Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Seat Ibiza Turbo , סדנת שיפורים מומלצת


שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבר שלי התקשר אליי היום ואמר לי שאחרי חודשים רבים של חיפושים הוא קנה את סיאט טורבו והרכב עובר צביעה של מדרכות ומראות צד בצבע הרכב, החלפת צנרת המזגנים ברכב ועוד כמה דברים, עקרונית הוא רוצה להוציא את האוטו במצב חדש ולא פחות , הוא קנה רכב מלוקק יחסית יד ראשונה עם 90 אלף מודל 2002 , כמובן שילם מעל המחירון .



 

הוא שאל אותי איפה הוא יכול ל"שפר" את הרכב שלו במקום אמין ובלי עבודה חאפרית . אני דווקא אמרתי לו להרגיש קודם את הרכב ולדעת מה הוא צריך התעקש דווקא שהוא רוצה לפחות כמה דברים .

 

בהתחלה והדבר הכי חשוב לו הוא (ובלי להרוג אותי) פורק לחץ חיצוני וכמה שיותר מרעיש, ההסבר שלי שזה פחות טוב מפורק פנימי והצליל שמתנגן בעת הפריקה הוא פשוט אובדן לא עזרו . זה הדבר היחידי שהוא לא מוכן לעבור עליו ולכן אשמח להמלצה על סוגים של פורקים כאלה (ואם יש כאלה שידועים כמרעישים יותר ועם כל האירוניה בעניין אשמח לקבל את הדגמים שלהם )

 

עוד שני דברים שהוא רצה להוסיף זה ווסת דלק ונשם אוויר , האמת שאני לא יודע מה התפקיד שלהם אך מחיפוש הבנתי את התפקיד של ווסת דלק ומהתרשמות של רז לוי ואיציק הבנתי שזה בזבוז של כסף . אשמח לקבל חוות דעת נוספת או חיזוקים לשלילת הווסת . בקשר לנשם אוויר לא מצאתי הסבר לתפקיד שלו ובמה זה יעזור או יפגע אם בכלל .

 

פילטר אוויר פתוח אני לא יודע אם זה בכלל מומלץ אך גם כן לקבל המלצות לטובה או לרעה .

 

עקרונית אני מחפש מקום אמין שבו הוא כן יכול לבצע את השינויים האלה , אם יש הסתייגויות כאלה ואחרות, המלצות לשינויים אחרים ולא דווקא את הדברים האלה (לדעתי שיפור ההתנהגות באביזיה חשוב יותר כך שאשמח גם לתגובות כאלה ואחרות) ואחרון חביב אם למישהו יודע סדר גודל של עלות כל אחד מהדברים האלה .

 

תודה מראש

 

נ.ב. בקשר לקורס נהיגה מקצועית כבר אמרתי לו והוא הסכים לבצע את זה אחרי איזה חודש (שילמד את האוטו כפי שהסברתי לו ), כך שמבחינה זו העניין דיי סגור

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל, למנהלי האתר: מזל טוב על הפורום החדש, אין ספק ש... It sure feels like home. ;)

 

לא ציינת באיזה מצב הרכב, סטנדרטי או משופר?

נראה כאילו חבר שלך מתמקד בדברים הלא נכונים לרכב. מרביתם יצרו חור בכיס ותו-לא.

 

במקרה (או לא במקרה), יש לי ניסיון לא קטן עם הרכבים האלו.

אחת השאלות הראשונות שאני שואל אנשים שנכנסים לחנות שלנו ומחפשים לשפר את הרכב (כל רכב) היא:

בשורה התחתונה, מה מעניין אותך יותר? כוח או התנהגות או שאולי בכלל מראה?

 

אני אנסה לגעת בקצרה בנושאים האלו ברכב הנ"ל;

 

התנהגות:

אחת המחלות הידועות באיביזות היא התת-היגוי שלהן. הנעה קידמית, טורבו, 150 כ"ס (סטנדרט), נשמע כמו מתכון לאסון, ובצדק. האיביזות נוטות לאבד אחיזה בסיבובים.

 

סט בולמים וקפיצים ספורטיבים מכויילים היטב יעזרו המון במקרה הזה.

 

לגביי כוח:

האיביזה ומנוע ה-1.8 טורבו בפרט הוא פלטפורמה נהדרת לשיפורים (ההיצע הוא אדיר).

בקלות, על ידי תיכנות מחשב המנוע בלבד, אפשר להגיע ל-200 כ"ס (בקירוב).

 

פילטר אויר פתוח יעזור למנוע לנשום טוב יותר, ברכבים עם טורבו, הנושא אפילו יותר חשוב. ברכבים שעברו תיכנות, חובה לעבור לפילטר פתוח אחרת הרכב "יחנק".

