Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Seat Ibiza Turbo , סדנת שיפורים מומלצת


שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תודה, השאלה שלי שבמקרה של שלושת הרכבים שהזכרתי מקודם הן כן שופרו וההספק גדל באופן משמעותי, כדי להיות הוגן ההספק של האביזיה המקורית היה 133כ"ס/5850 בבדיקה בדינמומטר .

כך שבשלושתם ההספק עלה ובחלקם באופן משמעותי ביותר :? ולכן עצם העובדה שלא הזכירו את הבלמים הפריעה לי (מעניין איך לא חשבתי על זה מקודם )

 

שאלה אחרת, עד כמה הבדיקה הזאת מדוייקת? צויין באיזה מכון הם נבדקו? האם הדינמומטר עבר כיול לפני? בדקו כל אחד מהרכבים בנפרד לפני השינוי?

 

חשוב להבין שביצור סידרתי יש שינויים בהספק הרשום, לא כל מנוע יוצא בדיוק של אחד לאחד. תמיד יש מקום לסטייה, לצערנו, בדרך כלל לכיוון מטה (היצרן, מסיבות שיווקיות, יעדיף את הנתון הגבוה על פני הנמוך). במקרים מסויימים גם ההפך קורה, ההספק המדוד גדול מהנתונים המוצהרים.

 

מה הייתה צורת המסלול?

מה בחנו בו? פניות בעיקר או האצות?

 

כמה מקצים היו? האם התוצאה היא שיקלול הממוצע? האם הרכבים נבחנו על-ידי אותו הנהג? וכו'... וכו'....

 

לכל אחד יש גישה אחרת לשיפור הרכב וזאת בהתאם לצרכים שלך כאינדיבידואל, ושוב חוזרים לשאלה הראשונה שלי, מה המטרה של חבר שלך? איזה מין נהג הוא? הוא מחפש פניות או קו ישר?

 

רק כשנדע את הפרטים האלו נוכל לענות לך תשובה מדוייקת תוך כדי הבנת הנפשות הפועלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חנן כנראה שאני אצטרך להעתיק עוד חלק מהכתבה

 

"מסלול ההתנהגות שוכלל בהשוואה לזה ששירת אותנו במבחן הספורטיביות. סידרנו אותו לכדי ישורת הנגמרת בסלולם ארוך ואיטי, לאחריו שתי פניות S מהירות, ישורת, שיקיין הנכנס לקשת ארוכה של 180 מעלות המשיבה את המכונית מהצד הנגדי לשיקיין, ובחזרה על אותה הדרך. כעת הוא מפותל יותר, כדי שהפערים בין המכונית החזקות לחלשות יהיו קטנים יותר. כל מכונית עשתה שני מקצים עם כל נהג. מדידות הזמנים נעשו בכל מכונית על ידי פרדי וגבי. " (גבי סרוגו ופרדי פריהאוף)

 

בתודת הם מודים ל

"רשת קומפיוטסט על מדידות ההספק והמומנת החוזרות ונשנות....... "

 

בדיקות ההספק בוצעו רק אחרי השיפורים בכל אחד מהרכבים (הם באו עם הבעלים ) ובמקביל היה רכב חברה , כולם עשו בין 15-25 אלף ק"מ כך שגילם על הכביש דיי זהה .

כל ההספקים שהיו מוצהרים (הן של היצרן והן של המשפרים ) היו נמוכים בכ 15% +- מההספק המדוד .

ההסבר שהיה כביכול כתוב בכתבה אחרי התדהמה מהנתון של 133כ"ס ברכב התקני היה

 

נתוני היצרן נעשים ביציאה מהמנוע כאשר זה בשיא אוטו. המנוע הנמצא במעבדה ומנותק מהמכונית נבדק לפי תקן מסויים- במקרה זה תקן ECE; תקן אחר יביא לנתונים אחרים. עם זאת, המדידה של קומפיוטסט אינה מה שקוראים "הספק בגלגל". מצד אחד שם נמדד ההספק; מצד שני מחשב קובע את נתוני הספק המנוע לפי חישוב הפסדים ולפי נוסחה המתאימה לכל דגם וגרסה בנפרד.

פנינו למנהדס הרכב ערן דובדיבני. זה חישב כי בתוספת לאיבוד כוח הנובע מהיעדר קירור למצן הביניים של המגדש, צריך להוסיף 15% בכדי להגיע לנתון משוער הקרוב להספק ה"אמיתי". חישוב זה מביא את הנתונים ל- 154 כ"ס ול 21.2 קג"מ. סביר בהחלט בהתחשב בקילומטרים הלא עדינים שעברה המכונית. בכל אופן מה שחשוב לשיפוט ראוי של השיפורים הוא הנתון שנמדד, מהיותו נקודת הייחוס.

