-
הודעות
30 -
כאן מאז:
ספרו לנו עליכם
-
תחביבים
Car Tuning
-
מקצוע
Car Tuning, Ain't that a bitch? :)
הנקודות של Hanan @ Spoiled
חדש בפורום (1/14)
10
מוניטין
-
ג'נט שמבליט את הגלגל, קשור לאופסט ?
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של 777 בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
בוא נתחיל מהבסיס, מה זה אופסט בכלל? אופסט נמדד ממרכז הג'אנט לבסיס הג'אנט (נקודת החיבור בין הג'אנט לסרן). החישוב הוא דיי פשוט: מודדים את רוחבו הכולל של הג'אנט ומחלקים בשניים = מרכז הג'אנט. מודדים את המרחק בין בסיס הג'אנט ועד לקצה הפנימי של הג'אנט = נקרא למרחק הזה X. X - מרכז הג'אנט = אופסט את האופסט מתאימים לפי סוג הרכב, בדיוק כמו שמתאימים את מרחק הברגים או מספרם (3, 4, 5, . על רכב זהה, ככל שנרד נמוך במידת האופסט, ככה הג'אנט יצא יותר החוצה מבית הגלגל ויבלוט מהרכב. ולדוגמא: אם נחליף ברכב מסוג ב.אמ.וו את מידת הג'אנט מאופסט 40 לאופסט 20, זאת אומרת שהג'אנט יצא ב-2 ס"מ יותר מאשר במקור. לחישוב הזה נכנס אלמנט נוסף (שאני לא אכנס אליו בהרחבה) והוא רוחב הג'אנט - ג'אנט רחב יותר יבלוט יותר (בהתאמה לדוגמא שנתתי). בתמונה שהעלת, האופסט כפי הנראה נמוך, היות ובסיס הג'אנט נמצא קרוב למרכז הג'אנט. אני מקווה שעזרתי ואם משהו לא ברור, תרגיש חופשי לשאול.... -
שיפורים למרצדס c220 classic diesel
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של אביאלוש בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
בוא נתחיל מנקודת הנחה בסיסית: הרכב הוא מונית - רכב עבודה. לצבוע אותו לשחור לא תוכל (זה מונית). לשים אולטרה מתחת לרכב לא תוכל (פשוט כי זה לא חוקי ובולט לעין). אם תשפר את המיתלים לספורטיבים, תפגע בנוחות הנסיעה, אני משוכנע שללקוחות של אבא זה יפריע. שיפורי מנוע, כמעט כל שיפור מנוע (כזה שיתן לך תוצאה משמעותית), ברכב עבודה, יאיץ את בלאי המנוע. זה אומנם נעשה כבר בעבר אבל לא מומלץ. -
עזרה בקנית פורק..
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של berman_gsm@hotma בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
ה-Cupra-R הוא הדגם החזק יותר של הלאון Cupra, שבא עם 210 כ"ס במקום 180 כ"ס. -
עזרה בקנית פורק..
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של berman_gsm@hotma בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תלוי בשנה. בעוד שבקופרות הראשונות לא היה טורבו. בקופרות החדשות יש - והן למעשה הגרסה החזקה יותר של מנוע ה-1.8 טורבו (180 כ"ס במקום 150 כ"ס). הפורק שיתאים הוא 50/50 כמו שאמרו פה והוא יקר יותר ממה שצויין. -
עם כל הכבוד שאני רוכש לליאור על הידע הרב שלו בתחום, הוא עדיין לא עוסק ביבוא. כמי שעובד עם שתי החברות הנ"ל, אני יודע קמצוץ יותר בנושא הזה - מחירי עלות, מחירי משלוח, יבוא וכדומה. הסיבה העיקרית שבורבט נמכרים במחיר לכל כיס: יבוא סדיר בארץ - תתפלא עד כמה מכולה מוזילה את מחירי המשלוח לארץ. קניית כמות נכבדה מספק או יצרן בחו"ל מוזילה את מחירי הג'אנטים. ובעולם - המיתוג של Borbet הוא נמוך יותר מזה של BBS - למה? ככה, לא מהחלטות שרלוונטיות לנושא. ומרבית הג'אנטים של BBS הם שתי חתיכות (לעומת חתיכה אחת של Borbet) - דבר המייקר את מחיר הג'אנט. כמו שכבר ציינתי, מעבר לעובדה ש-Borbet מייצרת ג'אנטים לשוק האפטר-מרקט (השיפורים) הם גם יצרניות של חברות רכב - כמו למשל Ronal. בשורה התחתונה, הם ג'אנטים מצויינים שמספקים תמורה מלאה (ומעבר) למחיר שלהם. הם לא כבדים (או קלים) יותר מאלו של BBS ועשויים מחומרים טובים.
