Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הידעתם מהי התזוזה של שסתום המיתוג במזרק פיאזו (PIEZO)?


barzelay
שימו לב! השרשור הזה בן 5702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה רבה דניאל עשית לי סדר במושגים וענית לי על השאלה.

אני חשבתי שאפשר לקרוא להזרקת הדיזל האופיינית "מתמשכת" בגלל אופי הפעולה שלה ( זמן הזרקה גדול )ולכן שלחתי את הבחור לקרוא את המאמר שכתבתי שמסביר על היתרון בבעירה "מתמשכת" במנועי בוכנה ( עבודה = כוח x מרחק, בטעות כתבתי רק מנועי בנזין )

אם כך איך אומרים במדוייק?

 

אני בעצם חשבתי שכל החידוש בתחום הזרקת הדיזל הוא בעיקר תחום בקרת הזיהום , כלומר שיש למערכת פידבק ל"חוג סגור" כמו בהזרקת בנזין - מסתבר שזה עדיין לא קיים, מאכזב משהו.

ממה שאני הבנתי מדברך המערכת עושה ניחוש מושכל של כמות הדיזל שיש להזריק ומחלקת אותו לכמה הזרקות( כמו כל מערכת הזרקה בחוג פתוח )בהתאם למפות הצרובות בזיכרון, אך בעצם לא מודעת לתוצאות הסופיות של הבעירה ולא יכולה לבצע "FUEL TRIM"( או יותר נכון להגיד שינוי בתזמון ומשך ההזרקות )

 

ברשותך עוד שאלה -

האם למערכת הזרקת בנזין ישירה יש אפשרות להזריק תוספת דלק לאחר הצתת התערובת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לגבי השאלה האחרונה התשובה חיובית.

 

לגבי ה"חוג סגור בדיזלים מודרניים", אני לא יודע אם ניתן לקרוא לזה חוג סגור, ואני די בטוח שלא מדובר במערכת "לומדת", אבל בהחלט יש מערכות שיש בהן שינוי בפעולות ההזרקה לפי מה שנפלט מהמנוע. על פי נתונים מחיישני טמפרטורה במערכת הפליטה וחיישן לחץ הפרשי על מסנן החלקיקים ומסנן הNOX, מחשב המנוע מזריק ע"פ הצורך עוד דלק בPOST INJECTION כדי לחמם את המסנן ולשרוף את החלקיקים בו. הוא מווסת את פעולת הטורבו עם הגיאומטריה המשתנה. הוא משחק במצערות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעולתו הפנטסטית של מזרק-פייג'ו המופעל במתח גבוה (110-148 וולט) היא שימוש בטכנולוגיית גבישי פייג'ו המתארכים כאשר מכניסים בהם מתח , עד כה משתמשים בגבישים אלה כמספקי מתח (אותות) כאשר נוצר עלים לחץ או כוח.

המילה פייג'ו היא מילה יוונית שפירושה "לחץ". התזוזה האורכית של גבישי פייג'ו במזרק היא 0,03 מ"מ בלבד ! (קוטר שערה מראשינו הוא 0,06 מ"מ), תזוזה מזערית זו מאפשרת הזרקות מקוטעות רבות בזמן קצר ביותר דבר שלא היה קיים לפני טכנולוגייה זו וכל זה לשיפור תכונותיו של מנוע הדיזל מבחינת רעש עשן ופליטת NOx].

 

 

.[ATTACH]123276[/ATTACH

 

תודה על התרגום של המאמר.

 

לצערי התרגום שלך סובל מהמון טעויות וחוסר הבנה בסיסי של מהו גביש פייאזואלקטרי ואופן תפקדו.

אבקש ממך קישור למאמר המקורי או שלח לי את המאמר ואני התרגם אותו עבורך.

יש לי יום יום חג....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השאלה האחרונה התשובה חיובית.