 

ניסיתי לענות בציטוטים האלה על כל השאלות ששאת חנן, אם פיספסתי משהו אז תמיד אפשר להוסיף ;)

 

אגב העליתי את הכתבה הזו אחרי התגובות שהבלמים חלשים ובכל הרכבים שכן שופרו לא קראתי על שיפור בלמים באף אחד מהרכבים האלה וזה מה שכן הפתיע אותי .

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הנושא תמוה, אבל אני רוצה להוסיף פרט מעניין לשיחה.

 

מתוך נתוני מדידות מדוייקות שנערכו בעשרות מכוניות שיצא לי לראות, כולל שני מבחנים שיצא לי לבצע בעצמי עם מגזין רכב אמריקאי ושנערכו בצורה מדוייקת ביותר (אותו נהג, מסלול, תנאים וכו'..), ל-85% מ"משפרי" הבלמים של האפטרמרקט פשוט אין מושג איך להגיע למרחקי הבלימה המקוריים של הרכב :shock: :shock: :shock:!

 

אני מדבר על מכוניות שיצא לי לראות עם כל מיני Big brake kits שנראים כאילו הם הולכים לעצור את האוטו כאילו הוא נכנס בקיר בטון, ובמדידה מדוייקת מרחק הבלימה מתגלה כארוך יותר מהמקור!

היתרון של ה-BBK מגיע לידי ביטוי רק במצבים כמו נהיגת מסלול שבה הטמפרטורות עולות לרמה ששימוש כביש נורמלי לא מגיע אליהן ויש צורך אמיתי ב-Heat capacity של דיסקים מוגדלים.

 

מערכות בלימה של רכבים מודרניים, והאיביזה המדוברת היא אחת מהן, מתוכננות בהתאם לרכב, והרבה מתוך זה טמון גם בהידראוליקה של המערכת, כמה אחוזים מהלחץ עוברים לאיזה סרן וכמובן שימוש במשאבה שתואמת את דרישות המהנדסים.

BBK משבש את כל המשוואה.

 

שיפורי בלימה הם ללא צל של ספק התחום שבו האפטרמרקט מלא בהכי הרבה בולשיט.

שיפורי אחיזה והתנהגות קל להוכיח אם הם אפקטיביים, כל ג'ימקאנה קטנה תייצר הבדל בזמני הקפות.

בשביל להוכיח אפקטיביות של שיפורי כוח מספיק להריץ את האוטו על דינמומטר ולקבל מספר.

האם מישהו מצליח להזכר בפעם האחרונה שראיתם יצרן או משפר כלשהו שמציע נתוני אמת שנמדדו ובהם מופיע שבפירוש שופרו הבלמים?

קשה לי מאוד להזכר במקרה כזה.

 

אני לא אומר שלא ניתן לשפר מערכות בלימה, אפשרי בהחלט.

צריך פשוט לסנן בין הרים של בולשיט על הדרך.

אני אישית דוגל בהחלפה של הרפידות המקוריות לכאלו שמציעות Friction coefficient גבוה יותר וטמפ' העבודה שלהן גבוהה יותר וזאת במידה והבלמים המקוריים אכן הראו נטיה להתחממות לרמה אובדנית תחת ידיו של בעל הרכב הספציפי.

בשאר הזמן, החלפה של הצמיגים לספורטיביים יותר תהווה את שיפור הבלימה הטוב ביותר.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

 

למרות שאין לי איביזה, אנסה לענות לך.

 

הרכב מצוייד בדיסק קדמי כפול אבל די קטן, ומאחור בדיסקון בודד.

האיביזה, היא בד"כ רכב של צעירים שאוהבים רק קו ישר, מה גם שהרכב, עם המתלה האחורי הדי מזוויע שלו, לא מצטיין באיכות פניה, תוסיף לזה ש99% מהאיביזות טורבו בארץ "שופרו" ע"י בעליהן ע"י צביעה של הקליפרים בצבע אדום של טמבור, דבר שמקשה על הקליפר להתקרר !!!!!!!!!!!!!

 

שמעתי כבר על הרבה נהגים (הצעירים) שסיפרו שמערכת הבלימה רתחה להם והדיסקים "הוציאו עשן", בסופו של דבר שופצה מערכת בלימה, כשהתעניינתי איך הם הגיעו למצב הזה, התשובה הייתה פשוטה, "עשיתי פתיחות בכבישים עם הרבה רמזורים, במשך 20 דקות", ואני מסיק שהם האיצו ל 100-150 קמ"ש (כמו שהרכב יודע) ובלמו מייד בפראות ל "0", פעם אחר פעם אחר פעם עד לתוצאה שתארתי.

