Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסכים מול כפתורים פיזיים


eladts

פוסטים מומלצים

אחת התלונות הגדולות ביותר על טסלה היא ההסתמכות המוחלטת כמעט על המסך לשליטה ברכב. הרבה כותבים פה בפורום שמעוניינים ברכב חשמלי רוצים בקרים פיזיים ולכן בוחרים באופציות קוריאניות או סיניות. אבל האם בקרים פיזיים באמת יותר אינטואיטיביים? מקרה שקרה לי אתמול גרם לי להרהר בכך. בעודי מחנה את הטסלה בעמדת טעינה ציבורית בסביבות 20:30, רצים לעברי זוג הורים צעירים מקיה שטוענת בסמוך ובתוכה שני ילדות קטנות ומשועממות. הם נשמעים מיואשים ומספרים לי שכבר חצי שעה הם מנסים לנתק את הקיה מעמדת הטעינה אבל הכבל תקוע בשקע הטעינה. הרכב שלהם הוא רכב שכור וזו הפעם הראשונה שהם ניסו לטעון אותו. טוב, אני ניגש לרכב שלהם והכבל אכן תקוע בשקע הטעינה. לחיצה על הכפתור שבכבל לא מפסיקה את הטעינה ולכן המכונית לא משחררת את הכבל כדי שלא יווצר ניצוץ מסוכן. זה קרה לי כמה פעמים בעבר והפתרון הוא פשוט להפסיק את הטעינה בדרך אחרת. אני רואה כפתור ליד שקע הטעינה, אולי זה יעזור? לא. כל מה שהוא עושה זה להדליק ולכבות את האורות שליד שקע הטעינה.  יש לכם את האפליקציה של חברת הטעינה? לא, הם התקשרו לשירות לקוחות ומסרו מספר כרטיס אשראי. הם גם בלחץ שיקבלו חשבון אסטרונומי. אפליקציה של הרכב? מהפתאום שתהיה להם ברכב שכור? טוב, חייבת להיות אפשרות לעצוראת הטעינה מהרכב עצמו, בטסלה האפשרות מופעה בגדול על המסך בזמן טעינה. בקיה אין שןם סימן במסך שמאפשר לעצור את הטעינה, גם הורדת רמת הטעינה הנדרשת לפחות מרמת הטעינה הנוכיעת לא עושה על הקיה שום רושם. בסוף אני מנסה ללחוץ על כל מיני כפתורים פיזיים עד שנעשה נס והטעינה נפסקת. כבל הטעינה משתחרר והזוג מצלם את המסך של עמדת הטעינה עם החשבון של $2.20. הם מודים לי ונוסעים לשלום בלי להדליק אורות.

חידה לקוראים: על איזה כפתור בקיה לוחצים כדי להפסיק את הטעינה?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

If the car is unlocked, one can open the door and hit the unlock switch on the armrest, releasing the charging plug lock. If the vehicle is locked or unlocked, one can press the unlock button on the fob to release the plug lock. If one waits too long with either method, the lock will re-engage

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר.
אני לא מכיר רכב חשמלי מלא של קיה. אבל בפלאג-אין של גיסתי זה עובד ככה. 

You have to unlock the car and then immediately unplug the charger.
When you first plug in the charger, the port will lock even though the car is unlocked. Unlock the port by clicking the unlock button on the driver door or on the key fob. Then remove the charger before it relocks.

Coming from a Tesla, I kept looking for the unlock button somewhere on the car screen. Eventually, I was able to unlock the port by changing the charging limit lower that the current state of charge

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לי שניסיתי גם את כפתור הנעילה של הרכב וגם להנמיך את הגבלת הטעינה. שניהם לא עשו על הקיה שום רושם. הדבר היחיד שעבד זה ללחוץ על כפתור ההתנעה. למה? ככה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כדי לתפעל רכב צריך ללמוד בעל פה את ספר הרכב מי שתכנן את הרכב פישל. מי שקנה את הרכב כזה לצי של חברת השכרה פישל בענק.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, לפני שנה שכרתי פורד קוגה היברידית.. גם לקח לי זמן עד שהבנתי איך להפעיל את ההילוכים והפנסים. אבל פעם שהבנתי לא היתה לי בעיה לתפעל אותם.