 

אלו הם הא'-ב' ברכב הזה והשיפורים המומלצים.

 

לגביי פורק (או שסתום פריקה), בשנת 2002 עברו למצערת אלקטרונית, מבחינת חבר שלך זה אומר שהאופציות שלו מוגבלות לפורק 50/50 או למתכוונן מלא (עדיף).

 

בהנחה שהרכב סטנדרטי, וסת דלק לא יתן הרבה, הוא בדרך כלל בא כתוספת לשינויים אחרים; תיכנות או/ו-מסילת דלק מוגדלת.

 

מקווה שעזרתי,

חנן. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, למנהלי האתר: מזל טוב על הפורום החדש, אין ספק ש... It sure feels like home. ;)

אכן כן

 

לא ציינת באיזה מצב הרכב, סטנדרטי או משופר?

הרכב כיום במצב סטנדרטי

 

נראה כאילו חבר שלך מתמקד בדברים הלא נכונים לרכב. מרביתם יצרו חור בכיס ותו-לא.

לצערי אני מודע לעובדה זו

 

במקרה (או לא במקרה), יש לי ניסיון לא קטן עם הרכבים האלו.

אחת השאלות הראשונות שאני שואל אנשים שנכנסים לחנות שלנו ומחפשים לשפר את הרכב (כל רכב) היא:

בשורה התחתונה, מה מעניין אותך יותר? כוח או התנהגות או שאולי בכלל מראה?

בדרך כלל אצלו זה כוח, אבל משום מה נראה לי שהמראה להצליל של המנוע עלו בסדר העדיפויות שלו

 

אני אנסה לגעת בקצרה בנושאים האלו ברכב הנ"ל;

 

התנהגות:

אחת המחלות הידועות באיביזות היא התת-היגוי שלהן. הנעה קידמית, טורבו, 150 כ"ס (סטנדרט), נשמע כמו מתכון לאסון, ובצדק. האיביזות נוטות לאבד אחיזה בסיבובים.

אכן, שאלה קצת חופפת לגבי ההתנהגות . היתה לו אביזיה GTI למשך 3 שנים ונראה שאם ההתנהגות יחסית דומה אז שיפור בולמים וקפיצים יהיה אקטואלי יותר, בינתיים לדעתי הוא חייב קודם כל לבדוק אם הרכב מספק אותו ואם הוא בכלל שולט בו

 

סט בולמים וקפיצים ספורטיבים מכויילים היטב יעזרו המון במקרה הזה.

 

לגביי כוח:

האיביזה ומנוע ה-1.8 טורבו בפרט הוא פלטפורמה נהדרת לשיפורים (ההיצע הוא אדיר).

בקלות, על ידי תיכנות מחשב המנוע בלבד, אפשר להגיע ל-200 כ"ס (בקירוב).

אכן כן , אני מודע לזה שאופציות השיפורים ברכב דיי גדולות

 

פילטר אויר פתוח יעזור למנוע לנשום טוב יותר, ברכבים עם טורבו, הנושא אפילו יותר חשוב. ברכבים שעברו תיכנות, חובה לעבור לפילטר פתוח אחרת הרכב "יחנק".

השאלה שלי האם כדאי לו להחליף לפילטר פתוח גם לפני שהוא מעלה את הגדישה או כל דבר אחר (האם פילטר פתוח עדיף בכל מקרה או שעדיף להישאר עם המקורי במיוחד בשל אפשרויות המיקום שיכולה להיות בעיה במקרה מסויימים לפי מה שקראתי )

 

אלו הם הא'-ב' ברכב הזה והשיפורים המומלצים.

 

לגביי פורק (או שסתום פריקה), בשנת 2002 עברו למצערת אלקטרונית, מבחינת חבר שלך זה אומר שהאופציות שלו מוגבלות לפורק 50/50 או למתכוונן מלא (עדיף).

אשמח אם תוכל לפרט יותר מה הכוונה לפורק 50/50 ומתכוון מלא ?

 

בהנחה שהרכב סטנדרטי, וסת דלק לא יתן הרבה, הוא בדרך כלל בא כתוספת לשינויים אחרים; תיכנות או/ו-מסילת דלק מוגדלת.

 

מקווה שעזרתי, עזרת לי מאוד

חנן. :)

 

תודה רבה חנן

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא חובב פניות והתנהגות בשלב זה או אחר הוא יאלץ לרסן קצת את הנטיות התאבדות של הרכב בפניות. :)

 

אם בצלילים עסקינן,

 

פילטר אויר פתוח בהחלט יענה לתאווה המוסיקלית של חבר שלך.

משיכת האויר הגבוהה ברכבים האלו יוצרת צליל יניקה חזק מהפילטר, שלעיתים אנשים מבלבלים בינו לבין צליל הפורק.