 

נכון שבשימוש מסלול שפוי, עם אוורור מספק, ונהג שמבין מה הוא עושה, המצב לא יקרה כי הוא יתחיל להרגיש בספוגיות ההולכת ונוצרת במערכת, אבל ה"רגש" של אותם נהגים צעירים נמצא במקום אחר .... :shock:

 

אז יכול להיות שמערכת של EBC או OMP לא יקצרו את מרחקי הבלימה, אולי אפילו יאריכו מעט (אם לא שמרו על האיזון הנכון קדימה אחורה) אבל לפחות המערכת לא תקרוס.

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, חשוב לי להדגיש שזהו שירשור מאוד מעניין, ההסברים פה מצויינים ומפורטים להפליא!

לפי דעתי יש להכניס אותו אפילול לדביקים, אני בטוח שכל מי שקונה איביזה טורבו ייהנה וישכיל משירשור זה!

כל הכבוד לכולכם ותודה על העזרה. הועלתם לחבר שלי מאוד!

בברכה,

מאור

נוסף על כך, נכנסתי לאתר ספוילד, שם כתוב כי כל מה שהם מתקינים ברכב, יש לו אישור ואין שום בעיה בהעברת טסט, ולמען הסר ספק הם מוכנים להעביר את הרכב טסט!

האם לסמוך על כך? האם זהו המקום המתאים לשפר את האיביזה FR של חבר שלי?

אלוהים ברא לכל אדם נתיב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי כבר על הרבה נהגים (הצעירים) שסיפרו שמערכת הבלימה רתחה להם והדיסקים "הוציאו עשן", בסופו של דבר שופצה מערכת בלימה, כשהתעניינתי איך הם הגיעו למצב הזה, התשובה הייתה פשוטה, "עשיתי פתיחות בכבישים עם הרבה רמזורים, במשך 20 דקות", ואני מסיק שהם האיצו ל 100-150 קמ"ש (כמו שהרכב יודע) ובלמו מייד בפראות ל "0", פעם אחר פעם אחר פעם עד לתוצאה שתארתי.

ליאור -

 

אין שום מערכת בילום שמתוכננת במיוחד לשימוש כזה.

אפשר גם להגיע באותה המידה לרתיחה של הרפידות גם עם BBK לא רק לרמה של עשן אלא גם לרמה של להבות שפורצות החוצה מהגלגל, תאמין לי, ראיתי את זה קורה יותר מפעם אחת בעיניים שלי כשהחבר'ה יורדים מהמסלול בלי לקחת הקפת קירור.

 

הבעיה כאן היא לא מערכת הבילום המקורית, אלא הנהג חסר המושג.

שאל נהגים שאתה מכיר מה הם עושים במידה ומתחממים להם הבלמים ותגלה שלפחות 90% מהם עוצרים את האוטו בצד הכביש "כדי לתת לבלמים להתקרר" שזו בערך הטעות הכי גדולה שאפשר לבצע.

בלמים מקררים תוך כדי נסיעה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.לכל מערכת ישנן מגבלות, גם למשופרת.

 

ב.ישנן רפידות שמגיבות טוב רק בחום וכשהן קרות האפקטיביות שלהן נמוכה.

 

באיביזה, אלא עם מישהו בונה מתחרה לאחד הרכבים של jun אין טעם להחליף את כל מערכת הבילום אלא רק רפידות.

 

ותיכף גם יעברו לבלמים קרמיים ומערכות הזרקת מים לקירור הדיסקים :-)

 

וכל דבר שהוא שנעשה אפשרי לשמור אותו לחלק הקדמי ולא לאחורי שכן בכל מקרה רוב הבלימה מתבצעת קדימה(שם "נופל" המשקל בבלימה).

 

וכשאתם בולמים תנו למשקל לעבור קדימה לפני בלימה מסיבית - זו השיטה שלי אם היא טובה לכם.

 

תקפידו על לחץ אוויר נכון ותקינות בולמ"ז יש לכך חשיבות רבה לבלימה טובה.

 

לגבי פורק חיצוני ישנה בו תועלת רבה והוא מקל ושומר על הטורבו, לדעתי.

 

לי יש רעיון אחר - תחליפו את ה sway bar האחורי לעבה יותר (ישנם גם כאלה מתכוננים) ותקבלו גם רכב עם פחות "תת היגוי".