-
אתה מבין שאתה מדבר שטויות? Borbet הינה חברה גרמנית הנמנת בין החברות היותר איכותיות. מלבד ייצור ג'אנטים לשוק האפטר-מרקט הם גם ספקים של חלק מיצרניות הרכב הגדולות והמוכרות. ועוד בהמשך לדברים שנאמרו פה... חוץ מהאותיות, מה הקשר בין BS ל-BBS?
-
בקשה למידע על שיפורים לסיאט לאון טורבו
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של yair_t בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
הצ'יפ/תיכנות יוסיף לך כ-40 כ"ס וכ-6 קג"מ בקירוב . משמע; כן. -
שמת פילטר אויר פתוח אבל אתה חושש להרכיב צ'יפ מסיבות של אחריות? להבדיל מפילטר פתוח את הצ'יפ - או יותר נכון, את תיכנות מחשב המנוע - לא ניתן לגלות ו-ויזואלית לא רואים אותו. בכל אופן, כמו שהבחור מעליי רשם, "פילטר שיתאים להספקים גבוהים יותר". לפילטר קרבון יש יתרון מסויים, הוא תרמי - זאת אומרת, מוגן מחום. אך עם זאת הפילטר עצמו קטן וכמו כן כניסת האויר שלו קטנה ומוגבלת. בקיצור, אם אתה לא מתכוון לשפר את הרכב על ידי העלאת הגדישה (תיכנות) בטווח הקרוב, אל תדאג יותר מידי. הפילטר ששמת יספק את הסחורה, לפחות כל עוד הרכב נשאר סטנדרטי.
-
עזרה בפירוק ממיר קטליטי באאודי TT
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא שלו בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
תשאיר את הצעדים האלו לבעלי המקצוע בארץ. העניין אפשרי. כמו כן, וכמו שכבר אמרו פה, תוכל להזמין ממיר קטליטי Preformance במחיר נמוך משל המקורי. -
לא ציינת אם מדובר ברכב סטנדרטי או משופר (עם צ'יפ/תיכנות או בלי). הפילטר אמור לספק את התוצאה על רכב סטנדרטי, אבל סביר להניח שהרכב יחנק ברגע שתעלה את הגדישה. בכל אופן, אם מדובר ברכב סטנדרטי, ואני מניח שזה המקרה, לא צריכה להיות בעייה ובבטחון הוא ינשום יותר טוב מהפילטר המקורי - אמרת בעצמך, השינוי מורגש.
-
שיפורים ל-BMW Z4 2.2
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של vicious בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
בגדול מדובר בקיט שהוא "בולט-און" כמו שכבר אמרתי. משמע, הקיט מוכן להרכבה יחסית פשוטה. זה עניין של כמה ימים להרכבה וכיוונים סופיים של המערכת עצמה. אפשרי לקנות את הקיט בארץ בכל סדנה שמתעסקת ביבוא חלקים. E&A, Pit-stop או Spoiled. כמה? תלוי בסדנה... -
שיפורים ל-BMW Z4 2.2
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של vicious בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
יש קיטים בולט-און של סופרצ'ארג'ר לרכב שלך. הם נותנים בגס כ-100 כ"ס ושומרים על "נוחות הנסיעה". זה עומד בתקציב שלך ואני מאמין שזה יתן לך את התוצאה הרצויה. -
שאלה על ההבדלים בין מכניסי אוויר למיניהם
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של Discover בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
