Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכון או לא נכון-דעה על מגברים


Eddy
שימו לב! השרשור הזה בן 7445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור אבל בכללי .....

יש אתר שאתה נותן את המתח ואתה רושם התנגדות של רמקול והוא נותן לך את הוואט הRMS או חישוב מסובך שאני לא יודע אני מעדיף את האתר זה יותר קל.

 

זה חישוב פשוט - חוק אוהם ואתה צריך להזין בו את המתח וצריכת האמפר, אבל לכל מגבר יש אחוז נצילות שונה ובמיוחד אם מדובר במגברים מקלאס שונה כמו CLASS A, AB, D.

אפילו בין מגברים מאותו הקלאס יכולה להיות סטיה של כ15%. בשביל לקבל מושג כללי לפחות, יש צורך גם להכניס את הקלאס של המגבר.

רוב המגברים לרכב הם AB ורוב המונובלוקים D. קלאס A נדיר יותר למצוא לרכב בשל יעילותם הנמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האתר שבודקים בו זה נכון לגבי CLASS AB

מגברים מונומ בלוק הרוב הם CLASS D עם נצליות גבוהה של עד 97% !

ומגברי CLASS A הם מיותרים כי הם מתחממים גם לא עומס... הם כול הזמן בפעולה.

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זה יפה שהוא אומר על איזה CLASS מדובר, זה עושה את העניין ליותר מדוייק.

 

הגזמת קצת עם הנצילות של הCLASS D. הם יותר באזור ה60-80% וAB הם 50-60%.

אם הם היו 97% הם לא היו מתחממים בכלל ולא היו צריכים אפילו HEATSINK.

 

CLASS A אכן מיותרים מהבחינה הזו אבל ישנם אנשים רבים (אני לא בינהם) שטוענים שלמגברים האלו יש את איכות הסאונד הגבוהה ביותר (שוב, לא אני).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו שיש עוד

כמו CLASS T וCLASS X שראיתי באיזה שהו כתבה וCLASS G

 

בעיקרון כולם מאוד נצילים אפילו קצת יותר מCLASS D והם בנויים על בסיס הCLASS D

 

CLASS T וכלס X הם בנויים ממעבד כמו במחשב שמתחברים אליו טרנזסטויר MOSFET מאוד קטנים ושמסוגלים להעביר אמפר מאוד גבוה ! וכמעט לא מתחממים זה מגברים לעצומות ולקבלת הספק גבוה בכמה שפחות חימום..ונצילות של המתח גבוה מאוד!.

 

CLASS D הוא קצת יותר מורכב יש בו מלא סלילים של מתחים שונים טכנולוגיה קצת יותר מסובכת....

 

הינה דוגמא של מגבר לרכב מCLASS X וT

http://www.visonikcaraudio.com/sub/products/amplifiers_classx.html

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רשום על זה כמה דברים אבל אני לא מוצא אז מהראש אני אומר לך שמגברי CLASS G הם מגברים בעלי יעילות גבוהה שלרוב היום מוצאים אותם בPRO AUDIO בגלל שהם יקרים ומסובכים לתכנון.

החסרון שאנשים טוענים שיש לCLASS D הוא שתוצר לוואי של השיטה שבה הם עובדים (כיבוי והדלקה מהירים של טרנזיסטורים שנותים אחוז נצילות גבוה) הוא שהם מוציאים גם סיגנל שהוא קצת ריבועי בקצוותיו (מתבטא בתדרים גבוהים). מהסיבות האלו משתמשים לרוב בCLASS D למגברי מונובלוקים בעלי תחום תדרים מצומצם (לרובם יש הענות של עד כ300HZ) שבהם חותכים את התדרים הגבוהים שיכולים להיות מושפעים מהתופעה הזו.

RC ומהנדסים אחרים אומרים שאין לכך חשיבות ושהסאונד לא משתנה וכמובן כמו תמיד יש מהנדסים אחרים שטוענים שזה כן משנה.

