Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 שנת 2022 לא נפתחת ולא מתניעה


מעבר לפיתרון נפתר ע"י IsraCar,

פוסטים מומלצים

פורסם

המפתח הרגיל (שלט) לא פותח את הרכב.

כשפותחים את דלת הנהג עם המפתח הפיזי, שאר הדלתות נשארות נעולות ואי אפשר לפתוח אותן, לא מבפנים ולא מבחוץ, והרכב לא נדלק (נראה כאילו הקודן כבוי, כשלוחצים עליו לא קורה כלום).

המפתח עצמו כן מגיב כשלוחצים עליו (אור מהבהב) ככה שנראה לי שסוללות במפתח הן לא הבעיה.

הבנתי שיכול להיות שהמצבר התרוקן, אבל זה נשמע לי מוזר, כי הרכב בשימוש כמעט יומיומי.

מה יכולה להיות הבעיה?

פורסם (נערך)

הולכים מהקל לכבד.. הקל זה המצבר.

 

תתחיל מלבקש מחבר, קרוב משפחה או שכן בוסטר

או כבלים.

אם אין לך, תקנה איפשהו בוסטר.

 

זה לא מוזר, גם לי הלך מצבר לא מזמן, אמנם הצלחתי להיכנס לרכב אבל לא הניע.

 

אגב, בפועל בוסטר זו אחת הקניות הכי טובות שעשיתי, כי ב-9 בערב באותו יום לא רציתי ליפול על אף אחד, והיה לי בוסטר כבר שנתיים בתקופה הזו ועובד מצוין (UTRAI מעליאקספרס)

כרגע אין לך זמן לחכות לעליאקספרס כמובן

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

המצבר עדיין מקורי. כנראה באמת צריך להחליף.

אני מנסה להבין איזה בוסטר לקנות, האם הדגם הבא (Noco Boost Plus GB40) יתאים?

https://ksp.co.il/web/item/209339

בהוראות ההפעלה שלו כתוב שהוא עובד רק עם סוללות lead-acid 12V, ראיתי ב-owner's manual של הרכב שהסוללה היא 12V אבל לא כתוב לגבי הסוג. האם סביר להניח שהסוללה היא lead-acid?

לחילופין אם יש דגם אחר מומלץ אשמח לשמוע.

 

ועוד דבר, ב-owner's manual כתוב:

 

Do not jump-start a frozen battery or one with a low fluid level:

Jump-starting a frozen battery or one with a low fluid level is dangerous. It may rupture or explode, causing serious injury.

 

האם זה משהו נפוץ שהסוללה במצב הנל? יש דרך לבדוק את זה?

פורסם

קפואה, לא מדבר אלינו. מדובר על טמפרטורות הרבה מתחת לאפס. 

מדד נוזל נמוך, במצברים המודרניים כבר לא ממש ניתן לבדוק. בעבר היו פתחי גישה לתאי המצבר, אבל כבר לא מעט שנים שאני לא רואה את זה. 

ממה שאני זוכר זה היה 6 "עיגולים" עם צלב + באמצע, והיה ניתן לראות שם מה רמות הנוזל ולהוסיף מים מזוקקים אם צריך. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אתה מעוניין להחליף מצבר בעצמך או לגשת / להזמין אלייך חשמלאי רכב?

ראשית צריך לקבוע שהמצבר מת. 

(צריך לבדוק שאין צריכת זרם בחניה, ואת כלל מערכת החשמל)

 

הוראות שציטטת באנגלית לא רלוונטיות, אנחנו לא חיים קרוב לטמפרטורת קיפאון במדינת ישראל.

 

בוסטר תמיד תוכל לקנות בהמשך. זה לא דחוף דווקא עכשיו. לאחר החלפת מצבר ייתכן שזה יהיה אפילו מיותר.

הבוסטר שרשמת מתאים לרכבך ולסוג המצבר שלך (כמובן שזה מצבר עופרת-חומצה= לד - אסיד).

 

קודם תחליף מצבר, ואז תראה מה הלאה.

סיכוי סביר שהכל יסתדר בעקבות ההחלפה .

