Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מורשה יבואן שלכאורה לא החליף נוזל קירור סוזוקי אלטו


yor2

פוסטים מומלצים

 מדובר בסוזוקי אלטו 2012 ידנית.

אז ככה. הגעתי לטיפול. היה צריך להחליף נוזל קירור. הייתה לי הרגשה שממתעמעם אם ההחלפה. שאלתי את אחד הבנים. אם המכונאי מודה להחלפת נוזל הקירור.

אמר שכן. מדי פעם הסתכלתי. שראית שהמכונאי פותח תפקק של הראדיאטור. חזרתי לשבת. תמיכל אבוי הוא מילאה. כי רוקנתי לפני הטיפול.

אחרי הטיפול. וקבלת הרכב פתחתי מכסה מנוע. הכל היה נראה נקי מדאי.  גם לא היה ריח חריף של הנוזל קירור. בדרך כלל יש.

שחזרתי הביתה. הסתכלתי למטה. בדקתי תבורג ריקון של השמן. ואיפו שמרוקנים תנוזל קירור היה נקי.(הם בדרך כלל פותחים תפקק למטה).

היה חשוד לי.

התקשרתי למוסך למוחוורת  ביקשתי לדבר אם אחד הבנים. ביקשתי שיסתכל במצלמות. טען שהוא לא יכול. אבל הוא טוען ראה תעובד מחליף.

שאל אם אני רוצה שהוא השאל תעובד. אמרתי שלא.  אני לא רועה בזה טעם. 

זה מוסך קבוע שלי. פעם ראשונה. שיש לי הרגשה לא טובה.

 

לצערי אני חשדן לגבי מוסכים. עבדתי במוסך 11 שנה. וראיתי דברים גרועים. מאז אין לי ביטחון איתם. יש רק אחד שנימצא בחיפה.

או על החבר שעבד במוסך שהוא. פרש לאחרונה.

 

מה אתם מציעים 1. לקפוץ למוסך לבקש מההורים לצפות במצלמות? 2. למצא מוסך אחר ולהחליף תנוזל קירור? 3. להתעלם ולשכוח?

 

אף פעם לא היה לי אמון באנשים. תמיד חשדתי בהם. אבל זה אני. וזה חלק מהנכות שלי. ומה שעברתי בחיים. אני מתמודד נפש.

אני יודע שיש אנשים טובים. ולא כולם רעים רמאים. לפעמיים חלק מהחשש שלי מתברר שנכון.

 

 

יצא ארוך. תודה למי שקרא.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך פקק רדיאטור (לא מיכל עודפים, אלא הפקק המתכתי בתמונה) חכה שהמנוע יהיה קר ותפתח אותו, אתה אמור לראות נוזל קירור חדש בצבע ירוק או כחול זרחני, במגע הוא ירגיש טיפה שמנוני.

image.png.58c6058a63fad9774bca68de123e2ae9.png

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי שילמת על נוזל קירור+ החלפה, וזה בסדר לך לחשוד שלא בוצע?

 

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אני חושד. בהתחלה פותחים כרטיס עבודה. אחרי זה אתה חותם. מכניסים תרכב. והשאר תלוי בעובד. אולי העובד חמד תמיכל מיים.

היו עובדים שסרחו.   אם אני לא מרוקן את מיכל העודפים. הם לא ירוקנו. מניסיון.  דרך אגב הם מחייבים על 4 ליטר. לי נראה שנכנס פחות.

ואיים הם בטוחים בעצמם. אז למה לא להסתכל במצלמות. שהגעתי הביתה  היתעורר לי החשד.

לפני 39 דקות, nadavd4 כתב:

אם יש לך פקק רדיאטור

יש לי פקק כזה. אבל רוב הסיכויים שהמים התערבבו. ככה שזה לא אינדיקציה. 

פתחתי תפקק.  אין נוזל. ממש בקטנה איפו שהפקק אוטם. לא רואים תצלעות של הרדיאטור מלמעלה.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yor2 כתב:

יש לי פקק כזה. אבל רוב הסיכויים שהמים התערבבו. ככה שזה לא אינדיקציה. 

פתחתי תפקק.  אין נוזל. ממש בקטנה איפו שהפקק אוטם. לא רואים תצלעות של הרדיאטור מלמעלה.

