Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7186 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קורדובה ... לדעתי הרכב נראה טוב יותר מאשר הרובר! - לזה אתה צריך דחוף משקפיים. מרווח קצת יותר, מוצק יותר ומרגיש יותר איכותי.

אני לא יודע מתי פעם אחרונה ישבת בקורדובה, אבל יצא לי כמה פעמים לשבת באיביזה מסוף שנות ה- 90 לאחרונה (וזה השנתון שנכנס בתקציב שלו, אם אינני טועה), אבל כבעלים של רובר אני יכול לומר לך שקורדובה לא מרווח(ת) יותר - בכלל לא מדובר באותה קטגוריה; לא מוצק(ה) יותר; ובטח לא מרגיש(ה) איכותי(ת) יותר. להיפך. הכפתורים נשחקים מהר ומאבדים את הצבע שלהם, הרדיו המצחיק בד"כ נשבר או מוחלף, הקונסולה נראית מוזנחת גם ברכבים שמורים וכו', המושב צפוף יחסית ולא נוח, ובכלל לא מדובר על אותו סדר גודל של רכב.

הרובר היא ליגה אחת מעל - היא ברמת הגודל של הגולף ולא של הפולו, שעליה מבוססת האיביזה/קורדובה.

יש, כמובן, חסרונות אחרים, כגון למשל הדיון מי אמינה יותר ומתי, אבל מבחינת הפאר והגודל אין מה להשוות (אפילו שהגודל לא קובע).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
קורדובה מנוע 1.6 8 שס' 100 כ"ס של VAG. ביצועים טובים תודות לתיבה הידנית, 0-100 סביב ה-10-10.5 שניות אם זה מה שמעניין אותך.

.

גם כאן אתה לא מדייק.

האהבה למותג VW (כבעלים אם הרכב בתמונה ליד הכינוי שלך הוא שלך), היא מוכרת - גם אני מאוהב בשלי - אבל לפחות דייק ככל הניתן כשאתה ממליץ לאחרים.

אתר קארפוליו מציין נתונים קצת שונים: 10.8 שניות למאה, שזה לדגם הידני של הקורדובה (כמה כאלה יש בארץ במצב ראוי בכלל, בשנתונים שרלנבטיים לבחור שמחפש?).

זאת, לעומת ה- 216 הידנית שעושה זאת ב- 9.3 שניות (!) לפי אתר פרקר'ס. TBH, אני לא מכיר הרבה רכבים בנפח 1.6 שיורדים מ- 10 שניות בארץ (למעט הונדה מתחילת שנות ה- 90, שהאיצה ב- 8.6, ממש כמו GTI), בטח לא ביותר מחצי שניה.

 

הפער, כמו שאפשר לראות, הוא די משמעותי למי שתאוצה חשובה לו...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בר, אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו רכב?

הקורדובה SX קיימת בגרסה ידנית בלבד, דווקא הרובר קיימת הרבה בגרסה אוט'/רציפה.

אכן הנתונים של הקורדובה הם 0-100 10.8 שניות ומהירות מירבית של 186 קמ"ש.

מנוע מוכח ואמין של VAG.

אומנם אין הבדל ניכר מבפנים בין ה-25 שלך ל216/214 אבל בכל זאת אתה לא יכול להשוות את האיכות שברכב שלך לקורדובה משנים 98-99 כי זה פשוט לא רלוונטי, אלה להשוות את סדרה 200 מאותם שנים, וכן לדעתי הקודובה מרגישה יותר איכותית, פיסט הפלסטיק דמוי עץ בדש של הרובר לא מעידה על איכות!

ריפוד התקרה ברובר נוטה לפול, הדפונים בדלתות כנ"ל, בקורדובה זה לא קורה והיא מרגישה איכותית יותר, שוב לדעתי.

אכן ה-216 מהירה יותר בקו ישר מהקורדובה, אפילו ה-214 תיתן לה פייט טובה.

