Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פונטו - פעמיים תקנו לי ראש מנוע, מה גורם לזה?


עמית 705
שימו לב! השרשור הזה בן 6080 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי פיאט פונטו 99 עשיתי פעמיים ראש מנוע ,פעם אחת בגלל שניקרע הצינור של המים והרכב התחמם ובפעמ השניה גם התחממות יתר ,היתי בכמה וכמה מוסכים שתיים מהם טיפלו בתקלות האילו ,אבל אף אחד לא יודע ולא אמר לי כמו שצריך להגיד לי למה הרכב מתחמם וגם למה מאבד מים היום אני במצב שאני צריך להוסיף מים כל כמה ימים .השאלות שלי הם 1מה יכולה להיות הבעיה .2.האם זה נכן שלכל הפיאט יש בעיה של חום מנוע 3.יכול להיות שזה משאבת מים למרות שהיא לא נוזלת ולא כלום תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום פותח השרשור,עולות כאן מס' אפשרויות לבעיה :

1- האם כאשר אתה פותח את פקק מילוי השמן יש לך סימני טחינה בשמן ?(אם כן,המים התערבבו עם השמן וסביר להניח שיש פריצת אטם ראש).

2- אם השבת לסעיף 1 בשלילה גש לבצע בדיקה של מערכת הקרור בלחץ במכון לרדיאטורים.

3- האם החלפת לאחרונה את הטרמוסטט ברכב ?האם הרכב מתחמם: בעמידה,בעלייה ?

4- האם ניסית לאבחן את התקלה במכון לרדיאטורים ? אם לא,פנה לאחד כזה בהקדם ובקש בדיקת מערכת הקרור בלחץ.

במידה ויש מעבר CO 2 למערכת הקירור שוב אותה מסקנה כמו של סעיף 1 ואם לא בדיקת הלחץ מחייבת לאתר מאיפה הנזילה:

צינורות,פלאנ'ץ טרמוסטט,רדיאטור,חיבורים של צינורות מים.

5- אפשרות מאוד סבירה,שלא ניתן לשלול אותה היא כזו:אם תיקנו ראש מנוע פעמיים והבעיה לא נפתרה אז:

א) או שהבעיה לא היתה בראש המנוע,ולא פתרו את הבעיה האמיתית.(האם שני שיפוצי הראש היו באותו מוסך ?)

ב) או שהבעיה באמת בראש המנוע ולא תיקנו את הראש כמו שצריך:לא עשו מספיק מילוי ויישור שטח כנדרש ויש חדירת מים לתאי השריפה.

אם יש עדיין אחריות על ראש המנוע והבעיה בו,הכתובת שלך היא המוסך שביצע את השיפוץ.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, מוסך שמחליף פעמיים ראש מנוע ולא עולה על הבעיה וזורק לך "כל הפיאטים מתחממים" הוא מוסך שהייתי מתרחק ממנו כמו מהמוות. תמצא לך בעל מקצוע אחר והגון וגש אליו לאיבחון - במידה והבעיה בראש, חזור למוסך המקורי ונצל את האחריות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפונטו לתרמוסטט אורך חיים קצר, ולפעמים זה רק שנה. תחליף תרמוסטט כל שנה - החלק זול ותלמד לעשות את העבודה לבד.

 

בנוסף יש מוסכים שלא יודעים לנקז אויר ממי הקירור. מיכל מי העיבוי הוא החלק העליון ברדיאטור כך שאם חסר קצת נוזל, צריך למלא וגם לנקז אויר .

 

בכל מקרה תתקין גם שעון חום, בנוסף לנורה הקימת של אזהרה חום יתר.

 

בהצלחה

יהודה

בעל נסיון בפונטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

יש לי פיאט פונטו שנת 1999

במוסך אמרו שעלי לבדוק ראש מנוע(עלות תיקון של 2000-3000 שח, הם עשו לי בדיקה של המנוע בלחצים),

זאת לאחר שהחליף לי כבר טרמוסטט, בדק ותיקן את מערכת הקירור(צינורות וכו'), החליף ראדיאטור וכל זאת

כתגובה לכך שהאוטו התחמם(הנורה היתה נדלקת) גם בחום הכבד של אוגוסט וגם עכשיו עם תחילת הקור,

בטמפרטורות נוחות הנורה לא נדלקה והאוטו נסע כרגיל....

