Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסכים מול כפתורים פיזיים


eladts

פוסטים מומלצים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נושא הדיון מעט שונה מהתוכן של ההודעה הראשונה.

לנושא ניתוק טעינה ברכב שכור (או כל רכב) - זה לא קשור לכפתור פיזי או פיקוד מהמסך של המולטימדיה - הרי אם כפתור פיזי לניתוק טעינה היה צמוד לשקע - כולם, כולל פות"ש, היו מהללים את הנדסת האנוש ומיקום הכפתור איפה שצריך אותו (וללא צורך להיכנס לרכב ולחפש בתפריטים, נוחים ככל שיהיו). זה שזה לא ממקום באופן טבעי או ברור, לא שונה מהטמנה שלו ברמה שלישית של תפריטים. כל הנאמר בהודעה הראשונה לא מעלה ולא מוריד בטיעון בעד או נגד פקדים פיזיים.

 

לנושא פקדים פיזיים. יש את הגישה של טסלה (שבמוצר אחר משותפת גם לאפל באייפון): אנו יודעים מה אתה צריך, המערכת שלנו כל כך טובה, שהיא תעשה את הכל כמו שצריך, רק תגדיר את העדפותיך מראש. ויש את הגישה היותר שמרנית: תשאירו לי את החופש להחליט מה אני רוצה ומתי.

הגישה הראשונה, עובדת רוב הזמן, אבל יכולה מאוד לעצבן בשוליים (ואם אני רוצה להפעיל את המגבים עכשיו, כי במקרה יש לכלוך על השמשה והחיישן גשם לא זיהה?) והיישום של הנהירה למסכים בכל הפונקציות יותר בעתיות. האמת איפשהו באמצע והיא אישית, אבל אני בדעה (והיא כמובן שלי בלבד) שפקדים של מגבים, עצמת קול וטמפרטורת מיזוג עדיף שיהיו פיזיים. בכל המקרים שבהם נהגתי במכוניות שבהם זה לא היה כך, ההתעסקות עם פונקציות נפוצות אלו הייתה ארוכה ועל חשבון תשומת לב לכביש.

  • רעיון טוב! 2

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שתפעול ממסכים פחות נוח מכפתורים פיזיים לא אומר שכל הכפתורים הפיזיים מתוכננים בצורה טובה.

 

לא חסרות דוגמאות לכפתורים פיזיים גרועים, כמו למשל בקרת האקלים שהיתה (לפחות בזמנו) ב-A3, כפתורים זהים כולם בתחושה להורדת/הגברת הטמפרטורה/המאוורר, הפעלת הסירקולציה והמזגן עצמו... מחייב הורדת עיניים, או לזכור בעל פה את מספר הכפתור הדרוש מהקצה ולהתחיל ״לטייל״ עם האצבעות. באמת לא שונה בהרבה מתפעול מסך.

אין מה להשוות את זה לתפעול של ״נוב״ עגול שמסובבים לאן שצריך.

 

להורי יש שני רכבי סיטרואן עם מסכים, קקטוס ותיקה ו-c3 חדשה יותר. יוצא לי מידי פעם לשאול מהם את אחד הרכבים, גם ההורים עצמם מידי פעם נוהגים על הרכב השני. מתכנני סיטרואן הגדילו לעשות ושינוי את המיקום של הכפתורים בין הדגמים. באחד בקרת האקלים מעל מערכת השמע ובשני הפוך. שיהיו בריאים...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבורך מזדה ששומרת על כפתורים פיזיים.
בטיחות ושימושיות תוך כדי נהיגה מבלי להסיט מבט - בעיני - קריטי.
אני מבין שב VAG החדשות הפנימו ועושים rollback לכפתורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של טסלה והכרות הממשק, תהליך OTA, מערכות אוטומטיות שיש ברכב , אני אומר לכם שיש בעיה עם המערכות של הרכבים האחרים ,

וזאת הבעיה של התעשיה.

הרכב שלי עבר די הרבה עדכוני תוכנה שהוסיפו/שינו פעולות של הכפתורים הגה הקיימים ונתנו אפשרויות נוספות, גם בעקבות דרישה של צרכנים ליצרן.

בכל הרכבים שנהגתי ושראיתי במבחנים המערכת לא מספיק טוב:

1. ממשק לא אינטואטיבי

2. ממשק לאגי

3. מסך קטנטן

4. אין קלט נוסף (קולי/כפתורים פיזיים)

אני אישית מעדיף סביבה נקיה מכפתורים ולא שזה התחיל מעכשיו, כל המכוניות שלי היו פשוטות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הבחורצי'ק צריך ללחוץ על כפתור הפתיחה בשלט. ניסית זאת?

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שעבד בחברת השכרה בנתבג - רוב מה שתגידו ללקוח, חוץ מהמחיר - הוא ישכח. 

הלקוח הרגע נחת מטיסה של X שעות, אין לו סבלנות או זמן לעבור הדרכה על משהו שבכל מקרה ישכח. 

