Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צ'חצ'וחה על טוסטוס, אבל לפניך


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6790 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הראיה של רוכב דו"ג בכביש שונה מאוד מהראיה של נהג פרייבט. רק אם תנהג בדו"ג תבין כמה הדרך שלהם הרבה יותר מסוכנת משלך. (ולא אני לא מכוון לשליחים המתאבדים האלה )

 

אמרת דבר חשוב מאוד ונכון מאוד.

רק חבל ש"זר לא יבין את זאת"

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מסכים שעדיף שהדו"ג ימדו ראשונים ברמזור, אבל לפעמים זה עולה להם לראש.

בעברי עבדתי במתחם שמטעמי ביטחון על הנהג היה להזדהות לפני כניסה אליו עם רכב, ובעודי עומד בתור לשומר ועומד להגיע אליו, השתחל רוכב דו"ג מתוך הרגל ונכנס לפני. זה כבר מראה על חוסר מחשבה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

אין לי בעייה בכלל עם רוכבי דו"ג שיתקדמו קדימה ברמזור כל עוד הם יותר מהירים ממני עד הרמזור הבא (בעיר) שיתענגו להם על האופניים ממונעות שלהם (אין כאן שום כוונה לפגוע בכם, כולה מדובר בהלצה, תודה ליפי הנפש.)

 

מה שכן מפריע לי מאוד ויש לי בעייה גדולה מאוד היא כשאני רואה את אותם רוכבי הדו"ג משתחלים בתוך פקקים ולפעמים גם בדרך להיות ראשונים כמו שאמרתם לרמזור עוברים ליד הרכב שלי מילימטרים מתנדנדים מצד לצד בחוסר יציבות (קרה לי כבר שעיקמו לי מראה לא פעם אחת) ומאיימים באופן חוזר על הרכב שלי בשריטות מכות ושאר נזקים.

 

זה לא מקרה נעים שילד בן 16 מעקם לי מראה ואני צריך לתפוס אותו מהקסדה ולהסביר לו קרוב מאוד למראה למה לא לעשות את מה שהוא עשה אם הוא לא מסוגל לעבור בטור מכוניות בלי להכנס ברכב גם אם זה "בקטנה"

 

אבי.

פורסם

אבי, שומאכר,

 

בזה אתם צודקים.

בזה "אשמה" המשטרע והמחוקק.

אפשר היה לקבוע שבפקק זוחל, מותר לדו"ג לנסוע בשוליים.

אני לא מדבר על להפוך את השוליים לנתיב נסיעה כאשר התנועה זורמת, ואני לא אומר שאם יש פקק, מותר לטוס בשוליים במהירות 100. אפשר היה למצוא איזה פתרון ובכך לסכן פחות את הדו"ג ופחות את הנהגים במכוניות.

 

למחוקק כבר היו רעיונות "מדהימים" שדנו בהם, כמו למשל שבתאונה עם דו"ג תמיד לתבוע את הפוליסה של המכונית - בכך רצו להפחית את עלות הביטוחים לדו"ג.

באין בארצנו נתיבים מיוחדים לדו"ג, להשתמש בשוליים היה יכול בהחלט לחסוך כמה וכמה תאונות דו"ג. מה עוד שבמקרה חרום, רכב בטחון וכד', לדו"ג אין אף פעם בעיה לפנות את השוליים.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

באין בארצנו נתיבים מיוחדים לדו"ג, להשתמש בשוליים היה יכול בהחלט לחסוך כמה וכמה תאונות דו"ג. מה עוד שבמקרה חרום, רכב בטחון וכד', לדו"ג אין אף פעם בעיה לפנות את השוליים.

 

אני מסכים איתך,

לדעתי צריך לאפשר לדו גלגלי לסוע על השוליים (השמאליים בלבד באם קיימים) תמיד.

זה יחסוך הרבה מאד עצבים בכביש לכל המשתמשים והרבה תאונות ומקרים לא נעימים (מראות,דלתות וכו').

פורסם
להשתמש בשוליים היה יכול בהחלט לחסוך כמה וכמה תאונות דו"ג

לא שהם לא עושים את זה. יותר מלחיץ לראות איזה ג'יהאד 400 סמ"ק עובר בין מכונית שלך למכונית שאתה רוצה לעקוף בכביש מהיר

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מצידי שיעשו מה שהם רוצים, אבל שלא יעמדו מול הנתיב השמאלי.

גם ככה הרוב נוסעים בקורקינט של 50 סמ"ק שעושה הרבה רעש ובקושי זז, תנו לי לצאת מהר מהרמזור כמו שאני אוהב...

