Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך זה היה להוציא רישיון נהיגה לפני 30 שנה?


Buki

פוסטים מומלצים

לפני 12 דקות, NEW10 כתב:

לא הבנתי, היו רכבים ידניים שעושים אוטומטית זינוק בעלייה? או שפשוט לא הבנתי אותך נכון?

"היל הולד"= מניעת התדרדרות לאחור, בהתחלת נסיעה בעליה.

(מחזיק את הבלם, שניה-שתיים, עד שהנהג עובר מדוושת הבלם אל  דוושת גז).

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר היתה חובת ניתוק כבל זה ברכבי ״ל״.

  • מעניין 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Buki כתב:

בטוח, אולי לא בכל המדינות אבל יש.

 

דוגמא של רישיון עם הגבלה AT, במקרה ראשון ההגבלה רק לקטגוריה B כי הוא למד ונבחן על רכב אוטומטי, במקרה השני ההגבלה לכל הקטגוריות למשל מסיבות בריאותיות. 

 

IMG_20240904_201042.thumb.jpg.eaf147bcbf210c5ef372e1aa92218ac3.jpg

 

IMG_20240904_201115.thumb.jpg.46ea945c5fa00677f83632e1b2c5d5c1.jpg

זה נראה שיש להם הרבה דרגות רישיון יותר מישראל בהרבה.

ומה זה B1?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Liquidator כתב:

ומה זה B1?

זה כמו שיש באופנועים A ו А1 ובמשאיות C ו C1.

 

B1 זה מתחת ל B, רכב עירוני קל עד 500 קילו, 4 או 3 גלגלים, הספק עד 15KW, משהו כזה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, IsraCar כתב:

"היל הולד"= מניעת התדרדרות לאחור, בהתחלת נסיעה בעליה.

(מחזיק את הבלם, שניה-שתיים, עד שהנהג עובר מדוושת הבלם אל  דוושת גז).

אז יש רכבים ידניים שיש להם את ה "היל הולד"הזה? זה אומר שברכבים כאלה לא לומדים לעשות זינוק בעליה כי הרכב  עושה את זה אוטומטית? כל או רוב רכבי הדיזל הידניות היו עם מערכת כזאת?(סליחה מראש על הבורות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Buki כתב:

אגב באותו הקשר: יש לי פיאט 500 ידנית. 

 

יש בה פיצ'ר נחמד שלא פגשתי בשום רכב אחד. אתה במצב עמידה, קלאץ' פנימה, משלב הילוך ראשון ונתחיל לשחרר את הקלאץ', בנקודת חיכוך המנוע מעלה סל"ד מ 800 ל 1300 בלי שנגעת בגז. פיצ'ר שמונע כיבוי ומנוע בזינוק אצל נהגים לא מנוסים וגם עוזר בתמרוני חניה אז לא צריך בכלל לתת גז. 

 

היה את זה בפאביה 1.0 אטמוספרית ששכרתי לפני כמה שנים

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

ואז אתה מגיע למדינה כמו סלובניה או מונטנגרו, מקבל בהשכרה רכב בגרסה חלשה וצריך להתמודד עם עליות שלידן בלפור זה משחק ילדים, ולא קיבלת את הכלים להתמודד (זינוק עם הרבה גז ובסיוע בלם היד).

 

אילו כלים של מורה נהיגה מכינים אותך לזינוק בעליה עם בלם יד כשבלם היד לא ממש מחזיק את משקל הרכב?

D7K_7696-1.jpg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה כמו נעלנ ביטחון מאולתרות.

 

לא ביקשתי לשים קופסת גפרורים בטסט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

תראה לי רכב מודרני עם 9 קג"מ

דווקא יש, זה גם רכב סביר יחסית ולא איזה שיקוץ שמיוצר בעולם שלישי :-)

 

IMG_20240904_223330.thumb.jpg.51409401b72531cc7434ff057f2426b0.jpg

  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, NEW10 כתב:

אז יש רכבים ידניים שיש להם את ה "היל הולד"הזה? זה אומר שברכבים כאלה לא לומדים לעשות זינוק בעליה כי הרכב  עושה את זה אוטומטית? כל או רוב רכבי הדיזל הידניות היו עם מערכת כזאת?(סליחה מראש על הבורות)

Hill Holder (בעברית "מערכת עזר לזינוק בעליה) קיים ברוב המכוניות הידניות אחרי 2010, המימוש הטכני שלו מתבצע על ידי מערכת בקרת יציבות. מאותה שנה בקרת יציבות הפכה לאביזר חובה אז די בסמוך לזה הוסיפו גם היל הולדר. 

 

היל הולדר הופיע גם לפני עם הפעלה מכאנית כמו שהיה בסובארו לאונה עוד בשנות ה 80 אבל זה היה די נדיר, לרוב המכוניות לא היה את זה. 

 

 

רכב ידני לא עושה שום דבר בצורה אוטומטית. זו רק מערכת עזר. 

 

בזינוק מהמקום אנחנו מבצעים 2 פעולת במקביל ברכב ידני. 

 

פעולה מספר 1:

רגל ימין משחררת את דוושת הבלם ועוברת לדוושת הגז, לוחצת על הגז. 

 

פעולה מספר 2:

מתבצעת בדיוק באותו זמן, במקביל.

רגל שמאל משחררת בהדרגה את דוושת הקלאץ' ועוברת למקום "מנוחה" משמאל לדוושת הקלאץ'

IMG_20240905_080132.thumb.jpg.2934fadc4ffc6ca870e0718c1aad0293.jpg

 

 

 

כשהרכב במישור, אין עם זה שום בעיה, 

כשהרכב בעליה, אחרי שהנהג עזב את הבלם, אבל עדיין לא הספיק לעבור לגז עם רגל ימין ורגל שמאל נמצאת באמצע מהלך דוושת הקלאץ', יש רגע שאין משהו שמחזיק את הרכב במקום, אז הוא מתדרדר אחורה.

 

מה שעושה ההיל הולדר - הוא ממשיך ללחוץ על דוושת הבלם עוד 2 שניות אחרי שהנהג עזב את הרגל ממנה. ואז יש מספיק זמן להשלים את הפעולה והרכב לא מתדרדר.

 

עדיין זה לא אוטומטי.

 

בנזין או דיזל - לא משנה, זה פועל באופן זהה. 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיזל נהנה ממומנט יותר בריא בסרק ולכן ניתן לשחרר את הקלאץ' מהר יותר בלי לחנוק את המנוע. זו הסיבה שהרבה יותר קל לזנק בעלייה עם דיזל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר גם שימוש בבלם היד בזינוק בעליה. אין לי מושג מה עושים כשבלם היד הוא חשמלי

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Michazzz כתב:

אין לי מושג מה עושים כשבלם היד הוא חשמלי

מתי בלם היד החשמלי משתחרר באופן אוטומטי?

 

כשאתה כבר עם רגל על הגז.  זאת אומרת מבצע כבר את פעולת ההיל הולדר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...