 

CLASS G הוא וריאציה מתוחכמת יותר של CLASS D שבה אין את התופעה הזו ולכן הטכנולוגיה נחשבת למתקדמת יותר (והיא באמת כזו) אך אני לא זוכר בעל פה את השיטה שבה המגברים האלו עובדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא נשמע לי הגיוני שלקלאס a

יהיה את האיכות הכי גובהה למרות שאין לי מושג בזה

לפי מה שאני יודע כמה שהנצילות עולה האכות יורדת

בגלל זה קלאס d מותאם רק לסאבים כי הוא מטעוות בצלילים גבוהיים

 

 

לא ככה? :idea::roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא נשמע לי הגיוני שלקלאס a

יהיה את האיכות הכי גובהה למרות שאין לי מושג בזה

לפי מה שאני יודע כמה שהנצילות עולה האכות יורדת

בגלל זה קלאס d מותאם רק לסאבים כי הוא מטעוות בצלילים גבוהיים

 

 

לא ככה? :idea::roll:

 

למה אתה חושב שCLASS A הוא המגבר הכי איכותי? הוא בין האיכותים

אבל כבר לא עושים הרבה כאילו בימיינו...CLASS A זה אומר שהטרנזיסטורים תמיד

בפעולה מיירבית.....המגבר תמיד יהיה רותח ללא סיבה.....ככה זה בנוי

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדעה הרווחת בין האודיופילים היא אכן שיש למגבר הזה את האיכות הכי טובה (טענה שלטעמי איננה נכונה אך יש רבים שחושבים שכן) מבין מגברי הטרנזיזסטורים ויש מגברים רבים לבית שהם CLASS A. לרכב CLASS A ממש לא מתאים בשל צריכת זרם מטורפת וקבועה וגם התחממות גבוהה של המגבר (מגבר לא נציל=בזבוז אנרגיה גבוה יותר שמתבטא בהתחממות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הינה מגבר קליפורניה בום 1000W שעשיתי לו שיפור מ60W RMS לערוץ

לכמעט 110W RMS כול ערוץ !

 

החלפת הדריורים לדגם חזק יותר...

החלפת הסליל של הספק כוח מ1:2 ל 1:3

הוספת קבלים לפריקה חזקה יותר.

עבודה לא הכי יפה(אין הרבה מקום) אבל שומעים הרה יותר חזק...

2.JPG

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהה ואם מישהו כבר שאל.......המגברים הכי איכותיים והיקרים ויש כאילו לרכב אבל מאוד יקרים ! הם מגברי המנורות...זה טכנולוגיה מאוד מאוד מאוד ישנה..... אבל הכי איכותית!

 

תמיר

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהה ואם מישהו כבר שאל.......המגברים הכי איכותיים והיקרים ויש כאילו לרכב אבל מאוד יקרים ! הם מגברי המנורות...זה טכנולוגיה מאוד מאוד מאוד ישנה..... אבל הכי איכותית!

 

תמיר

 

זו קביעה לא נכונה. מה גם שכל מגברי המנורות לרכב משתמשים בהם רק בדרגה הסופית והם עצמם מגברי טרנזיזסטורים ככה שהם לא ממש מגברי מנורות.

 

למגברי מנורות (לאמיתיים לפחות) יש נתונים פחות טובים ממגברי טרנזיזסטורים ואחוז עיוותים גבוה, למרות זאת רבים מאוד אוהבים את הצליל של המנורות (עניין של טעם) אך מבחינה של עליונות טכנולוגית ונאמנות למקור מגברי הטרנזיזסטורים טובים יותר. (על הנאמנות למקור יהיו כאלו שיגידו אחרת).

כל מי שמשתמש במגבר מנורות בבית יגיד לך שהמגברים הללו מאוד מושפעים מרעידות ושסביבה של רכב לא מתאימה להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור זה דבר עדיין וישן ולא כול כך אמין ובגלל זה, זה נקרא טכנולוגיה ישנה !

אני לא יודע....... ולא שמעתי.......אבל על סמך הרבה אנשים שהיו להם מגברי מנורות וחבר שלי שיש לו מעבדה שתיקן כאילו בזמנו אמר לי שהם מגברים מאוד איכותיים....

 

da8.jpg

קומפננט חדש בשקיות למכירה !: 400 שקלים.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=59552

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה אנשים שנאמנים להם, אין ספק.

אני שמעתי מספר מגברי מנורות אבל אלו היו עם הספקים מאוד חלשים של עד 10W (לרוב מגברי מנורות יש הספק נמוך ובדרך כלל הם משודכים לרמקולים נצילים) והם פשוט לא הגיעו לווליום שאני אוהב לשמוע איתו ככה שלהתרשם לטובה לא יכולתי.

בכל מקרה הויכוח של שפופרות מול טרנזיזסטורים הוא ויכוח ארוך ושלא יגמר בזמן הקרוב, נשאיר אותו לפורום אודיו של תפוז :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7445 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...