Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה על צלחות ורפידות לקופרה 280


שימו לב! השרשור הזה בן 344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתחיל לבדוק אופציות להחלפת צלחות ורפידות קדמיות אצלי בקופרה. ( לא יודע אם רלוונטי אבל כרגע הרכב עם תוכנה שהעלתה את ההספק לכ 370).

הדרישה היא יחסית סולידית - לרוב נהיגה "נמרצת" ופעם באף פעם מסלול.

 

הסטאפ הנפוץ הוא צלחות ורפידות של ברמבו אקסטרה בכ 2000 ש"ח

העיניין הוא ששמעתי ביקורות מעורבות על הצלחות והרפידות . אומרים שהם לא שונות מהותית מהצלחות המקוריות.

 

רציתי לדעת אם יש אופציות יותר טובות בסביבות המחירים האלו. לא להשתגע יותר מידי.

עריכה אחרונה על ידי Stav132

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשפר את הדיסקים דיי מיותר, דיסקים חדשים לרפידות חדשות זה רעיון לא רע.

רפידות משופרות לעומת זאת יתנו את השיפור שאתה מחפש.

(אגב - עדיף גם להחליף נוזל בלימה. אם אין תכנון לזמן מסלול - כל נוזל דוט 5.1 איכותי יספיק. אין צורך לעלות מעבר לזה לנוזלים שמשמשים לימי מסלול על בסיס DOT4)

לתת שם של חברה בלי דגם זה קצת חסר משמעות - ברמבו עושים הכל מרפידות OEM / ברמה של מקוריות 1:1 ועד רפידות שלא תרצה להשתמש ברכב שהוא לא על המסלול.

 

הTarox corsa שהומלצו מעל הן אופציה לא רעה - אבל קצת מעבר ממה שהייתי שם לרכב שלא עולה על המסלול (בעיקר כי הטמפ׳ עבודה שלהן מתחילה מ200 מעלות שזה קצת גבוהה לרפידות רחוב - מה שאומר שהבלימות הראשוניות יהיו קצת חלשות). הייתי מחפש אופציות קצת יותר רגועות קודם (טמפ׳ עבודה עדיף מ0 ומקדם חיכוך של סביב ה0.4 - אתה בגדול מחפש רפידות street sport מבחינת ההגדרה - רמה אחת מעל המקוריות)

 

מכיוון שאני לא מכיר את ההיצע של מה שזמין בארץ - תבדוק מה קיים מבחינת דגמים (שוב יצרן לבד לא מספיק) - ואם תחזור לפה עם קצת דגמים ומחירים יהיה אפשר לעזור לך לבחור.

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התקנתי סט של tarox corsa עם צלחות רגילות של ברמבו ובבלימה הראשונה הן עובדות מצוין גם לשימוש יומיומי, דומה מאוד לכוח הבלימה המקורי שהיה ברכב.

אחרי 2-3 בלימות טובות הרפידות מספקות בלימה הרבה יותר חזקה, משמעותית יותר גם מה- strada שהיו לי קודם, ואני מקווה שהצלחות של ברמבו ישרדו את החום שנוצר שם. אם לא, לרכב שלי הן עולות רבע מה F2000.
צריך לקחת בחשבון שרפידות ספורטיביות רועשות יותר מרפידות רגילות, במידה וזה משהו שמפריע לך ביומיום.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Liviur נוזל בלמים מוחלף אצלי פעם בשנתיים באופן קבוע.

לגבי ברמבו- רשמתי את הדגם , זה נקרא ברמבו אקסטרה brembo xtra להבנתי זה סדרת הביניים שלהם.

 

לגבי tarox,  במידה שלי 340mm לדעתי יעלה סביבות ה 4k שזה רחוק ממה שאני רוצה להשקיע.

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Stav132 כתב:

@Liviur נוזל בלמים מוחלף אצלי פעם בשנתיים באופן קבוע.

לגבי ברמבו- רשמתי את הדגם , זה נקרא ברמבו אקסטרה brembo xtra להבנתי זה סדרת הביניים שלהם.

 

לגבי tarox,  במידה שלי 340mm לדעתי יעלה סביבות ה 4k שזה רחוק ממה שאני רוצה להשקיע.

 

תבדוק מחיר לרפידות בלבד. לא נשמע לי הגיוני שבמידה הזו הסטרדה/קורסה עולות ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nadavd4 כתב:

ואני מקווה שהצלחות של ברמבו ישרדו את החום שנוצר שם. אם לא, לרכב שלי הן עולות רבע מה F2000.