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביחי, קרא שוב את הקטע הבא -

מערכות בלימה של רכבים מודרניים, והאיביזה המדוברת היא אחת מהן, מתוכננות בהתאם לרכב, והרבה מתוך זה טמון גם בהידראוליקה של המערכת, כמה אחוזים מהלחץ עוברים לאיזה סרן וכמובן שימוש במשאבה שתואמת את דרישות המהנדסים.

BBK משבש את כל המשוואה.

וזו רק סיבה אחת, יש עוד כמה שקשורות להידראוליקה כמו כמות הנוזל שצריך לזוז לתוך הקליפרים מרובי הבוכנות (שכמעט אף פעם הן לא בגודל הנכון) כדי לייצר את אותו הלחץ על הרפידות שהקליפרים המקוריים מייצרים.

 

בל נשכח גם ש-3/4 ממערכות הבילום של האפטרמרקט מגיעות עם רפידות בתרכובת הלא נכונה לשימוש הספציצי של כל נהג ונהג.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהעניין טמון בזה שכל הרכב הוא בעצם אוסף של פשרות, חלקן גדולות חלקן קטנות.

במערכת הבלימה אני לא חושב שיש פשרות בכלל, היא נותנת את התוצאה הטובה ביותר לרכב הנתון.

ברור שמדובר ברכבים מודרניים, בפיאט 127 או הסוסיתא (שידועה לשימצה ביכולת הבלימה שלה) יש מה לשפר, בגולף GTI, לא ממש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים ולא מסכים איתך ביחד.

הפשרה כאן היא גם על התנאים שבהם מערכת הבילום תעבוד באופן אופטימלי וכאן היצרן מחפש פשרה בין מגוון תנאים שהנהג הממוצע מפעיל את הבלמים במכוניתו.

כאן מתרחשת בד"כ הפשרה בתרכובת הרפידות.

 

פשרה נוספת היא בעלויות הייצור.

כולנו מסכימים על זה שהפחתת המשקל הבלתי מוקפץ היא תמיד פעולה חיובית, ובכן, למה אנחנו לא מוצאים בכל רכב שיוצא את שערי המפעל דיסקים שעשויים משני חלקים (המרכז מאלומיניום)?

התשובה היא שעלות ייצור של דיסק כזה גבוהה בהרבה מזו של יציקה נורמלית.

 

אני מצליח לחשוב על עוד דוגמאות אבל אלו יספיקו בשלב זה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

NIGHTWATCH:

 

הנתונים האלה נראים תמוהים לגמרי!

 

לי ידוע על בדיקות (מח'ברה של VAG-CLUB) שנעשו בדינומטר של קמפיוטסט והעידו על כ"ס גבוה בהרבה מהמצוהר כאשר שינו את תוכנת המחשב.

סתם לצורך הדוגמא: הרכב סטנדרטי עם פילטר פתוח ותוכנת מחשב של NEUSPEED עם מנוע במצב טוב הוציא 185 כ"ס מדוד. כאשר יצרן התוכנה העיד על תוספת של 30 כ"ס.

זאת מבלי כל תוספת של 15%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדובר באיביזה 20VT הנתונים הללו נראים תמוהים.

 

הנתונים הם ממדידות דינמומטר , ההספקים המוצהרים של המשפרים גבוהים יותר L

 

 

פיין טיונינג: 171 כ"ס

פירלינג רייסינג: 205 כ"ס

E&A אוטוספורט : 224 כ"ס

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי

 

האיביזה, היא בד"כ רכב של צעירים שאוהבים רק קו ישר, מה גם שהרכב, עם המתלה האחורי הדי מזוויע שלו, לא מצטיין באיכות פניה, תוסיף לזה ש99% מהאיביזות טורבו בארץ "שופרו" ע"י בעליהן ע"י צביעה של הקליפרים בצבע אדום של טמבור, דבר שמקשה על הקליפר להתקרר !!!!!!!!!!!!!

 

ליאור

 

נראה לי שהצעירים שאתה מסתובב איתם הם לא בדיוק המדגם המייצג של בעלי הרכבים הנ"ל בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתונים הם ממדידות דינמומטר , ההספקים המוצהרים של המשפרים גבוהים יותר L

 

 

פיין טיונינג: 171 כ"ס

פירלינג רייסינג: 205 כ"ס

E&A אוטוספורט : 224 כ"ס

 

כן, את החישוב עשיתי לבד לאחר שראיתי את ההתייעצות שלך עם דובדבני.

 

אם אכן כך המצב בבדיקות הדינמומטר במכוני הבדיקה, אני מקווה לפחות שהם נוטים להעיר את צומת הלב של הקונה לגבי הממצאים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6271 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...