אל תשווה את ה-25 לקורדובה!

פורסם

ל214 יש את אחד ממנועי ה1.4 החזקים והנעימים שפגשתי, והוא מניע את הרכב בצורה מכובדת ביותר.

 

אין ספק שמבחינת תאוצה הרובר לוקחת, אבל מבחינת הישרדות הרכב בארצנו, אני הייתי מהמר על הקורדובה. נכון שחלקים מתקלפים בפנים אבל באופן כללי איכות הבנייה שלה יותר גבוהה (מרובר 200 למיניהם).

וכן, הדיפון "עץ" הוא מכוער.

 

אבל, אני עדיין לא ראיתי תגובה לגבי מה הבחור רוצה, ככה שקשה להמליץ לכאן או לכאן.

PUG-306 XSI MK2

פורסם
מבחינת הפאר והגודל אין מה להשוות (אפילו שהגודל לא קובע).

פאר? בוא נסכים על משהו,

אפילו על ה-25 (ובמיוחד נעזוב את 216) נאמר שאיכות הגימור הכללית, הנדסת האנוש, ואיכות ההרכבה לוקים בחסר. הפאר שאתה מדבר עליו הוא פאר מזויף. פלסטיקים דמויי עץ זולים ואינטריור שמתחיל להחלש מהר מאוד. במבט ראשון זה אולי נעים לעין וקצת שובר שגרה אבל זה ממש לא "ליגה אחת מעל".

פורסם

אני לא יודע כמה זמן בילית במושב ה- 25 (או ב- 216 המפוארות יותר, אבל נעזוב אותן), אבל אין מה להשוות לכל פולו/פיאסטה/איביזה וכו', כולל לחדשות.

 

מושבים בהירים ונעימים לעין, כיוונון תמיכת גב תחתון (שמוכר לי רק בוולבו ובמגאן, אם כי אף שאני משוכנע שיש רכבים אחרים כאלה, לא נתקלתי בזה באיביזה, למשל...).

 

אני גם לא ממש מבין על מה אתה מלין בנושא הנדסת האנוש ואיכות החומרים. אצלי הכל (טפו טפו טפו) במקום, הן מבחינת "במקום ולא נושר ממנו", והן מבחינת "בדיוק במקום שהיית מצפה שיהיה". כוונון הכיסא הוא גם לגובה, כוונון הגה, אפשרות לאוויר קר לנהג כאשר החימום מופעל, מזגן מעולה, שפריצרים שנעים על המגב, מה עוד? אני כבר לא זוכר. המגרעת היחידה שאני יכול לחשוב עליה אחרי שנה עם הרכב היא שהוא יחסית נמוך אם אתה מעלה את הכיסא עד לגובה המקסימלי (כמו שאני עשיתי). ועדיין - אני 184 ס"מ ומסתדר...

 

כמובן, הרכב מגיע עם סאן-רוף, מראות חשמליות, ח"ח (שצריך להתרגל למיקום שלהם, אבל אחרי שמתרגלים הוא ממש טריוויאלי), נ"מ, ג'נטים, ועם גיר סטפטרוניק חלק, נעים, חסכוני וזריז מאין כמותו (תראה לי עוד אוטומטית 1.8 שעושה 1:12 מעורב ומאיצה ל- 100 בפחות מ- 10 שניות) וכו'. מזל שלא טענת שהוא גם מרווח פחות...

אני, כמובן, לא טוען שהרב אמין כמו חבריו היפניים או מקבוצת VAG, אבל טפו טפו טפו, חברי הטוב עם הגולף, מאותו שנתון והוא אפילו יד ראשונה, הוציא יותר כסף על הרכב...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בר הסכמנו אבל בין ה-216 לקורדובה לא?

ה-25 שלך סיפור (אל תשווה אותה לאחיות VAG של שנים 96-00 בעלות העיצוב הזהה) שונה והשנים יראו כמה היא תשרוד, לפי סדרה 200 מצבה לא יהיה מעודד.