אין סיבה שלא. ההבדלים הגדולים הם ברפידות - לא בדיסקים.

נשמע בגדול שילוב טוב.

 

לפני כשעה, Stav132 כתב:

זה נקרא ברמבו אקסטרה brembo xtra להבנתי זה סדרת הביניים שלהם

אכן נראה ככה. ברמבו הם מהגרועים ביותר בלפרסם נתונים טכניים ברורים שאפשר למצא בצורה ברורה.... :|

 

שוב - אין שום בעיה לשלב.

אתה בהחלט יכול לקנות דיסקים של א. ורפידות של ב. במקרה הזה - כי אני מנחש שהעלות הגבוהה היא הדיסקים ולא הרפידות.

 

על פניו אבל מהמעט שיש בברמבו על הרפידות נראה שהן מה שאתה מחפש - דרגה אחת מעל הרפידות המקוריות פלוס מינוס מבחינת חיכוך וטמפ׳ עבודה.

להחליף נוזל בלמים כל שנתיים 👍 מעולה. זה לא פחות חשוב.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי סט של אקסטרה, שיפור לעומת המקורי ובסך הכל זה סט נחמד מאוד אבל בנהיגה נמרצת של ממש (לא מסלול) עם בלימות מרובות זה כבר לא היה הקטע שלהם. את הצלחות השארתי והחלפתי בסוף לסט של EBC ילו, עולם אחר בנהיגה נמרצת. אני כן צריך לציין שאצלי הצלחות קטנות/דקות יחסית כך שפיזור החום שלהן לא משהו כך שיתכן וההתרשמות שלי מהאקסטרה תהיה שונה משלך. 

 

אני כן יכול לומר שהצלחות של אקסטרה טובות מאוד, לפני שעברתי אליהן הייתי נאלץ להחליף צלחות בקצב גבוה מאוד. אני לא חושב שתתאכזב מסט של אקסטרה, במקסימום תישאר עם הצלחות ותחליף לרפידות אגרסיביות יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, ch28566 כתב:

אני כן יכול לומר שהצלחות של אקסטרה טובות מאוד, לפני שעברתי אליהן הייתי נאלץ להחליף צלחות בקצב גבוה מאוד.

זה לדוגמא קצת מוזר.

למה היית צריך להחליף צלחות בקצב גבוהה? היו מתעוותות ? נאכלות מהר? (לרוב אם כן זה אומר שהרפידות היו מאוד אגרסיביות וצלחות על הצד הזול + מערכת בלימה שלא מתוכננת להיט מבחינת הכח כיחס לכמה בלימה + כמה חום היא תייצר. איזה רכב מסקרנות ? כי אלו דברים שאני כמעט כבר לא נתקל בהם בעשור האחרון)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ניסיון עם לא מעט סטים בלא מעט מכוניות.

 

יכול לקבוע שברמבו אקסטרה זו צלחת בינונית ומטה, אני אפילו טוען שצלחות מקוריות של וואגיות ספורטיביות, ובמיוחד של קופרה, עדיפות מהותית מהצלחות של ברמבו אקסטרה.

הן לא עמידות בנסיעה באמת ספורטיבית, על נהיגת מסלול אין בכלל מה לדבר.

הברמבו מקס המחורצת לדעתי יותר טובה מהאקסטרה אגב, וגם יותר עמידה.

 

בנוסף, הברמבו אקסטרה וגם המקס חורקות ברמה בלתי נסבלת, גם עם רפידה מקורית, גם עם רפידה של ברמבו אקסטרה וגם עם רפידה משופרת בסגנון של HP2000.

כמובן שנוסה כל מיני גריזים למינהם, שימסים, ניקיונות למינהם, לגרז בין השימס לבוכנה של הקליפר, לגרז בין הרפידה לשימס עצמו, לגרז את הפינים שתופסים את הרפידה לקליפר,

ועוד כל מיני טכניקות למניעת רעשים, שום דבר לא עזר.

באקסטרה גם מתפתחים סדקים אחרי מעט זמן.

 

זו צלחת יותר ליופי משימושיות, או לחילופין לנסיעות יחסית רגועות וזאת גם רק עבור מי שלא אכפת לו מרעשי בלימה.