 

לגבי ה"חוג סגור בדיזלים מודרניים", אני לא יודע אם ניתן לקרוא לזה חוג סגור, ואני די בטוח שלא מדובר במערכת "לומדת", אבל בהחלט יש מערכות שיש בהן שינוי בפעולות ההזרקה לפי מה שנפלט מהמנוע. על פי נתונים מחיישני טמפרטורה במערכת הפליטה וחיישן לחץ הפרשי על מסנן החלקיקים ומסנן הNOX, מחשב המנוע מזריק ע"פ הצורך עוד דלק בPOST INJECTION כדי לחמם את המסנן ולשרוף את החלקיקים בו. הוא מווסת את פעולת הטורבו עם הגיאומטריה המשתנה. הוא משחק במצערות.

 

זה לא בקרת חוג סגור למנוע אלא רק למסנני חלקיקים. הבקרה היחידה בחוג סגור למנועי דיזל ששמעתי עליה זה מעיין חיישן נקישות "שמקשיב" למנוע ועפ"י ניתוח הרעש יודע האם התבצעה בעירה תקינה או לא. יחסית לרעש התדיר והחזק שמייצר מנוע דיזל רגישות החיישן אמורה להיות מאוד גדולה ותוכנת הניתוח בעלת מסננים מהירים ורגישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה משנה את כמות וצורת הזרקת הדלק ואת לחץ הגדישה במנוע ואת הBACKPRESSURE אז אני לא חושב שנכון לומר שמדובר בחוג סגור רק למסנני החלקיקים, אבל מכיוון שמדובר בשורה התחתונה בסמנטיקה ומכיוון שמראש אמרתי שאני לא יודע אם ניתן לקרוא לזה חוג סגור (כי בכל זאת מדובר במחזורי עבודה מאוד ארוכים של דקות וקילומטרים ולא בחלקי שנייה כמו בבנזינים) אז אני לא רואה סיבה להתווכח על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבקרה היא לא מיידית ולא מתוקנת לאחר כל מחזור עבודה אני חושב שלא בדיוק ניתן להכניס את זה תחת "חוג סגור מלא" אלה אולי תחת "פקטור" נוסף בחישוב ההזרקה ( Basic injection correction ).

משום שהשינוי לא מושפע מהשריפה עצמה אלה מהתוצאות שלה למטה בצנרת.

בכל מקרה - העניין ברור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה משנה את כמות וצורת הזרקת הדלק ואת לחץ הגדישה במנוע ואת הBACKPRESSURE אז אני לא חושב שנכון לומר שמדובר בחוג סגור רק למסנני החלקיקים' date=' אבל מכיוון שמדובר בשורה התחתונה בסמנטיקה ומכיוון שמראש אמרתי שאני לא יודע אם ניתן לקרוא לזה חוג סגור (כי בכל זאת מדובר במחזורי עבודה מאוד ארוכים של דקות וקילומטרים ולא בחלקי שנייה כמו בבנזינים) אז אני לא רואה סיבה להתווכח על זה.[/quote']

 

זה משנה את כמות והזמן של ההזרקה כדי לאפשר למסנן החלקיקים להגיע לתנאים אופטימאלים לבצע רענון. זה קורה רק במצבים מסויימים של נסיעת שיוט ממושך.

מכוון שפעולת הרענון מצריכה תוספת דלק ואיחור הזרקה, מה שעקרונית לא תורם במיוחד להפחתת גזי פליטה מזהמים, אתה מבין למה אני קורא לזה חוג סגור לפעולת מסנן החלקיקים בלבד.

 

כן אני יודע, יש כאן אבסורד, המנוע צריך "לזהם" קצת כביכול, כדי לבצע ניקוי שיוכל להבא לזהם פחות. מחזור החיים...?:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, בעיית החלקיקים של מנועי דיזל החדישים הינה בגין קוטרן הזעיר של חלקיקי הפיח (שהזיפים שבנחירי אפינו לא מסוגלים לעצור ולבעוט בהם (כמו מחבט גולפ) במנועי הדיזל הישנים קוטרם של חלקיקי הפיח היה גדול אז כן הביולוגיה שלנו סייעה בניקוי ובסינון יחד עם הלחלוחיות, החלקיקים הם כל כך זעירים שהם מתישבים היישר בתוך הראות. ההזרקה (POST..) ההזרקה הנוספת אחרי ההזרקה הראשית (האחרונה) תתבצע רק אם חיישן הפרש הלחצים (חיישן דלטא P )של מסנן החלקיקים יצביע על מסנן עמוס (סתום חלקית) רק אז מחשב ההזרקה יורא על הזרקה נוספת (אחת או שתיים לפי הצורך) סמוך לפתיחת שסתום הפליטה כך תיווצר שריפה של החלקיקים ההופכים ל- CO2.