 

שאלות:

האם מותר לי לסוע עם האוטו ללא תיקון כרגע של הראש מנוע...

האם העלות במקום אחר תהיה יותר זולה?

יש לכם המלצה על מוסך שאינו מורשה(כדי שהמחירים יהיו קצת יותר זולים)?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שזה משאבת מים למרות שהיא לא נוזלת ולא כלום תודה

כמעט על הכל ענו לך, מלבד על משאבת המים.

התשובה היא כן, במצב המתואר סביר ביותר להניח שהמשאבה תקולה.

במוסכים בודקים את המשאבה, ע"י מבט שיש סירקול ברדיאטור. בדיקה שבטעות יסודה.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט על הכל ענו לך, מלבד על משאבת המים.

התשובה היא כן, במצב המתואר סביר ביותר להניח שהמשאבה תקולה.

במוסכים בודקים את המשאבה, ע"י מבט שיש סירקול ברדיאטור. בדיקה שבטעות יסודה.

דוד.

 

אם כך דוד, אנא העשר אותנו במידע, כיצד ניתן לבדוק אחרת, את תיפקוד המשאבה, מבלי לפרקה ולבדוק האם

האם, כנפיה אכולות?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הראש מפורק, אז למה לא לפרק גם משאבת מים ולבדוק?

 

זו הבעיה עם רוב בעלי המקצוע עושים חצי עבודה.

 

אותי לימדו שאם וכאשר מבצעים שיפוץ ראש, מחליפים טרמוסטט, מוודאים שצנרת המים תקינה, פקק מילוי תקין, ומפרקים משאבת מים לבדיקה באיחוד עם הרכב כבר לא צעיר וגמע לא מעט קילומטר.

 

הייתה שברולט אימפלה של בחור מאוד נחמד שהגיע אליי לאחר שעשה שיפוץ ראשים, רדיאטור חדש, במוסך מורשה והרכב עדיין מתחמם, אציין שהרכב היה עם 70000 ק"מ ומטופל רק במוסך מורשה של היבואן.

 

על פניו לפי הסירקול היה נראה כיי משאבת המים תקינה , לאחר שפירקתי אותה גיליתי שהמניפה מסתובבת חופשי ללא קשר לציר המשאבה, ז"א שרצועת המנוע הניעה את המשאבה אבל המניפה לא הסתובבה כי הייתה חופשייה.

 

לבחור היו נחסכים כמה אלפי שקלים אם רק היו בודקים את המשאבה מההתחלה.

:twisted:הכל נראה בסדר אבל בעצם שום דבר לא בסדר.:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כך דוד, אנא העשר אותנו במידע, כיצד ניתן לבדוק אחרת, את תיפקוד המשאבה, מבלי לפרקה ולבדוק האם

האם, כנפיה אכולות?

בברכה

צביקה

בנוסף לדבריו הנכונים של CHEVROLET,לא קיימת שיטה טובה ואמינה לבדיקת משאבת המים, כמו השיטה הישנה.

אני מדבר על בדיקה כאשר לא הורידו את הראש, והטיימינג סגור.

פרק את צינור המים העליון בין הרדיאטור לראש המנוע. חבר צינור גומי באותו הקוטר לפלנג' שיוצא מראש המנוע.

הצינור אמור להיות באורך של 1.20 מ', כוון את פתח הצינור כלפי מעלה (לגובה). סתום את פתח הרדיאטור ומלא את הצינור מים.

הניע את המנוע ותן גז בבת אחת. אם המים יוצאים מהצינור בלחץ לגובה, המשאבה תקינה.

לא קיימת שום שיטה אחרת לבדיקת המשאבה (בלי לפרק אותה). ואם מי מחברי הפורום יודע על שיטה אחרת/חדשה לבדיקה

ללא פירוק, הוא מוזמן לידע אותנו.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6080 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...