 

לעומת זאת כששכרתי סיטרואן קקטוס לא הצלחתי להשתלט עם פונקציות מבוקרות מסך (לא מגע אלא תפריטים ו-softkeys, אבל אותו רעיון). אז לא היה מדובר בפנסים ואיתות, שצריכים להיות מיידיים, אבל בהחלט הכבידו על לפעול הרכב, ברמה של לעצור בצד כדי לשנות טמפרטורה במזגן.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  הפסקת טעינה זה לא משהו שצריך או אפשר לעשות תוך כדי נסיעה. לכן במקרה הזה, לדעתי, שימוש במסך הוא יותר אינטואיטיבי משימוש בכפתור פיזי שהשימוש העיקרי שלו הוא אחר לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של אינטואיטיביות.

 

לא מדובר באיזה סטנדרד דה פקטו כמו ידיות איתות, אלא במשהו חדש שעדיין לא התייצב.

 

במקרה זה הפאק הוא של חברת ההשכרה שלא תדרכה את השוכר, ובמידת מה של השוכר שלא שאל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לצפות מהשוכר שמעולם לא נהג ברכב חשמלי ולא ביקש רכב חשמלי שידע מה לשאול. אתה גם לא יכול לצפות מהעובדים בחברת ההשכרה להעביר קורס מקיף בשימוש ברכב לכל לקוח, אין להם זמן לזה. כשלא יכולתי להפסיק את הטעינה מהעמדה בטסלה לא הייתי צריך לשבור את הראש כי כפתור הפסקת הטעינה מופיע במרכז המסך בזמן הטעינה. מה שקיה עשו זו פשוט הנדסת אנוש גרועה ולכן האשמה כולה מוטלת עליהם לדעתי. במקרה הזה, השימוש בכפתורים פיזיים לא מבטיח הנדסת אנוש טובה.

maxresdefault.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נהגתי מעולם בטסלה, אז אני לא יודע, אבל אני לא חושב שבהכרח התלונות על טסלה מגיעות ממקום של "זה לא נוח ולא אינטאיטיבי" אלא מגיעות ממקום של "אני לא רגיל לזה, ולא בא לי להתרגל"

שזה אמנם לגיטימי, אבל לא אותו דבר. 

הסתמכות על מסכי מגע, כשהיא מבוצעת טוב, היא עדיפה בנסיבות מסויימות ממקשים פיזיים, 

הרי אף אחד לא יחשוב שהקלדה בנוקיה מלפני 20 שנה, נוחה יותר מאשר בסמארטפון מודרני. 

 

פשוט אני אישית, בדומה לספריאל, הנסיון היחיד שלי בשימוש בפונקציות מגע ברכב זה היה בסיטרואן. ושם זה מסך מגע לא רגיש במיוחד, לאגי, ולא ניתן לתפעול תוך כדי נהיגה מבלי להוריד עיניים מהכביש. בקיצור- זבל שמטרתו היחידה היא להראות עד כמה הם צעירים בנפשם וטכנולוגים. 

 

ממה שראיתי ומחלק מחברי הפורום, בטסלה ניראה שהמצב טוב משמעותית ברוב הפונקציות

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג באיזו קיה מדובר,

עם זאת עברו תחתי מספר דגמי קיה שנדרשתי לטעון - לא זוכר שהיה איזה סיפור עם שחרור כבל טעינה.

עם מדובר ב EV6 שהיא האחות התאומה הלא זהה של האיוניק 5 אז פתיחת הרכב עם השלט משחררת את כבל הטעינה. 

אגב, אני משער שלכל רכב חשמלי יש כבל משיכה כזה או אחר / או מנוף להפעלה שמשחרר את כבל הטעינה. 

נתקלתי במכוניות בהן הפסקת הטעינה היתה צריכה להיעשות מהמסך של הרכב וזה פתרון פחות מוצלח. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eladts כשמדובר ברכב סטנדרטי לא צריך יותר מידי הדרכה. פעם אחת קיבלתי הדרכה קצרה וזה היה לפני הרבה שנים באמסטרדם, כשקיבלתי רכב חדש עם 7הק״מ על השעון.

