Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אורך חיי גלגל רזרבי


sagibd95

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, 

 

היום בבוקר יוצא מחדר הכושר ומגלה פנצ'ר. קופץ לפנצ'רמעכר הקרוב ומבקש על הדרך שיחליף לי את הרזרבי לאחד חדש - הנוכחי בן 9 כבר. 

הפנצ'רמעכר לא הבין מאיפה נפלתי עליו וניסה לשכנע אותי שזה מיותר והצמיג במצב מספיק טוב. 

התעקשתי והחלפתי בכל מקרה. 

 

אני המשוגע? הוא המשוגע? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היצרנים מגדירים עד 10 שנים זמן שימוש מקסימלי לצמיג אם לא שחוק ואין עליו סימני יובש. 

 

 

בפועל סופר נדיר שמישהו מחליף צמיג ספייר באופן יזום. אני לא אומר שזה נכון, אני רק מציין את זה. 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיג הרזרבי חשוף פחות לנזקי מזג האויר, ולכן מחזיק שנים רבות.

אני נוהג בדרך כלל להחזיק שם את הצמיג הפחות טוב, אך במצב כשיר לנסיעה, כמובן.

  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך גם לציין, כי לצמיג החלופי, במיוחד אם הוא צמיג חירום במידה קטנה, יש תפקיד מאוד מצומצם: להביא אותך בביטחה (ובנהיגה רגועה ואיטית יחסית) לצמיגיה לתקן/להחליף את הצמיג הפגום. 

לאור זה, הגומי שלו צריך ממש להתפורר או להפוך לפלסטיק חלק וקשיח כדי שהוא יהיה פסול לתפקיד המצומצם הזה.

אישית, לא רואה סיבה להחליף צמיד חלופי, אם כי, כמו שנאמר לעיל לפות"ש - זה לגיטימי והגיוני גם כן.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרזרבי במידה של שאר הצמיגים? אני במקרה כזה בכל החלפת זוג צמיגים לוקח את הפחות שחוק ושם על הג'אנט הרזרבי.

כמו שכתב מעליי- אין סיבה להחזיק צמיג במצב חדש בגלגל רזרבי, זה לא שאם יש פנצ'ר אתה מחליף לרזרבי ונשאר איתו.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, chezik כתב:

אני במקרה כזה בכל החלפת זוג צמיגים לוקח את הפחות שחוק ושם על הג'אנט הרזרבי.

מה עדיף?

 

צמיג חדש לגמרי שהגיע עם האוטו מהיצרן, היה מאוחסן כל הזמן במקום סגור מוצל ויצא משם פעמיים לנסיעה של 20  ק"מ אבל עברו 10 שנים מתאריך הייצור או צמיג שעברו 4-5 שנים מתאריך הייצור אבל נסע 60 אלף ק"מ והיה חשוף לשמש ופגעי מזג אוויר אחרים והוא שחוק במידה מסויימת?

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

מה עדיף?

 

צמיג חדש לגמרי שהגיע עם האוטו מהיצרן, היה מאוחסן כל הזמן במקום סגור מוצל ויצא משם פעמיים לנסיעה של 20  ק"מ אבל עברו 10 שנים מתאריך הייצור או צמיג שעברו 4-5 שנים מתאריך הייצור אבל נסע 60 אלף ק"מ והיה חשוף לשמש ופגעי מזג אוויר אחרים והוא שחוק במידה מסויימת?

אם מדובר באחד שסוחב צמיגים עד הקצה, ובעת החלפה הם כבר במצב בעייתי ולא בטיחותי - ודאי שעדיף לא לשים אותם על הרזרבי.

אני אישית מחליף צמיגים בזמן, הרבה לפני שפוסלים אותם בטסט, וההחלפה היא בד"כ בגלל שחיקה ולא בגלל יובש, כך שאני רגוע בקשר לעמידות של הצמיג הרזרבי למשך שנה/שנתיים נוספות עד ההחלפה הבאה.

לגבי עמידות של צמיג בן 10 - אין לי מידע בנושא, אבל ברור שיגיע גיל מסויים שהגומי עלול להיקרע מיובש, אין לי מושג מתי מגיע הגיל הזה ולכן מעדיף להחליף.

נ.ב. ברכבים בהם הגלגל הרזרבי מותקן מתחת לאוטו - בסביבת מערכת הפליטה, סיכוי טוב שהצמיג מתחמם במהלך חייו לא פחות מצמיג בעבודה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, זו דילמה מעניינת. 

יש לי אוטו מודל 2016 וצמיג רזרבי הוא צמיג שהגיע מהיצרן, ייצור 2016, השתמשתי בו 3-4 פעמים ונסע אולי 50 ק"מ. 

