסה , וכן לפי דעתי בצורה כזו גדל יחס הדחיסה.

מכיוון שיחס הדחיסה נימדד לא לפי נפח הסמ"ק של הרכב שכנראה אתה מתכוון אליו, אלא לפי כמה פעמים ניכנס הכמות הנידחסת, בתא השריפה בכל שטח הצילינדר,לדוגמה: עם ניכנס בתא השריפה 100 סמ"ק ובאורך הצילינדר מי נ.מ.ת לנ.מ.ע יש1000 סמ"ק,

אז היחס הוא 10:1 היחס דחיסה משתנה לפי אורך מהלך הבוכנה ולא לפי סמ"ק המנוע. וזה מה שנותן לנו את הכח במנוע (כח סוס) בין היתר .

ככול שהיחס דחיסה גדל כך יש יותר כח במנוע. רק שהמנוע צריך להיות בנוי פיזית, לשינוים כי אחרת הוא יתפרק וישבר מיד.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=122247&highlight=%D7%99%D7%97%D7%A1+%D7%93%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%94

כאן יש הסבר נוסף ליצירת כח נוסף למנוע.

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

פורסם

תכל להסביר למה הנפח לא ישתנה?

בשרטוט שהכנתי נראה בבירור כי הנפח וגם יחס הדחיסה גודל.

בשרטוט נראית בוכנה בנמ"ע ותחתונה.

לידה עוד בוכנה עם קרנק יותר גדול (וטלטל זהה באורכו).

testcopyvf8.png

Most people drive to work.

Others work to DRIVE

פורסם

תאורטית זה יפה,

אבל מעשית צריך לבדוק שהחצאית של הבוכנה לש יוצאת מהצילינדר,

ולא מיתנגשת בגל ארכובה.

ובטח עוד משהו שאני לא חושב עליו כרגע טאורטית או אפילו עוד כמה דברים.

בתאוריה הכל אפשרי.

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

  • ספונסר פורום
פורסם

כאשר מרכיבים קיט סטרוקר,מרכיבים קרנק שהמרחק בין מרכז הקרנק ומרכז פין הטלטל(בקרנק) גדול יותר,זה אכן מגדיל את הנפח ומגדיל את יחס הדחיסה.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stroker_Kit

 

אורן

פורסם

נפח משתנה ויחס דחיסה משתנה,

 

נפח:

קוטר בוכנה X מהלך בוכנה.

 

יחס דחיסה:

היחס בין נפח תא השריפה בנמת לבין הנפח בתא השריפה בנמע.

כאשר מגדילים את מהלך הבוכנה היחס גדל מהסיבה הפשוטה: הבוכנה יורדת יותר נמוך ועולה יותר גבוה.

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

פורסם

או מקטינים את תא השריפה.

"היה מקדים בשלום כל אדם, והיה זנב לאריות ואל תהיה ראש לשועלים". "אל תהיה בז לכל אדם, ואל תהיה מפליג לכל-דבר שאין לך אדם שאין לו שעה ואין לך דבר שאין לו מקום." חז"ל.

×
×
  • תוכן חדש...