יצוין שבזמן האצה ( דרישת מומנט מרבי מהמנוע) מתבטלות ההזרקות המקוטעות ורק הזרקה אחת ראשית מתרחשת.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקיקים קטנים (SOOT) בדיזל תמיד היו קטנים ותמיד נשמנו אותם וללא מסננים ביולוגים כלשהם, רק שפשוט לא היה מודעות או אכיפה מתקנת בנושא זיהום אויר מצד רשויות לנושא (תיקני היורו).

גם post injection היה עוד לפני השימוש במסנני חלקיקים, במערכות מסילה משותפת ראשונות והוא נועד לצמצם זיהום אויר בעיקר בפעולת מנוע בטמפ' נמוכות ותחת עומס.

 

עם השימוש במסנני החלקיקים, הזרקת ה POST רק גדלה לטובת רענון המסנן במצבים מסויימים, כפי שפורטו בהודעות קודמות שלי למעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזרקה מקוטעת הייתה קיימת עוד מלפני יותר מעשור במזרקי PINTAUX , שתי הזרקות פיילוט ומיין , ההזרקה המקוטעת נועדה להקטין את הרעש של המנוע (הנמכת עקומת הלחץ של הבעירה) .

מקסימום מס' הזרקות מקוטעות של המזרק עם שסתום הסולונואידי במע' CR הוא עד 3 הזרקות כאשר בפייזו עד 8 הזרקות מקוטעות וזוהי ההתקדמות המשמעותית.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתבלבל קצת, מרססי דיזל מסוג PINTAUX נועדו להתנעת בוקר קלה למנועי דיזל הזרקה עקיפה. זהו מרסס מכאני רגיל שהיה מאפשר, עקב מבנהו המיוחד, להזריק סולר דרך פתח נוסף לכוון פתח תא השריפה לבוכנה.

Image206.gif

 

לא היו הזרקות מקוטעות במזרקים מכנים למעט מרסס מכאני Double Action בעל מבנה מיוחד וזוג קפיצים שהיו נפתחים בלחצים שונים.

וגם אז היה מדובר בהזרקת ראשונית ועיקרית ולא מקוטעת (multiple injection phase).

 

רק לידיעה, DENSO מצהירים על 5 הזרקות להזרקה ראשית (לא כולל הזרקת PILOT או POST) במזרקים סולונאידים רגילים, הנה הגרף הזרקה:

Denso Diesel Injection.JPG

 

 

 

 

מצאתי תמונה יפה שמראה את הרכיב הפיאזו במרסס:

 

DMuseum_Produktbild.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה יפה וברורה של המזרק וגבישי פייזו !.

 

במזרק PINTAUX עם תחילת התרוממות המחט מתגלה הנחיר הצידי של המזרק ומתחילה הזרקת סולר יחידה ודלה בתרסיס עדין כאשר פין המזרק חוסם עדיין את הנחיר הראשי , מנת סולר ראשונית נועדה "לרכך" את פעולת המנוע "ולהצית" בערה ראשונית ,נכון כמו שכתבת גם להקל התנעה ,קיטוע זה נועד גם לקצר זמן פיגור שריפה ולהפחית רעש במיוחד בהתנעת מנוע קר.

עם המשך התרוממות המחט הפין מגלה את הנחיר הראשי ואז שני הנחירים מתיזים סולר.

 

המנה הראשונה נחשבת כמנת PILOT וזוהי לדעתי הזרקה מקוטעת שאיפשרה למנועי הדיזל עם תאי "העירבול" וגם עם תאי "קדם" להפוך למנועי הדיזל המהירים בין הראשונים שהותקנו בכי רכב.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5702 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...