בגולף GTI MK6 שהייתה לי היה לי סט רפידות צלחות מקורי, ואח"כ שמתי צלחת ברמבו מקס ורפידה ברמבו אקסטרה, והרכב היה עוצר אותו דבר, פשוט עם המון רעש.

והמחיר היה דומה.

 

בקליאו RS TROPHY שהייתה לי, היה לי צלחת ברמבו אקסטרה עם רפידה מקורית, אח"כ רפידה משופרת. לא עצר טוב בשני המקרים, ושרק / חרק למות.

 

אם אתה מחפש שיפור מזמין אותך לעשות לעצמך טובה ולרכוש צלחת DBA T3, מהניסיון שלי היא פשוט מעולה ועמידה בטירוף.

רפידה ספורטיבית גם תעשה עבודה, כדוגמת DS2500 וכיו"ב.

גם צלחת טארוקס F2000 עם רפידה Corsa / Enduro יהיו מעולות מאוד.

 

נכון שהמחיר יהיה גבוה יותר ובהתאם, אבל כסף לא משקר.

אם תשים משהו פשוט יותר אתה תתבאס ואז תקנה משהו מקצועי יותר, וכן תשלם כפול, ואני כותב את זה מניסיון אישי שלי.

ממליץ לך להתגלח על הזקן שלי...

 

לסיכום - לא חסרות סדרות של צלחות רפידות טובות, שווה לחקור על זה.

אם אתה רוצה נסיעה ספורטיבית / נהיגת מסלול - ברמבו אקסטרה הן ממש לא הכתובת.

בהצלחה :)

עריכה אחרונה על ידי ProMeR
  • אהבתי 1

עומר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ProMeR כתב:

יש לי ניסיון עם לא מעט סטים בלא מעט מכוניות.

 

יכול לקבוע שברמבו אקסטרה זו צלחת בינונית ומטה, אני אפילו טוען שצלחות מקוריות של וואגיות ספורטיביות, ובמיוחד של קופרה, עדיפות מהותית מהצלחות של ברמבו אקסטרה.

הן לא עמידות בנסיעה באמת ספורטיבית, על נהיגת מסלול אין בכלל מה לדבר.

הברמבו מקס המחורצת לדעתי יותר טובה מהאקסטרה אגב, וגם יותר עמידה.

 

בנוסף, הברמבו אקסטרה וגם המקס חורקות ברמה בלתי נסבלת, גם עם רפידה מקורית, גם עם רפידה של ברמבו אקסטרה וגם עם רפידה משופרת בסגנון של HP2000.

כמובן שנוסה כל מיני גריזים למינהם, שימסים, ניקיונות למינהם, לגרז בין השימס לבוכנה של הקליפר, לגרז בין הרפידה לשימס עצמו, לגרז את הפינים שתופסים את הרפידה לקליפר,

ועוד כל מיני טכניקות למניעת רעשים, שום דבר לא עזר.

באקסטרה גם מתפתחים סדקים אחרי מעט זמן.

 

זו צלחת יותר ליופי משימושיות, או לחילופין לנסיעות יחסית רגועות וזאת גם רק עבור מי שלא אכפת לו מרעשי בלימה.

בגולף GTI MK6 שהייתה לי היה לי סט רפידות צלחות מקורי, ואח"כ שמתי צלחת ברמבו מקס ורפידה ברמבו אקסטרה, והרכב היה עוצר אותו דבר, פשוט עם המון רעש.

והמחיר היה דומה.

 

בקליאו RS TROPHY שהייתה לי, היה לי צלחת ברמבו אקסטרה עם רפידה מקורית, אח"כ רפידה משופרת. לא עצר טוב בשני המקרים, ושרק / חרק למות.

 

אם אתה מחפש שיפור מזמין אותך לעשות לעצמך טובה ולרכוש צלחת DBA T3, מהניסיון שלי היא פשוט מעולה ועמידה בטירוף.

רפידה ספורטיבית גם תעשה עבודה, כדוגמת DS2500 וכיו"ב.

גם צלחת טארוקס F2000 עם רפידה Corsa / Enduro יהיו מעולות מאוד.

 

נכון שהמחיר יהיה גבוה יותר ובהתאם, אבל כסף לא משקר.

אם תשים משהו פשוט יותר אתה תתבאס ואז תקנה משהו מקצועי יותר, וכן תשלם כפול, ואני כותב את זה מניסיון אישי שלי.

