Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1533 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

שלומות הו פורום יודע כל,

אתחיל בהסתייגות- אני כמובן לא עומד לנסות לתקן את התקלה בעצמי, והוזמן כבר חשמלאי למחר בערב.

Now that we got that out of the way-

הפחת שלי קופץ בהדלקה של מכשירים שונים (מיקרו, מגבר של מערכת סטראו [עם ממסר טריגר], דוד חשמל)

הוא לא מוכן לחזור לפעולה עד שאני לא מוריד את האוטומט של המקרר דווקא. הדוד גם כרגע למטה, בגלל שאחרי שהדלקתי אותו אין לי איך לכבות, מפסק סוויצ'ר, כך שאם אני מחזיר את הדוד לפעולה שוב הכל קופץ. 

האם הלך לי כל הלוח חשמל? רק הפחת? רק המקרר (והדוד, בעצם?) הצילו!

האם יש משהו שאני יכול לבדוק בעצמי (ברמה של לנתק מכשירים או מתגים בארון חשמל, לא רב מודד וכאלה?)

רוב תודות!

פורסם

נשמע כמו תקלה בפחת, רגישות יתר.
האפשרות האחרת היא זליגה כפולה, גם במקרר וגם בדוד, והשילוב של שניהם יחד מקפיץ את הפחת. כמובן שהסיכויים גדולים יותר שזה הפחת ולא תקלה כפולה, אבל הכל יכול להיות.

 

  • מעניין 1
פורסם

מקווה שכבר תוקן. 

השנקל שלי, כשקרה לי משהו דומה, גיליתי שהבעייה שלי הייתה דווקא עם התנור אפייה.

החלפת השקע (והתקע) עזרו לתקופה קצרה. עדיין יש פה ושם הפתעות, אבל לרוב יש שקט תעשייתי. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני שעה, ברווז כתב:

מקווה שכבר תוקן. 

השנקל שלי, כשקרה לי משהו דומה, גיליתי שהבעייה שלי הייתה דווקא עם התנור אפייה.

החלפת השקע (והתקע) עזרו לתקופה קצרה. עדיין יש פה ושם הפתעות, אבל לרוב יש שקט תעשייתי. 

 

עדיין לא, הזמנתי את השיפוצניק הקבוע אבל מסתבר שאין לו תעודת חשמלאי ("אתה עושה עבודות חשמל?" "בטח בטח" "יש לך תעודת חשמלאי?" "לא, אני רק עושה תיקונים והתקנות" 😫)

אז העדפתי לקחת חשמלאי אמיתי, וזה יקרה רק מחר.

מבטיח לעדכן.

פורסם (נערך)

כמה סיבות, פחת תקול זו רק אחת.

אצלי היה קופץ הפחת אחרי כ 20 דקות שתאורת חוץ דלקה, מסתבר שהיה יובש בבידוד אחד מהכבלים שמובילים לגוף התאורה, ולכן אחרי כמה זמן שהכבל התחמם נוצרה זליגה בין קו ה 0 לארקה והפחת קפץ.

אותו הדבר היה עם חוט בשקע מסויים, אחרי זמן מסויים כשהייתה צריכת זרם מאותו השקע היה קופץ הפחת.

יש לך ככל הנראה זליגת זרם בין קוי 0 לארקה או ארקה רופפת באחד השקעים. 

 

קח חשמלאי מוסמך עם ציוד מקצועי ולא רק מברג טסטר. 

https://www.electplus.co.il/עבודות-חשמל/זליגת-חשמל

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

תקלה חדשה או תופעה שקוראת כבר תקופה? בניין חדש או ישן?

רשמו לך כאן כבר כמה אופציות רק אוסיף במידה וזה בניין חדש אז יש מצב סידור לא תקין של הלוח במידה ובניין ישן ותקלה חדשה אז יותר להסתכל לכיוון של בלאי פחת או של אחד הכבלים המובילים(אם זה בתוך קירות והכל יבש ולא חשוף לשמש אז פחות סביר למרות שכן יש אנשים שקרה להם אולי תלוי בגיל הבניין..) 

חשמלאי זה הכי טוב לקחת ואם אתה מרגיש שההצעה שלו מוגזמת אל תהסס לבקש חוות דעת שניה בכל אופן זה מצטייר כחלק תקול(בלאי) במערכת..

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 13 דקות, online כתב:

תקלה חדשה או תופעה שקוראת כבר תקופה? בניין חדש או ישן?