 

מתחשבים בהם, הם עושים זאת כי אף אחד לא מוכן לתת גם להם את הזכות לתפוס נתיב שלם בכביש. כי אף אחד עוד לא הִפנים שרכב ודו"ג לא חולקים את אותו הנתיב במקביל, זה לצד זה.

.

 

אין לי בעיה, שיתפסו נתיב שלם בכביש, אבל שלא יעקפו ויעמדו כמו כולם בפקק. אם הם רוצים שיוויון זכויות בכביש, שלא יצברו יתרון בלתי חוקי.

נמאס לחיות בחרדות שאיזה קטנוען מתלהב ישתפשף ברכב שלי באחת מהעקיפות.

נמאס לי גם לפתוח לאט לאט לפי נתוני התאוצה של טייפון מזדמן שנמצא 15 שנה על הכביש.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אני על הדו"ג משתדל כמעט תמיד לעמוד בנתיב הכי ימני, ואם אפשר אז מיד לאחר האצה לעבור לשוליים.

 

מה שכן, וזה באמת קטע דיי מעצבן, וזה כולל אותך אייל - הנתיב הוא של כולנו, ולא רק שלך, ואם אתה רוצה להאיץ בצורה מסויימת שלא מתאפשרת ע"י אופנוען שלפניך, אז אתה קצת בבעיה, עקב כך שגם הוא משלם מיסים, גם לו יש ביטוח, וגם הוא רוצה לנסוע על אותו הנתיב כמו שאתה, ורכבים מאחוריך ולפניך.

 

הסיבה שהוא לפניך היא , שהוא קטן. הוא עובר ברווח, ואני בטוח ב 100000 אחוז, שאם היה לך את האפשרות לעבור (דמיין לעצמך שאפילו עם הרכב) לקדמת הטור, אני בטוח שהיית עושה את זה בלי לחשוב פעמיים.

 

למשל בזמנו שהייתי עוד בהרצה, ומוגבל ל 60 קמ"ש , נסעתי בנתיב הימני איפה שאין שוליים, וכמובן בשוליים איפה שיש כדי לא להפריע.

 

אבל במקומות שישנם מספר נתיבים, וללא שוליים, ונאלצתי לנסוע בימין, יש לך מושג כמה מכוניות כמעט דרסו אותי ? נצמדו אלי מילימטר מאחורה, ציפצפו לי שעות, קיללו אותי וכו' ? רק מה , הם שכחו, שכמוהם , גם לי יש זכות נסיעה בנתיב הזה, ואני בנתיב ימני, ולא שמאלי, מה שמאפשר לי לסוע לאיטי, כיון שאין אופציה אחרת ! , ולך תסביר לאנשים שאתה בהרצה .. ואם יכלת, היית נותן בגז ונעלם להם .. אם רק יכלת ..

פורסם

אייל,

כשאתה בפקק, הם יעקפו אותך אם תרצה או לא תרצה.

רוב הדו"ג יודעים להשתחל בין מכוניות עומדות בלי לגרום כל נזק. הבעיה מתחילה כשלאיזה נהג מכונית כואב הלב שדו"ג יעמוד לפניו והוא מתחיל לצמצם רווחים. נהג שכזה פשוט מזמין עליו צרה. לא בהכרח זה יקרה, אבל בעיקר הילדים ינסו בכל זאת לעבור, ואז כשתהיה השריטה אתה תגיד לעצמך "אוי איזה טיפש הייתי שסגרתי לו בכוונה את המעבר". הוא אומנם ישלם על הנזק (או לא), אבל לך תהיה שריטה ופתאום ה-10 ס"מ שסגרת יעלו לך בזמן מוסך וכד'. על זה נאמר" סוף מעשה במחשבה תחילה.

ב"קרבות" כביש, הרכב שלך אולי יצא שרוט, אבל אתה תהרוג רוכב דו"ג. לא שאין מצבים שבהם אתה צודק, בוודאי שיש, אבל דברים צריכים להימדד גם במבחן התוצאה.

זה יתרון הדו"ג על המכוניות. בדיוק בגלל היתרון הזה, במקומות אחרים בעולם עושים לדו"ג "כבוד" ע"י נתיבים מיוחדים. ע"י קביעת חוקים שקודם כל זכות קדימה לדו"ג. לדעתי בעוד 10 שנים כל ת"א תהיה עיר של דו"ג או של עשירים מאוד שישלמו אגרת גודש/כניסה וכד' וגם של חניות יקרות מאוד.

אתה יודע למה בלונדון הנסיעה במונית יקרה כל כך - כי הנסיעה ברכב (משוקלל) יקרה כמעט באותו קנה מידה.

