Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן c5 החדשה מה אתם חושבים עליה?


aviad10
שימו לב! השרשור הזה בן 6038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אוקי, עכשיו בלי המערכת ההידרואלית, אני לא רואה סיבה למה לא לקנות פורד מונדיאו.

כל הקטע בC5 זה הנוחות (מערכת הידראולית), ללא זה, עדיף ללכת למתחרות האחרות.

בטח המערכת ההידרואלית תוצא רק במנוע ה3 ליטר שיעלה 250K +.

 

ניב

מבולבלים? גם אנחנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לפי הפרומו לרכב יצוידו כל הדגמים של ה C5 במערכת מתלים הידרופנאומטית. גם במערכת הזו יש שכלולים שחלקם יותקנו רק בדגמים היקרים יותר. זה אני מניח המקור לבילבול שחל אצל קודמי.

2. האמירה לפיה עדיפה המונדאו, אם אין המדובר במערכת המתלים הסיטרואנית, היא כבר לא תוצאה של בילבול, אלא של חוסר מחשבה מספקת, אם להיות מאוד עדין. ה C5 עוד לא פה ואפילו לא שם. אף אחד לא התרשם מנסיעתה, הופעתה, היגויה, אחיזתה, נוחותה, מחירה ועוד כהנה וכהנה, כל אותן עשרות תכונות המעניקות תוכן ממשי למושג הנקרא מכונית וכבר יש לנו דיעה מוצקה בדבר נחיתותה יחסית למונדאו. שכחת אגב לכתוב שהיא בכלל לא אמינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לפי הפרומו לרכב יצוידו כל הדגמים של ה C5 במערכת מתלים הידרופנאומטית. גם במערכת הזו יש שכלולים שחלקם יותקנו רק בדגמים היקרים יותר. זה אני מניח המקור לבילבול שחל אצל קודמי.

 

אההה.... לפי הפרומו... הבנתי. ופרומו הזה, הוא היה איתך בגן?

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הפרומו היה איתו בגן, אבל ההודעה לעיתונות נמצאת איתי כאן בעבודה, על המחשב.

 

איך שלא קוראים את זה, ב- C5 יוצע מערך שיכוך זעזועים סטנדרטי לחלוטין - קפיצים ובולמי זעזועים, עם אופציה למערך הידרופנאומטי בתוספת תשלום.

ההודעה לעיתונות מגדילה עשות ואומרת בפה מלא שחלק גדול מאוד מיעדי המכירה השאפתניים שנקבעו למכונית הזו התבססו על מערכת המתלים הסטנדרטית (תוספת שלי: אחרי שזו ההידרו-פנאומטית הניסה לקוחות רבים לזרועות המתחרות הקונוונציונאליות יותר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאני בחור ספקן (אבל לפי ארנון גם אופטימי, מסתבר), העברתי עוד לפני מספר ימים שאלה בנושא

למחלקה הטכנית של סיטרואן בצרפת.

כמובן שלתשובה לקח 200 שנה להגיע, והנה היא כעת:

 

For the new C5, we will have 2 propositions : one metallic suspension which

is a conventional one and one hydraulic suspension, the hydractive 3 plus

For C6, we only have hydraulic suspensions

 

C5, יהי זכרה ברוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אההה.... לפי הפרומו... הבנתי. ופרומו הזה, הוא היה איתך בגן?

אכן טעיתי בכך שקראתי לפרסום, מתחילת השנה, ב"אוטו אקספרס" הצרפתי על ה C5 בשם "פרומו". מסתבר שצודקים מורי המלומדים (והמאוד שנונים) ול C5 החדשה גם מערכת מתלים רגילה.

מודה ועוזב ירוחם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהוא יודע כמה עולה להעביר רכב מצרפת לארץ? (אני שואל כי אני רוצה ידנית ובארץ יביאו רק גירים חכמים ואני רוצה גיר מפגר) ותוך כמה זמן יקח להעביר את הרכב (גם בערך יעזור)

 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

C5, יהי זכרה ברוך.

 

הייתי מגדיל ואומר

סיטרואן וה hydraulic suspension - סוף הדרך.

חבל.

 

עם קצת שכל - היו עוברים לצינורות מתכת גם במחזירים והיו פותרים את בעיית האמינות לנצח.