 

לגביי מיקומו, באיביזות אין שום בעייה מבחינת מיקום וההתקנה היא יחסית פשוטה.

אין כל בעייה להתקין פילטר אויר עוד לפני שינויים בתוכנה, הוא יתרום לזרימת האויר, אך יורגש יותר בעת שינוי התוכנה.

 

פורקים:

 

50/50 - 50 אחוז מהאויר יוצא לאטמוספרה (בצורה של אותו "אפצ'י" אהוב) וה-50 אחוז הנותרים חוזרים למערכת.

 

מתכוונן מלא - בעל ברז שליטה שבו אפשר לקבוע מבין כמה מצבים, לדוגמא: 30 אחוז החוצה, 70 אחוז פנימה. היתרון הוא שהברז מאפשר לקבוע (כמעט עד לדיוק מלא) את ה-Setup המתאים ביותר לרכב מבחינת ביצועים.

 

שמח שיכולתי לעזור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורק מקורי פורק לסעפת.

 

פורק "אפטר מרקט" פורק לאטמוספירה.

 

אבל...נוצרה בעיה שהתחילו להידלק נורות cel - הנורה החביבה של "צ'ק אנג'ן" ושאר מרעין בישין.

 

אז בא לאוויר העולם פורק "היבריד" וזה האחרון פורק גם לסעפת וגם לאטמוספירה ובאופן זה הנורה המעצבנת לא נדלקת ומאידך האפצ'י האהוב נשאר.

 

השיפור בפורק הוא לא בכ"ס אלא בין העברות הילוכים.

 

כמובן, האפצ'י.

 

חבר שלך צריך לשקול מערכת "קט בק" במקום האגזוז המקורי הדי מגביל.

 

 

 

 

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לחנן מספוילד

 

דבר ראשון - לשפר את הנהג !!! (קורס)

דבר שני - מתלים, שיעשו רק חסד עם ההתנהגות המקורית הדי מזוויעה.

דבר שלישי - והחשוב ביותר לפני שנוגעים במנוע, לשפר את מערכת בלימה החלשה, האנמית, והמסוכנת באם המנוע ישודרג !!! לא חסרים נהגי איביזה שהרתיחו את הבלמים עד לקריסה של מערכת הבלימה ולנזק כספי (במקרה הטוב) או תאונה במקרה הרע

 

my 3 cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שלך צריך לשקול מערכת "קט בק" במקום האגזוז המקורי הדי מגביל.

 

תודה,

אם אפשר הסבר מה ה קט בק (או לפחות השם באנגלית כדי שאוכל לבצע חיפוש יעיל בעצמי ;)

 

ליאור תודה גם לך,

במצב הקיים לא נראה לי שהמנוע ישודרג (לפחות לא באופן משמעותי אם בכלל ) , האם האזהרה שלך לגבי הבלמים החלשים עומדת גם בלי שיפורי מנוע ? האם מערכת הבלמים מתאימה לכוח המקורי של הרכב בלי צורך בשדרוגים או שהיא עדיין מוגדרת כחלשה ?

 

תודה :)

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון באיביזה זה לשפר ברקסים כי הם בגודל של בערך דיסק של מחשב, ברקסים על הפנים

אחר כך סט בולמים וקפיצים טובים

אחר כך צמיגים ספורטיביים

ואז אפשר ללכת למנוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להוא שמעלי

מספר אחד בכל שיפור שצריך להעשות זה בטיחות אחר כך השמים הם הגבול(ולא איזה עמוד או תעלה :) )

שבטיחות זה אומר ברקסים ויציבות בולמים סטראטים וכו...

אחר כך שיעמיס כוח כראות עיניו וככובד רגליו

"ומותר האדם מן הבהמה - אין, כי הכל הבל"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה,



הקטע הזה עזר לי להבין מה הכוונה ל Cat Back (תודה רבה למוטי) אז אם כבר קראתי אז אוסיף אותו פה

 

Cat-back

 

Cat-back (also cat back and catback, and more recently axle back) refers to the portion of the exhaust system from the outlet of the catalytic converter to the final vent to open air. This generally includes the pipe from the converter to the muffler, the muffler itself, and the final length of pipe to open air.

 

Cat-back exhaust systems are a very popular aftermarket performance enhancement. They generally use larger diameter pipe than the stock system. Good systems will have mandrel-bent turns that allow the exhaust gas to exit with as little back pressure as possible. The mufflers included in these kits are often glasspacks, again to reduce back pressure. If the system is engineered more for show than functionality, it may be tuned to enhance the lower sounds that are lacking from high-RPM low-displacement engines
.

