Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנעה בכבלים


israel l
שימו לב! השרשור הזה בן 663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

המצבר שלי כנראה נחלש(לא הנעתי את הרכב שבוע) וכשבאתי להניע אותו הוא לא הניע. מדדתי עם רב מודד יש עליו 11.97V ללא עומסים אז אני מבין שזה נמוך. מדובר בפיקנטו 2014. שני שאלות:

1. זה סביר שמצבר ייחלש כל כך רק לאחר שבוע של אי נסיעה? אני זוכר ברכב הקודם לא הנעתי שבועיים(קורונה) והוא הניע לי חלק אחרי זה. מדובר במצבר של שנפ 40AH 280A.

2. איך נכון יותר להניע עם כבלים? בספר רכב כתובה אזהרה לגבי חיבור מינוס של מצבר עזר למינוס של המצבר שלי ולעומת זאת עדיף לחבר את המינוס לנקודת הארקה ברכב. מעבר לכך שלא ברורה לי הסיבה להוראה הזאת(אולי לא רוצים שהפלוס והמינוס יהיו קרובים פיזית מחשש לאדי חומצה מהמצבר??) לא ממש מצאתי נקודת הארקה נוחה לחיבור. מצאתי פס מתכת שבינו להדק המינוס יש בערך 20 אום(כמובן קשה למדוד מדויק כי זה תלוי באיך אני נוגע)-צירפתי פה תמונה. עדיף לחבר אליו?? יש לידו חיבורים מסויימים אני לא ממש יודע של מה הם. יש מקום אחר שעדיף לחבר?

 

engine (2).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 1: מה שמדדת מעיד על מצבר פרוק כמעט לחלוטין. יכול להיות שיש לך זליגות זרם בגלל התקנות מקומיות (זה אתה צריך לבדוק), או שהמצבר שלך עייף וכבר היה במצב גבולי עד שפשוט הבאת אותו קצת מעבר לגבול של מה שהוא יכול להחזיק. אם אתה עושה בעיקר נסיעות קצרות עם תקופות של ימים שהרכב דומם ביניהן, זה מתכון בטוח לקיצור חיי מצבר.
 

 

 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, ba323f כתב:

מה שסימנת זה החליל מזרקים, הנקודה האחרונה שהייתי מחבר כבלים.

תחבר ישירות על המצבר  + ו -

ש אזהרה בולטת על זה בספר רכב. אני גם לא מבין למה

לפני 39 דקות, Sparrow420 כתב:

אתה יכול גם לחבר אולי לאחד האומים שנמצאים בצד ימין למעלה בתמונה

יאני לא בטוח שכבל ייתפס על זה אבל אנסה.

לפני 19 דקות, קורן בן אשר כתב:

לגבי 1: מה שמדדת מעיד על מצבר פרוק כמעט לחלוטין. יכול להיות שיש לך זליגות זרם בגלל התקנות מקומיות (זה אתה צריך לבדוק), או שהמצבר שלך עייף וכבר היה במצב גבולי עד שפשוט הבאת אותו קצת מעבר לגבול של מה שהוא יכול להחזיק. אם אתה עושה בעיקר נסיעות קצרות עם תקופות של ימים שהרכב דומם ביניהן, זה מתכון בטוח לקיצור חיי מצבר.
 

 

 

למעט קודן, אני לא מכיר שום צרכן שיש לי כשהרכב כבוי.

לפעמים אני עושה נסיעות ארוכות פשוט בזמן האחרון לא נסעתי הרבה.

על המצבר עצמו יש 11.97V המתח שבמצת הוא כחצי וולט פחות(אבל אני מאמין גם שהמודד הזה גם פחות מדוייק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

בן כמה המצבר? ממתי הוא? 

האמת שאני לא יודע. לא מצאתי עליו את התאריך בשום מקום והוא כבר היה שם כשקניתי את הרכב לפני חצי שנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ציטוט

תנסה לתפוס את זה ככה

מה שסימנת זה פלסטיק. יש עליו בורג שאולי אפשר לחבר עליו(בדקתי מתח בינו לבין הפלוס) אבל הוא קטן.

יש לי עוד אפשרות שראיתי מצד שמאל למטה לא יודע בדיוק מה זה אולי צינור למילוי גז מזגנים(מצרף תמונה). אני מקווה שה לא מסוכן באיזושהיא צורה.

 

 

 

מצרף פה את האזהרה מהספר.

image.png.ca8a0b2c78d9859769637842c7bf1ded.png

engine 3.jpg

עריכה אחרונה על ידי israel l
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה לחבר לברגים של תושבת מנוע בצד שמאל אבל אם אתה לא מוצא מקום חיבור נורמלי תחבר למינוס של המצבר, למרות האזהרה בספר ב 99.99% מהמקרים אין עם זה שום בעיה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה העיקרית להמלצה לחיבור הקרוקודיל השלילי לגוף הרכב המסופק ולא לקוטב השלילי, נובעת מחשש לפיצוץ עקב ניצוץ. 