הנוזל אמור להגיע בערך עד הפקק, אכן לא תראה הרבה נוזל - אבל יש שם מספיק בשביל להכניס אצבע או להוציא קצת עם צינורית ולהסתכל...
אם הנוזל הישן היה ממש שונה בצבע אתה תראה הבדל ישר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, לירון .ה. כתב:

לא הבנתי שילמת על נוזל קירור+ החלפה, וזה בסדר לך לחשוד שלא בוצע?

 

 

ממליץ לגשת למוסך אחר לבקש החלפה של נוזל הקירור ולא להיות מוטרד יותר על כך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, yor2 כתב:

 מדובר בסוזוקי אלטו 2012 ידנית.

אז ככה. הגעתי לטיפול. היה צריך להחליף נוזל קירור. הייתה לי הרגשה שממתעמעם אם ההחלפה. שאלתי את אחד הבנים. אם המכונאי מודה להחלפת נוזל הקירור.

אמר שכן. מדי פעם הסתכלתי. שראית שהמכונאי פותח תפקק של הראדיאטור. חזרתי לשבת. תמיכל אבוי הוא מילאה. כי רוקנתי לפני הטיפול.

אחרי הטיפול. וקבלת הרכב פתחתי מכסה מנוע. הכל היה נראה נקי מדאי.  גם לא היה ריח חריף של הנוזל קירור. בדרך כלל יש.

שחזרתי הביתה. הסתכלתי למטה. בדקתי תבורג ריקון של השמן. ואיפו שמרוקנים תנוזל קירור היה נקי.(הם בדרך כלל פותחים תפקק למטה).

היה חשוד לי.

התקשרתי למוסך למוחוורת  ביקשתי לדבר אם אחד הבנים. ביקשתי שיסתכל במצלמות. טען שהוא לא יכול. אבל הוא טוען ראה תעובד מחליף.

שאל אם אני רוצה שהוא השאל תעובד. אמרתי שלא.  אני לא רועה בזה טעם. 

זה מוסך קבוע שלי. פעם ראשונה. שיש לי הרגשה לא טובה.

 

לצערי אני חשדן לגבי מוסכים. עבדתי במוסך 11 שנה. וראיתי דברים גרועים. מאז אין לי ביטחון איתם. יש רק אחד שנימצא בחיפה.

או על החבר שעבד במוסך שהוא. פרש לאחרונה.

 

מה אתם מציעים 1. לקפוץ למוסך לבקש מההורים לצפות במצלמות? 2. למצא מוסך אחר ולהחליף תנוזל קירור? 3. להתעלם ולשכוח?

 

אף פעם לא היה לי אמון באנשים. תמיד חשדתי בהם. אבל זה אני. וזה חלק מהנכות שלי. ומה שעברתי בחיים. אני מתמודד נפש.

אני יודע שיש אנשים טובים. ולא כולם רעים רמאים. לפעמיים חלק מהחשש שלי מתברר שנכון.

 

 

יצא ארוך. תודה למי שקרא.

אם אתה בטוח שלא פתחו את בורג ריקון נוזל הקירור, אז כנראה שלא ביצעו לך החלפה של נוזל הקירור או ששאבו לך את נוזל הקירור דרך פתח המילוי (מה שלא סביר).

 

אתה בעצמך היית מוסכניק ואתה אומר שראית דברים גרועים....

 

בתור מוסכניק לשבר הייתי מצפה שתהיה קשוב וערני לכל טריק ושטיק . תעמוד ליד הרכב ותשגיח כאשר מבצעים את העבודה...

 

 

לפני 10 שעות, yor2 כתב:

כן אני חושד. בהתחלה פותחים כרטיס עבודה. אחרי זה אתה חותם. מכניסים תרכב. והשאר תלוי בעובד. אולי העובד חמד תמיכל מיים.

היו עובדים שסרחו.   אם אני לא מרוקן את מיכל העודפים. הם לא ירוקנו. מניסיון.  דרך אגב הם מחייבים על 4 ליטר. לי נראה שנכנס פחות.

ואיים הם בטוחים בעצמם. אז למה לא להסתכל במצלמות. שהגעתי הביתה  היתעורר לי החשד.

יש לי פקק כזה. אבל רוב הסיכויים שהמים התערבבו. ככה שזה לא אינדיקציה. 