 



בקטע עצמו הדגישו שזה מוריד את הלחץ הסופי (מערכת האגזוז או מערכת לפני - סליחה על הבורות הטכנית) " to reduce back pressure" , אשמח להסבר קטנטן למה התכוון המשורר ;) - או שכנראה השעה 3 בלילה והמוח שלי כבר נרדם :lol:

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מוטי, ההסבר קצר וקולע :)

 

תמיהה קטנה בקשר לחולשת הבלמים שהצבעתם עליה,

 

האמת שדיי חיפשתי במגזינים הישנים שיש לי בחיפוש אחר כתבה שהיתה על איביזה טורבו ועל דוגמאות של רכבים ששופרו בסדנאות בארץ , לתדהמתי לא מצאתי אף אזכור לחולשת הבלמים .

הנתונים הם מגליון אוטו מספר 191 מינואר 2002

 

פיין טיונינג:

שיפורי מנוע : מסנן אוויר JR, מערכת פליטה שלמה OMP, ווסת לחץ דלק (4 באר), שסתום פריקה מחוזק

שיפורי מתלים: קפיצי הנמכה OMP, בולמי קוני מתכוונים, מוט גישור עליון OMP

הספק מדוד (דינמומטר) : 142כ"ס/5800

 

פירלינג רייסינג:

שיפורי מנוע : צ'יפ "סופר צ'יפ" (מתוכנת עצמאית) מסנן אוייר "ג'טאקס", דוד פליטה אחורי סברינג, וסת לחץ דלק (4 באר)

שיפורי מתלים : קפיצי הנמכה OMP, בולמי קוני מתכווננים, מוט גישור עליון OMP

הספק מדוד (דינמומטר) : 178כ"ס/5200

 

E&A אוטוספורט :

שיפורי מנוע: צ'יפ "גריד ספיד", מסנן אוויר "פייפר קרוס", ווסת לחץ דלק FSE (4 באר) , שסתום פריקה "ביילי מוטורספורט", דוד פליטה אחורי "סברינג", הזרקת ניטרו "נוס" (הרכבה עצמית)

שיפורי מתלים: אין

הספק מדוד (דינמומטר) : 185כ"ס/6000

 

זמני מסלול בהתאם :

פיין טיונינג 1:51:50

פירלינג רייסינג 1:51:75

E&A אוטוספורט 1:53:20

 

--------------------------------------

 

נתוני המסלול הראו בבירור את בעיית המתלים ברכב ואיך שגם עם שיפורי מנוע גבוהים , בלי שיפורי מתלים הרכב החזק ביותר הביא את הזמן הגבוהה ביותר במסלול .

 

טוב אחרי שעשיתי סקירה מקוצרת מאוד של הכתבה שמשתרעת לה על כמה וכמה עמודים באה התמיהה שלי !!

אין אפילו אזכור אחד לבעיית הבלמים שהוזכרה פה . איך זה יכול להיות ? (ובמקרה הרכבים מאותו שנתון כך שאלה אותם בלמים ) , לא ראיתי שיפורי בלמים באף אחת מסדנות השיפורים :? דיי מפתיע במיוחד שאלה 3 סדנות ולא רק אחת אלא שבאף אחת לא הוזכרו הבלמים :shock:

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורק מקורי פורק לסעפת.

 

חשוב לי לחדד את הנקודה הזאת.

 

פורק פנימי (בשפה המקצועית: Diverter Valve) פורק לסעפת לפני הטורבו ובכך מנצל את עודפי האויר לשמירת הטורבו במצב של סיבוב. כשהמטרה היא ברורה: על-ידי שמירת הטורבו במצב של תנועה (סיבוב) הלאג (Lag) הטבעי של הטורבו קטן.

 

צנרת תעזור מאוד במקרה שהרכב עבר שינוי תוכנה, גם הפעם, פחות יורגש במצבו הסטנדרטי.

גם לא הייתי רץ לעשות שינוי בבלמים במצבו הסטנדרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צנרת תעזור מאוד במקרה שהרכב עבר שינוי תוכנה, גם הפעם, פחות יורגש במצבו הסטנדרטי.

גם לא הייתי רץ לעשות שינוי בבלמים במצבו הסטנדרטי.

 

תודה, השאלה שלי שבמקרה של שלושת הרכבים שהזכרתי מקודם הן כן שופרו וההספק גדל באופן משמעותי, כדי להיות הוגן ההספק של האביזיה המקורית היה 133כ"ס/5850 בבדיקה בדינמומטר .

כך שבשלושתם ההספק עלה ובחלקם באופן משמעותי ביותר :? ולכן עצם העובדה שלא הזכירו את הבלמים הפריעה לי (מעניין איך לא חשבתי על זה מקודם )

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6270 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...