טוב, אז קודם כל, התמונות שפורסמו פה (ויתקן אותי פותח השירשור במידה ואני טועה), הן של מנוע ה-2.0 TFSI. במנועי ה-2.0 FSI ולמיטב זיכרוני, תא המנוע וכניסת האויר בנויים באופן קצת שונה. מה זה אומר מבחינה טכנית? במנועי ה-2.0 FSI, יש לשים מתאם מיוחד ונכון לבדיקה האחרונה שעשיתי, עוד לא קיים מתאם כזה בשוק. ניתן ואפילו אפשרי לייצר אחד כזה. הבעייה היא בנקודת החיבור לפילטר, היכן שממוקם חיישן ה-MAF ברכב. אגב, גם במנועי ה-2.0 TFSI, קיימת בעייה טכנית מבחינת נקודת החיבור ולכן תוכל לראות במרבית התמונות שמופיעות באינטרנט שכיסוי המנוע הוסר לטובת צנרת יניקה. אך גם על בעייה זאת ניתן להתגבר מבלי להפטר מהכיסוי. בכל אופן, בשני המקרים, ניתן להשתמש בכניסות האויר המקוריות של הרכב על מנת ליצור את אפקט ה"ראם-אייר" - לזרימת אויר יעילה יותר. נ.ב: Cold air intake, היא אומנם מערכת יעילה אך גם ה"מסוכנת" מבין כולם. בגלל המיקום בתחתית הרכב הפילטר חשוף ליותר "מפגעים סביבתיים" (מים, אבק וכדו'). באקלים שלנו ובכבישים שלנו, זה סוג של התאבדות. -
צ'יפ לפולו GTI חדשה-- כמה שאלות
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של shoshani בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
לפי הסדר... 1. 150 ל- 195 כ"ס 21 ל-26 קג"מ 0.6-0.7 באר ל-1.1-1.2 באר 2. חסכון של עד 5% במהירות שיוט, תודות למיפוי יעיל יותר של מחשב המנוע המקורי. מנסיון, יש לך יותר כוח, אתה תלחץ יותר = צריכת הדלק תעלה בהתאם. 3. המנוע בהחלט בנוי לזה, כמו שכבר הגיבו פה, אותו מנוע מופיע במספר דגמים שונים מקבוצת פולקסוואגן (פולקסוואגן, האודי, סיאט, סקודה) ובהספקים שונים, עם שינויים מינוריים. לגביי הבלאי, זה לא משהו שצריך להדאיג אותך בטווח הקרוב, סביר להניח שהרכב יעבור מספר ידיים עד שחלקים יתחילו "להתפורר" (דגש על המרכאות). 4. מנסיון אין כל בעייה עם זה. לגביי נושא האחריות, צ'מפיון ימהרו להתנער מאחריות - זה נוח להם. מצד שני, היות והשינוי נעשה דרך שקע הדיאגנוסטיקה, אין כל דרך לגלות אותו. מצד שלישי, מוסך פרטי מורשה (עיין ערך "פליקס") לא ישלול אחריות במידה וחברת התוכנה (החברה שתעשה לך את ה"צ'יפ") מוכרת על-ידיו. 5. 6. 7. חזור על התשובות שכבר רשמתי. ליאור (4runner), הפולו והאיביזה, מעבר לעובדה ששתי המכוניות חולקות מנוע. הן גם חולקות שלדה זהה. בהתאמה, הפולו סובלת מאותם חסרונות של האיביזה - שעליהם, כותב ההודעה יכול לקרוא בשירשור המפורט שכבר העלנו. מקווה שעזרתי, חנן. -
מה העלות של אגזוז זרימה החופשית?
Hanan @ Spoiled פרסם הודעה בנושא של sergey_k בתוך שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
למקרה שלא הובנתי כראוי, כל הנאמר על ידי לא היה בגדר המלצה. לא ניסיתי לנקוט צד, ניסיתי להשאר אובייקטיבי לחלוטין - למעשה, אנחנו מתקינים את שני הסוגים. ההתייחסות שלי היא אך ורק על פי הנאמר בחוק. הסברתי את כל ההיבטים שיש לקחת בקניית דוד אוניברסלי או ייעודי. בשורה התחתונה, כמו שניסיתי כבר להגיד, ברגע שנופלים בידיים של שוטר, (וצר לי שזה המצב, אבל) זה תלוי במצב-רוח שלו. לעומת זאת בבית משפט, יהיה קל יותר להוכיח את חפותך. האם זה שווה את הכסף? זה כבר נתון לשיקולך. נ.ב: בימים הטובים של yellow (גני התערוכה) הופעתי עם אלפא-רומאו 147 ובאותו יום המשטרה עשתה פשיטה על המקום. האלפא הייתה בין הרכבים שנבדקו ותתפלא, התעודת הומולוגציה עשתה את שלה באותו הערב.