ממליץ לך להתגלח על הזקן שלי...

 

לסיכום - לא חסרות סדרות של צלחות רפידות טובות, שווה לחקור על זה.

אם אתה רוצה נסיעה ספורטיבית / נהיגת מסלול - ברמבו אקסטרה הן ממש לא הכתובת.

בהצלחה :)

 

יש לך ניסיון עם הברמבו הרגילות (חלקות)?
עם הסטראדה הן עבדו יופי, עם הקורסה הן צלחו יום מסלול אחד בינתיים אבל רק הזמן יגיד.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nadavd4 כתב:

 

יש לך ניסיון עם הברמבו הרגילות (חלקות)?
עם הסטראדה הן עבדו יופי, עם הקורסה הן צלחו יום מסלול אחד בינתיים אבל רק הזמן יגיד.
 

אין לי ניסיון ולכן לא רוצה לרשום סתם.

מבחינת הגיון נדמה שהן אמורות להיות רמה פחות מהברמבו אקסטרה או מקס.

עומר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ProMeR כתב:

בנוסף, הברמבו אקסטרה וגם המקס חורקות ברמה בלתי נסבלת

כל רעש מהצלחות מגיע משילוב רפידות + צלחות לא חלקות בעיקר.

לפני 4 שעות, ProMeR כתב:

באקסטרה גם מתפתחים סדקים אחרי מעט זמן.

וזו בדיוק הסיבה שלא מעט רכבי מסלול / weekend toys משתמשים בצלחות חלקות ולא מחוררות / מחורצות.

 

בשורה התחתונה - צלחות ח ל ק ו ת היו פותרות לך את הצרות ומשאירות אותך עם יותר כסף בכיס.

(DBA עושים אחלה מוצרים , טרוקס עושים אחלה מוצרים)

השיפור היחיד שמחוררות מחורצות יתנו לך זה פיזור חום עדיף (ומשקל - יש דרכים יותר יעילות לאבד את המשקל הזה - כמו ג׳אנטים) - וזה על גבול התיאורטי ברוב המקרים אחרי שהחלפת רפידות ונוזל בלימה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.5.2023 בשעה 19:48, Liviur כתב:

זה לדוגמא קצת מוזר.

למה היית צריך להחליף צלחות בקצב גבוהה? היו מתעוותות ? נאכלות מהר? (לרוב אם כן זה אומר שהרפידות היו מאוד אגרסיביות וצלחות על הצד הזול + מערכת בלימה שלא מתוכננת להיט מבחינת הכח כיחס לכמה בלימה + כמה חום היא תייצר. איזה רכב מסקרנות ? כי אלו דברים שאני כמעט כבר לא נתקל בהם בעשור האחרון)

רפידות וצלחות תואמות, TEXTAR עם רפידות שלהם, ברמבו רגיל עם רפידות שלהם, מקורי עם הרפידות המקוריות וכו'. העיוות היה מגיע בסוף ואיתו כמובן הרעידות. 

 

לפני 8 שעות, ProMeR כתב:

 

 

בנוסף, הברמבו אקסטרה וגם המקס חורקות ברמה בלתי נסבלת, גם עם רפידה מקורית, גם עם רפידה של ברמבו אקסטרה וגם עם רפידה משופרת בסגנון של HP2000.

כמובן שנוסה כל מיני גריזים למינהם, שימסים, ניקיונות למינהם, לגרז בין השימס לבוכנה של הקליפר, לגרז בין הרפידה לשימס עצמו, לגרז את הפינים שתופסים את הרפידה לקליפר,

ועוד כל מיני טכניקות למניעת רעשים, שום דבר לא עזר.

באקסטרה גם מתפתחים סדקים אחרי מעט זמן.

 

לא יודע מי התקין לך אבל אצלי הסט של אקסטרה היה שקט לחלוטין, אפס חריקות, פשוט כלום. סדקים? גם אפס, אפילו לא משהו קרוב לזה. הקדחים במקס הם מאוד מינוריים, מצד שני, אני מאלו שמקפידים על ביצוע תהליך bedding in מסודר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהליך בדינג (לפי ההוראות של הרפידה - לרפידות שונות יש תהליכים שונים קצת לפעמים) זה המפתח (אני שם בצד את זה שחלק מהרפידות פשוט רועשות מהחומר שלהן כן ?)

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 344 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...