Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7248 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברי'ה, על מה הויכוח?!

אין מה לעשות, וזו עובדה קיימת (אני מקווה שאני לא פוגע בחובבי הרכבים האירופאים).

 

הסיריון אמינה יותר, שומרת על ערכה טוב יותר והיא הקנייה הכדאית במקרה הנ"ל.

 

בברכה

עידן

Black Nissan JUKE TEKNA

פורסם

הסיריון אולי אמינה יותר, אבל היא מכונית הרבה פחות טובה.

 

נ.ב

"סקרי האמינות" האחרונים מציבים את סקודה בראש הפרמידה אז אולי לא כדאי שתצטט אותם.

עוד נ.ב אחד , דיהטסו אף פעם לא כיכבה ב"סקרי האמינות" , תשאל כל בעל אפלאוז שבשלב כזה או אחר החליף את המנוע שלו.

זה שהאוטו יצא מיפן לא מייחס לו סגולות חיי נצח אתה יודע.

פורסם
חברי'ה, על מה הויכוח?!

אין מה לעשות, וזו עובדה קיימת (אני מקווה שאני לא פוגע בחובבי הרכבים האירופאים).

 

הסיריון אמינה יותר, שומרת על ערכה טוב יותר והיא הקנייה הכדאית במקרה הנ"ל.

 

בברכה

עידן

כ"כ הרבה שטויות בהודעה אחת.

זה שהיפניות אמינות יותר, זה סטיגמה שנוצרה לה בקרב העם הישראלי.

אני אסביר את עצמי.

 

נתקלתי בלא מעט אנשים, שבשבילם אמינות, זה לקנות רכב חדש, לא לטפל ברכב בזמן שמומלץ ע"פ היצרן, ואז אחרי 3 שנים שפתאום מתחילות תקלות כמו טיימינג, לבכות שהמוסך לוקח להם את כל כספם. נחש באילו רכבים הם נהגו? ניחשת נכון, רובם הגדול מאוד נהג ברכבים יפניים.

 

מהצד השני, אני מכיר, המון אנשים, בעלי רכבים לא יפניים, שמטפלים בזמן, וגם לפני, משלמים את הכסף לטיפול, והרכב שלהם נוסע נהדר, ללא כל תקלות והם מרוצים ממנו. המשפחה שלי היא דוגמא מצויינת לזה.

הפונטו הקודמת שלי טופלה כמו שצריך, נחש מה? לא היו תקלות.

הוולוו של אימי כבר 11 שנה אצלנו, והדבר היחיד שהתקלקל, בכל ה 11 שנים, הוא מעגל חשמלי קטן בפאנל השליטה במזגן.

מצד שני, הניסאן של אבי, לא מפגינה אמינות מי יודע מה, והיא עוד מטופלת כמו שצריך, ואף יותר.

 

דודים שלי, בעלי מגאן מהדור החדש, מרוצים עד השמיים מהרכב, מעדיפים אותו על פני הקורולה שרק צרות ראו ממנה. לבן דודי, פונטו מן החברה (2002), ללא כל תקלות עד היום.

 

להוריו של חבר קרוב מאוד שלי, יש קורסיקה, הם מסרבים להחליף את הרכב כי הם מרוצים מאוד ממנו. גם הוא מטופל כמו שצריך ולא מפגין בעיות, גם לא עם הגיר שכביכול נחשב רגיש.

 

אני יכול להמשיך עם הדוגמאות האישיות עד שנה הבאה...

 

מה המסקנה מכל זה, רכב שמטופל, לפחות לפי הוראות יצרן, יחזיק מעמד יותר זמן, מכל רכב אחר, יפני, שוודי, איטלקי, צרפתי או בראזילאי שלא טופל כמו שצריך.

 

לפותח השרשור, הפאביה לא עדיפה בתצורה אוטומטית (לדעתי חלשה מידי ותו לא), לך על הפונטו, לא הייתי מתקרב לסיריון בכלל. וכן, יצא לי לנסוע ברכב, ושנאתי כל רגע.

מה גם שהפונטו תהיה מאובזרת יותר, בטיחותית יותר, בנויה טוב יותר, כן יותר טוב מהחתיכות פלסטיק בסיריון, ועדיפה עם הגיר הרציף.

!AWDSOME

פורסם

אשמח לשמוע מידע על התיבה הרציפה.

כיצד היא פועלת,האם קל להיסתגל אליה-עד היום נהגתי על גיר רגיל ושאיפתי היא לעבור לאטומט רגיל.

יתרונות וחסרנות מול תיבה אוטומטית ומול גיר רגיל.

מחלות ותצרוכת דלק.

 

תודה

פורסם

תצרוכת הדלק שלי בפונטו הקודמת, עם הגיר הרציף, עמדה על 1:13.5 בנסיעה עירונית. דיי חסכוני לדעתי.

 

איך היא עובדת, על קצה המזלג:

דמיין מנגנון כמו באופניים. יש לך את הגלגלי שיניים שאתה מסובב, והם מסובבים באמצאות שרשרת את הגלגל האחורי שגם לו יש גלגלי שיניים. זה בעצם יוצר יחסי העברה, הילוכים.

ברכב זה דיי דומה, רק שבמקום 3 מצבים בגלגל שהמנוע מסובב (פדאלים, באופניים), או 7 בגלגלים (באופניים), יש לך בעצם אינסוף.

זה אומר שיש לך אינסוף יחסי העברה, כלומר, אין סוף הילוכים. למה זה טוב?

זה טוב כי בכל מצב נתון, תוכל להעמיד את המנוע בסל"ד הרצוי, והגיר יטפל בתאוצה.

 

תחשוב שכאשר תאיץ, נאמר ל 100 קמ"ש, ברכב אוטומטי רגיל, תהיה עלית סל"ד, כאשר הרכב ירצה להעביר הילוך, הוא יעביר, הסל"ד ירד, ושוב יעלה כאשר ההילוך החדש ישתלב.

בתיבה רציפה, הרכב יאיץ, אבל הסל"ד ישאר קבוע.

זה קורה, כי הגיר מסדר את הגודל הגלגלים שהרצועה נעה עליהם, בצורה כזו שהוא מקטין/מגדיל את הרדיוס שלהם באופן אוטומטי. בדיוק כמו מה שקורה שאתה משחק עם הילוכים באופניים.

 

צריכים טיפה להתרגל לקונספט, אבל זה מאוד נוח לדעתי, אין קפיצות כאשר ההילוכים עוברים, והנסיעה מאוד חלקה.

!AWDSOME

פורסם

איזה הסבר, גדעון!

אני חושב שאפילו נציג טכני של פיאט לא היה מסביר את זה טוב יותר...

 

יש דגם מומלץ של הפונטו ספיס?
כן, HGT... :ok:

 

ועכשיו ברצינות, אני מאמין שהפונטו ספייס ELX 16V בעלת 80 כ"ס תענה על הדרישות שלך.

זהו דגם מאוד מומלץ מהרבה בחינות - זריזות, חסכון בדלק, נוחות נסיעה ובטיחות.

×
×
  • תוכן חדש...