רשמו לך כאן כבר כמה אופציות רק אוסיף במידה וזה בניין חדש אז יש מצב סידור לא תקין של הלוח במידה ובניין ישן ותקלה חדשה אז יותר להסתכל לכיוון של בלאי פחת או של אחד הכבלים המובילים(אם זה בתוך קירות והכל יבש ולא חשוף לשמש אז פחות סביר למרות שכן יש אנשים שקרה להם אולי תלוי בגיל הבניין..) 

חשמלאי זה הכי טוב לקחת ואם אתה מרגיש שההצעה שלו מוגזמת אל תהסס לבקש חוות דעת שניה בכל אופן זה מצטייר כחלק תקול(בלאי) במערכת..

 

בניין ישן מאוד, אחרי תמ"א ושיפוץ פנימי (כולל כל החשמל)

כל החוטים ולוח חשמל די חדשים, שנתיים שלוש.

בכל מקרה כמו שכתבתי, מחר יגיע חשמלאי.

פורסם

קרה לי בדירה חדשה. Long story short - התנדב חשמלאי מהשורה הראשונה (אחראי החשמל של מפעל גדול מאד), איתר זליגה מאפס לארקה במנורה שתליתי. מהארוע הזה (ועוד אחד) למדתי לציית לחוק החשמל, משלם לא מעט לחשמלאים מוסמכים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

קרה לי בדירה חדשה. Long story short - התנדב חשמלאי מהשורה הראשונה (אחראי החשמל של מפעל גדול מאד), איתר זליגה מאפס לארקה במנורה שתליתי. מהארוע הזה (ועוד אחד) למדתי לציית לחוק החשמל, משלם לא מעט לחשמלאים מוסמכים.

 

זה בדיוק הרציונאל שלי כרגע.

למרות שברור לי שבסוף זה יהיה מה שהשיפוצניק אמר ("קנה גוף חימום לדוד ב30 שקל") אבל גם אם זה מה שיהיה, אני מוכן לשלם יותר כדי שחשמלאי מדופלם יעשה את זה.

פורסם

צריך ראשית לעשות בדיקת בידוד למעגלי הבית.

מקרר לעיתים גורם לפחת לקפוץ עקב זליגה בזמן שהגוף חימום/הפשרה נכנס לעבודה 

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מעדכן שהוחלף הפלאנץ' של הדוד והבעיה נפתרה, כמו שחשבתי בטח היה יוצא לי יותר זול שהשיפוצניק היה עושה את זה אבל בשביל השקט הנפשי...

האמת שלא היה נורא, קיבלתי הצעה 300 שקל החלפת פלאנץ' בלבד ו650 שקל כולל ניקוי אבנית, הלכתי על הניקוי אבנית ובאמת יצאו משם כמויות.

פורסם
לפני 3 שעות, flytomars כתב:

מעדכן שהוחלף הפלאנץ' של הדוד והבעיה נפתרה, כמו שחשבתי בטח היה יוצא לי יותר זול שהשיפוצניק היה עושה את זה אבל בשביל השקט הנפשי...

האמת שלא היה נורא, קיבלתי הצעה 300 שקל החלפת פלאנץ' בלבד ו650 שקל כולל ניקוי אבנית, הלכתי על הניקוי אבנית ובאמת יצאו משם כמויות.

התכוונת כנראה 300 שח החלפת גוף חימום בלבד או פלאנץ 650.

כשמפרקים את הפלנאץ כל האבנית יוצאת בלאו הכי.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, elimalka כתב:

התכוונת כנראה 300 שח החלפת גוף חימום בלבד או פלאנץ 650.

כשמפרקים את הפלנאץ כל האבנית יוצאת בלאו הכי.

 

 

יכול להיות, באמת לא נשמע לי הגיוני שהפלאנץ' עולה יותר מ100 שקל ואני רגיל שרק עבור הבוקר טוב מהחשמלאי אני משלם לפחות 200.

 

לפני 27 דקות, om2 כתב:

אף פעם לא הבנתי איך אפשר להוציא את הגו"ח שפאלנץ מלא אבנית.

כבר יותר פשוט להוציא את כל הפאנץ

 

דווקא לשלוף את הגוף חימום לבד לקח לו בדיוק דקה. כנראה המצב לא היה כזה אקוטי, לי זה נראה הרבה אבנית אבל החשמלאי אמר שזה דווקא לא נורא.

×
×
  • תוכן חדש...