פורסם

לרגע אחד אני יהיה ילד קטן אבל יש לי איביזה 1600 100 כוח סוס והרובר ממש לא יותר מהירה ממני בקו ישר! מה גם שאין מה לדבר בנושא האמינות יש לי חבר עם רובר 216 שהלך לו מנוע וגיר במכה אחת והאוטו כבר חצישנה עומד מתחת לבית כי לא מוצאים חלקים,אני מדבר על איביזה ועל קורדובה כאחד הם בעלי אותם מכלולים

גם השיקולים שלי היו רובר או רכב מקונצרן ואג ואחרי התלבטויות רבות לקחתי איביזה עם קילומטראז רב יחסית והאוטו מפגין אמינות לגבי אמינות ואני חושב שזה המניע העיקרי הסופי של כולם לגבי קנית רכב הקורדובה עולה על הרובר! ואני מכיר לפחות 5 בעלי רובר שחוץ מאחד המנוע של כולם כבר נפתח פעם אחת לפחות, אני לא בא לעודד את הבחור לקנות את הקורדובה אך אני בא להמליץ לו להתרחק מהרובר.

פורסם
בר הסכמנו אבל בין ה-216 לקורדובה לא?

ה-25 שלך סיפור (אל תשווה אותה לאחיות VAG של שנים 96-00 בעלות העיצוב הזהה) שונה והשנים יראו כמה היא תשרוד, לפי סדרה 200 מצבה לא יהיה מעודד.

טפו טפו טפו, אני מקווה שתשרוד יותר טוב :lol:

מי יודע, אולי הייצור תחת השגחת BMW עשה משהו לחברה (למרות שאומרים שה- 75 שיוצרה במפעלי רובר המקוריים טובה יותר מזו שיוצרה, באותו שנתון, במפעל שהקימה BMW. לך תדע).

 

לגבי ה- 216 ש"פתחו" להן את המנוע בהודעה מעל, אני רק יכול לומר, בפעם החמישית אני חושב, שכל עוד יש נוזל קירור ייעודי ומטפלים במוסך מורשה לא אמורה להיות בעיה עם ראש מנוע. אינני יודע על אילו שנים מדובר לגבי ה"חמישה חברים שלמעט אחד לכולם פתחו מנוע", אבל על כל פנים, כאשר חסר נוזל קירור במערכת הקירור, הרכב נוטה להתחמם, ואם מדובר באטם ראש מנוע מקורי, הוא עשוי להיפרץ ואז צריך להחליף אטם. אם חבריך הזניחו את הרכב זה אכן יכול להוביל לשיפוץ ראש. אבל כאן מדובר על הזנחה כפולה לפחות: לא שמו לב שחסר נוזל קירור + לא שמו לב שמתחמם או שמו לב מאוחר מידי. וזה בהנחה שהיה נוזל קירור ייעודי. יודגש כי בעיה זו נפתרה זה מכבר עם אטם ראש מנוע תחלופי מחוזק (מיוצר ע"י לנד-רובר).

 

אני מעדיך לבדוק פעם בשבועיים נוזל קירור ולנסוע ברובר שלי (שהיא כאמור לא 216, אבל לחבר שלי יש 216 ללא תלונות כלל!) כל יום, על פני איביזה/פולו/קורדובה - אבל זו רק העדפה שלי, שכמובן לא רלבנטית לגולף שנותנת פייט לא רע לרובר 8-) , אם כי בטח לא שלי ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
לרגע אחד אני יהיה ילד קטן אבל יש לי איביזה 1600 100 כוח סוס והרובר ממש לא יותר מהירה ממני בקו ישר!

אז כדאי שתעדכן את אתרי הרכב המובילים בעולם, כי הנתונים שלהם כנראה שגויים. :shock:

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

×
×
  • תוכן חדש...