פתחתי תפקק.  אין נוזל. ממש בקטנה איפו שהפקק אוטם. לא רואים תצלעות של הרדיאטור מלמעלה.

 

אני מבין מה אתה אומר, אתה מפקיד את רכבך למוסך לטיפול/עבודה ואתה לא יודע לאיזה מוסכניק יתנו לעבוד על האןטו  שלך...

 

זה בעיה מאוד גדולה שגם שמתי אליה, רוב המוסכים באים לך בגישה של "תגיד תודה שאני בכלל שוקל את האוטו שלך לעבודה".

"אין לי עובדים". "תבוא בעוד שבוע/שבועיים".

והקלאסי "אני לא מטפל בזה"/"תנסה אצל מוסטפא"..

 

מניסיון אישי כנראה יש גם הרבה מקרים של לקיחת/גזלת חלקים/חומרים של בעל הרכב...

 

דוגמא;

 

1.החלפתי רדיאטור: לאחר כמה זמן התברר לי שכנראה לקחו את הפקק החדש שלי והרכיבו לי בחזרה את הפקק הישן  (כנראה את הפקק החדש ימכרו למישהוא אחר).

 

2.פירקו לי את הטמבון ואז שמתי לב שמגיני הבוץ לא הורכבו בחזרה.

 

3.מידי פעם צריך "להזכיר" למוסכניק ש"שכח"  להרכיב חלק כלשהוא בחזרה לאוטו....

 

4.כאשר מחליפים שמנים/נוזלים מנסים לשמור מה שנשאר..

 

ועוד הרבה דוגמאות....

 

זה לא כל המוסכים ככה  יש הרבה ישרים אבל הרבה מקרים כאלו קןרים, 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלתך, אם אתה לא רגוע נפשית וזה מטריד אותך תחליף את הנוזל קירור במוסך אחר קודם כל בשביל השקט הנפשי שלך.

לגבי בעיית האמון, זו כבר בעיה שלך לא הולכים למוסך או לכל מקום שאתה לא נותן בו אמון מלכתחילה, ואם כבר הלכת אז תסתכל ותעקוב מה קורה עד הסוף, ולא להיות חכם רק אחרי שסיימו לעבוד לחזור בטענות.

 

כמה כבר יעלה להחליף נוזל קירור במקום אחר רק למען השקט הנפשי שלך שזה כל כך מטריד אותך?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה באמת מכונאי

כמה מסובך זה להחליף נוזל קירור בעצמך?

במקום לבזבז זמן(וכסף)
 היית עושה את זה לבד, מוריד את הנוזל קירור ורואה על הדרך אם הוחלף או לא - היה יוצא לך אפילו פחות זמן מלגשת למוסך.

שעה עבודה בהגזמה בעלות של ג'ריקן נוזל קירור, בתור בעלים של אלטו 2011 לשעבר שביצע את הפרצדורה.

עריכה אחרונה על ידי Gauss
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי עושה לבד. לא סומך על אך אחד מאז שבטיוטה שאבו את נוזל הבלמים דרך המיכל, ופנצ'ריה לא חיזקו לי את הברגים בגלגל בכלל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, עמנואל חרמון כתב:

הייתי עושה לבד. לא סומך על אך אחד מאז שבטיוטה שאבו את נוזל הבלמים דרך המיכל, ופנצ'ריה לא חיזקו לי את הברגים בגלגל בכלל 

 

את הגלגלים הייתי ממליץ לך לחזק לבד עם המפתחות שיש לך או יותר טוב עם מפתח מומנט.

 

כי בפנצ'ריה דופקים את האומים בכוח סגירה עודף עם אקדח אוויר שתוקע את האומים. וכאשר תצטרך להחליף גלגל לא תוכל לפתוח את האום או שהאום ישבר חס וחלילה ואז תצטרך גררר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, רוכברכב כתב:

בתור מוסכניק לשבר הייתי מצפה שתהיה קשוב וערני לכל טריק ושטיק . תעמוד ליד הרכב ותשגיח כאשר מבצעים את העבודה.

זה לא אפשרי בכל מוסך לעמוד ליד הרכב בזמן העבודה עליו או בכלל להיות נוכח בסדנת העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לעונים. האיתי מחסנאי שליח של חשמל רכב ומיזוג אוויר. אביזרים לרכב. עשיתי פעם טיפול לרכב שלי לבד רכב אחר. לפני שנים.