ומה שמוזר וכואב זה שזו לא המצאה קודחת שלי - אלא משהו שהשתמשו בו בסיטרואן מימים ימימה - עד ה BX.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית האמינות נפתרה כבר מזמן. תחת משטר תחזוקה תקין, ההידראוליקה ב- BX הפגינה אמינות טובה מאוד.

תחת משטר תחזוקה מינימלי, ההידראוליקה בקסנטיה הפגינה אמינות טובה מאוד.

ללא תחזוקה כלל ההידראוליקה ב- C5 הפגינה אמינות מצויינת ל 200,000 ק"מ\5 שנים, שהם על סף אורך החיים הממוצע של מכונית אירופית.

 

הבעיה אינה באמינות שישנה או איננה, אלא בכך שבהידרופנאומטיקה נדרש לטפל רק מי שהוכשר לכך.

מוסכניק שאינו מבין את עקרון הפעולה ירתע מטיפול במכונית (במקרה הטוב) או ינסה לתקנה ויגרום לה לנזק מצטבר (במקרה הרע).

אלה עובדות החיים, ושום שינוי טכני במערכת לא היה יכול לשנותן.

 

גם מרצדס, לאחר שציידה את ה-S קלאס הבכירה ביותר במערכת ההידרופנאומטית של סיטרואן, הבינה שלמול היתרונות הטכנולוגיים המובהקים של המערכת יש להביא בחשבון את הצורך להכשיר את כל מערך השירות העולמי לשם תחזוקתה, וויתרה על המערכת בדגמים הבאים.

 

כך גם רולס-רויס. בחירתן של שתי החברות הללו לצייד את הדגמים הבכירים שלהן בהידרופנאומטיקה של סיטרואן מהווה עדות לעליונותה הטכנולוגית של המערכת.

בחירתן לוותר על השימוש בה מהווה עדות לבעייה השיווקית שבמערכת שאף מכונאי של מרצדס ורולס-רויס לא ראה מעולם, ולא בהכרח מבין.

 

מסיבה זו, ה- C5 בעלת המתלים הסטנדרטיים צפויה להיות הצלחה מרשימה, ולהסב לא מעט כאב-ראש לחברים בפולקסווגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחת משטר תחזוקה תקין, ההידראוליקה ב- BX הפגינה אמינות טובה מאוד.

 

זו למעשה נקודת המוצא שלך

ושלי.

 

העניין הוא - האם שמעת פעם על תחזוקה מונעת בדגמים הישנים יותר של צורכי ה LHM?

לא

למה?

כל הצנרת - אבל כולה - היתה מפלדה.

מה שאומר - תחזוקה שווה לתחזוקה של הגה כח הדראולי רגיל או מערכת בלמים ברכב רגיל.

בשביל זה לא צריך תחזוקה מיוחדת - יעידו כל צינורות הלחץ הגבוה שבמערכת ההידראולית ב BX למשל.

 

החבר שלי בעל המוסך ונוהג על BX בשעות הפנאי , סיפר לי שב GSA הוא מעולם לא התעסק עם שום דבר שקשור להידראוליקה ואף פעם לא נזלה שם טיפה אחת של שמן.

כנראה שבסיטרואן הבינו שאם לא יהפכו את המערכת לברת טיפול, כסף הם לא יראו שם..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזכירך, גם במערכת שעשויה כולה פלדה יש אטמי גומי בכל מקום שבו צינור אחד מתברג לאחר, ואלה מועדים לבלאי.

לצינורות פלדה יש חסרונות מהותיים משלהם :

  1. רגישות לרעידות - מחייבים התקנה על תושבות מיוחדות, וסלסולים מיוחדים בצינור שמאפשרים לו להתכווץ ולהימתח.
  2. עלות יצור גבוהה יחסית.
  3. עלות הובלה גבוהה - צינור שלא ניתן לקיפול תופס המון מקום באריזה, וחברת ההובלה שצריכה להובילו מצרפת לישראל גובה פי 10 ויותר רק על דמי המשלוח.

כשמערכת הידרופנאומטית מתוחזקת שלא כראוי, צינורות הגומי הם המקום הכי פחות בעייתי מבחינת הסיכוי לכשלים.