 

הוא מותקן מתחת לאוטו אבל יש מגן חום בינו לבין מערכת הפליטה והוא נראה חדש לחלוטין. 

 

החלפתי באוטו כבר 4 סטים של צמיגים וכמובן הייתה הזדמנות להחליף את הספייר בצמיג טרי יותר מבחינת תאריך ייצור אבל כזה שנסע ונשחק וקיבל סדקי יובש. לא ברמה שפוסלים בטסט אבל כן צמיג שנסע.

 

לא החלפתי, לדעתי צמיג שלא נסע יותר טוב, גם אם הוא ישן. 

 

אבל אני כמובן לא בטוח בזה ומחפש דעות. 

  • מעניין 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי ברכב נמצא גלגל רזרבי (מישלין פרמסי 3) משנתון ייצור הרכב (2012)שלא היה בשימוש מעולם   מחזיק לחץ אויר תקין  ונראה חדש ומבריק כביום היוולדו... 

אני לא יודע אם יחזיק מעמד אם אכניס אותו לשימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש סוגייה הרת גורל שטומנת בחובה החלטה כלכלית שאתה גורר אותה עד הפנסיה.

כל הכבוד לך שאתה מודע לנחיצות ברזרבי תקין, ורזרבי בן 10 שנים, בראייה שלי עלול לאכזב בדיוק כשאני צריך אותו.

זה לא רק הצמיג, זה גם הונטיל. 

בכזה מקרה, ככל הנראה הייתי שם רזרבי חדש, לא חייב להיות מישלין פיילוטספורט אוטומקס טורבו XL, יכול להיות גם צמיג פשוט.

 

  • מצחיק 3

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

זה לא רק הצמיג, זה גם הונטיל

ניסיון מעניין שלי:

 

לפני בערך 15 שנה קניתי רכב ישן ומיד אחרי הקניה החלפתי לו צמיגים וונטילים כמקובל.

הרכב כיסה אצלי קילומטרז'ים עצומים בערך 500 ק"מ בשנה (לא טעות), וכל הזמן עמד מכוסה. הצמיגים נשמרו במצב מצויין אבל  אחרי בערך 8-9 שנים התחילה ירידת לחץ אוויר  רצינית בכל ארבעת הגלגלים.

 

באתי לבדוק ומצאתי שזה מהונטילים. לא דרך ליבת הונטיל עם המנגנון הקפיצי אלא מגוף הוונטיל עצמו, הגומי סדוק. 

 

למה? היו על האוטו טסות לא מקוריות "אוטו דיפו סטייל" שהמקום לונטיל בטסה לא מספיק גדול אז הטסה לוחצת על הונטיל כל הזמן. 

 

אין עם זה שום בעיה בדרך כלל אבל אחרי שנים הוונטילים - ארבעתם - נסדקו כי ישבו בפוזה לא ישרה בגלל הלחץ של הטסה. 

 

 

לקחתי את הגלגלים לפנצ'רמעכר שהחליף לי 4 ונטילים, על הצמיגים עצמם אמר שעדיין במצב תקין. 

 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.3.2025 בשעה 18:47, discoTD5 כתב:

ממש סוגייה הרת גורל שטומנת בחובה החלטה כלכלית שאתה גורר אותה עד הפנסיה.

כל הכבוד לך שאתה מודע לנחיצות ברזרבי תקין, ורזרבי בן 10 שנים, בראייה שלי עלול לאכזב בדיוק כשאני צריך אותו.

זה לא רק הצמיג, זה גם הונטיל. 

בכזה מקרה, ככל הנראה הייתי שם רזרבי חדש, לא חייב להיות מישלין פיילוטספורט אוטומקס טורבו XL, יכול להיות גם צמיג פשוט.

 

חחח  כמה שאתה צודק.

אגב , אני כבר עמוק בפנסיה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו, אתם מנפחים את הגלגל הרזרבי מדי פעם?

 

הרי במהלך 10 שנים בבגאז', האוויר יורד, לא?

 

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם הייתי דואג למלא אוויר לפחות פעם בחצי שנה גם ברזרבי.

כיום אני מחזיק באוטו קומפרסור. אז לא קריטי לי שלא יהיה מנופח 100% כי מקסימום אמלא אוויר.

אבל כן. צמיג שלא מנפחים מאבד אוויר. 

בלפחות מ30% מהקריאות שהגעתי לפאנצ'ר דרך ידידים היה צורך גם למלא אוויר ברזרבי לאחר ההחלפה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, om2 כתב:

בלפחות מ30% מהקריאות שהגעתי לפאנצ'ר דרך ידידים היה צורך גם למלא אוויר ברזרבי לאחר ההחלפה. 

האם זה היה חיוני לנפח ברמה של הצלת חיים או שהבן אדם היה שורד עם הרזרבי עד לפנצ'ריה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...