Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה התקדמה תעשיית הרכב ב-10 שנים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8298 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מאמין שבתוך כעשור כן תהיה אולי מהפכה באחד משני תחומים

* מכוניות ללא נהג- כלומר כולנו נהיה נוסעים...מחשבים יעשו את השאר

* מנועי אנרגי חלופית

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם

תפסיקו ליבב על מר גורלנו: בעשור האחרון המכונית עברה המכונית כמה וכמה מהפכות שקטות. היא עוד לא טסה באוויר, אבל היא השתנתה כמעט בכל מובן.

 

הכוונה היא קודם כל למהפכה האלקטרונית, אבל לא רק. ב-1993 לא היו (לבד מקומץ מכוניות פאר) מערכות עזר לנהג כמו בקרת אחיזה ומשיכה. ה-ABS היו הרבה פחות יעילות. מערכת ניווט לווייני היתה משהו שרואים רק בסטאר טרק. היום תיבת ההילוכים האוטומטית מדברת עם המנוע כדי לתאם החלפה חלקה; לחיצה על הברקס מדליקה את אורות החירום (ולא בגלל מגע לא תקין).

 

חוץ מזה, לפני עשר שנים ראשי מנוע עם 16 שסתומים היו עדיין חיזיון נדיר יחסית, בטח שבארץ. 5 שסתומים לצילינדר היו מדע בדיוני. ומי שמע על מגדשי טורבו בלחץ נמוך לתגבור הספק? דיזלים היו בדיחה שחורה. היום הם מראים למנועי בנזין מאיפה מזריק הדג.

 

שלא לדבר על מהפכת הבטיחות. אסקורט 93' זכתה לשני כוכבים ב-NCAP; פוקוס 03' מקבלת ארבעה, ויש כבר משפחתית שזוכה לחמישה כוכבים (מגאן-2). היום אפשר להתנגש בקיר במהירות של 64 קמ"ש, לנגב את הזיערה הקרה מהפנים, לפתוח את הדלת ולצאת בהליכה. ברוב המכוניות שהיו כאן לפני עשר שנים מזלך אם היה צריך להזמין טיפול נמרץ אחרי תאונה כזאת.

 

שלא לדבר על המהפכה הירוקה, על היותן של המכוניות החדשות הרבה פחות מזהמות והרבה יותר ניתנות למחיזור.

 

אז נכון, המכוניות החדשות נראות פחות או יותר כמו מכוניות בנות עשר, אבל מסתבר שלא כל מה שהולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז הוא באמת כזה. התחום היחיד שבו המכוניות הלכו לאחור הוא הקומוניקטיביות עם הנהג (ודווקא בהקשר הזה ההשואה בין האסקורט לפוקוס היא חריג משעשע), אבל הסוגייה הזאת כבר נטחנה כאן די והותר.

 

ולמי שתהה לגבי מחיר: לפי גיליון אוטו מינואר 1993 אסקורט 1.6 ידנית עלתה 58 אלף שקל, חצי מזה של הפוקוס המקבילה היום.

×
×
  • תוכן חדש...