 

מצברי עופרת פולטים חמצן ומימן בזמן הטעינה. בעת הסרת הקרוקודיל מהקוטב יתכן ניצוץ העלול לגרום לפיצוץ.

כמו כן, חיבור הפוך עלול לגרום לפיצוץ המצבר. כמובן שפיצוץ כזה עלול לקרות גם כשהקרוקודיל מחובר לגוף, אך סביר שפני האדם וחזהו לא יהיו בדיוק מעל המצבר.

 

שימו לב להוראה שלא להתכופף מעל המצבר בעת החיבור.

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, waterman כתב:

הסיבה העיקרית להמלצה לחיבור הקרוקודיל השלילי לגוף הרכב המסופק ולא לקוטב השלילי, נובעת מחשש לפיצוץ עקב ניצוץ. 

 

מצברי עופרת פולטים חמצן ומימן בזמן הטעינה. בעת הסרת הקרוקודיל מהקוטב יתכן ניצוץ העלול לגרום לפיצוץ.

כמו כן, חיבור הפוך עלול לגרום לפיצוץ המצבר. כמובן שפיצוץ כזה עלול לקרות גם כשהקרוקודיל מחובר לגוף, אך סביר שפני האדם וחזהו לא יהיו בדיוק מעל המצבר.

 

שימו לב להוראה שלא להתכופף מעל המצבר בעת החיבור.

חששתי שזו הסיבה אבל בפועל אני לא כזה מבין את ההגיון. הרי הפוטנציאל יהיה זהה בכל מקרה על הדקי המצבר. אתה אומר שזה נטו אינטואיטבי כדי להרחיק את הגוף מהמצבר במקרה של טעות?? בפועל עדיין לא מצאתי נקודת חיבור נוחה שהיא לא המצבר. ושמדובר בבוסטרים(כבלים של 30-40 ס"מ) איזו אפשרות כבר יש לחבר שלא על המצבר?

אני חוויתי התפוצצות מצבר(מאז אני שונא שנפ) בעבר ובגלל זה אני חושש מזה ובודק כל אזהרה 200 פעמים. נראה לך יהיה יותר בטוח לחבר קוטב שלילי לנקודה שציינתי צד שמאל למטה?(אני חושב שזה מילוי גז-לא בטוח)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שלא שמעתי על מקרה אחד שבו קרה משהו כשחיברו למינוס של המצבר.
אני באופן כללי בגלל שיש ניצוצות מחבר לא כשהגוף מעל ובהחלטיות (כי כשיש ניצוצות יש אש).
לגבי מה שמדדת, אם מדדת 11.97, שזה קרוב מאד ל12, אני לא רואה בעיה. האם הסטרטר הסתובב רגיל או שהיה רעש טקטוק?

עוד דבר, אפשר לבדוק זליגה בקלות עם רב מודד, חפש ביוטיוב סרטונים, צריך להעביר את הפין לחיבור אחר ולנתק את המינוס מהמצבר ולהתחבר ביניהם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, shellcase כתב:

בחיי שלא שמעתי על מקרה אחד שבו קרה משהו כשחיברו למינוס של המצבר.
אני באופן כללי בגלל שיש ניצוצות מחבר לא כשהגוף מעל ובהחלטיות (כי כשיש ניצוצות יש אש).
לגבי מה שמדדת, אם מדדת 11.97, שזה קרוב מאד ל12, אני לא רואה בעיה. האם הסטרטר הסתובב רגיל או שהיה רעש טקטוק?

עוד דבר, אפשר לבדוק זליגה בקלות עם רב מודד, חפש ביוטיוב סרטונים, צריך להעביר את הפין לחיבור אחר ולנתק את המינוס מהמצבר ולהתחבר ביניהם.

גם לא מכיר מקרה כזה אבל בגלל שחוויתי התפוצצות בעבר אני נזהר יותר.

היה רעש של טיקטוק והמתח במדידה של המצת ירד עד ל- 10.9V בזמן ההנעה. המדידה שעשיתי(11.97) הייתה ללא סוויץ'-רכב כבוי לחלוטין. אם לא טועה מצבר במצב כזה אמור להיות 12.6

לא יודע לגבי זליגות-לא מכיר את שיטת הבדיקה שציינת. מה שכן כבר זמן מה אני רואה שהמתח במצת נמוך בכחצי וולט מהמתח על המצבר אבל מהבנתי זה אמור להיות נורמלי. גם המדידה במצת נעשית על ידי מודד אחר פחות מדוייק.

 

עריכה אחרונה על ידי israel l
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ על רכישת אביזר בדיקה למצברים/טעינה, משהו בסגנון https://www.amazon.com/dp/B08MPXGSGN?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1 - עלות כ-100₪.

עשוי לחסוך לא מעט תהיות (וגם ממון) לגבי מקור הבעיה.

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 663 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...