החלפתי  נוזל קירור באותו רכב דאז. היום המצב בריאותי לא טוב. אולי אני ינסה לבד בבית. או הקפוץ למוסך אחר.

עד היום היה אמון חלקי. יותר חשש שלא הסגרו בורג אשברו בטעות. זה לא מוסך שמחפש לעשות נזקים. או להחליף סתם חלקים.

זאת פעם ראשונה שאני חושד.

 

הם לא נותנים לעמוד ליד העובד. ובגלל מצבי הבריאותי היום. קשה לי לעמוד על הרגליים. ולהסתכל מבחוץ.

הם לקחים תליפט אחי רחוק ככה שאני מידי פעם עומד קצת ומסתכל.  גם לא נעים להסתכל. זאת הרגשה שאתה מסתכל על חיות בספרי.

יש חלון שרואים את כל הליפטים. מוסך קטן.

 

עוד משהו שקרה באותו היום. הגיע משהוא אם רכב בן 28. לקבל אישור רכב מיושן. העלו לליפט. ניקו שמן. מאגן השמן.

לא פירקו גלגלים אחוריים. משכו אנברקס. ניסו לסובב תגלגלים. ועשו סיבוב בחוץ. ונתנו אישור.

 

עוד דבר. אבא שלי משלם תטיפולים. מי הקורונה. לא רצה שאני יעשה לבד בחניה. או ייסע לחיפה. תטיפול הזה שילמתי אני.

היום הוא בתהליך דמנציה מתקדם. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, yor2 כתב:

קודם כל תודה לעונים. האיתי מחסנאי שליח של חשמל רכב ומיזוג אוויר. אביזרים לרכב. עשיתי פעם טיפול לרכב שלי לבד רכב אחר. לפני שנים.

החלפתי  נוזל קירור באותו רכב דאז. היום המצב בריאותי לא טוב. אולי אני ינסה לבד בבית. או הקפוץ למוסך אחר.

עד היום היה אמון חלקי. יותר חשש שלא הסגרו בורג אשברו בטעות. זה לא מוסך שמחפש לעשות נזקים. או להחליף סתם חלקים.

זאת פעם ראשונה שאני חושד.

 

הם לא נותנים לעמוד ליד העובד. ובגלל מצבי הבריאותי היום. קשה לי לעמוד על הרגליים. ולהסתכל מבחוץ.

הם לקחים תליפט אחי רחוק ככה שאני מידי פעם עומד קצת ומסתכל.  גם לא נעים להסתכל. זאת הרגשה שאתה מסתכל על חיות בספרי.

יש חלון שרואים את כל הליפטים. מוסך קטן.

 

עוד משהו שקרה באותו היום. הגיע משהוא אם רכב בן 28. לקבל אישור רכב מיושן. העלו לליפט. ניקו שמן. מאגן השמן.

לא פירקו גלגלים אחוריים. משכו אנברקס. ניסו לסובב תגלגלים. ועשו סיבוב בחוץ. ונתנו אישור.

 

 

 

תשמע אני מבין את מצבך,

 

אני רק רוצה להוסיף, אם לא הייתה  לך סיבה לחשוד במוסך עד היום, אולי זה סתם אצלך בראש. 

מכיוון שנכון שהרבה מוסכים בארץ לא דוגמא למקצועיות וכו',

 

אבל לנקות שאריות שמן/נוזל קירור אחרי עבודה זה די בסיסי -

ויתכן וזה נעשה ולכן לא ראית שרידים.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אתה צודק. הבעיה שזה היה נקי מידאי. ומחשיד. זה עובדים שהוחלפו בתקופת הקורונה.

שנה שעברה. באלטו אחרת. שלא אצלי כבר. היה סימנים בתחתית הרכב. שהחליפו. גם מלמעלה ראו. שנשפך מיסביב.

היה גם ריח חזק של הנוזל.  אולי עובד שהגדיל ראש הפעם?

 

בדרך כלל שהם מחליפים נוזל קירור ועוד דברים. כל החלקים על הארגז כלים שלהם. כאן הוא הסתיר תמיכל.   ממיכל העודפים הוא לא יחל להתחמק.

זה מה שיותר מגביר לי תחשש.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...