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה על התגובות, קניתי היום את המצבר שקישרתי אליו.

כרגע בטעינה ואנסה מאוחר יותר להתניע איתו, אם יעבוד אני אקח למוסך מחר-מחרתיים לבדוק את המצבר.

 

לפני 7 שעות, IsraCar כתב:

בוסטר תמיד תוכל לקנות בהמשך. זה לא דחוף דווקא עכשיו. לאחר החלפת מצבר ייתכן שזה יהיה אפילו מיותר.

 

לא חושב שזה מיותר.

גם אם אחרי החלפת מצבר הכל יחזור לעבוד, מה יקרה בפעם הבאה? אני שוב אצטרך להיתקע ולאלתר ולקוות שמישהו יבוא לעזור?

עדיף לי לשלם את הכמה מאות שקלים האלה כדי שלפחות תהיה לי דרך להחזיר את הרכב לחיים באופן זמני עד שאני אגיע איתו למוסך.

 

לפני 5 שעות, Camaro 92 כתב:

בפתיחת סוויץ נדלקים הנורות בלוח המחוונים?

מה הכוונה פתיחת סוויץ?

בכל אופן שום דבר לא נדלק.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, matthias כתב:

, קניתי היום את המצבר שקישרתי אליו

בוסטר התנעה

לפני 4 שעות, matthias כתב:

לא חושב שזה מיותר

לא מיותר חד משמעית

לפני 4 שעות, matthias כתב:

בכל אופן שום דבר לא נדלק

אז ככל הנראה המצבר פרוק

פורסם

ניסיתי את הבוסטר - חיברתי לרכב והפעלתי, תוך כמה שניות בתוך הרכב נשמעו תקתוקים שהפכו לצפצופים ואז הפסיקו, והאור בקודן חזר להבהב כרגיל.

חיכיתי כ-15 דקות כדי לתת לבוסטר להטעין את המצבר, ואז הכנסתי את הקוד בקודן, לחצתי על הבלם (כדי להפעיל את הרכב) ואז הקודן נכבה שוב, נשמעו התקתוקים/צפצופים והפסיקו והאור בקודן חזר.

חשבתי שאולי 15 דקות לא הספיק להטעין את המצבר מספיק, אז היום בערב השארתי לחצי שעה וקרה אותו דבר - ברגע שלחצתי על הבלם הקודן נכבה ותוך כמה שניות חזר.

מה יכולה להיות הבעיה? אם אני אשאיר את הבוסטר ליותר זמן זה יכול לעזור?

וראיתי איפשהו שבמקום לחבר את המינוס של הבוסטר להארקה אפשר לחבר למינוס של המצבר, זה נכון? זה יכול לעזור להטעין מהר יותר?

פורסם (נערך)

לא הלכת מהקל לכבד

קודם מחליפים מצבר, מצבר עד הבית שמגיע עם מישהו שמחליף לך

כנראה שיסתדר

 

אם לא - כאן מתחיל השלב היותר מסובך.. אבל קודם לך על הקל.

 

אצלי לא הניע, תקתוקים, חיברתי בוסטר והניע. האחוזים ירדו מ 90% ל 70% בבוסטר, לא עניין של להשאיר או לא.

 

אצלך המצבר מת לגמרי כנראה. 

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם (נערך)

כבר קנית בוסטר.

תשאיר לכל הלילה, אולי ימלא לצורך נסיעה אחת לחשמלאי לצורך בדיקה והחלפה.

 

אגב לצורך טעינה איטית, או כדי לשמר מצבר ברכב ללא שימוש יש את המכשיר הזה.

 

אתה יכול לחבר ישירות למינוס. (תבדוק הייטב קוטביות נכונה)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם
לפני 38 דקות, matthias כתב:

ניסיתי את הבוסטר

ככל הנראה הבוסטר שרכשת חלש מדאי ולא מסוגל להתניע רכב עם מצבר ״מת״/פרוק לגמרי, חבר בוסטר חזק יותר או חבר כבלים מרכב תורם וככל הנראה תצליח להתניע,בהצלחה

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...