 

כשאתה נדחק לנתיב שבו נוסע דו"ג ונוסע במקביל אליו - אתה מבצע עבירת תנועה.

 

אני בספק אם אתה מוצא טייפון בן 15 על הכביש. בכל מקרה, לדו"ג יש פתיחות חזקות מאוד, כך שאם הבעיה שלך זה הפתיחה, רובם תפסו ממך מרחק בלי שום בעיה. זה שאח"כ הוא ב- 40 חוקי ואתה רוצה לעקוף, זה לא שונה מכך שתסע לפניך סובארו DL עם מנוע 1300.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

מקובל בהחלט שלא נוסעים לידו בנתיב.

אמיר, דמיין לעצמך שיש לפניך סובארו DL שנת 83 מעשנת בכל רמזור שאתה נמצא בו.... (אני גר כרגע בת"א)

 

אגב, אני אישית לא סוגר פערים , וגם לא מעיז לבצע שינוי כיוון כלשהו כשאני רואה רוכבי דו"ג לידי...

אבל המינימום שבמינימום, עקפתם בכביש של 4 נתיבים והגעתם לראש הטור, אל תדברו אחד עם השני בנתיב השמאלי ותעכבו את התנועה.

דרך אגב, גם אל תעברו במעבר חציה של הולכי רגל כי הרמזור של הרכבים אדום (ואל תסעו 50 קמ"ש על המדרכה במקום הומה אדם)

 

אני אישית מתעב קטנועים ואוהב אופנועים.אני יודע שזאת שריטה מוזרה אבל שימו לב שברוב המקרים רוכבים של כלים איכותיים ויקרים יחסית יודעים לכבד את החוקים ואת שכניהם לכביש. לעומת זאת הקטנועים עושים ברוב המקרים מה שבא להם (ואני לא בא להכליל ולדבר ספציפית נגד אף אחד כאן)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל

הבעה עם הקטנועיסטים שהם רבים, אותם צעירים מתלהבים וחלק משמעותי גם שליחים שכל דקה בוערת להם.

זה לא מצדיק התנהגות כפי שתארת.

ואם כבר סובארו DL מעשנת - אתה יודע כמה עשן אוטובוסים ומשאיות נדחס לתוך אפם של רוכבי הדו"ג ? זאת אחת הסיבות למה הם ראשונים: לברוח מהאוטובוס שמעשן להם בפרצוף.

לעומתם האופנוענים גם אם הם לא מתחשבים, אתה לא מספיק להעיף מבט והוא כבר חתך 6 מכוניות והגיע לרמזור השלישי לפניך.

לא כולם, אבל יש מספיק כאלה, שבשביל מרדף צריך להרים מסוק :shock:

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אני בא מכיוון הפוך, אני רוכב על קטנוע 150 סמ"ק כי ההיגיון מכתיב זאת ואני מסביר: מגורים בבת-ים, עבודה בת"א, בפקקים עם הרכב בערך 40 דקות נסיעה, עם הקטנוע אני חוסך יותר מחצי שעה מבלי להזכיר בכלל את הדלק שאני חוסך, וזה ההיגיון מבחינת הכמה כלים מתחת לבית - מבחינת ביטוח, נכון זה יקר אבל נגיד 350 ש"ח לחודש עבור הקטנוע שזה בערך פול טנק וקצת של הרכב, את הקטנוע אני מתלק פעמיים בשבוע בממוצע ב25 ש"ח כל פעם. אני חוסך על דלק יותר ממה שאני מוציא על הקטנוע.

 

בנוגע לחניה, נגיד וסיימתי לעבוד, מחכה לאישה שתסיים, היא באה עם הרכב מת"א ועולה איתי על הקטנוע, נוסעים חזרה לת"א ואני מעמיד את הקטנוע ליד החלון של המסעדה, אין דאגות לגביי פגיעה ולגביי דוחות. האיזי פארק שלי נמצא ללא שימוש במגירה.

 

ועכשיו נעבור לחלק שנוגע לשרשור הנ"ל :

 

נסיעה על קטנוע בת"א היא מסוכנת כי הנהגים מסביבי לא רואים אותי ממטר, 90% מהנהגים לא מסתכלים במראה כשהם עוברים נתיב, ואני לא רוצה לדבר על לאותת, אני טורח לאותת עם הקטנוע כשאני עובר בין מכוניות בהתאם לתזוזות שלי.

 

אני מבקש מכל הנהגים ה"נאורים" כאן שישימו לב כשהם נוסעים בכביש - כמה אנשים מאותתים.

haters will hate


×
×
  • תוכן חדש...