 

לפי התיאור של פותש באופן אינטואיטיבי הייתי מחפש כפתור באזור ההטענה. או כפתור כלשהו. או מתקשר לחברת ההשכרה (המספר מופיע על מחזיק המפתחות) שתנחה אותי מה לעשות. 

 

לא יצא לי לנהוג או להטעין רכבים חשמליים. מקובל להשאיר אותם ״מונעים״ (מה ששחרר את הנעילה) או שחייבים לכבות אותם על מנת להטעין?

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני הרבה שנים שכרתי בז׳נבה רכב קריזלר ניאון . מכיוון שהיה מאוחר והצרפתית שלי הכי בסיסית שאפשר, לא ממש הבנתי את ההסבר של הבחור שמסר לי את מפתחות הרכב (שזה בכלל סיפור מוזר, כי הרכב חנה באיזה שדה קטן מחוץ לשדה התעופה) הוא הראה לי איך להניע והסביר איך להוציא ואז הכניס שוב את המפתח לסוויץ. יצאתי לדרכי לכיוון המלון בעיירה Mijoux בצד הצרפתי, וכשהגעתי וחניתי ליד המלון, לא הצלחתי להוציא את המפתח מהסוויץ. 

למזלי היה מוסך קטנטן בקצה החניון בו חניתי ונסעתי עד אליו ושאלתי בצרפתית שבורה. Comment sortir la clé האיש המבוגר שם צחק, והוסיף כמה מילים שלא ממש הבנתי אם צחק עלי,ממני או על הרכב והראה לי שצריך לדחוף את המפתח ולסובב לכיון הפוך מכיוון ההנעה ואז המפתח משתחרר. Merde de brevet. 

עריכה אחרונה על ידי zaf
הגהה
  • מעניין 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא של חיבור/ניתוק כבל טעינה בכלל לא צריך להיות קשור לסביבת הנהג, מסך או לא מסך.

למה אין על הכבל או על הרכב לחצן שמנתק מיידית את הרכב ממקור החשמל? למקרה שריפה למשל?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכל UX טוב חייב להיות נוח(ergonomic) וצפוי(predictable). כשמדברים על חוסר נוחות של שליטה מהמסך רוב הטענות מתרכזות בעניין ה-ergonomics: תפריט מסורבל, מסך קטן ובקושי מגיב וכו׳. דווקא הממשק של טסלה ממש בסדר בקטעים האלה, ומה שמפריע לאנשים זה predictability. בשנייה שיתרגלו - כנראה שלא תהיה להם בעיה יותר. עוד דוגמא לממשק ממש נוח אבל לא צפוי זה השליטה על מולטימדיה שיש ברכבי רנו מאחורי ההגה. במקרה ששתיאר פות״ש, נשמע שהבעיה הייתה בזה שניתוק הטעינה היה ממוקם באופן ממש לא צפוי. 
 

ציטוט

לנושא פקדים פיזיים. יש את הגישה של טסלה (שבמוצר אחר משותפת גם לאפל באייפון):

ורק כאנקדוטה, אם כבר עלה נושא האייפון - בכל המכשירים של אפל ההשתקה היא עדיין מתג פיזי והחריץ שלו הופך לאדום כשהטלפון על שקט. אירוני שדווקא רוב מכשירי האנדרואיד החביאו את הפיצ׳ר איפשהו בתפריטים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.5.2024 בשעה 21:02, eladts כתב:

אחת התלונות הגדולות ביותר על טסלה היא ההסתמכות המוחלטת כמעט על המסך לשליטה ברכב. ...

 

אחד הבעיות הקשות עם כל סוג של פאנבויי (במקרה הזה של טסלה) זה שמחפשים הוכחות למשהו דרך ניסיון להסביר דברים שלא קשורים אליו.
זכית להיות בעל רכב טסלה מושלם, מבחינת הנדסת אנוש טכנולוגיה תכנון ואינטויטיביות שנות דור לפני כל תעשיית הרכב...עכשיו אתה רגוע, אפשר להמשיך ?!
לא יודע מה קורה בשוק האמריקאי, אבל בארץ כל רכב חשמלי של קיה/יונדאי משווק עם ניתוק ידני של אקטואטור נעילה, ותמיד יושב מאחורי שקע טעינה, ובצבע כתום, משיכה קטנה וואלה, בלי דרמות.
אצלי בחזית אז פותחים מכסה מנוע, בדגם מהמקרה שלך לפי דעתי בחלק אחורי

 

עכשיו בוא נדבר על דרמה שאתה מתאר.
קודם כל "טימטום/חוסר ידע" זה עדיין לא מחוץ לחוק, עד היום יש אנשים שמתבלבים בין בנזין לסולר ואוראה, עכשיו אתה רוצה להעמיס על מוח שלהם מה זה DC AC חד פאזי תלת פאזי (לא פעם רואה חברה עם PHEV מנסים להטעין ב-DC מהיר) איך עמדת טעינה שהם לא מרשת טסלה יכולים להיות כאב ראש בגלל הסירבול, מיליון אפליקציות וזה תקף בכל העולם ?

