Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברקסים (רעידות בבלימה בירידה)


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,

פוסטים מומלצים

פורסם

כשאני נוסע בירידות על 120 קמש (פחות או יותר) האוטו מתחיל לרעוד לי ואז הוא ממשיך לרעוד גם על מהירות נמוכה יותר למשך כמה דקות.

מה שאני מבין שזה קורה בגלל התחממות של הברקסים כי זה לא קורה לי על הרגע הראשון אלא רק אם זה ירידה קצת ארוכה כמו ביציאה מירושלים וכדו'

העניין הוא שאני לא מבין מה הסיבה שהברקסים מתחממים כי אני לא משתמש יותר מידי בברקסים - בוודאות, (לא נהג חדש ולא רכב ראשון...)

השאלה אם מישהו יודע על דבר שיכול לגרום לברקסים להתחממות מהירה מהרגיל או בכלל רעיון אחר לבעיה

כמובן שהחלפתי את ארבעת הברקסים לאחרונה - הכל כולל הכל - צלחות + רפידות ככה שזה לא העניין למרות שזה הדבר הראשון שכולם יגידו ברעידות..( צלחות חדשות לא חריטה)

תודה מראש

פורסם
לפני 3 שעות, אז לא כתב:

העניין הוא שאני לא מבין מה הסיבה שהברקסים מתחממים כי אני לא משתמש יותר מידי בברקסים

הסיבה ברוב המקרים כמו שנכתב - צלחות בלם ברמה נמוכה (איכות החלקים עצמם) שמתעוותות במאמץ קצת יותר גדול מהממוצע. 

 

אין מה לעשות עם זה מלבד להחליף צלחות לסחורה טובה של יצרן מוכר. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם (נערך)

שכחתי להדגיש שבכל מקרה, אפשר לבדוק עם חוגן גם את הצלחות וגם את המכלול, גם אם לא בצורה הכי תקנית שיש זו עדיין אינדיקציה טובה.

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • רעיון טוב! 1
פורסם

בגדול לפי הנחיות יצרן (בטויוטה לפחות) צריך לבדוק את הזריקה (Runout) של הצלחת כחלק מבדיקת בלמים בטיפול כמו שהציגו בתחילת הסרטון שצירף innvision.

 

אף פעם לא ראיתי את זה נעשה.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 14 שעות, innvision כתב:

שכחתי להדגיש שבכל מקרה, אפשר לבדוק עם חוגן גם את הצלחות וגם את המכלול, גם אם לא בצורה הכי תקנית שיש זו עדיין אינדיקציה טובה.

ישך מושג איפה עושים דבר כזה?

בתאריך 22.10.2024 בשעה 12:25, Buki כתב:

הסיבה ברוב המקרים כמו שנכתב - צלחות בלם ברמה נמוכה (איכות החלקים עצמם) שמתעוותות במאמץ קצת יותר גדול מהממוצע. 

 

אין מה לעשות עם זה מלבד להחליף צלחות לסחורה טובה של יצרן מוכר. 

אתה יודע לומר אולי שם של יצרן?

פורסם
בתאריך 22.10.2024 בשעה 22:10, innvision כתב:

יש מקרים גם של נאבה עקומה. צריך לבדוק את המכלול עם חוגן. מצאתי סרטון להמחשה:

 

 

נתקלתי כמה פעמים בצלחות שמתפקדות מצויין בנסיעה במישור, ב 3-4 בלימות קצרות הכל תקין גם בהמירות גבוהה אבל בירידה ארוכה אחרי מספר בלימות ארוכות (אבל עדיין משהו סביר לגמרי) הן מתעוותות ומתחילה רעידה. אחרי שמתקררות הרעידה נפסקת. כמובן עם הזמן זה מתחזק והרעידה מתחילה יותר מוקדם.

 

 

אבל בשלב התחלתי לדעתי עם חוגן אי אפשר יהיה לאבחן כלום כי במצב קר אין זריקה. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)

אני מניח שאפשר לחמם את הצלחות ולבדוק חריגות עגולה (זריקה), אבל אני לא יודע אם יעשו דבר כזה במוסך (אפשר לבדוק מחוץ לנאבה).

 

אבל לדעתי אין מה להפסיד מבדיקה עם חוגן, מקסימום יצליחו לאתר את הזריקה בלי ניחושים.

 

יכול להיות שיש לכלוך בין הנאבה לצלחת ואולי המצב מחמיר כאשר המכלול מתחמם.

 

האם הרעידות מורגשות גם בהגה? באיזה רכב מדובר, יש לו בלם יד מכאני?

עריכה אחרונה על ידי innvision
  • מעניין 1
פורסם
לפני 9 שעות, Buki כתב:

נתקלתי כמה פעמים בצלחות שמתפקדות מצויין בנסיעה במישור, ב 3-4 בלימות קצרות הכל תקין גם בהמירות גבוהה אבל בירידה ארוכה אחרי מספר בלימות ארוכות (אבל עדיין משהו סביר לגמרי) הן מתעוותות ומתחילה רעידה. אחרי שמתקררות הרעידה נפסקת. כמובן עם הזמן זה מתחזק והרעידה מתחילה יותר מוקדם.

 

 

אבל בשלב התחלתי לדעתי עם חוגן אי אפשר יהיה לאבחן כלום כי במצב קר אין זריקה. 

מה שתיארת זה הבעיה שיש אצלי אחד לאחד אז יש לך פיתרון? או שאין מה לעשות? לא הבנתי

 

אגב תודה מראש לכולם

  • פיתרון
פורסם

היה לי את זה כמה פעמים והפתרון כמו שרשמתי למעלה זה החלפת צלחות בלם ורפידות לסחורה נורמלית איכותית שלפעמים קשה להשיג בארץ. ועל הדרך לבדוק שמובילי קליפר זזים ולא תפוסים. 

 

זו הסיבה הנפוצה אבל לא היחידה.

  • רעיון טוב! 1

 

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

זה קרה גם לי עם דאצ'יה דוקר, בירידות ובבלימה במהירות (מעל 110 קמ"ש), להפתעתי לאחר ניפוח צמיגים לפי המומלץ בטבלה שבדופן דלת הנהג, התופעה נעלמה. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...