יש דברים שיש בהם מעט וריאציות. למשל מתגי הפעלה של האורות. יש 2-3 וריאציות, אמנם הכפתורים שונים, אבל הסימולים סטנדרטיים כך שבמבט קצר אפשר להבין מה צריך לעשות. ויש גם דברים שניתן להבין בקלות, למשל ידית ההילוכים המוזרה של פיג׳ו, שעדיין לא מורכב מידי להבין.

אבל כאשר מדובר על רכב שונה מאוד, כמו רכב חשמלי, יכול נציג חברת ההשכרה לתת הדרכה קצרה של 5 דקות. גם לחברה זה יחסוך נזקים.

אגב, @davemustaine87, בהקשר הנוכחי הטענה שלי למסך של סיטרואן אינה הרגישות הנמוכה והלאגיות, אלא שהתפריטים גורמים לך להסתבך עם פעולה שכפתור אחד עושה בתנועה אחת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, davemustaine87 כתב:

לא נהגתי מעולם בטסלה, אז אני לא יודע, אבל אני לא חושב שבהכרח התלונות על טסלה מגיעות ממקום של "זה לא נוח ולא אינטאיטיבי" אלא מגיעות ממקום של "אני לא רגיל לזה, ולא בא לי להתרגל"

שזה אמנם לגיטימי, אבל לא אותו דבר. 

הסתמכות על מסכי מגע, כשהיא מבוצעת טוב, היא עדיפה בנסיבות מסויימות ממקשים פיזיים, 

הרי אף אחד לא יחשוב שהקלדה בנוקיה מלפני 20 שנה, נוחה יותר מאשר בסמארטפון מודרני. 

 

פשוט אני אישית, בדומה לספריאל, הנסיון היחיד שלי בשימוש בפונקציות מגע ברכב זה היה בסיטרואן. ושם זה מסך מגע לא רגיש במיוחד, לאגי, ולא ניתן לתפעול תוך כדי נהיגה מבלי להוריד עיניים מהכביש. בקיצור- זבל שמטרתו היחידה היא להראות עד כמה הם צעירים בנפשם וטכנולוגים. 

 

ממה שראיתי ומחלק מחברי הפורום, בטסלה ניראה שהמצב טוב משמעותית ברוב הפונקציות

האמת היא שאם טסלה היתה מוצר שלא נועד לנסיעה, יותר לישיבה נינוחה עם אמצעי בידור ואינפורמציה, היה מדובר במוצר פנטסטי, מסך גדול אינטואיטיבי, המון פונקציות בידוריות ואינפורמטיביות, אודיו משובח, תענוג. הענין הוא שמדובר בכלי כבד שמיועד לעבור עשרות מטרים בשניה וכל זה בסביבה בעייתית עמוסה בעוד גופים כמותו שנעים אף הם במהירויות כאלו, לעיתים במסלולים חוצים את אלו שלו, בקיצור באלגאן. ובשים לב לעובדה המצערת שהאבולוציה טרם פיתחה אצלנו את המנגנון שיאפשר לנו תגובות במהירות שתתאים לגופים המאוד מהירים ביחס הללו, הדבר היחיד שיכול לאפשר לנו להניע אותם בבטחון מספיק, זו או נטילת המטלה הזו מידינו והעברתה למערכת אוטונומית משוכללת, כידוע לא לגמרי מצליח, או תשומת לב מקסימלית שתאפשר תגובה מספיק מהירה בכדי למנוע קטסטרופה. הסטת מבט ובמיוחד תשומת לב למקום שאינו הכביש, הם ענין מסוכן מאוד. מכל אלה אפשר להבין עד כמה הדוגמה הטלפונית שהובאה כאן למעלה, רק ממחישה את הסכנה המדוברת. הקשה על מסך טלפון מחייבת גם מבט גם תשומת לב. יצא לך פעם ודאי לראות ואפילו לכעוס על הולכי רגל במעבר חציה שעוברים כאילו אין כביש, ראשם במסך והם פשוט מתעלמים מכלי הרכב שעלולים לפגוע בהם בקלות, תחשוב על הולך רגל כזה במהירות של 100 קמ"ש ותבין למה זה משהו אחר לגמרי.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...