 

ומי אמר שרכב חשמלי מתאים לכולם ? אני בעל רכב BEV ולא הייתי שוכר כזה בטיול בחו"ל חוץ מנורווגיה.
- בזמן שאתה מתחבר ומנסה להפעיל את העמדה, נוצר תקשורת בין רכב לעמדה, ולא פעם יכולה כבר אז להתקע, ולא פעם בזמן הטעינה מנסה לעצור דרך אפליקציה ולא מגיב, ובמקרה כזה לרוב פתיחה דרך שלט לא עובד, אז או שאתה לוחץ על כפתור אדום שחובה על כל עמדה, או מנתק כמו שתיארתי.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשתקה במכשירי אנדרואיד היא בכפתור פיזי, שפותח גם סרגלים להשתקה סלקטיבית של מקורות שמעהשונים.

אבל, בכל מקרה, אל תשווה את הקריטיות של תפעול טלפון לזו של תפעול פונקציות של נהיגה בסביבה המצריכה חלוקת קשב מורכבת כמו נהיגה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציטוט

ההשתקה במכשירי אנדרואיד היא בכפתור פיזי, שפותח גם סרגלים להשתקה סלקטיבית של מקורות שמעהשונים.

יכול להיות. לפני שכתבתי את מה שכתבתי הרצתי חיפוש בגוגל, וראיתי שאנשים כן מתלוננים על זה שלא קיים כזה כפתור, פרט לנדמה לי מכשירי OnePlus, אולי יש בעוד דגמים, לא באמת חפרתי בזה. בכל מקרה, ציינתי את זה רק כדי להמחיש את נושא הארגונומיות. ואיך יצרן מתעקש להשאיר שליטה פיזית על פונקציונליות מסוימת שהוא כנראה מגדיר כקריטית למשתמש.

 

ציטוט

אל תשווה את הקריטיות של תפעול טלפון לזו של תפעול פונקציות של נהיגה בסביבה המצריכה חלוקת קשב נהיגה.

לחלוטין! אין אפילו מה להשוות. אז על אחת כמה וכמה יש לדעתי פונקציונליות ברכבים שחייבת להישאר בשליטה דרך כפתור/מתג/נוב פיזיים.

עריכה אחרונה על ידי unreliablebazooka
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, iEminem כתב:

לפי התיאור של פותש באופן אינטואיטיבי הייתי מחפש כפתור באזור ההטענה. או כפתור כלשהו. או מתקשר לחברת ההשכרה (המספר מופיע על מחזיק המפתחות) שתנחה אותי מה לעשות. 

 

לא יצא לי לנהוג או להטעין רכבים חשמליים. מקובל להשאיר אותם ״מונעים״ (מה ששחרר את הנעילה) או שחייבים לכבות אותם על מנת להטעין?

 

היה כפתור ליד שקע הטעינה. כל מה שהוא עשה זה להדליק ולכבות את תצוגת קווי הטעינה (כמו בטלפון) ליד השקע.

 

אי אפשר להשאיר רכב חשמלי "מונע" בזמן טעינה. זה כדי שלא יווצר מצב שמישהו יסע כשהוא מחובר לכבל הטעינה, מה שקורה לא מעט בתחנות דלק.

 

לפני 12 שעות, Coro כתב:

לפי הבחורצי'ק צריך ללחוץ על כפתור הפתיחה בשלט. ניסית זאת?

 

זה היה הדבר הראשון שניסינו, לא עבד. אולי תקלה בשלט או ברכב הספציפי.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.5.2024 בשעה 14:24, amosbmw כתב:

למה אין על הכבל או על הרכב לחצן שמנתק מיידית את הרכב ממקור החשמל? למקרה שריפה למשל?

 

יש כפתור על כבל הטעינה, הוא לא עבד. קרה גם לי בעבר בעמדות ציבוריות שלא מתוחזקות טוב.

 

בתאריך 25.5.2024 בשעה 14:53, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

 

אבל בארץ כל רכב חשמלי של קיה/יונדאי משווק עם ניתוק ידני של אקטואטור נעילה, ותמיד יושב מאחורי שקע טעינה, ובצבע כתום, משיכה קטנה וואלה, בלי דרמות.
אצלי בחזית אז פותחים מכסה מנוע, בדגם מהמקרה שלך לפי דעתי בחלק אחורי.

 

גם בכל רכב חשמלי יש אפשרות לניתוק מכאני של שקע הטעינה. בקיה השכורה שקע הטעינה היה מלפנים אז אני מניח שהניתוק המכאני מתחת למכסה המנוע. אם לא הייתי מוצא איך לנתק את הטעינה מתא הנהג זה מה שהייתי עושה, אבל זו אמורה להיות האפשרות האחרונה. חברת ההשכרה לא שאלה את הלקוח אם רכב חשמלי מתאים לו, זה מה שהוא קיבל. כמו רוב הציבור, הוא לא קורא בפורומי רכב אז מאיפה שידע את מה שאני ואתה יודעים? לכן אני טוען שהלקוח לא אשם, מי שאשמים הם קיה שתכננה ממשק לא אינטואיבי וחברת ההשכרה שזרקה על הלקוח רכב חשמלי בלי להסביר לו איך לתפעל אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...