 

אי החלפה של השמן במועד, המנעות מניקוי פילטרים, הימנעות מהחלפת שרוול גומי קרוע (אקורדיאון) שמגן על המתלה מתלאות הדרך, כל אלה מאפשרים לגרגרי אבק לחדור אל תוך השמן, ובצירוף לחץ אדיר של 160 באר (2300 PSI), הגרגרים הללו קורעים את אטמי הגומי שבמתלים - פשוט מנסרים אותם עד שהם קורסים.

 

סיטרואן BX שחיה חיים ממוצעים באירופה תזדקק להחלפת תמנון אחת, אולי שתיים לכל היותר לאורך כל חייה.

החיים שלה שם קצרים יותר מבישראל, והאקלים נוח הרבה יותר לחלקי גומי.

התועלת הרבה שנובעת מהעלות הנמוכה של חלקי הגומי וקלות הטיפול בהם, עולה עשרות מונים על האמינות הבעייתית, לכאורה, שנובעת משימוש בצנרת גומי על פני צנרת פלדה.

 

הזכרונות של חברך מזכירים קצת את הסיפורים הנוסטלגיים של דור מקימי המדינה, על כמה שהיה כאן טוב פעם...

ה DS וה- GS נזלו גם נזלו, וגרמו לבעליהן שתיחזקו אותן לא נכון שברון לב אחר שברון לב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט יכול להיות שאתה צודק אבל.

 

1. אנחנו מדברים רק על צינורות לחץ חוזר שיכולים להיות צינורות הובלת המים שבגינה שלך (למשל..) כך שאין צורך לסלסל.

תושבות גומי כבר קיימות היום על צינורות הלחץ הגבוה. ומדובר ב3 שקלים לגומי. (הזמנתי)

לגבי חיבורים - לא בטוח שיש צורך בהם אם אתה מכופף את הצינור ועושה אותו מקשה אחת.

זה יבטל את הצורך בתזוויגים המוזרים שבהם צינור אחד מתאחד עם צינור שני ואז בסוף יוצאים 3.:shock:

וזה אפשרי לעשיה - שוב תסתכל על צינור הלחץ גבוה שיוצא מהמשאבה ההידראולית לבומבה המרכזית. אם צינור מפותל ועקום כמו הצינור הזה, מחזיק כל כך הרבה שנים בלחץ עצום, למה שאחד כזה מעט יותר עבה ללחץ נמוך לא יחזיק לנצח?

(לצרך הפרטכל - כשאבן סוררת פצעה את אחד מצינורות הלחץ הגבוה שלי - חיפשתי תחליף אצל צנרנים למיניהן. אחד מהם הציע לי צינור מתכת של טרקטור שמתאים מבחינת הלחץ ומגיע במטרים. המחיר שלו כולל עבודה היה 100 ש"ח. הסיבה היחידה שלא עשיתי את זה אצלו היתה זמן. הוא היה לחוץ בעבודה ודיבר על ימים בזמן שמלובינסקי ההזמנה לקחה שעות.

אבל - לקחתי את הבחור בחשבון לגבי העתיד:|)

 

2. אל תשכח שמדובר בגומי מיוחד, בנוי מחומר מיוחד שלא מאוכל ע"י LHM. אל תשכח גם את המחיר לתמנון.

אני לא בטוח שצינור פשוט ממתכת יעלה יותר.

 

3. לגבי עלות ההובלה - שוב - הצינור הארוך ביותר הוא מטר וחצי אם אני לא טועה וגם אותו אסור לקפל בשום אופן. ככה שלא כאן תהיה הבעיה.

 

 

אכן - באירופה צינורות הגומי יחיו המון זמן אבל, האקלים המדברי שלנו הורג אותם מהר. מהר מידי. וזה עולה הון

 

אבל דבר אחד חשוב שכחתי לציין. הצנרת הזאת כבר קיימת.

יש כמה וכמה אנשים שדיברו איתי והראו לי דבר כזה שהוכן בשבילם במיוחד ועלה כמה אלפי שקלים. לפי הדברים שלהם בעית הנזילות נעלמה לגמרי. אבל לגמרי.

 

ואני לוקח בחשבון שהחבר שלי חי על העבר הטוב:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...